Umre niyetiyle ihrama giren kişi Mekkeden geri dönmek zorunda kalırsa ne yapması gerekir?

Umre niyetiyle ihrama giren kişi Mekkeden geri dönmek zorunda kalırsa ne yapması gerekir?

mnsahin
Sa.
Ben Cidde’de calısıyorum. Gecen aksam umre maksadıyla ihrama girerek Mekke’ye doğru yola cıktım. Ancak Mekke’nin girişindeki kontrol noktasından ihramlı olarak geçemeyerek, Mekke’ye ulasamadan geri eve döndüm ve ihramımı çıkardım.Herhangi bir ceza vs. var mı ?

Tesekkurler


Cevap: Umre niyetiyle ihrama giren kişi Mekkeden geri dönmek zorunda kalırsa ne yapması gerekir?

imamhatipli42
ve aleykumusselam ve rahmetullah

Hac ve Umre için ihram giydikten sonra, ihramdan çıkmanın bir zararı olur mu? Berber veya kasap olarak hacca gitmenin bir sakıncası var mıdır?

< Bazı şahıslar hacca kasap veya berber olarak insanları götürüyorlar. Suud hükümeti bu insanları kasap veya berber olarak alıyor… gidenler Medine’de ihrama girmişler. Suud polisi yolda siz görevlisiniz diye ihramları çıkartmışlar. İhrama giren hac yada umre yapmadan ihramdan çıkamaz. Bu durumda veya daha önceden ne yapılmalı. Ayrıca berberlik ve kasaplık için giden bazı kimseler, bu görevlerini yapamıyorlar, sadece hacca gitmek için bir vesile yapıyorlar, bunun bir sakıncası var mıdır? >
Bildiğiniz gibi, ihram hac veya umre için yapılan niyettir. Sarılan bez ise, o niyeti dışa yansıtan bir simgedir. Buna göre, söz konusu adamlar, Medine’de niyet getirerek ihrama girmişler. İhram elbisesi olan bezin çıkarılmasıyla ihram ortadan kalkmaz. Yapılması gereken şey, polisin icbarıyla ihram elbisesini çıkardıktan sonra da yine ihram yasaklarına riayet etmektir. Mekke’ye varınca tekrar ihram elbisesini de giyerler. İhramın diğer yasaklarına riayet ettikleri takdirde, çiğnemiş oldukları tek yasak, dikili elbise giymiş olmalarıdır.

Hanefî mezhebine göre, dikili elbise giyilmesi 12 saatten daha az ise, bunun cezası yalnız biraz sadaka vermektir. Eğer 12 saatten fazla olursa, o takdirde bir kurban kesmeleri gerekir. Buna göre, eğer bu kimseler, ihram elbiselerini çıkardıktan sonra acele edip 12 saat içerisinde Mekke’ye ulaşır ulaşmaz, veya yolda iken, dikişli elbiselerini çıkarırlarsa, yalnız bir sadaka vermiş olurlar. Şayet 12 saatten fazla bu elbiselerde kalırlarsa bu takdirde bir kurban keserler ve hac ibadetlerini yerine getirirler.

Berber veya kasap olarak hacca gitmekte bir sakınca yoktur. Ancak, Suudî yetkilileri bunlardan görevlerini hakkıyla yapmalarını istediği zaman -mukavele gereği- onu yapmak zorundadırlar. Sanırız, bu görev hac ibadetini yerine getirmelerine engel değildir. Ayrıca zannediyoruz, bu görevle giden kimselerin önemli bir kısmının hac maksadıyla gittikleri Suudîlerce de bilinmekte ve bu tolerans bir teamül haline gelmektedir.
SİE


Yanıt: Umre niyetiyle ihrama giren kişi Mekkeden geri dönmek zorunda kalırsa ne yapması gerekir?

mnsahin
Oncelikle Mahmud Bey’ e teşekkür ederim

Soruyu ben sordum ama cevabını da arastırarak buldum

kuranikerim.com/telmalili/bakara2.htm

Bakara Suresı Ayet 196
196- Hac ve umreyi de Allah için tamam yapın. Eğer bunlardan alıkonursanız, o zaman kolayınıza gelen bir kurban gönderin. Bununla beraber bu kurban, kesileceği yere varıncaya kadar başlarınızı tıraş etmeyin. İçinizden hasta olana veya başından bir rahatsızlığı bulunana tıraş için oruç veya sadaka yahut da kurbandan ibaret bir fidye gerekir. Engellemeden kurtulduğunuz zaman da her kim hacca kadar umre ile sevab kazanmak isterse, ona da kolayına gelen bir kurban gerekir. Bunu bulamayana ise üç gün hacda, yedi de döndüğünüzde ki tam on gün oruç tutması lazım gelir. Bu hüküm, ailesi Mescid-i Haram civarında oturmayanlar içindir. Allah’tan korkun ve bilin ki Allah’ın azabı gerçekten çok şiddetlidir

