İhlas suresinin fazileti

İhlas suresinin fazileti

maydın
Sual: İhlas suresini okumanın fazileti nedir?
CEVAP
İhlas suresini yani "KulhüvAllahü ehad" okumak çok faziletlidir.
Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(İhlas suresini okumak, Kur’an-ı kerimin üçte birini okumaya denktir.) [Müslim, Buhari]
(On "İhlas" okuyana Cennette bir köşk verilir.) [İ. Ahmed]

(Namazlardan sonra on "İhlas" okuyan Allahü teâlânın rızasına ve mağfiretine kavuşur.) [İ.Neccar]

(Yatağa sağ yanı üzerine yatıp yüz "İhlas" okuyan Cennete girer.) [Tirmizi]

(Sabah namazından sonra oniki "İhlas" okuyan, Kur’an-ı kerimi dört defa hatmetmiş gibi sevaba kavuşur.)
[B]
(Sabah namazından sonra onbir İhlas okuyana, Cennette bir burç verilir.) [Harâiti]
(Sabah-akşam üç kere "İhlas" ile "Muavvizeteyn"i okumak, bela ve sıkıntılardan korur.) [Tirmizi]

(Evine girerken "İhlas" okuyan yoksulluk görmez.) [T.Kurtubi]
(İhlas okuyana Cennet vacip olur.) [Nesai]

(Kim evinden sefere çıkarken onbir "İhlas" okursa, seferden dönünceye kadar Allahü teâlâ, onun evini muhafaza eder.) [İ. Neccar]

(Arefe günü, [her birine Besmele çekerek] bin "İhlas" okuyanın bütün günahları affolur ve her duası kabul olur.) [Ebuşşeyh]

(Cuma namazından sonra, yedi kere "İhlas" ve "Muavvizeteyn" okuyan, bir hafta kazadan, beladan ve kötü işlerden korunur.) [İbni Sünni]

Sual: İhlas suresi olan KulhüvAllahü ehadı okuyan Kur’an hatmetmiş olur mu?
CEVAP
KulhüvAllahü ehad okumak çok faziletlidir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(KulhüvAllahü ehad okuyan, Kur’an-ı kerimin üçte birini okumuş olur.) [Tirmizi]
(Elli defa "İhlas" suresini okuyanın elli yıllık günahı affolur.) [Darimi]

Yasin-i şerifi okumak da çok sevaptır. Hadis-i şerifte, (Bir defa Yasin okuyan, on defa Kur’an-ı kerimi okumuş sevabına kavuşur) buyuruldu. (Tirmizi)

Üç defa İhlas suresini okuyan, Kur’an-ı kerimi hatmetmiş gibi sevaba kavuşur. Bir defa Yasin-i şerif okuyan da on defa Kur’an-ı kerimi hatmetmiş gibi sevaba kavuşur. Kur’an-ı kerimi okuyan da hatim sevabına kavuşur. Hatim sevabı başka, hatmetmiş gibi sevaba kavuşmak başkadır.

Bir fakir, (Param olsaydı Allah rızası için şuraya bir cami yaptırırdım) diye samimi olarak niyet etse, Cenab-ı Hak, o kimseye cami yaptırmış gibi sevap verir. Fakat camiyi bizzat yapan, cami yaptırma sevabına kavuşur. Yani daha fazla sevap alır. Cami yaptırma sevabı ile cami yaptırmış gibi sevaba kavuşmak farklıdır.

İhlas suresini üç defa okuyan Kur’an-ı kerimi hatmetmiş gibi sevaba kavuşur. Fakat Kur’an-ı kerimi başta sona kadar okuyan hatim sevabına kavuşur.

Sual: Arefe günü okunan 1000 İhlas-ı şerifi okurken, namazlardan sonra okunan 11 İhlas-ı şerifi okurken, ilk başlarken euzü besmele çekilir, sure aralarında ise sadece besmele çekilir diye biliyorum. Doğru mu?
CEVAP
Evet doğru.


Cevap: ihlas suresinin fazileti

rana

1 – De ki; O Allah bir tektir.

2 – Allah eksiksiz, sameddir (Bütün varlıklar O’na muhtaç, fakat O, hiç bir şeye muhtaç değildir)

3 – Doğurmadı ve doğurulmadı

4 – O ‘na bir denk de olmadı.

