Alimlerin İbni Teymiyye Hakkındaki Sözleri
Muhsedam
SelamünAleyküm
SAyın ve değerli Muhsema abilerim biliyorum haddim değil Cahilin alime sorusu tarzında olacak Rabbimin affına sığınarak öğrenmek istedim.
Hindistan’ın büyük alimlerinden allâme Muhammed Abdurrahman Silhetî İbni Teymiyye hakkında şöyle diyor.
İbni Teymiyye, Vehhabîlerin büyüğü ve öncüsüdür. O şeyh-ül-islam değil, bid’at ve âsâm, yani sapıklık ve günahlar şeyhidir, önderidir. Vehhabîlerin bozuk itikadlarından ilk konuşan odur. Ve aslında, bu bozuk, sapık fırkayı ortaya çıkaran odur.
Neden büyük bir islam alimi hakkında bu tür görüşleri var diğer alimlerin anlamıyorum.Tabi ben İbni Teymiyye’nin eserlerini hiç okumadım internette araştırdım fakat yinede okumayadım her seferinde bu tür yazılar ile karşılaştım niçin bu tür görüşleri var diğer din adamlarının.Anlamıyorum bunca eser sahibi bir insan hakkında neden böyle düşünüyorlar.
Emeğe saygı duymak Allah’a saygı dymaktır.Allah’bile Allah’olduğu halde emeğe saygı duyar diyor Mustafa İslamoğlu peki bu eleştiriler niye.Beni aydınlatırmısınız.
Vesselam
Cevap: Alimlerin Ibni Teymiyye Hakkındaki Sözleri
ehli-sunnet
ve Aleykumusselam Ve Rahmetullah Ve berekatuh
Değerli Kardeşim:
Hanbeli fıkıh ve hadis âlimi iken mezhepsiz oldu. Ehl-i sünnete uymayan yazılarından dolayı Mısır’da iki defa hapsedildi. 1263 senesinde Harran’da doğup, 1328 de Şam’da kalede hapiste iken vefat etti
İbni Teymiye, Ehl-i sünnet âlimlerinin büyüklüğünü anlamamış, tasavvufu inkâr etmiş, Ehl-i sünnetten ayrılmıştır. Kitapları, kendilerine Selefiyyeci diyen mezhepsizlere kaynak olmaktadır. Mezhepsizler, onu övmekte, İslam müceddidlerinin piri demektedirler. İbni Teymiye’nin şaki ve dalalette olduğu Seyf-ül-Cebbar ve farisi Tâlim-üs-sübyanda da yazılıdır.
Camiul-ezherdeki hanefi âlimlerinden Muhammed Bahitin (Tathir-ül-füad min-denisil itikad) kitabı, (Et-tevessüli bin-Nebi ve bis-Salihin), (Şevahid-ül-hak), (Cevahir-ül-bihar), (Seyf-ül-Cebbar) ve (Tâlim-üs-sübyan) kitapları, İbni Teymiye’nin dalalete düştüğünü vesikalarla ispat etmektedir.
İbni Teymiye’nin sözlerinin kıymeti yoktur. O, dalalettedir ve Müslümanları dalalete sürüklemektedir. Müslümanların icmasından ayrılmış, bid’at yolunu tutmuştur. İslam âlimleri, onun dalalette [sapık] olduğunu, sözbirliği ile bildirdi. Kutbüd-Berdiri, Şerhi Muhtasarda, bunu uzun yazmaktadır.) [Tahir Muhammed Süleyman – Zahiretül-fıkhil-kübra]
(Kitab-ül Arş onun en çirkin kitaplarındandır. Ona Şeyh-ül-İslam diyenin kâfir olacağını söyleyen âlimler vardır.) [İmam-ı Sübki] (Nebras haşiyesinde bildiriliyor.)
(İbni Teymiye’ye uyanın malı ve canı helaldir.) [Miratül-cenan, Nebras haşiyesi]
İbni Teymiye, Kitab-ül Arş isimli eserinde, "Allah Arş’ın üzerinde oturur, kendisi ile beraber oturması için Resulullaha da yer bırakır” diyor. Essırat-ul-müstekim kitabında da, ibni Abbas gibi büyük sahabilere kâfir demiştir. (Keşfüzzunun)
El-ubudiyyet kitabında ise, Allahü teâlânın ismini zikretmenin bid’at ve dalalet olduğunu bildirmekte ve tasavvuf âlimlerine çirkin iftiralar yapmaktadır.
