Abdulaziz Bayındır’a Reddiye !

Abdulaziz Bayındır’a Reddiye !

ehli-sunnet


Cevap: Abdulaziz Bayındır’a Reddiye !

@mir
lat menat uzza ve hübelin kendi zamanlarının evliyaları olduğunu bir öğren
ondan sonra tasavvuftaki evliya inancını tekrar gözden geçir
ve bak bakalım arada fark görüyor musun?


Yanıt: Abdulaziz Bayındır’a Reddiye !

ehli-sunnet
< lat menat uzza ve hübelin kendi zamanlarının evliyaları olduğunu bir öğren
ondan sonra tasavvuftaki evliya inancını tekrar gözden geçir
ve bak bakalım arada fark görüyor musun? >

banamı dedin arkadaşamı kardeşim anlamadım tam olarak 🙂


Soru: Abdulaziz Bayındır’a Reddiye !

yeşil sancak
cahil cesur olurmuş… yine Allah dostlarına sataşma ve hakaret….


@mir
< cahil cesur olurmuş… yine Allah dostlarına sataşma ve hakaret…. >
İsa (as) da kendisine ibadet edilen bir put haline getirilmiş idi
ve halen öyledir Hristiyan aleminde
şimdi birisi çıksa ve İsa (as) heykeli önünde secde edenlere
"siz İsa as’ı putlaştırdınız" dese
bu İsa as’a hakaret midir?
İsa as’a asıl hakaret edenler Hristiyanlar mıdır yoksa onlara engel olmaya çalışan diğer kişi mi?

Allah anlama kaabiliyeti versin.


yeşil sancak
ne demk bu tasavvufdaki evliya inancını karşılaştır …. ne var mış tasavvuf inancındaki evliya tabirinde bir anlatırmısın biz neye inanıyormuşuz bizde bilelim…


@mir
müşrikler önceki devirlerin evliyalarının halka nasihat verdikleri yerlere
onları temsilen birer taş -dikkat edin taş diyorum heykel değil- dikmişler
ve bunu da onlara tapınmak için değil
sadece sonraki nesiller onların nasihatlerini unutmasın diye yapmışlar
fakat zamanla bu taşlar tapınılan birer puta dönüşmüş
halk dualarını bu taşların önünde yapar kurbanlarını bunların önünde keser olmuş

şimdiki türbe önlerinin bu putlardan farkı nedir?
üstelik daha kötüsünü söyleyeyim:
bazı türbeler bitişiklerindeki camilerin kıble duvarı tarafına inşa edilerek
camide secde eden cemaatin aynı zamanda türbeye de secde etmesi sağlanmıştır
zaten bazı sufilerin şeyhlerinin fotograflarına secde ettiklerini duymuşluğum da vardır.

Ayrıca müşriklerin başları çok sıkışınca putlaştırdıkları bu evliyalara dua ettikleri ayet ile sabittir
fakat günümüzde bazı sufiler sıkıştıkları zamanlarda ölmüş evliyaları yardıma çağırmaktadır
kendilerini bundan sakındırmaya çalışan bizleri de
yukardaki yazıda olduğu gibi "vehhabi, mason, müşebbihe, mücessime, mezhebsiz" vs adlarla adlandırmaktadırlar
site içinde bu yaklaşımın örneği çoktur

müşriklerin kendilerine "yağmuru kim yağdırıyor?" sorusu sorulduğunda "Allah" diye cevap verecekleri de ayetle sabittir
fakat günümüz sufileri aktablar gavslar üçler beşler kırklar vs adlar altında bazı evliyaların yağmuru yağdıırmak da dahil
tüm coğrafya olaylarını idare ettiklerine inanmaktadırlar
bu durum nette yazıştığım bir sufi tarafından bana aynen aktarılmış
ve "yağmuru Biz yağdırmaktayız" ayetindeki Biz’den kastın evliyalar olduğu açıklaması
tarafıma karşı şiddetle savunulmuştur