KURAN’I KERİM TÜRKÇE MEALİ
(ELMALILI MUHAMMED HAMDİ YAZIR

Rabbime binlerce kez sükürler olsun ki bize bu kadar nimmet nasib etmis,
bir kez ihlas suresini okuyana bille bu kadar mükafat var ama malesef biz bunun degerini billmiyoruz.
Rabbim affetsin bizi.

paylasim için Allah c.c. razı olsun kardesim..


Yanıt: ihlas suresinin fazileti

rana
İHLAS SURESİNDE TEVHİD ANLAYIŞI

Bilindiği gibi "ihlâs” suresi Kur’anın üçte birine denktir. Çünkü Kur’an ayetleri, anlamları bakımından, biri "Tevhid” ilkesi, ikincisi "kıssalar” ve üçüncüsü "emirler ve yasaklar” olmak üzere üç kısma ayrılırlar. Bu tasnifi kısaca şöyle açıklayabiliriz:

Kur’an tümü ile Allah kelâmıdır. Öte yandan Kelâm, yani söz ya "inşaî (buyurucu-yaptırımcı)” veya "ihbarî (bildirici-haber verici)” nitelikte olur.

– İnşaî nitelikte olan Kur’an cümleleri ya emir, ya yasak veya mübahlık ifade eder.

– İhbarî nitelik taşıyan cümleler de ya Allah hakkında bilgi vermekte (Tevhid) veya varlıklardan bahsetmektedir (Kasas).

Buna göre bize Allah hakkında bilgi veren "İhlâs” suresi "Tevhid” konusundaki ayetlerden oluştuğu için Kur’anın üçte birine denktir.

Nitekim Peygamberimiz (salât ve selâm üzerine olsun) de bir hadisinde:

"Kul huvellahu ehad suresi, Kur’anm üçte birine denktir.” buyurmuştur. (Tirmizi, K. Kur’an’ın faziletleri, b. İhlas suresi ile ilgili hadis H. No: 2899, Tirmizî, diyorki: "Hadisi hasen sahihtir.”; Ebu Davud, Sünen, K. Namaz, bab. Samed suresi, H. 1461; İbn Mace, K. Edeb, bab, Kuran in sevabı, H. 378, Buhari, K. Kur’an’ın faziletleri, bab. İhlas suresinin fazileti, H. 5013)

Bilindiği gibi bir şeyin "denk”i, onun aynı türden olmayan "eşit” i anlamina gelir. Tıpkı Cenab-ı Allah’ın (c.c.) ihramlı hacı adaylarının av hayvanı öldürmeleri halinde ne gibi cezalara çarptırılacaklarını belirten ayetin bir yerinde:

"Yahud buna denk gelecek kadar oruç tutar” buyurması gibi. (Maide: 55)

Buna göre yukarıdaki hadisi "İhlâs” suresini okumanın insana tüm Kur’anı okumanın üçte biri oranında sevab kazandıracağı, yoksa bu surenin, Kuranın üçte biri ile tıpatıp aynı türden olduğu anlamina gelmediği biçiminde yorumlamak gerekir. Meselâ bir yanda bir sarı lira altını olanla öbür yanda bu para ile eşit değerde gümüş, bakır ve başka tür paraları olan iki kimsenin durumu gibi.

Yani "İhlâs” suresi, Kur’anın geride kalan kısmına duyulan ihtiyacı ortadan kaldırmaz, insanlar bu sureye nasıl muhtaç iseler Kur’anın geride kalan kısmına da aynı şekilde ihtiyaçları vardır. Tıpkı herhangi bir mala sahip olan kimsenin diğer bir çok mallara muhtaç olması gibi. Bunun gibi insanlar da Kur’anın içerdiği emir, yasak ve kıssa ayetlerine muhtaçtırlar.

Öte yandan "İhlâs” suresi, "Tevhid” ilkesini, Allah’ın isim ve sıfatları ile delillendirerek hem sözlü hem de pratik (ameli) bîr zemine oturtmuştur. Sûreyi bu gözle bir daha okuyup anlamını kavramaya çalışalım:

"De ki; "O Allah birdir. Allah Sameddir (Her şeyi varoluşuna O’na borçlu iken o hiç bir şeye muhtaç değildir.) Doğurmamıştır, doğurulmamıştır. Hiçbirşey O’nun dengi değildir.” (İhlas Suresi)

Bu surenin açıklaması hakkında başka bir eserimizde ayrıntılı bilgi verdiğimiz için burada daha fazla bir şey söylemek istemiyoruz.