(Arş kadimdir) diyor. (Akaid-i Adudiyye şerhi)
(Şam camiinin minberinden inerken "Allah gökten yere, benim indiğim gibi iner” dedi.) [İbni Battuta –Tuhfetünnüzzar tarihi]
Abduh’un yetiştirdiklerinden olup, onun yolunda giden Abdürrazık paşa bile diyor ki:
(Vehhabilik, bir bakımdan ibni Teymiye’ye bağlı olduğu gibi, son asrın müceddidi denilen Abduh’daki dinde reform fikirleri de, ibni Teymiye’ye bağlıdır.)
(Kaza namazı kılmak lazım değildir) derdi. Halbuki dört mezhepte de farzdır.
Cehennem azabı sonsuz olmadığını söylerdi. Kâfirlerin Cehennemde sonsuz kalacaklarına dair bir çok âyet-i kerime vardır. (Bekara 81, Ahzab 65, Fussilet 28, Zuhruf 74)
(Ömer çok yanılmıştır) diyerek, imam-ı Ahmed’in bildirdiği (Allahü teâlâ, doğru sözü, Ömer’in dili üzerine koymuştur. [O hiç yanılmaz]) hadis-i şerifine karşı gelmiştir. Eshab-ı kiramın çoğu, ictihad ile anlaşılacak işlerde yanılmış olsa da, onların yanılmaları, ictihadi mesele idi. İctihadda müctehidin yanıldığı bilinemez. Çünkü ictihad ictihad ile nakzedilmez. Bunun için, müctehid olan o büyükler tenkit edilemez. Dört mezhebin ictihadları farklı olduğu halde, benimki doğru diyerek biri ötekini tenkit etmemiştir.
Sadreddin-i Konevi, İbni Arabi hazretleri gibi tasavvuf büyüklerine de saldırmıştır. "Gazali’nin kitapları uydurma hadis ile dolu” derdi. (Hadika)
İmam-ı Şarani hazretleri buyuruyor ki:
(İbni Teymiye, tasavvufu inkâr eder, evliyaya, ariflere dil uzatırdı. Kitaplarını okumaktan, yırtıcı hayvandan kaçar gibi kaçmalıdır.) [Tabakat-ül-kübra]
İmam-ı Süyuti hazretleri buyuruyor ki:
(İbni Teymiye kibirliydi. Kendini beğenirdi. Herkesten üstün görünmek, karşısındakini küçümsemek, büyüklerle alay etmek âdeti idi.) [Kam-ul Muarıd]
Muhammed Ali Bey; Hitat-uş-Şam kitabında diyor ki:
(İbni Teymiye’nin hedefi, Luther adındaki papazın hedefine benzer. Fakat, Hıristiyanlığın reformcusu muvaffak oldu. İslamınki olamadı.)
İbni Hacer-i Askalani hazretleri buyuruyor ki:
(İbni Teymiye; "Kabri Nebeviyi ziyaret için sefere çıkmak haramdır. [Hazret-i] Ali iman ettiği zaman çocuk olduğu için Müslümanlığı sahih olmadı. [Hazret-i] Osman malı çok severdi” diyerek eshab-ı kiramın büyüklerine dil uzattı.) [Ed-Dürer-ül-Kamine]
İbni Hacer-i Mekki hazretleri buyuruyor ki:
(İbni Teymiye, Peygamberlerin masumiyetini (günahtan korunmuş olduklarını) reddetmiştir. Halbuki, masumiyet Peygamberlerin sıfatlarındandır.
Başta Peygamber efendimizin kabri şerifleri olmak üzere eshab-ı kiramın, velilerin, âlimlerin ve salih Müslümanların kabirlerinin ziyaret edilmesine karşı çıkmış, bunları şefaate vesile kılmayı da haram saymıştır.) [Fetava-i Hadisiyye]
Cevap: Alimlerin Ibni Teymiyye Hakkındaki Sözleri
Eşrefoğlu
< ”Cehennem azabı sonsuz olmadığını söylerdi..” Kâfirlerin Cehennemde sonsuz kalacaklarına dair bir çok âyet-i kerime vardır.(Bekara 81, Ahzab 65,Fussilet 28, Zuhruf 74)
>
Acaba bu söz insanı dinden çıkarır mı?