ayrıca müşrikler putlarının "Allah" olduğunu hiçbir zaman idia etmemişken
bazı sufiler şeyhlerine Allah’ın hulul ettiğini
bu durumdaki bir şeyhin "enelhak" "ben Allah’ım" diyebileceğini savunmaktadırlar
bir tanesi bunu yüzyüze yaptığımız bir konuşmada da dile getirmiştir

bir önceki tartışmamızda verdiğim ve görmezden geldiğiniz linkte de
bazı sufilerin kitaplarında
"Allah’ın -haşa- kadın kılığında gelerek şeyhleri ile oynaştıklarını" iddia ettiklerini de isbatlamış bulunmaktayım
Mekkeli hiçbir müşrik böylesine alçakça bir iddiada bulunmadığı gibi
internette bu alçaklığı "ne olmuş? Allah, Resulullah’a da tüyü bitmemiş yetim kılığında geliyordu" diye zırvalarla savunmaya çalışan sufilere de denk gelmişliğim vardır

işin bundan daha vahimi de
benim henüz bu kişilere karşı çıkan bir sufi cemaatine rastlamamış olmamdır
kişisel karşı çıkışlar şahsı bağlamakla beraber
bu tip zırvalara karşı çıkan sadece bir tasavvuf ehli gördüm
diğerleri daha çok sizin de yaptığınız gibi şahsıma saldırmakla ve yazılarımı çarpıtmakla bana cevap vermeye çalışmaktadırlar

üstelik ehli tasavvuf
çok köşeye sıkıştıklarında
şeyhlerinden rivayet edilen bu zırvaları
"şatahat" diye geçiştirmekte ve farkına varmadan şeyhlerine dolaylı yoldan hakaret etmekteyken
şahsım bu tip zırvaların o kişiler tarafından söylenmiş olma ihtimalinin zayıf olduğunu
bunun onların kitaplarına sonradan sokuşturulmuş saçmalıklar olabileceğini her zaman hesaba katmaktayım
o yüzden o kişileri değil kitaplarda yer alan ve onlara ait olduğu iddia edilen zırvaları hedefe almaktayım

ehli tasavvuf ise ısrarla bu saçmalıkların şeyhlerine aid olduğunu
onlar söylemiş ve yapmış olduğuna göre doğru ve dinin emri olduğunu
bunlara karşı çıkmanın vehhabilik vs olduğunu
çok sıkışırlarsa bunların "şatahat" olduğunu savunmaya devam etmektedirler
fakat şeyhlerine karşı gösterdikleri bu anlayış ve hoşgörünün (?!) zerresini
seyyid kutup, mevdudi, mustafa islamoğlu vs hocalara göstermemekte
ilgili şahıslarla alakalı olarak kendilerine anlatılan her türlü iftirayı hemen kabul etmekte
"acaba bu gerçek mi?" "acaba geçekten bunu demiş mi? demişse ne demek istemiş? diye merak edip araştırmak yerine
üye oldukları her forumda bu iftiraları hemen paylaşmaktadırlar

neyse şimdilik bu kadar olsun
nasıl olsa cevap olarak ya burda
ya da başka bir konu altında gene şahsıma saldıracaksın


yeşil sancak
ehli sünnet inancına aykırı görüş sarfedenleri onlar alimdir yanlış tarafları olabilir diye eleştirenleri ceza ve konularını kapatma cezası veren moderatör arkadaşlar yukarıdaki hiç bir ayırım yapmadan tarikat ve tasavvuf ehline karşı aşağılık iftiraları atan ve kinini kusan bu tip konu alan bir yazı hakkında neler yapacak acaba….

hay başına yeryüzünde gelmiş geçmiş evliyalar kadar taş düşsün emi…


Eşrefoğlu
< __________________
başımdaki saçlarım kadar canım olsa her gün birini alsanız razıyım amam medinede sevdiğime peygamberin ayağına bir dikenin batmasına razı değlim hz Hubeyb (r.a) >