Buna karşılık "Kâfirun” suresinde "Tevhid” inancı amaca dönük (kasdi, iradi) ve yine pratik (ameli) olarak ifade ediliyor. Meselâ bu surenin ilk iki ayetini okuyalım.

"De ki; "Ey kâfirler, ben sizin taptıklarınıza tapmam” (Kafirûn: 1-2)

Bu ayetler Allah’ın her şeyin yaratıcısı ve sahibi olduğunu onaylamakta ortak inanca sahip olanlardan sırf Allah’a kulluk / ibadet edenler ile O’ndan başkasına tapanları (kulluk yapanları) kesinlikle birbirinden ayırmaktadır.

Başka bir deyimle;

Sırf Allah’a tapan (kulluk yapan, ibadet eden) "ihlâs” ilkesine bağlı kullar ile Allah’dan başkasına tapan (kulluk yapan, ibadet eden), O’na ortak koşan kulları biribirinden ayırmaktadır.

Varlıklar arasında ortak olan niteliklerden hareket ederek, yani sadece varlıkların ortak yönlerini göz önünde bulundurarak tıpkı müşrik arapların yapmış oldukları gibi müslümanlarla kâfirleri eşit gören sapıklar da bu ayırımın karşı tarafında yer alırlar. Bundan dolayı Peygamberimiz (salât ve selâm üzerine olsun):

"Bu sûre şirkten kesinlikle sıyrılma, onunla ilişkileri tamamen kesme suresidir.” buyuruyor. (Tirmizi, K. Edeb, bab. 22, H. 3403; E. Davud, K. Edeb, bab, Uyurken hangi sure okunmalıdır, H. 5055; Ahmed, Müsned, c. 5, s. 456; Darımi, K. Kur’anın faziletleri, bab. Kafirûn suresinin fazileti, c. 2, s. 458, 459)

Bu arada "İhlâs” sûresinde Allah’ın zatı ile O’nun isimleri ve sıfatları ispatlanıyor. Bu ispat sayesinde yaratıcı, Tek ve Samed olan Allah’a inananlar, Allah’ın isim ve sıfatlarını yok saymak yolu ile O’nun özünü anlamsızlaştırandan kesinlikle ayrılmaktadırlar.

-alinit-


Soru: ihlas suresinin fazileti

yaren
hem kısa hemde çok güzel bir süre huy edinelim hergün okuyalım lütfen


rana
İhlâs Sûresinin Fazileti
Halis ECE

Câbir bin Abdullah (r.a.) anlatıyor:

Resûlüllah (s.a.v.) şöyle buyurdu: Kim her gün elli defa İhlâs sûresini okursa, kıyâmet gününde kabrinden şöyle çağrılır: ‘Kalk, ey Allâh’ı öven kişi, cennete gir! (Taberânî, Mu’cemü’s-Sağîr, 2/781)

Bilindiği gibi Allah Teâlâ‘nın takdir ettiği bir zamanda kıyâmet kopacak!.. Bütün canlılar ölecek, her şey helâk olacak. Yine Allâh‘ın takdir ve tâyin buyurduğu bir müddet toprak altında bekledikten sonra, yeniden diriliş meydana gelecek. Bu diriliş esnasından herkes niyetine göre ve öldüğü hâl üzere dirilecek… Durumuna göre çağrılacak… Kâfir ve isyankârlar korkunç seslerle ve azap tehditleriyle çağrılırken, Allâh’ın sevgili kulları, salih amel sahibi müminler hoş bir sesle ve cennet müjdesi ile çağrılacaklar.

Hadîs-i şerifte, İhlâs sûresini çok okuyanların kabirlerinden, Kalk, ey Allâh’ı öven kişi, cennete gir diye müjde ile çağrılacakları bildirilmektedir. Mahşerde kimin nasıl dirileceği hususu ise, başka hadîs-i şeriflerde beyan olunmaktadır.

