Devrin mürşidi kamili kim? Mürşidi kamil Her devrin bir mürşidi olması gerekiyor mu?

Devrin mürşidi kamili kim? Mürşidi kamil Her devrin bir mürşidi olması gerekiyor mu?

Kayıtsız Üye
Devrin mürşidi kamili kim?
Her devrin bir mürşidi olması gerekiyormu?
Mürşid olmazsa hidayete ulaşılabilirmi?
Hidayetin asıl manası nedir?


Cevap: Devrin mürşidi kamili kim? Mürşidi kamil Her devrin bir mürşidi olması gerekiyormu? Mürşid olmazsa hidayete ulaşıl

ferah36
< Devrin mürşidi kamili kim?
Her devrin bir mürşidi olması gerekiyormu?
Mürşid olmazsa hidayete ulaşılabilirmi?
Hidayetin asıl manası nedir?
>

Devrin mürşidi kamili kim?
Bunu bilmek BAŞLANGIÇ olarak gerekmiyor. Bir kimse eğer, Allahtan mürşidinin kim olduğunu hacet namazı kılıp sormuş, öğrenmiş ve ona tabi’ olmuşsa, o kişi için o, mürşid–i kamildir.
Her devrin bir mürşidi olması gerekiyormu?
Soruda hata var, birinci soruyla çelişiyor aynı zamanda:
"Her insanın mürşidi olması gerekiyor mu?” şeklinde olması gerekir soru. Mutlaka gerekir. Çünkü, Peygamber SAV.in bile mürşidi var idi: Cebrail AS.
Mürşid olmazsa hidayete ulaşılabilirmi?
"ulaşmak” vasıtayla, vesileyle olur. Allah’ın, hidayet için görevlendirdiği kişilerin genel adı, "mürşid”dir.
Hidayetin asıl manası nedir?
Hidayet, bir süreçtir. Mürşide ittiba’ ile başlar, Nefsin tezkiyesi paralelinde ruhun Allah’a ulaşması (vuslat)yla alt seviyede gerçekleşmiş olur. Bundan sonra, Nefsin tasfiyesi ve ruhun kemal derecelerinde ilerlemesini içeren eğitimle devam eder.


Yanıt: Devrin mürşidi kamili kim? Mürşidi kamil Her devrin bir mürşidi olması gerekiyormu? Mürşid olmazsa hidayete ulaşıl

Rayyan Emir
< Her insanın mürşidi olması gerekiyor mu?” şeklinde olması gerekir soru. Mutlaka gerekir. Çünkü, Peygamber SAV.in bile mürşidi var idi: Cebrail AS. >
aradaki fark buyuk ama bir beserle melaikeyi ayni kefeye koymak yanlis..hele ki Allah(c.c) nin kelamini aktaran melaikeyi..


Soru: Devrin mürşidi kamili kim? Mürşidi kamil Her devrin bir mürşidi olması gerekiyormu? Mürşid olmazsa hidayete ulaşıl

ferah36
< aradaki fark buyuk ama bir beserle melaikeyi ayni kefeye koymak yanlis..hele ki Allah(c.c) nin kelamini aktaran melaikeyi.. >
Eğer Kur’an esas alınacaksa, İnsan, bir yaratık olarak, tüm yaratıkların en üstünüdür. Çünkü yaratılmış her şey, insanın emrine (hizmetine) verilmiştir. (CÂSİYE-13) Hangisi üstün?


Rayyan Emir
< Eğer Kur’an esas alınacaksa, İnsan, bir yaratık olarak, tüm yaratıkların en üstünüdür. Çünkü yaratılmış her şey, insanın emrine (hizmetine) verilmiştir. (CÂSİYE-13) Hangisi üstün? >
eğer soyledigindne bu anlam ciksaydi imanin 6 sartindan biri meleklere iman yerine murside/insana iman olurdu. ne kadar yanlis bir delil sizinki.. tabiiki melekler daha ustun ki Allah(c.c) kelamini Hz.Muhammede getirip aracilik yapmislar Cenabi Hakk ile


ferah36
< eğer soyledigindne bu anlam ciksaydi imanin 6 sartindan biri meleklere iman yerine murside/insana iman olurdu. ne kadar yanlis bir delil sizinki.. tabiiki melekler daha ustun ki Allah(c.c) kelamini Hz.Muhammede getirip aracilik yapmislar Cenabi Hakk ile >
Gereksiz tartışmaya girmiyorum. Bir gün hakikatler ortaya çıkacaktır. O zaman anlaşılacaktır "murside/insana iman" var mıymış, yok muymuş..


Kayıtsız Üye
İnsan eşref-i mahluktur. O yaratılmışların en üstünudür. Allah meleklere ve şeytana insana secde etmesini ister. Şeytan secde etmez ve recm edilir. Melekler Allahın emrini sorgular, bozguncu mu yaratacaksin diye. Allah siz bilmezsiniz der. Melekler yaptığının farkına varır ve der;.subhaneke la ilmelena illa ma allemtena inneke entel alimul hakim. Ayrıca melekler insandan üstün olsaydı, hz cebrail a.s. miraca çıkan efendimize, artık seninle gelemem, bir adım daha atarsam yanarım demezdi. İnsan hayvandan daha aşağı seviyeyede düşebilir. Meleklerden daha üstün seviyeye de ulaşabilir. Bunun hükmü ve bilgisi Allah azze ve cellenin katindadir.