Allah razı olsun kardeşim

< ehli sünnet inancına aykırı görüş sarfedenleri onlar alimdir yanlış tarafları olabilir diye eleştirenleri ceza ve konularını kapatma cezası veren moderatör arkadaşlar yukarıdaki hiç bir ayırım yapmadan tarikat ve tasavvuf ehline karşı aşağılık iftiraları atan ve kinini kusan bu tip konu alan bir yazı hakkında neler yapacak acaba….

hay başına yeryüzünde gelmiş geçmiş evliyalar kadar taş düşsün emi… >
Bu dua’ya amin diyorum

5. Forumda flood yapmak, arka arkaya mesaj yazmak yasaktır.


@mir
el-insaf
şimdi sen ve senin gibilerin Mevdudi ve benzerlerine ne kadar da rahat iftira atabildiğiniz bir kere daha tescillenmiş oldu
yukardaki yazımda "bazı sufiler" kelimesini 4-5 defa kullanmışım
yine tüm sufilerden değil karşılaştığım bazı sufilerden bahsettiğimi belli eden ifadeler de kullanmışım
buna rağmen beni
< hiç bir ayırım yapmadan tarikat ve tasavvuf ehline karşı aşağılık iftiraları atan ve kinini kusan >
diye
lanse etmek apaçık bir iftira değilse bariz bir zihinsel engel işaretidir
üstelik yazdığım bir çok şeyi dellilendirebilirim de
zaten bundan korktuğun için benden delil istemek yerine
iftiralarınla bana karşı bir cephe oluşturmaya çalışıyorsun
ve bunu bu konuda kinci kez yapıyorsun


ehli-sunnet
< şimdi sen ve senin gibilerin Mevdudi ve benzerlerine ne kadar da rahat iftira atabildiğiniz bir kere daha tescillenmiş oldu >
Mevdudi’yimi savunuyorsun ? iftira (-_-) ??


@mir
< Mevdudi’yimi savunuyorsun ? >
kardeş ben onun tefsirinden bir çok kısımlar okudum
diğer bazı kitaplarını da okudum
sen onun hakkında söylenmiş onlarca cümleyi burada kes kopyla vs yaparak açıyorsun
Allah rızası için söyler misin Mevdudi ve diğer düşmanı olduğun alimlerin
hiçbir kitabından 50-60 sayfa okumuşluğun var mı?


ehli-sunnet
< kardeş ben onun tefsirinden bir çok kısımlar okudum
diğer bazı kitaplarını da okudum >

Şimdi belli oldu niçin onu savunduğun

< sen onun hakkında söylenmiş onlarca cümleyi burada kes kopyla vs yaparak açıyorsun >
🙂 ben Rabbim Bizi İftira atmaktan korusun birinin hakkında yazı yazarken adım gibi emin olmadan yüzlerce yerde okumadan araştırmadan yazmam bide bide ne dediğini vesikalarla paylaşıyorum yahu İmâmı Gazâlî Hazretlerinin güya "müceddid-yenileyici” tanıdıktan sonra onda bir takım zaaflar buluyor ve bu zaafları üç noktada topluyor. Hadis ilmînde eksikliği (rasyonel-aklî) ilim tesirinde kalışı ve tasavvufa kapılışı… Böylece tasavvufu, yani Kâinatın Efendisi’nin bâtın nurunu inkar etmiş ve hakikatte kendi metodu olan kara aklı İmâm-ı Gazalî’ye mal etmek ve yermekle tezatların en gülüncüne düşmüş bulunuyor.”Hadis’te zaif” demesi de akılla aklı yenen büyük kahramanın iç kanal mevzuunda gösterdiği hadislere muhalefetinden doğuyor. (S: 64, 65, 67, 70-77). Tasavvufu karikatürlerinden ayıramıyarak tam inkâr ve kendisini zımmen mehdi kabul edişi de eserinin sonunda. (S:123, 124, 125, 126, 127, 128).