KUR’ÂN’IN ÜÇTE BİRİNE MUÂDİL BİR SÛRE

Hadis kitaplarımızın, Kitâbü’t-Tefsîr veya Fedâilü’l-Kur’an ismi altındaki kısımlarında, muhtelif âyet ve sûrelerin faziletleri ile alâkalı pek çok rivâyetler vardır. Bu bâblardaki hadislerde nüzûl sebepleri, bazı kelime ve ifadelerin açıklaması, âyet veya sûrelerin fazileti dile getirilip Müslümanlar’ın dikkatlerine arz edilir.

Ubeyy bin Ka’b, Ömer bin Hattâb, Ebû Mes’ûd el-Ensarî, Simâk, Enes bin Mâlik ve Ebû Eyyûbi’l-Ensârî (radıyallâhü anhüm) tarafından rivâyet edilen bir hadîs-i şerifte Peygamberimiz (s.a.v.) Efendimiz şöyle buyurmuşlardır: Herhangi bir akşam İhlâs sûresini okuyan, o gece Kur’ân’ın üçte birini okumuş olur. (Tirmizî, Sünen, Fedâilü’l-Kur’ân, 2)

Buhârî’nin (rh.) Ebû Saîdi’l-Hudrî’den (r.a.), Müslim’in (rh.) Ebudderdâ’dan (r.a.) rivâyet ettiklerine göre Resûlüllah Efendimiz(s.a.v.):

— Kur’ân’ın üçte birini bir gecede okumak size güç gelir mi? diye sordu. Ashâb-ı kirâm:

— Buna hangimizin gücü yetebilir, yâ Resûlellah? dediler.

Resûlüllah (s.a.v.) Efendimiz:

— İhlâs sûresi (Kul hüvellâhü ehad) Kur’ân’ın üçte birine denktir, buyurdu.

Müslim’de yer alan Ebû Hüreyre’nin (r.a.) rivâyetinde ise, Resûlüllah Efendimiz (s.a.v.), kendilerine Kur’ân’ın üçte birini okuyacağını bildirerek ashâbını toplar. İhlâs sûresini okur ve hücre-i saâdetine girer. Bir süre sonra çıkar ve:

— Size Kur’ân’ın üçte birini okuyacağım demiştim. Dikkat ediniz! Bu sûre, Kur’ân’ın üçte birine muâdildir buyurur.

Ashâb-ı kiramdan Muâviye bin Muâviye el-Müzenî (r.a.) Medine‘de vefât etmişti. O sırada Tebük‘te bulunan Resûlüllah Efendimize (s.a.v.) Cebrâil (a.s.) haber verdi ve cenâze namazını kılmayı isteyip istemediğini sordu. Resûlüllah Efendimizin (s.a.v.) Evet cevabı üzerine, Müzenî’nin (r.a.) cenâzesi Resûlüllah’ın önüne getirildi. Resûlüllah Efendimiz, arkasında her biri 70 bin melekten teşekkül eden iki safla birlikte cenaze namazını kıldı. Sonra Resûlüllah Efendimiz (s.a.v.) , merhûmun bu mazhariyete nasıl ulaştığını sordu. Cebrâil (a.s.):

— İhlâs sûresini sevmesi; otururken, (yanları üzerine) yatarken, yürürken, dururken her hâl ü kârde onu okuması sayesinde!.. cevabını verdi. (Aliyyü’l-Karî, Mirkâtü’l-Mefâtîh, 2, 355)

KUR’ÂN-I KERİM’İN GÜNLÜK HAKKI

Ebu’l-Fârûk Süleyman Hilmi Silistrevî (k.s.) hazretleri de, Kur’ân-ı Kerim ve İhlâs-ı Şerif’le alâkalı olarak buyurmuşlardır ki:

Her gün hakk-ı Kur’ân (Kur’ân-ı Kerim’in günlük hakkı) 200 âyettir; elli İhlâs-ı Şerif okunursa, Kur’ân-ı Kerim’in hakkı ödenmiş olur. Buna riâyet eden, bu vesîle ile dünyada hiç bir sıkıntı görmez, rızkı da geniş olur.


