Yurt dışında kredi almak caizmi?
Kayıtsız Üye
Kredi çekmek istiyorum Yurt dışında yaşıyorum kredi almak caiz mi?
Cevap: Yurt dışında kredi almak caizmi?
meçhul_100
Yurt dışında (gayr-i müslim ülkelerde) bankadan faizli kredi alamazsınız.
Haram olan şey her yede haramdır.
Cevap: Yurt dışında kredi almak caizmi?
Kayıtsız Üye
Selamün aleyküm anladığım kadarıyla siz darülharb a dayanarak yurt dışında kredi alabilirsiniz diyorsunuz.
Ebu hanifeye göre cuma ve bayram namazı kılınan her yer darül islamdır.
Yurt dışında bütün ülkelerde beş vakit namaz bile kılınıyor bırakın cuma ve bayram namazını bunu izah edermisiniz.
Cevap: Yurt dışında kredi almak caizmi?
Şema
yurtdışında kredi çekmek caizmidir
< siz darülharb a dayanarak yurt dışında kredi alabilirsiniz diyorsunuz >
Kardeş bu olumsuz fetva gözümüzden kaçmış.
İslamda haram olan şey her yerde haramdır.
Kayıtsız Üye
Lütfen birisi acil yardımcı olabilir mi? Aksi takdirde cevap bulamadığım için bu gece cinnet geçirmekten korkuyorum.
Ben yaklaşık altı aydır bu taguta mahkeme olma kısmına takıntılıyım ve yaptıgım bir çok başvuruların küfür olup olmama muhasebesi yapıyorum. Ben avrupada üniversite ögrencisiyim ve geçinebilmek için devletten faizli borç alıyorum. Buna başvuru yaptım ve incelenip onay verildi.
Bu tagut meselelerini okuduktan sonra, ben acaba bu başvuruyu yaparak bir tagut hükmüne yada mahkeme olunmasına mi başvurdum yada sebeb oldum diye günlerce duşunuyorum. Geçimim için bu paraya ihtiyacım var, aksi takdirde taşınmam ve okula bırakmam gerekecek. Lütfen yardımcı olun, ara ara krizler geçiriyorum.
misafir1
tağuta mahkeme olmak ne demek kardeşim. zaten herhangi bir ülkeye giden oranın kanunları ile mahkeme edilmeyi kabul etmiş demekdir. kalkıpda çine giden ben sizin kanunlarınızı tanımıyorum mu diyecek, dese kaç yazacak. kalkıpda çine gidene niye gittin denir, hayırlı sebebler için gidilmiş de olabilir. yurt dışında yaşarken hayırlı bir amacın salih bir niyetin var mı, yoksa amaçlarını gözden geçir ve kulluk amacı etrafında hayatını şekillendir. küfür diyarında da haramlar aynı, orada da uzak durmak için aynı çabayı göstermek lazım. aylarca takıntı yapınca mı bir şeyi çözeceksin. bir şey öğrendiğin zaman bir şeyi çözersin takıntın artmaz. tağut mahkemeler muhabbetleri bayıyor. ne diye bunları dinliyonuz. anladığım kadarıyla sen artık neyse tağut mahkemeye falan başvurmuyorsun. haramları işlemeyi başvurulara vesairelere bağlıyorlar, sende bu kurumlara başvuruyorsun. faiz meselesi çetrefilli meseledir, alınan paraya ödenen paraya ödeme şekline vesaire değişir. kredi mi faiz mi ne alıyorsun bilmiyorum da faizden uzak dur. öğrenciyim diyorsun bunun geri ödemesi yok mu. kaç sene sonra ödeyeceksin, toplasan çıkarsan yine aynısına denk gelir. bunun geri ödemesi de yine sen işe başlamadan gelebilir. Allah göstermesin ama daha fazla da sıkıntı olabilir. gerçi aldığın faize mi giriyor onu da bilmiyorum da bunun geri ödemesini düşün, hesapla kitapla. geçen birisi soru sormuşdu hem benzer şekilde borç almış, hem okulunu uzatmış bitirememiş, hem borçdan dolayı okulu da bırakmak durumunda mı ne kalmış, boşu boşuna borçlandığıyla kalmış.
tağut mahkemesi nasıl mesela, Allah korusun on meselenin ikisinde üçünde gitmek gerekir gerekiyorsa gidecen tabi, altısında yedisinde gider kendine zulmettirirsin veya çağırırlar zulmederler, birinde ikisinde de küfür olur. sen ne için başvuruyorsun bilmiyorum. seninkinin mahkemeyle bir alakası var mı onu da anlamadım. tağuta mahkeme olmak ne demek onu da anlamadım. avrupanın çoğu yerinde diyanetin veya çeşitli vakıfların camileri vesaireleri vardır. git kalacak yer gösterirler, iş verirler belki, hiç olmadı kafana takılanı sorarsın.
ya kardeşim bir insan iman edip etmediğini bilmez mi, bunun takıntı yapılacak bir tarafı yok. zaafiyetler gösterebilir yanlışlar yapabiliriz. yapacaksan amaçlarını, niyetlerini, yapıp ettiklerini muhasebe et ve peyder pey düzelt. acil yardımcı olabilir misiniz yazmışın ondan yazdım. yoksa içinde yanlışlarda vardır dağınıklıklarda vardır.