< Allah rızası için söyler misin Mevdudi ve diğer düşmanı olduğun alimlerin >

Düşmanı Olduğum alimler :S (ALİM) Dediğin kesin teymiyye abduh reşi rıza’dır malunuzdur bunların ne oldukları:)

< hiçbir kitabından 50-60 sayfa okumuşluğun var mı? >
ALLAH C.c Korusun yoksa bende sizin gibi bu mezhebsiz masonları savunurum insanın aklını karıştırırlar bunlar

Şunuda Unutma Din adamı Bölücü olmaz;)


Desert Rose
konuyu konuşarak tartışmanız gerekirken seviyesiz kavgaya çevirdiniz belki biraz yatışırlar diye bekledim ama başa taş düşürmeler falan kusura bakma ehli-sunnet kardeşim konunu kapatmak zorundayım..sonra konum niye kapandı diye şikayet etme…
hayırlı paylaşımlar diliyorum…


yeşil sancak
< Sözlükte "yalan söylemek, uydurmak, asılsız isnatta bulunmak gibi" anlamlara gelen iftira, ahlâk terimi olarak bir kimseye işlemediği bir suçu isnat etmek demektir >

abdulaziz bayındır olsun M.İslamoğlu hakkında olsun veya Mevdudi hakkında olsun söylemedikleri veya yazmadıkları bir sözü yazmışsak evet bu iftira varmı böyle bir şey yok hepsi kitaplarında yazılı olan şeyler senin hakkında ise sen zaten apaçık yazmaya devam ediyorsun

< Allah’ın -haşa- kadın kılığında gelerek şeyhleri ile oynaştıklarını" >
nerde yazılmış bu hangi kitapta yazıyor çek fotosunu ve buraya yapıştır yok şu kitapta yazıyor gibi yola girme alıntıda yapma o kitabın o bölümünü buraya yapıştır.eğer iftiracı değilsen

yukarıdaki hezeyanlarını buraya aktarmaya gerek. ne kadar nasipsiz biriymişin çok görmüyorum. Allah ın veli kullarına bu kadar saldırırsan bu durumdan farklı bir halde olmanı beklemezdim

yazım sert olabilir ama Allah ın veli kullarına biri saldırdımı dayanamıyorum.


ömerhattab
Bayındırı redediyorum … Çünkü Fikirleri redolunmuş fikirlerdir …


Kayıtsız Üye
Bu kimselerin, Ehl-i sünnete, evliya zatlara ve yatırlara kırmızı görmüş boğa gibi saldırmalarının sebebini iyi tahlil etmek gerek.
Onların bu sıkıntıları, Allahü teâlâyı tanıyamayıp Onu, Hristiyanlar gibi, mücesseme fırkası gibi, bir cisim olarak kabul etmelerinden kaynaklanıyor. Hâşâ (O, yaratılmış bir varlık gibidir, eli vardır, bir yerde durur, yani gökte, Arş’ta oturur. Vefat etmiş evliya ve enbiyaya yardım etmekten âcizdir) diyerek evliya zatların kerametlerini inkâr ederler, yatırlarına gidip dua edenlere ateş püskürürler. Genelde Allahü teâlânın dirilere yardım edebileceğine inanırlar, fakat vefat etmiş olanlara yardım edemeyeceğini zannederler.

(Allahü teâlâ cisim değildir, mekândan münezzehtir) diyen Ehl-i sünnet âlimlerine düşmanlık ederler. Allahü teâlânın kâinatı yaratmadan önce de, yarattıktan sonra da bir mekâna muhtaç olmadığını bilmezler. İmam-ı Gazalî hazretlerinin, (Allahü teâlâ, mekândan münezzehtir, hiçbir yönden hiçbir mahlûka benzemez) ve İmam-ı Rabbanî hazretlerinin, (Arş da diğer eşya gibidir. Hepsi, Onun mahlûkudur) sözlerinden dolayı bu zatlara ateş püskürürler.

Selefîlerin diğer adı Vehhabi’dir. Bunlara Necdî de denir.

İdris, Şit ve Âdem aleyhimüsselamın peygamber olduklarını inkâr ettikleri ve Müslümanlara müşrik dedikleri için kâfir oluyorlar. (İslam Ahlakı)

İngilizler tarafından kurulan Vehhabiliğin küfür olduğuna dair birçok kitap yazılmıştır.