Yetim
düzenli günde 10 defaya yakın okurum. Allah razı olsun


rana
Allah cümelizden razı olsun Yetin kardes


islamdostu
ihlas süresi çok sevaplı bir süre dilimizden düşürmeyelim


meryemgül1
< (Namazlardan sonra on "İhlas" okuyan Allahü teâlânın rızasına ve mağfiretine kavuşur.) [İ.Neccar]

(Yatağa sağ yanı üzerine yatıp yüz "İhlas" okuyan Cennete girer.) [Tirmizi]

(Sabah namazından sonra oniki "İhlas" okuyan, Kur’an-ı kerimi dört defa hatmetmiş gibi sevaba kavuşur.)
[b] >
ihlas süresini devamlı okurum rabbim bizlere ne kolaylıklar vermiş bizler gerçekten kıymetini bilmiyoruz
Allah c.c.razı olsun


Ecrinim
her gün muhakkak okurum Elhamdulillah
Allah c.c. razı olsun kardeşim


Ecrinim
Rabbim devamlı okumayı nasip eylesin
Allah c.c razı olsun


meryemgül1

1 – De ki; O Allah bir tektir.

2 – Allah eksiksiz, sameddir (Bütün varlıklar O’na muhtaç, fakat O, hiç bir şeye muhtaç değildir)

3 – Doğurmadı ve doğurulmadı

4 – O ‘na bir denk de olmadı.

Allah c.c. razı olsun


Galus
Allah ihlas süresini devamlı okumayı nasip eylesin.amin
Allah cc razı olsun


Fetva Meclisi
İhlas süresini okuyan kişinin bir hatim sevabı kazandığını ifade eden hadisler mevcutur.

Ebu Said (ra) anlatıyor: "Resulullah (as) bir gün ashabına: "Sizden biri bir gecede Kuranı Kerimin üçtebirini okumaktan acizmidir? diye sordu.

Buna hangimiz güç yetirebilir? dediler. Resulullah (as): "Allahu Ahad, Allahus Samed (İhlas Süresi) Kuranın üçte biridir." buyurdu. (Buhari, Fedailul Kuran 13, Tevhid 1)

İhla süresinin Kuranı Kerimin üçte birine denk olma meselesi, müfessirlerce, Kuranı Kerimin Tevhid, Risalet, Ahiret olmak üzere üç ana davasında birincisini işlemesi sebebiyle diyerek açıklamıştır.

Nevevî, Mâzirî’nin: "Kur’an üç kısımdır: "Kıssalar, Ahkam, Allah’ın sıfatları", İhlâs suresi, Allah’ın sıfatları kısmını özetler" şeklinde yaptığı bir te’vili kaydeder.

Bu açıklamalar yukarıda kaydedilen hadislerin bir yönüyle ilgilidir. Bir de bunların okunması halinde elde edilecek sevap yönü var. Yani bir İhlas sûresini okumakla Kur’ân’ın tamamını okuma hâlinde elde edilecek sevabın üçte birini elde etmek veya üç İhlâs okuyarak bir hatm-i Kur’ân sevabını elde etmek meselesi. Hadis-i şerif bunu da açık olarak ifade etmekte ve mü’minler, tâ bidayetten beri buna inanmaktadır.

Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) Allah namına konuşur, Allah’ın sevapda, günahta, şu veya bu ameli değerlendirmekteki sünnetullah’ı bildirir. Binâenaleyh hadis, her çeşit mübâlağa ve mücâzefeden uzaktır, ayn-ı hakikattır. Demek ki, bir seyyieyi bir olarak yazarken, bir haseneyi en az on misliyle yazmayı (En’am 160) veya Kadir gecesinde yapılan hayırları otuz bin yazmayı kendisine sünnet (sünnetullah) yapan Cenab-ı Hakk, üç İhlas’a veya dört Kul yâ eyyühe’lkâfirun’a… bir hatim sevabı yazmayı da kendisine sünnet yapmıştır. Bu teferruatın tebliğini de Rabb-i Rahimimiz, Resûl-i Ekrem (aleyhissalâtu vesselâm)’ine tevdi etmiştir. Bu gibi rivayetlere tereddütle bakıncaya kadar "Mü’minin niyeti amelinden hayırlıdır" hadis-i şerifi mucibince, tam bir teslimiyetle, bir hatim sevabı alacağım niyetiyle, belirtildiği şekilde okumak mü’minlik âdâbına uyan yegâne yoldur. Cenab-ı Hakk rahimdir, kerimdir ve rahmetinin sınırı yoktur. Üç İhlâs’a bir hatim değil, şartlara ve ihlâsımıza göre daha fazlasını da verebilir ve Resûlünü tekzib etmez.

