Resim olan odaya mı eve mi melek girmez?
FtmaOlmak
Selamun aleyküm.aklımı karıştıran bir soru: Resim olan odaya melek girmez diye biliyordum.fakat okuduğum bazı hadis-i şeriflerde resim olan ”EVE” melek girmez deniyor. şimdi çocukların oyuncakları-ayıcık,ördek,bebek…-,resimleri yüzünden eve hiç melek ugramıyor mu?? eğer durum buysa,birçok eve melek ugramıyor mu?
Cevap: Resim olan odaya mı eve mi melek girmez?
Desert Rose
İslam Dinin de Çocuk oyuncaklarının Hükmü
Çocuk oyuncakları canlı varlıkların şeklinde de olsa buna müsaade edilmiştir. Hz. Âişe (r.anhâ) vâlidemiz anlatıyor: Peygamber (s.a.v.) Efendimiz ya Tebük seferinden ya da Hayber savaşından döndüğünde Hz. Âişe’nin odasına girdi. Odadaki raf üzerindeki perdeyi rüzgar kaldırınca arkasında Hz. Âişe’ye ait oyuncak bebeklerin bulunduğunu gördü. Bunun üzerine Peygamber (s.a.v.) Efendimiz sordu:
"- Bunlar nedir yâ Âişe?" Hz. Âişe:
"- Kızlarımdır." diye cevap verdi. Peygamberimiz (s.a.v.) oyuncaklar arasında bir de iki kanatlı bir at oyuncak gördü.
"- Oyuncaklar arasında gördüğüm şu nedir?" diye sordu. Hz. Âişe (r.anhâ):
"- At" diye cevap verdi.
"- Ya şu iki tarafında olanlar nedir?"
"- Kanatlarıdır."
"- İki kanadı olan bir at öyle mi?" diyerek hayretini belirtmek istedi. Bunun üzerine Hz. Âişe (r.anhâ):
"- Süleyman Peygamberin kanatlı hayli atlarının bulunduğunu duymadınız mı?" deyince, Peygamberimiz (s.a.v.) dişleri görünecek şekilde güldü.(3)
Günümüzdeki özel aletlerle çekilen resimlere gelince, bunlar ne Peygamber Efendimiz devrinde, ne de müçtehit imamlar zamanında vardı. Bu bakımdan hükümler daha çok üç boyutlu olan resim ve heykellerle ilgilidir. Ancak günümüzdeki resimleri de kıyas yoluyla bir hükme bağlamışlardır:
Bunlar genellikle üç kısma ayrılır. İki kısmı haram, bir kısmı mubahtır. Tapmak için ve ta’zim etmek için hazırlanan resimlerle, müstehcen sayılanları kesinlikle haramdır. Bir hatıra mahiyetinde çekilip, duvarda değil, belli bir yerde muhafaza edilenler mubahtır. Çünkü bunda ne putperestlik kokusu var, ne de müstehcen bir anlam vardır.(4) Ayrıca bazı âlimler öğretici nitelikte olan resim ve fotoğraflara da cevaz vermişlerdir.
Bu mesele üzerine, Ebû Bekr İbnu’l-Arabî’nin bir özetlemesini, Zürkânî’nin Muvattâ Şerhi’nden aynen iktibas ediyoruz. Der ki: "Suver (sûretler) edinme meselesinin özeti şudur:
A- Sûret (timsal, resim…) eğer (gölge verecek şekilde, heykel nevinden bir) cisimse âlimlerin icmaı ile haramdır.
B- Cisim değil de (resim gibi gölge düşürmeyecek) nakışta ise dört farklı görüş ileri sürülmüştür:
1- Mutlak sûrette câizdir.
2- Mutlak sûrette haramdır.
3- Mutlak olarak olarak câizdir veya değildir denemez, duruma göre hükmedilir. Şöyle ki:
a) Bakılır, eğer resim, tasvir ettiği ruh sahibini (insan veya hayvan) yaşamasına imkan verecek tamlıkta ise haramdır).
b) Eğer başı koparılmışsa (yaşamasına imkan tanımayacak şekilde), yarım olarak tasvir edilmişse câizdir. Bu mevzuda en doğru görüş budur.
4- Resim, hürmet ifade etmeyen bir vaziyette ise yine câizdir. Yere atılıp üzerine basılan halı, kilim, minder üzerindeki resimler gibi. Aksi takdirde hürmet ifade edecek bir vaziyette konmuş ise, mesela duvara asılmış ise câiz değildir, haramdır
Zürkânî şu ilave açıklamayı yapar: "Buradaki zikri geçen icma, çocukların oyuncaklarını istisna eder." İbn-u Abdilber de üçüncü görüşü benimsemiş ve bunu: "Görüşlerin en doğru olanı" diye değerlendirmiş, âlimlerin ekseriyetle bu görüşü benimsediğini belirtmiştir.(5)
Kaynaklar:
1. Buhârî, Libâs 91,95.
2. Buhârî, Buyu’ 104; Müslim, Libâs 99.
3. Ebû Davûd ve Nesâî rivayet etmiştir.
4. İslâm Fıkhı, c.4, s.148.
5. K.Sitte Muhtasarı Tercüme ve Şerhi, İ. Canan, c.7, s.66,67.
Yanıt: Resim olan odaya mı eve mi melek girmez?