Ahmed bin Seyyid Zeyni Dahlan, Mekke’nin müftisi ve reis-ül-uleması ve Şafii şeyhül-hutebasıydı. Birçok eserleri olup, (Hülasat-ül-kelam fi beyani umerail beledil-haram), (Firreddi alel-vehhabiyyeti-etba-ı mezhebi İbni Teymiyye) ve (Ed-Dürer-üs-seniyye) kitaplarında Vehhabilerin içyüzlerini açıklamakta, sapıklıklarını âyet-i kerime ve hadis-i şeriflerle göstermektedir.

Vehhabiler de İbni Teymiyye’nin yolundan gittikleri için Resulullah’ı vasıta edenlere müşrik diyorlar. Ölü veya diri evliya zatların kerametleri de, Allahü teâlânın kudretiyle olmaktadır.

Yusüf Nebhani’nin (Şevahid-ül-hak) kitabında, ikinci Abdülhamid hanın bahriye mirlivası [amirali] Eyyub Sabri Paşa’nın (Tarihi Vehhabiyan) ve (Mir’at-ül-Haremeyn) kitaplarında da maksatları açıklanmıştır.
İbni Abidin’in üçüncü cildinde bagiler bahsinde ve (Nimet-i İslam) kitabının nikâh bahsinde, ibahî yani dinsiz oldukları açıkça yazılıdır.

İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
Vehhabiler, kendilerini Müslüman sayıp, görüşlerine muhalif olanlara müşrik derler. Bundan dolayı Ehl-i sünnet olanların ve Ehl-i sünnet âlimlerinin öldürülmesini mubah görürler. (Redd-ül-muhtar)

Allahü teâlâ, Peygamber efendimizi âlemlere rahmet olarak yaratmıştır. Onun hürmetine dua etmeye şirk ve Müslümanlara müşrik, kâfir diyorlar. Hakim’in bildirdiği sahih hadiste buyuruldu ki:

Âdem aleyhisselam Cennetten çıkarılınca, çok dua etti. Tevbesi kabul olmadı. Nihayet (Ya Rabbi! Oğlum Muhammed hürmeti için, bu babaya merhamet et!) deyince, duası kabul oldu ve (Ya Âdem! Muhammed aleyhisselamın ismiyle, her ne isteseydin kabul ederdim, Muhammed olmasaydı, seni yaratmazdım) buyuruldu. Bu hadis-i kudsî, (Mevahib) ve (Envar)’ın başında da yazılıdır. Böyle olduğunu, Alusî’nin (Galiyye) kitabı da, 109. sayfasında uzun bildirmektedir. Âdem aleyhisselam, Cennette iken, Cennetin her yerinde ve Arş üzerinde, (La ilahe illAllah Muhammedün Resulullah) yazılı gördü. Onun, Allahü teâlânın en sevgili kulu olduğunu bilip onun hürmeti için dua etti. (S. Ebediyye)

Bu dualar gösteriyor ki, Allahü teâlânın sevdikleriyle tevessül etmek, yani onları araya koyarak, onların hatırı ve hürmeti ile Ondan istemek caizdir. İbni Âbidin hazretleri, 5. cilt, 524. sayfada buyuruyor ki:

(Resulullah’ı vesile kılarak Allahü teâlâya dua etmek güzel olur. Ehl-i sünnet âlimlerinin hiçbiri buna karşı bir şey demedi. Yalnız ibni Teymiyye bunu kabul etmeyerek ortaya bir bid’at çıkarmış oldu. İmam-ı Sübkî bunu güzel açıklamaktadır.)

Vehhabiler de İbni Teymiyye’nin yolundan gittikleri için Resulullah’ı vasıta edenlere müşrik diyorlar.
Ölü veya diri evliya zatların kerametleri de, Allahü teâlânın kudretiyle olmaktadır. Vehhabiler, Allah’ın bu kudretini kabul edemiyorlar. Allahü teâlânın kudretini kabul edemedikleri için de küfre giriyorlar.


abdülaziz bayındıra reddiye, Abdülaziz bayındır reddiye, abdülaziz bayındıra reddiyeler

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();