Cevap: Alimlerin Ibni Teymiyye Hakkındaki Sözleri
Agri_Kesici
Ondan hayırla sözedip, onu öven ve müslümanlar arasındaki konumunu açıklığa
çıkartanların bazıları :
1- "Uyûnu’l-Eser fi’l-Meğâzîl ve’s-Şemaili ve’s-Siyer" adlı eserin müellifi olan İbn Seyyidi’n-
Nas (v 734 h) hakkında sunları söylemektedir :
"Ben onu bütün ilimlerde pay sahibi gördüm Nerdeyse sünnete dair bütün rivayetleri
ezberlemisti Tefsire dair söz söyledi mi bu isin sancağını yüklenmis olduğu görülürdü
Fıkha dair fetva verdi mi en ileri noktaya ulasmıs olduğu, hadise dair konustu mu hadis ilim
ve rivayetinde oldukça ehil olduğu, mezheb ve fırkalar hakkında konustu mu bu hususta
ondan daha etraflı bilgi sahibi kimsenin görülemediği, onun ilerisinde bu hususların kimse
tarafından idrâk edilemediği anlasılırdı Kısacası bütün ilim dallarında akranlarından ileri
idi Onu gören hiçbir göz onun benzerini görmemistir Hatta kendisi bile kendisi gibisini
görmüs değildir"
2- "Siyer-u A’lami’n-Nubelâ"nın müellifi şemsu’d-Din ez-Zehebî (v 748) dedi ki : "Benim
gibi bir kimsenin onun niteliklerine dair söz söylemesinden çok daha büyüktür Eğer
Kâbe’de Hacer-i Esved’in bulunduğu rükün ile Makam-ı İbrahim arasında bana yemin
ettirilecek olsa, hiç süphesiz benim gözüm onun gibisini görmemistir, diye yemin ederim
Allah’a yemin ederim bizzat kendisi bile ilim bakımından kendi benzerini görmüs değildir"
Bir baska yerde de sunları söylemektedir : "Henüz buluğa ermeden Kur’an ve fıkıhı okudu,
tartıstı, delilleriyle, görüslerini ortaya koydu Yirmi yaslarında iken ilim ve tefsirde oldukça
ileri dereceye ulastı, fetva verdi ve ders okuttu Pek çok eserler yazdı, daha hocaları
hayatta iken büyük ilim adamları arasında sayılır oldu Develere yük teskil edecek kadar
pek büyük eserler yazdı Bu sırada onun yazdığı eserler belki dörtbin defter, belki de daha
fazla tutar Cuma günlerinde seneler boyunca herhangi bir kitaba basvurmaya gerek
görmeksizin yüce Allah’ın kitabını tefsir etti Fıskıran bir zeka idi, pekçok hadis dinlemistir
Kendilerinden ilim bellediği hocalarının sayısı ikiyüzü askındır Tefsire dair bilgisi en ileri
noktadadır Hadis, hadis ravileri (Ricâli), hadisin sahih olup olmamasına dair bilgisine hiçbir
kimse ulasamaz Fıkhı, nakli -dört mezheb imamının da ötesinde- ashab ve tabîin’in
görüsleri essizdi Mezheb ve fırkalara dair, usul ve kelâma dair bilgisine gelince, bu
hususta onun seviyesinde bir kimse bilmiyorum Dile dair genis bir bilgisi vardı, Arapçası
oldukça güçlü idi Tarih ve siyere dair bilgisi sasırtıcı idi Kahramanlık, cihad ve atılganlığı
ise nitelendirilemeyecek kadar, anlatılamayacak kadar ileri idi Örnek gösterilecek
derecede çok cömert idi Yemekte ve içmekte az ile yetinir, zühd ve kanaat sahibi bir kimse
idi"
3- "Tabakatu’s şafîiyye el-Kübrâ" adlı eserin müellifi Tacu’d-Din’in babası Takıyu’d-Din es-
Subkî -Allah’ın rahmeti üzerine olsun- sunları söylemektedir : "Aklî ve ser’î ilimlerdeki genis
bilgisi, üstün kadri ve kaynayıp cosan denizi andıran hali ile ileri zekası, içtihadı ile bütün
bu alanlarda anlatılamayacak ileri dereceye ulasmıstı" dedikten sonra sunları
söylemektedir : "Bana göre o bütün bunlardan daha büyük, daha üstündür Bununla birlikte
