Amin demenin fazileti

Amin demenin fazileti

mumsema
Hadis No : 2526Ravi: Ebu Hüreyre

Tanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: "İmam amin deyince siz de amin deyin. Zira kimin amin’i meleklerin amin’ine tevafuk ederse geçmiş günahları affedilir." İbnu Şihab der ki: "Resulullah (sav) amin derdi."

Kaynak: Buhari, Ezan 112; Müslim, Salat 72, (410); Muvatta, Salat 44, (1, 87); Ebu Davud, Salat 172, (936);


Cevap: "Amin" demenin fazileti

TAPUSUZ
Amin :Kabul buyur demek …


Yanıt: "Amin" demenin fazileti

mumsema
Hz. Peygamber (s.a.s.) ise, namaz’da Fatiha Suresi’nin okunması bittikten sonra "âmin" denmesini özellikle emretmiştir. Şöyle ki: "İmam, Fatiha’yı tamamlayıp âmin dedikten sonra siz de ."âmin" deyiniz. Kimin bu sırada "âmin" demesi meleklerin o anda "âmin" deyişi ile aynı ana rastlarsa geçmiş günahları affolunur. " (Müslim, K. Salat, 72; Ebû Dâvud, Salat, 167-168; Tirmizî, Mevâkîttü’s-Salat, 116).


Soru: "Amin" demenin fazileti

yusuf0571
Allah razı olsun hocam.cemaat halinde iken amin seslimi olmalı sessiz mi?


meryemgül1
< Hz. Peygamber (s.a.s.) ise, namaz’da Fatiha Suresi’nin okunması bittikten sonra "âmin" denmesini özellikle emretmiştir. Şöyle ki: "İmam, Fatiha’yı tamamlayıp âmin dedikten sonra siz de ."âmin" deyiniz. Kimin bu sırada "âmin" demesi meleklerin o anda "âmin" deyişi ile aynı ana rastlarsa geçmiş günahları affolunur. " (Müslim, K. Salat, 72; Ebû Dâvud, Salat, 167-168; Tirmizî, Mevâkîttü’s-Salat, 116).
>

Amin demeyi sadece kabul buyur dile biliyordum hadisteki gibi bilmiyordum
Allah razı olsun hocam


^^SiNeM^^
Allah razı olsun Hocam belkide en çok işimize yarayacak bir paylaşım.Bu zamana kadar uyguluyordum.Allahın izniyle bundan sonrada amin lafı ağzımızdan eksik olmaz.


Hoca
ÂMÎN DEMENİN FAZİLETİ
ـ1ـ عن أبى هريرة رَضِيَ اللَّهُ عَنْه: ]أنَّ رَسولَ اللَّهِ # قالَ: إذَا أمَّنَ ا مَامُ فَأمِّنُوا، فإنَّهُ مَنْ وَافَقَ تَأمِينُهُ تَأمِينَ المََئِكَةِ غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ. قال ابن شهاب: وَكانَ رسولُ اللَّهِ #: يَقُولُ: آمِينَ[. أخرجه الستة
.1. (2538)- Ebû Hüreyre (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "İmam âmîn deyince siz de âmîn deyin. Zîra kimin âmîn’i meleklerin âmîn’ine tevâfuk ederse geçmiş günahları affedilir."

İbnu Şihâb der ki: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) âmîn derdi." [Buhârî Ezân 112; Müslim, Salât 72, (410); Muvatta, Salât 44, (1, 87); Ebû Dâvud, Salât 172, (936); Tirmizî, Salât 185 (250); Nesâî, İftitah 34, 35, (2, 144); İbnu Mâce İkâmet 14, (851).]

ـ2ـ وفي أخرى للبخارى: ]إذَا أمَّنَ الْقَارِئُ فَأمَِّنُوا فَإنَّ المََئِكَةَ تُؤَمِّنُ، فَمَنْ وَافَقَ تَأمِينُهُ تَأمِينَ المََئِكَةِ غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ[

.2. (2539)- Buhârî’de diğer bir rivâyette şöyle gelmiştir: "Kârî (okuyucu) âmîn deyince siz de âmîn deyin. Zîra melekler "âmîn" der. Kimin âmîn’i meleklerin âmîn’ine tevâfuk ederse geçmiş günahları affedilir." [Buhârî, Da’avât 63.]

