Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin’in hayat hikâyeleri (Peygamberimizin ve Ashabın dilinden)
Hoca
Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin’in hayat hikâyeleri
3768- Ebû Saîd (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: Hasan ve Hüseyin Cennet delikanlılarının efendileridir. (Tirmizî rivâyet etmiştir.)
Tirmizî: Sûfyân b. Vekî’, Cerir vasıtasıyla Muhammed b. Fudayl’den ve Yezîd’den bu hadisin bir benzerini bize aktarmıştır.
Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir. İbn ebî Nu’m, Abdurrahman b. ebî’n Nu’m el Beceli olup Küfelidir. Ebû’l Hakem diye künyelenir.
3769- Üsâme b. Zeyd (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Bir gece bir ihtiyacım için Peygamber (s.a.v)’in kapısını çalmıştım. Peygamber (s.a.v) ne olduğunu bilmediğim bir şeye sarılmış durumda karşıma çıktı. İşimi bitirince dedim ki: Bu sarıldığım şey nedir? Ey Allah’ın Rasûlü! O örtüyü açıverince birde ne göreyim. Hasan ve Hüseyin değilmiymiş! Allah’ın selamı onların soyuna ve sopuna olsun Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: Bunlar benim oğullarım ve kızımın oğullarıdır. Allah’ım ben onları seviyorum sende onları sev onları sevenleri de sev. (Buhârî, Menakîb: 27)
Tirmizî: Bu hadis hasen garibtir.
3770- Abdurrahman b. ebî Nu’m (r.a.)’den rivâyete göre, Iraklılardan bir adam İbn Ömer’e elbiseye bulaşan sivrisineğin kanının hükmünü sormaya gelmişti. Bunun üzerine İbn Ömer: Şu adama bakınız! Sivrisineğin kanının hükmünü soruyor! Halbuki Rasûlullah (s.a.v.)’in torununu öldürmüşlerdir. Rasûlullah (s.a.v.)’in şöyle buyurduğunu işittim: Hasan ve Hüseyin bu dünyada benim reyhanımdır. (Buhârî, Menakîb: 27)
Tirmizî: Bu hadis sahihtir.
Şu’be ve Mehdî b. Meymûn, Muhammed b. ebî Ya’kub’tan bu hadisi rivâyet etmişlerdir. Bu hadis Ebû Hüreyre’den de benzeri şekilde rivâyet edilmiştir.
3771- Selma (r.anha)’dan rivâyet edilmiştir, dedi ki: Ümmü Selma’nın yanına girdim ağlıyordu. Neden ağlıyorsun diye sordum. Şöyle dedi: Rasûlullah (s.a.v.)’i rüyada gördüm saçı ve sakalı topraklı idi. Sana ne oldu Ey Allah’ın Rasûlü dedim? Buyurdu ki: Az önce Hüseyin’in öldürülüşüne şâhid oldum. (Tirmizî rivâyet etmiştir.)
Tirmizî: Bu hadis garibtir.
3772- Enes b. Mâlik (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demektedir: Rasûlullah (s.a.v.)’e ehli beytinden hangisi sana daha sevimlidir? Diye soruldu da Rasûlullah (s.a.v.): Hasan ve Hüseyin’dir buyurdu. Fatıma’ya çocuklarını çağır der. Onları koklar ve bağrına basardı. (Tirmizî rivâyet etmiştir.)
Tirmizî: Bu hadis bu şekliyle Enes rivâyeti olarak garibtir.
3773- Ebû Bekre (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.), minbere çıktı ve şöyle buyurdu: Benim şu oğlum (torunum) öyle bir efendidir ki Allah onun vasıtasıyla iki gurubun arasını düzeltecektir. (Buhârî, Menakîb: 27; Nesâî, Cuma: 17)
Tirmizî: Bu hadis Hasen b. Ali rivâyeti olarak hasen sahihtir.