yüce Allah ona zühd, vera, dindarlık, hakka yardımcı olmak, hakkı yerine getirmek gibi
özellikleri vermisti; bütün bunları da yalnızca Allah için yapardı Bu hususta selef-i salihin
izlediği yolu izlerdi Bu konuda çok büyük bir pay sahibi idi Bu dönemde hatta uzun
dönemlerden beri onun benzeri görülmüs değildir"
5- Hasımlarından birisi olan Kemalu’d-Din b ez-Zemelkanî es-Şafîi (v 727) eyhu’l-İslam
İbn Teymiyye hakkında sunları söylemektedir : "İbni
Teymiyye’ye cahil bir kimse ile yanlıs kanaat ve görüslere sahib bir kimseden baskası
buğzetmez Cahil bir kimse ne söylediğini bilmez, yanlıs kanaat sahibi kimseyi ise sahib
olduğu yanlıs kanaat onu bilip tanıdıktan sonra hakkı söylemekten alıkoyar"
5- Hasımlarından birisi olan Kemalu’d-Din b ez-Zemelkanî es-Şafîi (v 727) eyhu’l-İslam
İbn Teymiyye hakkında sunları söylemektedir : "Herhangi bir ilim dalına dair kendisine soru
sorulacak olursa, onu gören ve onu dinleyen bir kimse, onun bu ilim dalından baska bir sey
bilmediğini zanneder ve bu seviyede kimsenin o ilmi bilmediğine hükmederdi Diğer
mezheblere mensub fukaha onunla birlikte oturduklarında kendi mezhebleri ile ilgili olarak
daha önceden bilmedikleri seyleri ondan öğrenirlerdi Herhangi bir kimse ile tartısıp da
hasmı tarafından susturulduğu bilinmemektedir İster ser’î ilimler olsun, ister baskaları
olsun herhangi bir ilim hakkında söz söyledi mi mutlaka o ilim dalının uzmanlarından ve o
ilmi bilmekle tanınanlardan üstün olduğu ortaya çıkardı Besyüz yıldan bu yana ondan
daha ileri derecede hadis hıfzetmis kimse görülmüs değildir"
6- Mâlikî ve (sonraları) Şafîi mezhebine mensub İbn Dakîk el-Iyd (v 702 h) onun hakkında
söyle demektedir : "İbn Teymiyye ile biraraya geldiğimde bütün ilimlerin onun gözü önünde
bulunduğunu, bu ilimlerden istediğini alıp, istediğini bırakan bir kisi olduğunu gördüm"
7- Aslen İsbilyeli, Dımask’lı (v 738 h) el-Birzâlî Ebu Muhammed el-Kasım b Muhammed,
İbn Teymiyye hakkında sunları söylemektedir : "Hiçbir hususta arkasından yetisilemeyecek
bir imamdı İçtihad mertebesine ulasmıs ve müçtehidlerin sartları kendisinde toplanmıstı
Tefsirden söz etti mi asırı derecedeki ezberleri dolayısıyla, güzel sunması ile herbir görüse
tercih zayıflık ve çürütmek gibi layık olduğu hükmü vermesiyle ve herbir ilme dalabildiğine
dalması ile insanları hayrete düsürürdü Huzurunda bulunanlar onun bu haline sasırırlardı
Bununla birlikte o zühd, ibadet, yüce Allah’a yönelmek, dünya esbabından uzak kalıp,
insanları yüce Allah’a davet etmeye de kendisini büsbütün vermis bir kimse idi"
8- Şafîi mezhebine mensub Dımask’lı ve Tehzibu’l-Kemâl adlı eserin sahibi Ebu Haccac el-
Mizzî de (v 742 h) şeyhu’l-İslam İbn Teymiyye hakkında sunları söylemektedir : "Onun
benzerini görmedim, kendisi de kendi benzerini görmüs değildir Allah’ın kitabı ve
Rasûlünün sünneti hakkında ondan daha bilgilisini, her ikisine ondan daha çok tabi olanı
görmüs değilim" Bir seferinde de söyle demistir : "Dörtyüz yıldan bu yana onun benzeri
görülmemistir
9- Fethu’l-Barî adlı eserin müellifi İbn Hacer el-Askalânî (v 852 h) onun hakkında sunları
söylemektedir : "En hayret edilecek hususlardan birisi de sudur : Bu adam Rafızî,