AÇIKLAMA:

1- Âmîn, duâdan sonra cumhura göre "Kabul et Allah’ım" mânasında söylenen bir kelimedir. Âmin’in mânası hususunda çeşitli başka yorumlar da yapılmıştır. "Böyle olsun", "Cennetten bir derecedir, söyleyene verilmesi vacib olur", "Allah’ın isimlerinden biridir" vs.

Bu kelimenin Arapçaya İbrânîceden ve Süryânîceden geçtiği de söylenmiştir.

2- "İmam’ın te’minde bulunması"nın (âmîn demesinin) mânası için şunlar söylenmiştir:

İmam da "âmîn" der, hadisin zâhiri bunu ifade eder.

İmam duâ edince yani "Fatiha’yı İhdinâ’dan sonuna kadar okuyunca" demektir, zira te’min duâdır.

"İmam, âmîn’i dileme yerine gelince" demektir. Bu yer ve la’ddâllîn kelimesidir, yani Fatiha’nın sonu.

Birinci olarak kaydedilen mâna zahire uygun olduğu için öncelikle bu esas alınmıştır ve bundan hareketle, imamın da âmîn demesinin meşruiyetine istidlal edilmiştir. Ancak İmam Mâlik iki kavlinden birinde: "İmam cehrî kırâatta âmîn demez" demiştir. Bir başka rivâyette cehrî ve sırrî ayırımı yapmadan mutlak bir ifade ile "İmam demez" demiştir.

Görüldüğü üzere bu hususta teferruâta müteallik bazı münâkaşalar vardır, ancak mevzumuz açısından ehemmiyetsiz.

3- Şurası kesin ki, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) mükerrer hadislerinde mü’minleri Fatiha okuyunca -namaz içinde olsun, namaz dışında olsun- âmîn demeye teşvik etmiştir. Şu hadislerde olduğu gibi:

اِذَا قَالَ اِْمَامُ وََ الضَّالِّينْ فَقُولُوا: آمِينِ فَاِن َّالْمَلئِكَةَ تقُولُ: آمِين إِنِ اْ ِمَام يَقُولُ آمِين "İmam ve lâ’ddâllîn deyince siz de âmîn deyin zira imam âmîn derse, melekler de âmîn derler." مَا حَسَدَتْكُمِ الْيَهُو دُ عَلَى شَىْءٍ مَا حَسَدَتْكُمْ عَلَى السََّمِ وَالتَّأْمِينِ demeniz için kıskandıkları kadar başka hiçbir şey için kıskanmazlar."

َ يَجْتَمِعُ مَ’ٌ فَيَدْعُو بَعْضُهُمْ وَيُؤْمِنُ بَعْضُهُمْ اَِّ اَجَابَهُمُ اللَّهُ تَعَالَى "Bir grup bir araya gelir, bir kısmı duâ eder, diğer kısmı da âmîn derse Allah Teâla, mutlaka onlara icâbet eder."

4-İkinci hadiste (2539) geçen kârî, "imam" demektir. Ancak kârî ile daha umumî mânada herhangi bir Fatiha suresini okuyan kimsenin kastedilmiş olabileceği de kabul edilmiştir. Çünkü, mutlak olarak âmîn demeye teşvik eden hadisler mevcuttur. Nitekim yukarıda kaydettiğimiz ikinci ve üçüncü hadis buna bir örnektir.


nur_31
amin Allah razı olsun


@hmet
Cemaatle namazda hep birlikte amin deyip camiyi inletmek ne kadar güzel insana heyecan veriyor.


Kayıtsız Üye
Kur-an’da peygamberlerin dualarından çok bahsedilir ve hiç birinin sonunda amin dediğinden bahsedilmez, örnek dualar vardır Kur-an’da, kitapta yazdığı gibi dua etsem kabul olmaz diyenin aklına şaşarım. Yaşandığı gibi aynen anlatılan dualar vardır, sizler de aynen o şekilde dua ediniz.


amin demenin fazileti, duaya amin demenin fazileti, fatihadan sonra amin demenin vesemiAllahahu demenin manasi fazileti

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();