Bu hususta Bediüzzaman hazretlerinin kıymetli bir açıklamasını aynen sunuyoruz: "Kur’ân-ı Hakim’in her bir harfinin bir sevabı var. Bir hasenedir. Fazl-ı İlâhîden o harflerin sevabı sümbüllenir, bazan on tane verir, bâzen yetmiş, bazen yedi yüz (âyetel-Kürsî harfleri gibi), bâzen bin beş yüz (sure-i İhlâs’ın harfleri gibi), bâzen on bin (Leyl-i Berât’ta okunan âyetler gibi), ve bâzen otuz bin, meselâ haşhaş tohumunun kesreti misillü (Leyle-i Kadir’de okunan ayetler gibi). Ve o gece, bin aya mukabil işâretiyle bir harfinin o gecede otuz bin sevabı olur, anlaşılır. İşte Kur’ân-ı Hakim, tezâuf-u sevabiyle (sevabın katlanması, artması) beraber elbette müvazeneye gelmez ve gelemiyor. Belki asıl sevab ile bazı surelerle muvazeneye gelebilir.

Meselâ: İçinde mısır ekilmiş bir tarla farzedelim ki, bin tane ekilmiş. Bazı habbeleri yedi sümbül vermiş farzetsek, her bir sümbülde yüzer tane olmuş ise, o vakit tek bir habbe bütün tarlanın iki sülüsüne (üçte ikisine) mukabil oluyor. Mesela birisi de on sünbül vermiş, her birinde iki yüz tane vermiş, o vakit bir tek habbe asıl tarladaki habbelerin iki misli kadardır. Ve hâkeza kıyas et….

Şimdi, Kur’ân-ı Hâkim’i, nuranî, mukaddes ve mezraa-i semaviyye (semavî tarla) tasavvur ediyoruz. İşte herbir harfi asıl sevabiyle birer habbe hükmündedir. Onların sümbülleri nazara alınmayacak. Sure-i Yâsin, İhlâs, Fâtiha, Kul yâ eyyühelkâfirûn, İzâ zülziletil-ardu gibi sâir, faziletlerine dair rivayet edilen sure ve âyetlerle muvazene edilebilir. Meselâ: Kur’ân-ı Hakim’in üç yüz bin altı yüz yirmi harfi olduğundan sûre-i İhlâs besmele ile beraber altmış dokuzdur. Üç defa altmış dokuz, ki yüz yedi harftir. Demek sure-i İhâs’ın herbir harfinin haseneleri bin beş yüze yakındır. İşte sure-i Yâsin’in hurufatı hesap edilse Kur’ân-ı Hakim’in mecmu-u hurufatına nisbet edilse ve on defa muzâaf olması nazara alınsa şöyle bir netice çıkar ki: Yâsin-i Şerif’in her bir harfi, takriben beş yüze yakın sevabı vardır. Yani o kadar hasene sayılabilir. İşte buna kıyasen başkalarını dahi tatbik etsen, ne kadar latif ve güzel ve doğru ve mücâzefesiz bir hakikat olduğunu anlarsın."

Selam ve dua ile…
Sorularla İslamiyet


musab.b.umeyr
< (Namazlardan sonra on "İhlas" okuyan Allahü teâlânın rızasına ve mağfiretine kavuşur.) [İ.Neccar]

(Yatağa sağ yanı üzerine yatıp yüz "İhlas" okuyan Cennete girer.) [Tirmizi]

(Sabah namazından sonra oniki "İhlas" okuyan, Kur’an-ı kerimi dört defa hatmetmiş gibi sevaba kavuşur.) >
Paylaşım için Allah razı olsun.Muhakkak hergün namazlarımda okurum.Allah hepimz için devamını getirsin.Amin.