Hulûlcüler, İttihatçılar gibi bid’at ehline karsı bütün insanlar arasında en ileri derecede
duran bir kimse idi Bu husustaki eserleri pekçok ve ünlüdür Onlara dair verdiği fetvaların
sınırı yoktur" Yine onun hakkında sunları söylemektedir : "eyhu’l-İslam Takıyu’d-Din’in,
kanaatlerini kabul edenin de, etmeyenin de çokça istifade ettiği ve herbir yana dağılmıs
eserlerin müellifi ünlü öğrencisi Şemsuddin İbn Kayyim el-Cevziyye dısında eğer, hiçbir
eseri bulunmasaydı dahi, bu bile İbn Teymiyye’nin ne kadar yüksek bir konuma sahib
olduğunu en ileri derecede ortaya koyardı Durum böyle iken bir de gerek akli, gerek nakli
ilimlerde Hanbeli mezhebine mensup ilim adamları söyle dursun, çağdası olan afîi ve
diğer mezheblere mensup en ilerideki önder ilim adamları akli ve nakli ilimlerde oldukça
ileri ve benzersiz olduğuna da tanıklık etmislerdir"
10- "Umdetu’l-Karî Şerhu Sahihi’l-Buharî adlı eserin müellifi Halefî Bedru’d-Din el-Aynî (v
855 h) Şeyhu’l-İslam hakkında sunları söylemektedir : "O, faziletli, maharetli, takvâlı,
tertemiz, vera’ sahibi, hadis ve tefsir ilimlerinin süvarisi, fıkıh ve hadis usulü ve fıkıh usulü
ilimlerinde gerek anlatımı ve gerek yazımı itibariyle ileri derecede idi Bid’atçilere karsı
çekilmis yalın kılıçtı Dinin emirlerini uygulayan büyük ilim adamı, marufu çokça emreden,
münkerden çokça alıkoyandı Son derece gayretli, kahraman ve korku ve dehsete düsüren
yerlerde atılgan, çokça zikreden, oruç tutan, namaz kılan, ibadet eden bir kimse idi
Geçiminde kanaatkarlığı seçmis, fazlasını istemeyen bir kimse idi Oldukça güzel ve üstün
sekilde sözlerine bağlı kalır, çok güzel ve değerli isleriyle vaktini değerlendirirdi Bununla
birlikte asağılık dünyalıktan da uzak kalırdı Meshur, kabul görmüs ve tenkid edilebilecek
bir kusuru bulunmayan, nihaî sözü kestirip atan fetvaları vardır"
Onun san ve serefine dil uzatan kimselere karsı savunarak ve bu gibi kimseleri yeren bir
üslubla da sunları söylemektedir : "Ona dil uzatan kimse ancak gülleri koklamakla birlikte
hemen ölen pislik böceği gibidir Gözünün zayıflığı dolayısıyla ısık parıltısından rahatsız
olan yarasaya benzer Ona dil uzatanların tenkid edebilme özellikleri de yoktur, ısık saçıcı,
dikkate değer düsünceleri de yoktur Bunlar önemsiz sahsiyetlerdir Bunlar arasından onu
tekfir edenlerin ise ilim adamı olarak kimlikleri belirsizdir, adları, sanları yoktur
Kayıtsız Üye
bu soru güzel ama cvp berbat… alimlere dil uzattığınız için tevbe edin. tasavvuf zaten kendi bir dindir. din ne demekrir bunu da araştırın
Kayıtsız Üye
Alakası yoktur kendisi hanbeli meshebine mensuptur büyük alim ve büyük mucahiddir din bilmezsiniz tarihtemi bilmezsiniz ibni teymiyyenin vahhabilikle ne alakası var siz illa sapik ariyorsaniz o Allah gibi taptiginiz cubbeli sarlatanlara bakin
Kayıtsız Üye
S.a.kardeşler Allah rızası için okuyun.bi kendi alimlerinize bakın birde ibn.teymiyye bakın.şeyhlerinizi putlastirdıgınızin bile farkında değilsiniz.bizim dinimiz islam.sizin dininiz tasavvuf olmuş sizin din diye inandığınız tasavvufu Allah’a hamd olsun sizden iyi biliriz.tasavvuf.3 ayrılır.1 şirk olan tasavvuf.2 evcilleştirilmesi gereken tasavvuf 3.başımızın üstündeki tasavvuf.tefekkür.