3774- Ebû Büreyde (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.), bize hutbe vermekte iken Hasan ve Hüseyin üzerlerinde kırmızı bir gömlekle düşe kalka geldiler. Rasûlullah (s.a.v.), minberden indi onları kucağına aldı ve minbere çıktı önüne oturttu ve şöyle buyurdu: Allah’ın ne doğru söylemiş Mallarınız ve çocuklarınız ancak bir imtihan vasıtasıdır. (Enfal: 28) Şu iki çocuğun durumlarına baktım yürüyorlar tökezleyip düşüyorlar dayanamadım konuşmamı keserek onları kaldırdım. (Nesâî, Cum’a: 27; Ebû Dâvûd, Salat: 17)
Tirmizî: Bu hadis hasen garibtir.Hüseyin b. Vakîd’ın rivâyetiyle biliyoruz.
3775- Ya’la b. Mürre (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: Hüseyin bendendir. Ben de Hüseyin’denim, Allah, Hüseyin’i seveni sevsin Hüseyin, torunlardan bir torundur. (İbn Mâce, Mukaddime: 27)
Tirmizî: Bu hadis hasendir. Bu hadisi sadece Abdullah b. Osman b. Haysem’in rivâyetiyle bilmekteyiz. Bu hadisi daha başkaları da rivâyet etmişlerdir.
3776- Enes b. Mâlik (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Ehli beytin içinde Peygamber (s.a.v)’e, Hasan’dan daha çok benzeyen bir kimse yoktu. (Buhârî, Menakîb: 27)
Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.
3777- Ebû Cuhayfe (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.)’i gördüm Hasan ona çok benzerdi. (Buhârî, Menakîb: 27; Müslim, Fedail: 17)
Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir. Bu konuda Ebû Bekir, İbn Abbâs ve İbn Zübeyr’den de hadis rivâyet edilmiştir.
3778- Enes b. Mâlik (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Hüseyin’in başı getirildiğinde İbn Ziyâd’ın yanında idim. İbn Ziyâd elindeki bir çomakla burnunu gösteriyor ve şöyle diyordu. Buna benzer bir güzellik görmedim. Bunun üzerine ben de dedim ki: Ehli beyt arasında o, Peygamber (s.a.v)’e en çok benzeyenlerdendir. (Buhârî, Menakîb: 17)
Tirmizî: Bu hadis hasen sahih garibtir.
3779- Ali (r.a.)’den rivâyet edildiğine göre, şöyle demiştir: Göğüsten başa kadar olan bölümünde Hasan, Rasûlullah (s.a.v.)’e daha çok benzerdi. Göğüsten aşağı bölümünde ise Hüseyin daha çok benzerdi. (Müsned: 735)
Bu hadis hasen sahih garibtir.
3780- Imara b. Umeyr (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Ubeydullah b. Ziyâd ve adamlarının başları getirildiğinde Rahbe’de mescide sıralandığında ben de yanlarına varmıştım o anda halk geldi geldi diyorlardı. Meğer ki bir yılan gelmiş başlarının arasında dolaşıyor. Sonunda bu yılan Ubeydullah b. Ziyâd’ın burun deliklerine girip kısa bir süre sonra çıkıp gitti ve gözden kayboldu. Sonra insanlar yine geldi geldi dediler. Yılan bunu iki veya üç sefer yaptı. (Tirmizî rivâyet etmiştir.)
Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.