Ozet Tefsir


Yukardaki emirleri yerine getirin. Allah için hac ve umreyi de tamamlayın. Yani isterse nafile olsun, hac ve umreden birine veya ikisine başladınız mı tamamlayın, eksik bırakmayın. Yahut da tamam olarak icra edin. Ne başından, ne de sonundan hiçbir eksik bulunmasın.
Görülüyor ki, bunların aslı ilk plânda iki mânâya yöneliyor: Birinde "Başladığınızı tamamlayın." demek, diğerinde de gerek başından ve gerekse sonundan tam yapın demek oluyor. Bir de tam yapmanın şeklinde ihtilaf edilmiş bulunuyor. Birinci mânâda doğrudan vücub ihtimali yoktur. Fakat ikinci de vacib olması da olmaması da muhtemeldir. Halbuki farziyet yani kesin vücub, ihtimal ile sabit olamayacağından, bu âyetten hac ve umrenin farz olduğunu anlamak mümkün olamaz. Bunun için Hanefi mezhebinde umre ayrıca farz olan bir ibadet değildir. Hac da dahil, hayır ve nafile kabilinden bir ibadettir. Her nafile gibi başlamakla vacib olup tamamlanması lazım gelir. Gerçekte umreye "hacc-ı asgar" (küçük hac) denir. Böyle olduğu halde büyük hacda dahil olmayan müstakil bir hac farz olsaydı iki hac farz olması gerekirdi. Halbuki Akra b. Habis: "Hac her sene midir, yoksa bir kere midir, ey Allah’ın Resulü?" sorusuna cevaben Resulullah’ın: "Bir keredir, fazlası nafiledir." buyurduğu sabittir. Yine Câbir hadisinde: "Umre kıyamet gününe kadar hacda dahildir." ve "hac, cihad, umre nafiledir." diye rivayet edilmiştir. Bundan dolayı umrenin doğrudan vücubuna kesin delil bulunmamakla beraber, vacib olmadığına dair sahih haber de vardır.
Fakat gerek hac ve gerekse umreye nafile olarak da başlanmış olsa, bütün nafilelerde olduğu gibi başlamak ve gerekli kılmakla vacib olacaklarından tamamlanmalarının farz olduğunda da şüphe yoktur. Bu bakımdan: İhramdan sonra ihsar meydana gelir, zorlayıcı bir engele tutulup, hacdan veya umreden kalırsanız , kurban cinsinden kolayınıza gelen bir şey lazımdır
HEDY ( ): Deve, sığır, davar cinsinden Beytullah’a hediye edilen kurbanlıkların ismidir ki en azı bir koyun veya keçidir. "Büyük baş hayvan"ın yedide biri de yeterli olur, … ve gibi tekiline de "hedye" denir.
İhsar, sözlükte mutlak men (yasaklama) mânâsınadır. Dini bakımdan, ihramdan sonra şer’î bir özürle haccın vakfe ve tavaf iki rüknünü de yerine getirmekten veya umreden menedilmiş olmaktır. Âyette ihsar, mutlaktır. Bundan dolayı gerek düşmanın engellemesi, gerekse kırıklık gibi bir hastalık ve topallık gibi bir sakatlık veya harcanacak malın kayboluşu yahut da kadın hakkında mahreminin bulunmaması engellerinin alıkoyması da ihsardır.
….
Bundan dolayı her kim kurbanlığı bulamazsa, üç gün hacda, yedi de döndüğünde oruç tutması gerekir. Hacdaki hac ayları içinde tutulur ki müstehab olan Zilhiccenin yedinci, sekizinci ve dokuzuncu günleridir. Dönüşteki de hac fiillerini bitirince ve Şâfîi’ye göre ailesine kavuştuğunda tutulmalıdır. İşte kurban yerine geçecek olan bu oruçlar, toplam itibariyle tam ondur. Sakın ikisine de ihtimali vardır veya muhayyer bırakılmıştır, şeklinde üç veya yedi gün yeter zannedilmesin. Anlatılan temettu’ veya Şâfiî’ye göre kurban hükmü ve oruç, ailesi Mescid-i Haram civarında oturanlardan olmayan kimseler içindir. Bunlar, oturdukları yer mikat dışında olan ve Mekke’ye uzaktan gelmiş bulunanlardır. Çünkü mikat halkı ve onlardan beridekiler, Mekke’ye ihramsız girebildikleri için Mekke halkı hükmündedirler. Mekke’den çıkanlar da mikatı geçmedikçe, Mekke’ye yine ihramsız dönebilirler. Bundan dolayı Mescid-i Haram civarında oturanların gerçekten ve hükmen dışında bulunanlar, mikatın gerisinde bulunan âfâkiler demek olur.
Fakat İmam Şâfiî bunları, Mekke’de namazları seferi kılacak kadar bir yolculuk mesafesinden gelenler; Tavus, Mekke haremi dışından olan Hıll halkı; İmam Mâlik de Bizzat Mekke halkının dışındakiler diye anlamışlardır.
Kısaca kıran ve temettu’ haccı, mikat dışında oturan halktan bulunan ve Mekke’ye ihramsız girmeleri caiz olmayan âfâkiler hakkındadır. Âfâki olmayan Harem ve Hıll halkı ancak ifrad haccı yapmalıdırlar.
İşte hac ve umreyi böyle Allah için tamamlayınız, ve Allah’a isyandan sakınınız, özellikle hac işinde son derece takva sahibi olunuz, ve biliniz ki, Allah’ın azabı pek şiddetlidir


ümreden gelene ne denir, umreden gelenlere ne denir

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();