Kayıtsız Üye
Ya müslüman lar bir şey aklıma takılıyor.Neden bir iki "alim" (teymiye gibi) çıkıp islamın genel yapısına ters şeyler söylüyor yada öyle görülüyor.İslam bir bütün değil mi? Sadece bir amele mi bakılıyor?
Şeyhleri haşa peygamberden ileri götürenler var evet yanlış aynı zamanda dine yeni bir şeyler katanlar da var ki biattır bana görede ibni teymiyede bunu yapıyor.Tabi bu başkaları yapmıyor anlamınada gelmiyor.
Şema
Her alimin hataları vardır mutlaka
Hatasız olan sadece Peygamberler dir
Bir âlimin bir kaç hatası var diye sövmek saymak müslümanlara yakışmaz
Bir çuval prinç te bir kaç taş var diye hepsini çöpe atmak akıllı insan işi değildir
Kayıtsız Üye
Yukarda İbni teymiyye için görüşlerini beyan eden sayin kardeşim.eminim ki bir sayfa da olsun hiç bir risalesinden okumadın Kaldiki hadis inkarciları için koca bir risale yazmıştır. hatta günümüzde zayif hadisleri de kitabına almıştır.HZ Ömer RA hakkında hep müspet görüşleri vaedır hatta onu tartışmasız velilerin en üstünü olduğunu yazıyor.Yapmayınız yarın ahirete ne cevap vereceksniz.tek suçu geleceği Allah cc dan başkası kimse bilemez demesiydi zaten kalemini O sözden dolayı kırmışsınız.insaf sahibi bir insan az da olsa onun eserlerini okumadan eleştiremez.dört imam için onların yolu benim yolumdur diyen birini eleştirmek ya cahiliğinden veya kasti olarak yapıyordur.konumları zedelenir çikarları zarar görür.
Kayıtsız Üye
İbni Teymiyye hakkında söz eden tasavvuf alimlerin çoğundan daha tasavvufcudur.
Kayıtsız Üye
ibni teymiye 7 asırdır tartısılan bir alimdir ve halen de tartısılıyor asrın müçtehidir onu kötü olarak anlatan alim dediklerinz tasavvuf ehlidir sözleri kıymet taşımaz tevhid ehli bir alim aslaa ibni teymiyeye kötü söz söylemez 2 cisi tasavvufu inkar etti demilssinz tasavvuf islamın ve imanın şartlarındanmı deliliniz varmı tasavvuf haktır demeniz için tasavvuf terbiye ıhlas yada ibadette ihlas terimimde kullanılır ama uçanlar kaçanlar yok gaybe erenler kalpten geceni bilenler demek değildir tasavvuf
Kayıtsız Üye
Ibni Teymiyye seyhislam çok büyük bir alimdir ibni kesir talebesi en büyük tefsircilerdendir hanbeli görüşündedir Dinin siyasete karışmasını benimsediği için tasavvufi zihniyet onu anlayamaz çünkü bulunduğu zamana zaruret gördüğü için şeriatı hükmünü haykırmaz biz tovbe eder zikir ederiz kurtuluruz der ibni teymiyye cihattan bahsettiği için tasavvufçuların cihat konusunda en büyük cihat nefse hadisini üstün tuttuğu için katledilen müslümanlar için cihat.etmezler cihadi nefse karşı anlarlar ibni teymiyeyi herkes anlamaz çünkü nefsine cihat şeriat ağırdır
İmam Şafii
Değerli kardeşim şu aptalların Dinimiz İslam adlı şu kafir güruh şeyhlerine tapan insanların elimde çokça senedi var. Ve burada bahsedilen HER ŞEY birer yalan. Şeyhülislam İbn Teymiyye’ye iftiradir. Utanmadan İbn Hacer Rahimehullah’a isnad da var. Allah şahidim olsun ki bu bilgilerin hepsi de sapıklara aittir. İftiradan Allah’a sığınırım! Ben İbn Teymiyye’yi fitneci biliyordum. Ancak o gerçekten zamanının ve sonralarının en büyük âlimidir. Allah Tebareke ve Teala onu tanımayı bana nasip etti. 4 imamdan sonra ictihad ehli nadir âlimlerdendir. Ilk 10’a girdiğine eminim de. Allah onlardan razı olsun inşaAllah.
alimlerin ibni teymiyye hakkindaki sözleri, ibni teymiyye sözleri, ibn teymiyye sözleri