3781- Huzeyfe (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Annem bana Peygamberle ne zaman görüşmeye gideceksin diye sordu Ben de uzun zamandır O’nunla görüşmüyorum dedim. Anam beni payladı. Bunun üzerine ben: Bırak beni de gidip Rasûlullah (s.a.v.) ile birlikte akşam namazını kılayım, kendisinden senin ve benim için istiğfar etmesini isteyeyim dedim. Rasûlullah (s.a.v.)’e gittim ve akşam namazını onunla birlikte kıldım. Rasûlullah (s.a.v.), akşam namazının ardından nafile namaz kılmaya başladı sonunda yatsı namazını da kıldıktan sonra döndü ben de peşinden gittim. Sesimi duydu ve: Kim o Huzeyfe mi? buyurdu. Evet dedim. İhtiyacın nedir? Neden geldin? Allah seni de anneni de bağışlasın buyurdu. Sonra şöyle devam etti: Şu bir melektir ki bu geceden önce yeryüzüne hiç inmemişti. Bana selam vermek için, Fatıma’nın Cennet kadınlarının hanım efendisi olduğunu bildirmek için, Hasan ve Hüseyin’in de Cennetlik delikanlıların efendisi olduğunu bana müjdelemek için Rabbinden izin istedi. (Müsned: 22240)
Tirmizî: Bu hadis bu şekliyle hasen garibtir. Sadece İsrail’in rivâyeti olarak bilmekteyiz.
3782- Berâ (r.a.)’den rivâyete göre, Peygamber (s.a.v), Hasan ve Hüseyin’e baktı ve şöyle dedi: Allah’ım ben bu ikisini seviyorum sen de onları sev. (Buhârî, Menakîb: 27; Müslim, Fezail: 17)
Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.
3783- Berâ b. Âzib (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.)’i omzuna Hasan’ı koymuş olduğu halde şöyle derken gördüm: Allah’ım ben onu seviyorum sen de onu sev. (Buhârî, Menakîb: 27; Müslim, Fezail: 17)
Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir. Bir önceki hadisten daha sahihtir.
3784- İbn Abbâs (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.), Hüseyin’i omzunda taşımakta idi. Bunun üzerine bir kimse: Ey çocuk bindiğin binek ne güzeldir dedi. Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v.): O da ne güzel binicidir buyurdu. (Tirmizî rivâyet etmiştir.)
Tirmizî: Bu hadis hasen garibtir. Ancak bu şekliyle bilmekteyiz. Bazı hadisçiler Zem’a b. Salih’i hafızası yönünden zayıf kabul etmişlerdir.
3785- Ali b. ebî Tâlib (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: Her Peygambere yedi arkadaş veya muhafız verilmiştir. Bana ise on dört tane verildi. Bizde: Bunlar kimlerdir diye sorduk şöyle cevap verdi: Ben, iki oğlum Hasan ve Hüseyin, Cafer, Hamza, Ebû Bekir, Ömer, Mus’ab b. Umeyr, Bilâl, Selman, Mıkdad, Ebû Zerr, Ammâr ve Abdullah b. Mes’ûd’tur. (Müsned: 1198)
Tirmizî: Bu hadis bu şekliyle hasen garibtir. Bu hadis Ali’den mevkuf olarak da rivâyet edilmiştir.
Cevap: Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin’in hayat hikâyeleri
Şema
< diğer sayfalarda RASULULLAHIN evlatlarının katillerini övüyordunuz
şimdiyse RASULULLAHIN evlatlarını yüceltiyorsunuz bu ne biçim bir çelişkidir.
çok çelişkili yazılarınız var bir kalpte iki sevgi olmaz demiştiniz bir yazınızda hadis olması lazım peki nasıl oluyorda senin kalbinde hem beyaz temiz bir sevgiyle birlikte siyah ve kirlenmiş bir sevgide yer alabiliyor bir yanda
Hz.ALİ ve ailesi diğer yandan
MUAVİYE ve ailesi bu iki aile nasıl aynı kalp içinde yeralabiliyor
haddi beni yasakla. >
Biz bütün sahabeleri seviyoruz. asıl siz şiiler çelişkilisiniz.
Forumda fitne çıkarma. işine gelmiyorsa kendine layık yerler epey vardır.
Yanıt: Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin’in hayat hikâyeleri
mumsema
Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin’in hayatı ile ilgili
hasan hüseyin hikayesi, hz hasan hüseyin hikayesi, hz hasan ve hüseyinin hayatı