Fatiha suresinin sonunda “Amin” demek yanlış bir davranış mı?

Fatiha suresinin sonunda "Amin" demek yanlış bir davranış mı?

sekiz kelvin
Dostlar;

Kur’an-ı Kerim ile ilgili bir şey araştırırken, aşağıdaki sayfalara ulaştım:

http://www.submission.org/turkish/mucize.htm

Sayfada Kur’an-ı Kerim ile ilgili pek çok mucizeden bahsetmiş fakat okuduğum bazı bilgiler -acaba ben yanlış mı anladım yoksa yanlış mı biliyorum- dememe yol açtı. Örnek olarak (cümleyi aynen buraya alıntı yapıyorum)

< Bugünkü Müslümanlar ! ne yazık ki Fatiha’nın ilk ayetini okumadıkları gibi surenin bitiminde ibranice ve hristiyan tarzı olan amin kelimesi ekleyerek ALLAH yerine Şeytan ile kontak kurmakta, namazlarda ALLAH’ın yanında Muhammed’i ve İbrahim’i anarak ALLAH yerine Şeytana kulluk etmektedirler >
denmiş.

Benim, kendimi hatırlayabildiğim ilk zamanlardan (çocukluk yıllarından) bu yana; hocamın bana ilk öğrettiği surelerden olan Fatiha Suresinin sonunda her daim "Amin" dediğim ve çeşitli zamanlarda bu surenin "Amin" ile bitirildiğini duyduğum için; bu açıklamadan sonra -ister istemez- merak ettim. Gerçekten Kur’an-ı Kerim’de Fatiha suresinin sonunda "Amin" geçmemektedir. Gerçekten, neden "Amin" diyoruz veya ben yanlış bir şey mi biliyorum?

Diğer radikal açıklamalardan biri de:

< herhangi bir vaktin namazını kaçıranlar o vaktin namazını başka zaman kılamazlar, kısacası namazın kazası ALLAH’ın dininde yoktur >
şeklinde olmuş. Bildiğim kadarı ile belli durumlarda, Namaz’ın kaza edilmesine izin verilmiştir.

Selam ve dua ile…


Cevap: Fatiha suresinin sonunda "Amin" demek yanlış bir davranış mı?

VanLi
Amin anlamı bizde tasdik ediyoruz bizde bu duayı ediyoruz anlamındadır.

biraz kanıtlarla ıspat edelim

forumduasi.com/diger-soru-ve-cevaplari/89741-amin-ne-demektir.html

buradan biraz bilgi edinebilirsin.

Ayrıca hadis vardır.
"İmam, Fatiha’yı tamamlayıp âmin dedikten sonra siz de ."âmin" deyiniz. Kimin bu sırada "âmin" demesi meleklerin o anda "âmin" deyişi ile aynı ana rastlarsa geçmiş günahları affolunur. " (Müslim, K. Salat, 72; Ebû Dâvud, Salat, 167-168; Tirmizî, Mevâkîttü’s-Salat, 116).


Yanıt: Fatiha suresinin sonunda "Amin" demek yanlış bir davranış mı?

ÜSTÜNBAŞ
Namazda fatiha suresinden sonra, imam ve cemaatin sessizce Amin demesiyle ilgili rivayetler nelerdir? İbni Mesud (ra)’ın şöyle rivayeti var mı; İmam dört şeyi gizli söyler; euzu, besmele, amin ve rabbena leke’l-hamd.

Namazda fatiha suresinden sonra, imam ve cemaatin sessizce Amin demesiyle ilgili rivayetler nelerdir? İbni Mesud (ra)’ın şöyle rivayeti var mı; İmam dört şeyi gizli söyler; euzu, besmele, amin ve rabbena leke’l-hamd.

– İbn Mesud’un bu sözleri Hanefî fıkıh kaynaklarından Fethu’l-kadir (1/204)’de zikredilmiştir. Hanefî ve Malikîler bu hadise dayanarak bunların gizli okunmasını ön görmüşlerdir.(bk. V. Zuhaylî el-Fıkhu’l-İslamî 1/692-793). Bu hadis İbn Ebî Şeybe’nin Musannef’inde geçmektedir(1/360-şamile). Ancak hadis merfu değil İbn Mesud’a ait sözleri ihtiva etmektedir.

Umdetu’l-Kari’de Hanefilerin delili olarak Alkame b. Vail’in babasından aktardığı şu hadisdir: Ben Resulüllah ile namaz kıldım Veleddallin den sonra ‘Amin’ dedi ve sesini alçalttı. (babu cehri’l-imam bit-temin). Fakat sormazlar mı eğer sesi tamamen gizli idiyse onu nasıl işitebilir. Anlaşılan o ki Amin deki sesi fatihayı okurken çıkardığı sesten biraz daha alçak idi.

– Ebu Hureyre’nin bildirdiğine göre Peyagmberimiz (a.s.m) şöyle buyurmuştur: İmam ‘Amin’ dediğinde siz de deyin. Çünkü kimin ‘Amin’i meleklerin ‘Amin’ine denk gelirse onun geçmiş günahları affedilir. Bu hadis Tirmizî hariç Kütübü Sitenin hepsinde geçer. (bk. Neylu’l-Evtar 2/222).

– Diğer bir hadiste Ebu Hureyre şöyle demiştir Peygamberimiz (a.s.m) Veleddallin okuduğu zaman ilk safın işiteceği şekilde ‘Amin’ derdi. ( Neylu’l-Evtar 1/224).

Vail b. Hucr de : Peygamberimizin (a.s.m) Veleddallin den sonra ‘Amin’ deyip sesini uzattığını işittim demiştir. (bk. a.g.y).

Şafii ve Hanbelîler de bu hadislere dayanarak açık okunan namazlarda hem imam hem de cemaatin sesli olarak ‘amin’ demelerini uygun görmüşlerdir.( Zuhaylî a.g.y).


Yorum: Fatiha suresinin sonunda "Amin" demek yanlış bir davranış mı?

AdlaN
Namazi yanliz kilsak. Fatihadan sonra "amin rabel alemin" denirmi? Namazdan baska yerlerde fatihadan sonra amin rabel alemin demek olurmu?


Şem’a
Namazda fatiha suresinden sonra amin demek sünnettir
Amin rabbelalemin demek namaza zarar vermez ama sünnete uygun değildir


Kayıtsız Üye
Tavsiyem önce Fatiha nın mealini oku. Çünkü amin demenin sebebi beni kurtulmuşlardan eyle diyorsun. bu sözümüze önce Allah (C. C.), sonra melekler amin derken Peygamber efendimiz (S. A. V.) Amin derken, sen daha neden şeytanın vesveselerine uyuyorsun. İşte ilk ayetin oku denme sebeplerinden biridir oku sözü. Tabii niyete bağlı.En önce bence Kendine bir sor senin niyetin amin deyip kurtulmuşlardan olmak mı? Yoksa vesveselerine yenilip fitneye düşüp mübarek süreyi şeytana [ki Allah (C. C.) ona lanet etsin] yem etmek mi? Rabbim yardımcımız olsun. Böyle durumlarda ona sığın.


amin ne demek, fatiha suresi sonunda amin denir mi, namazda fatiha suresinden sonra amin denir mi

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();