Kayıtsız Üye
Kısaca ben, devletin öğrencilere faizli, okul sonrasında geri ödenecek borç veren bir ülkede yaşıyorum. Ve ihtiyacımdan dolayı bu borca başvurdum. Bu işlere bakan kurum da bana bir hafta değerlendirdikten sonra onay verdi. İşte bu 1.Başvurup, 2.Değerlendirme, 3. Onay alıp/almama konusu mahkemeye çıkma meselesine çok benzettiğimden dolayı bu soruyu sordum. Yani benim durumum, tağutun mahkemesine çıkmak ve onun hükmünü istemek ile aynı durum mu diye endişeye düştüm. Bazı siteler ve görüşler tağut konusunu öyle genişletiyor ki, artık kredi başvurusu bile bir nevi tağutun hükmünü istemek yahut onun mahkemesine başvurmak olup olmadığını sorgulamaya başladım. Yani anlayacağınız bir çok şeyden şüphe etmeye başladım ve bu durum beni psikolojik olarak mahvetti. Ölsem de bitse diyorum artık.
misafir1
güzel kardeşim benzete benzete küfre hükmedilmez. hemen her mesele, ne yoksa Allah a mı karşı geliyorsuna bağlanabilir. sonuçda Allah ve rasulunün bir çok emrini veya tavsiyesini yerine getiremeyebiliyor, yapıp ettiklerimizle de Allah avc nin hududlarını ne yazık ki aşabiliyoruz. bize düşen amaçlarımızı, niyetlerimizi, istikametlerimizi, yapıp ettiklerimizi; önceliklerimizden, dilediklerimizden, ihtiyaçlarımızdan başlayarak düzeltmeye gayret etmek. bu bizim menfaatimizedir. aslında genel olarak dağınıklıklarımız ve savrulmalarımız bizi bunaltıyor. aslında hem yaradılış gayemizle, hem kendimizle barışırsak kalben ve zihnen sakinleşiriz. bu yönde salih ameller işlemek, gayret göstermek de; insanın kalbindeki marazları, hastalıkları tedavi eder. sen istikametini bilirsen, böyle takıntılara bulaşmazsın. kalb başka zihin başka azalar başka söylerse de insan gelgitler yaşar. bunun içinde insanın amacını gözden geçirmesi, bunu zaman zaman kontrol edip kendine hatırlatması ve yaradılış gayesi etrafında hayatını şekillendirmesi, yaradılış gayesini ve kendisini unutmaması gerekir
henüz islamiyet indirilmeden önce ömer ra ile sad bin ebi vakkas ra ticaret yoluna çıkıyorlar ve iranda malları çalınıyor veya ellerinden alınıyor ve dertlerini kimseye anlatamıyorlar. daha doğrusu bu eşkiyalar vezirin adamlarıymış, bu olay iran hükümdarına doğru aksettirilmiyor. iran hükümdarı olayı anladığı zaman ise ömer ra ile sad bin ebi vakkas ra a mallarını veriyor ve ömer ra ve sad bin ebi vakkas ra, şehrin farklı yerinden çıkarlarken, vezirin ve eşkıyaların kellelerini görüyorlar. sonralarında ömer ra un hilafeti sırasında, sad bin ebi vakkas ra şam valisi oluyor ve mescid inşasında bir gayrimüslimin bir şikayeti oluyor. bu gayrimüslim olayı ömer ra a anlatıyor, ömer ra da sad bin ebi vakkas ra a, ben nuşirevandan daha az adil değilim notunu iletiyor. bu gayrimüslim başda bir şey anlamasa da şama döndüğünde, bu notu sad bin ebi vakkas ra a iletiyor ve gayrimüslimin işi çözülüyor. biz tabi ki Allah avc nin hükümlerine razıyız, küfrü imana tercih de etmiyoruz ancak tağutun mahkemeleri söylemleri çok sulanıyor, çoğu kimse de bir şey anlamıyor. mesele Allah ın hükümlerine aykırı hükümleri, Allah ın hükümlerine tercih etmek, bunları onaylamak ve bunlardan razı olmak. yoksa Allah düşürmesin bu mahkemelere başvurmak durumunda kalınabilir ve Allah ın hükümlerine aykırı olmayan hususlarda adil sonuçlar da alınabilir
işleyebileceğimiz haramlara kapı aralayacak, bunları normalleştirecek veya makulleştirecek değilim ancak olayları da birbirine karıştırmamak gerekiyor. enflasyon veya bilmem ne üzerinden mi borçlandırıyorlar yoksa daha muhtemeldir para üzerinden para mı borçlandırıyorlar veya ticaret hilelerine mi başvuruyorlar bilmiyorum. zaten bilsem de bu hususda bir şey diyemem ancak bu hileleri düzen olmuş, ortalığın anası ağlamış. faiz insanı ve insanlığı perişan eder Allah korusun.
yani amaçlarını ve niyetlerini gözden geçir, geçmişden tevbe et, olayları uygun bir şekilde kotarmanın yollarına bak, sonrası içinde kendini uçurumdan yuvarlayacak işlere kalkma. 7/24 aynı kişi ol. eksik gedik veya bilmem ne… zamanla inşaAllah kendini peyder pey düzeltir, hata yapdıkça da Allah a dönersin ancak bir saat Allah bana karışmasın, bir saat vurdumduymaz takılayım deyip hele bu bir saatte işin üçkağıtlarına kaçarsan, 23 saat din diyanetle de uğraşsan kafana da taksan bir yol olmaz. insanın şevki azalır artar, hatalar yapar haramlar işler bunları kastetmiyorum. işin üçkağıdına yatmayı kastediyorum. salih olmayan niyetler hep bir yerlerden çıkar, insanın ayağına dolanır.