Hoca
İhlas (Kul huvellahu ahed) Suresinin Fazileti:

Surenin fazileti ile alâkalı pek çok hadis vardır. Okuma sevabına göre, Kur’an’ın üçte birine muadildir. Çünkü Kur"an’da ne varsa buradaki özetlenenin açıklanmasıdır. Dinin genel usulü üçtür: Tevhid, hadler ve ahkâmın takriri ve amellerin beyanı. Bu sure ise tevhid ve takdisin beyanını yapmıştır. Buhari, Ebu Davud ve Nesai, Ebu Said el-Hudri’den rivayet etti: "Birisi bir adamın İhlâs suresini tekrar tekrar okuduğunu duydu. Sabah olduğunda bunu Peygamberce (s.a.) söyledi. Adam bunu sanki küçümsüyor-du. Peygamber (s.a.) buyurdular ki: "Nefsim elinde olana yemin ederim; o Kur’an’ın üçte birine muadildir."

Buhari’nin başka bir rivayetinde Ebu Said el-Hudri’den Rasulullah (s.a.)’ın ashabına şöyle buyurduğu nakledilmektedir: "Sizden biriniz bir gecede Kur’an’ın üçte birini okuyamaz mı?" Bu onlara zor geldi ve buna hangimiz dayanabiliriz ey Allah’ın elçisi? dediler. "Allahu’l-Vahidu’s-Samed" Kur’an’ın üçte biridir." buyurdu.

Müslim ve Tirmizi, Ebu Hureyre’den rivayet etti. Rasulullah (s.a.) buyurdular ki: "Toplanın; size Kur’an’ın üçte birini okuyacağım." Toplanan toplandı. Sonra da Allah’ın Nebisi (s.a.) çıkıp İhlâs suresini okudu. Ardından da içeri girdi. Birbirimize, Rasulullah (s.a.) size Kur’an’ın üçte birini okuyacağım, ben bunu gökten gelmiş bir hayır görüyorum, demişti diye konuştuk. Allah’ın Nebisi (s.a.) çıktı ve: "Ben, size Kur’an’ın üçte birini okuyacağım dedim. Bilesiniz ki o, Kur’an’ın üçte birine muadildir." dedi.

İmam Ahmed ve Tirmizi, Nesai, Ebu Eyyüb el-Ensari’den Peygamber (s.a.)’in şöyle buyurduklarını naklettiler: "Sizden biriniz bir gecede Kur’an’ın üçte birini okumaktan aciz olur mu? Kim İhlâs suresini bir gecede okursa, Cenab-ı Hakka sığınmak için Kur’an’ın üçte birini okumuştur."


bomberman
hergün en az 20 kere okumaya gayret ediyorum arada 10-15’e düşüyor ama artık 30’un üstüne çıkarıcam 🙂
Allah Razı Olsun

______________________________

Birde sorum olucak bunlar üzerinde kul hakkı olanlarada etki eder mi?
Ederse tamamen mükemmellik alınmaz mı?

Allah Razı Olsun.


@hmet
Kul hakkı, sevap kazanmaya engel değildir.
Okuduğunuz ihlas süresinin sevapları amel defterinize yazılır.


yasemin
Dört ayet , sayısızca sevap , ve ihlasa bürünmek .
Bu davetleri geri çevirmek , gerçekten ahmaklık..


@hmet
Hadislerle ihlas suresinin fazileti

Buhârî, Müslim ve diğer tüm Kütüb-i Sitte’in rivâyet ettikleri bir hadislerinde Allah’ın Resûlü İhlâs sûresinin Kur’an’ın üçte birine muadil olduğunu anlatır:

İhlas sûresini çokça okuyun, çünkü o sülüsül Kur’an’dır (Tecrid-i Sarîh Tercemesi,11,234).

Yine Buhârî ve Müslim, Ayşe annemizden şunu nakleder: Sahâbeden bir zât çıktığı bir seferden dönünceye kadar tüm namazlarının ilk rekatlarında İhlâs sûresini okudu. Gelip bu durumu Allah’ın Resûlüne haber verdiler. Rasulullah efendimiz o zâta niçin böyle yaptığını sorunca adam: "Ey Allah’ın Resûlü, bu sûrede Rahmânın sıfatları zikredildiğinden ben bu sûreyi çok seviyorum" dedi. Rasulullah efendimiz de adama buyurdu ki: "Bilesin ki Allah da seni seviyor." (Buhârî, Fedâilu’l-Kur’an, 13)


ihlas suresinin fazileti, ihlas suresi fazileti, ihlas süresinin fazileti

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();