Kayıtsız Üye
Devrin mürşidi kamili SÜLEYMAN HİLMİ TUNAHAN HZ EFENDİ K.S.


Kayıtsız Üye
İnsanın meleklerden de üstün olduğuna mirac hadisesi delildir Cebrail as bir noktadan sonra bir adım dahi atarsam yanarım deyip efendimize sav eşlik edememistir hatirlatayim


Kayıtsız Üye
Bircok arastirma yaptim internette hakikati dogruyu burda okudum doğru bir tasavvuf ehlisiniz .bu yol derya deniz anlamakta anlatmakta zordur


Kayıtsız Üye
Nakşibendilik tarikatı kurulduğundan beri gelen kamil insanlar mürşid-i kamil olmuşlardır ve bu zamanın Mürşid-i Kamil’i ise Hz.Muhammed(s.a.v)’in soyundan gelen Seyyid Abdulbaki hazretleridir.Kendisi GAVS’lık makamına ulaşmış bir şahıstır.


Kayıtsız Üye
Her grup veya cemaat kendi mursidini Gavs gorup inaniyor Gavs bitane oluyorsa bu dusunce nasıl olusuyor kafam bu konuyu anlamiyor


vel Fecr
Kızı fatımaya seninle kabirde kalacak tek şey ameldir baban nebidir diye babana güvenme diyen rasulullah efendimiz sav’ın soyundan gelince bazı şeyleri garanti altına alma mevzularnı anlamıyorum.

her cemaat kendi liderini şeyh gavs murşid görmekte. arkadaş velevki öyle sana bunun ne faydası var. kabre benle başbaşa kalacak olan amel değil mi ?

hadis yokmu hatta rasulullah efendimiz sav " kişi mezara 3 şey ile gider biri kalır ikisi döner diye, mal aile ve amelle gider, mal ve aile geri döner amel kalır. bunu ortaya koymamız gerekiyor. illa birileri şefaat edecek umuduyla amelden geri durarsak mahşerde halimiz nice olur Allah muhafaza.


Kayıtsız Üye
Yeryüzünün seçimiyle mürşidi kamil seçilmez.manevi işler dir bunlar. Misal Adanalı Mahmud Sami Efendi ks zamanının Kutbul Aktabı idi. Ve onun silsilesininde birçok kutbu cihan , Kutbul aktap ve kutbu Azam vardır.
M.sami Efendi’nin Kutbul aktab seçilmesini diğer birçok evliya da şahit olmuştur. Ladikli Ahmet Ağa bizzat kutup oluşunu anlatır. Sonra cide müftüsü Hüseyin efendi.
Yani kısacası insanların benim şeyhim böyle büyük demesi önemli değil. Onemli olan Evliyaların dedikleridir. Allah dostları kimin ne olduğunu iyi bilir. Ve iyi araştırın zamanının bütün büyük Allah dostları Sami Efendi’nin kıymetini anlatmışlar dir. Ve zamanının kutbu olduğunu ifade etmişlerdir. Gonenli Mehmet efendilerden tutun, Alvarli efe hz.lerine kadar birçok velinin sözleri mevcuttur.
Kutuplari anlatmak bize dusmez, lakin bilinen şey ortadadır zaten. Sami efendi ks da Yahyalili Haci Hasan efendiyi(ks) yetiştirmiştir. Kutbu cihandi. H.Hasan efendi ise hem öz oğlu hem tek halifesi olan Ana baba Seyyid Alemdar ALİ Ramazan efendiyi yetiştirmiştir. Ali Ramazan efendi ks da son Mürşidi Kamildir. Son Kutbul aktabdir. Kadir gecesi 7 aylık iken doğmuştur. Mahmud Sami Efendi’nin teveccühüne Mazhar dir. Hazreti zahiren tanımak sohbetine katılmak nasip oldu elhamdülillah. Çok arastirmanizi tavsiye ederim bu Zatı Aliyi. En genç Halidi seyhlerindendir. En hızlı ders geçiren Mürşid olarak da bilinir. Hatta ihvanlari yatip kendi çalışan şeyh diye de bilinir gayretinde dolayı. Ümmeti Muhammed için bir an hizmet boşlukları yoktur.

İşte öyle kısacası kimin ne dediğinin önemi yok, dinimiz belli, onu en güzel,en titiz yaşayanlar bellidir. Normal insanların basit sözlerine takılıp kalmayalim. Bir mürşidi kamili, Kutublari , Gavslari yine büyüklerden öğrenelim. Yoksa piyasada çok sahte şeh var.


son mürşidi kamil kim, zamanın mürşidi kamili kimdir, mürşidi kamil

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();