Desert Rose
Ve aleykumusselam ve rahmetullah
buyur kardeşim bu konuda merak ettiklerini
yazıda inceleyebilirsin
selam ve dua ile…
İslam dininde resim,suret ve fotografın hükmü
Yüce dinimiz İslâm, putperestlikle büyük bir mücadele vermiş ve bir daha putperestlik zuhûr etmesin diye, daha çok üç boyutu olan -yani uzunluğu, eni, kalınlığı olan ve olmayan yapılmış sûret- canlı varlıkların taştan, ağaçtan, alçı ve benzeri herhangi bir maddeden yapılmasını da haram kılmıştır. Ancak kağıt ve benzeri bir cisim üzerine çizilip yapılan resim ve sûretler ise müstehcen olmadığı ve tabulaştırma niyeti olmadığı taktirde, üç boyutu olan canlıların şekil ve sûretlerinden ayrılmıştır.
Hz. Âişe (r.anhâ) anlatıyor: Rasûlullah (s.a.v.) bir seferden dönmüştü. (O yokken) ben, yüklüğün önüne, üzerinde resimler bulunan bir bez (perde) çekmiştim. Rasûlullah perdeyi görünce, çekip attı, (öfkeden) yüzü de renklenmişti. "Ey Âişe!" buyurdular, "Bil ki, kıyamet günü insanların en çok azap görecek olanı Allah’ın yarattıklarını taklit edenlerdir." Hz. Âişe (r.anhâ) devamla: "Biz o bezi kestik, bir veya iki minder yaptık." demiştir.(1)
Bu hadîs-i şerîf, duvara asılı olduğu takdirde haram olan resmin minder yüzü yapılarak yere atılması halinde kullanılabileceğini ifade etmektedir.
İbn-u Hacer bu hususla ilgili mevzûu şöyle özetler: Ulemâ bu hadisle istidlâl ederek şu hükme vardı: "Gölgesi olmayan tasvirler edinmek câizdir, ancak bunun hürmet ifade etmeyecek şekilde kullanılması gerekir. Yastık, minder yüzü gibi yere atılan, üzerine basılan eşya üzerinde olması şarttır." Nevevî, bu hükmün cumhûrun görüşü olduğunu, Sahâbe, ve Tâbiîn’in ekseriyetinin bu kanaate vardıklarını, Süfyân-ı Sevrî, İmam Mâlik, İmâm-ı A’zam Ebû Hanîfe, İmam Şâfiî gibi müçtehit imamların da bu görüşü benimsediklerini belirtir.
Ancak duvar üzerine asılmaları, elbisede veya sarıkta yer almaları halinde gölgeli, gölgesiz olması arasında fark gözetilmeden haram denmiştir. Çünkü bu hâllerde o tasvirlere (resimlere) hürmet manası hakimdir.
İbn-i Abbas (r.a.)’in anlattığına göre: Kendisine bir adam gelip; "Ben ressamım, şu resimleri yaptım. Bana bu hususta fetva ver!" dedi. İbn-i Abbas adama: "Bana yaklaş!" diye emretti. Adam yaklaşınca: "Bana daha da yaklaş!"dedi. Adam daha da yaklaştı. İbn-i Abbas elini başının üzerine koydu ve: "Ben Rasûlullah (s.a.v.)’i işittim. Şöyle diyordu: ‘Bütün tasvirciler (resim yapanlar) ateştedir. Allah ressamın yaptığı her bir resim için bir nefis koyar ve bu ona cehennemde azap verir.’ İbn-i Abbas devamla: "İlla da resim yapacaksan ağaç yap, canı olmayan şeyin resmini yap" buyurmuşlardır.(2)
İmam Nevevî bu hususta: "Bu hadis canlıların resminin haram olduğunu, ancak ağaç ve benzeri ruhu olmayan şeylerin resmini yapmanın ve bu yoldan kazanç temin etmenin haram olmadığına delildir." demiştir. İmam Mücâhid, meyveli ağacın resmini yapmayı mekruh addetmiştir.
Tahâvî konumuzla ilgili olarak şunları söyler: "Peygamberimiz (s.a.v)’in İslâmiyet’in ilk yıllarında her türlü put, sûret ve resimleri menetmesinin sebebi; putperestlik üzerinden uzun bir süre geçmemiş olmasıdır. Put ve benzeri şeylere bir daha dönülüp ibadet edilmesin diye put ve ona yol açan her sûret ve resim yasaklanmıştı. Sonra İslâmiyet yayılıp, esasları iyice yerleşip anlaşıldıktan sonra putlar ve benzeri şeyler hakkındaki yasak devam etti; ama bez ve kağıt ya da benzeri şeyler üzerine yapılan resimlere dokunulmadı, bir bakıma serbest bırakıldı. Çünkü artık bu gibi resimlere saygı gösterenler olmazdı."
Soru: Resim olan odaya mı eve mi melek girmez?
FtmaOlmak
Allah(c.c) kendisinden razı oldugu kulları arasına koyar sizleri inşALLAH:) bunları ögrendiğim ii oldu;ama benim asıl merak ettiğim konuya değinilmior ki yazıda. ama forumlarda ‘daha dikkatli arama’ yaptım ve cevabını buldum.
Resim ve fotoğraf konusunda detaylı bilgi verir misiniz? işte bu yazıda aradığımı buldum:)
Hz. Âişe’den rivayet edildiğine göre, Âişe bir defasında üzerinde (hayvan) resimleri bulunan bir minder almıştı. Hz. Peygamber bunu görünce kapının önünde bekledi ve içeri girmedi. Hz. Âişe, Resûl-i Ekrem’in yüzünde hoşnutsuzluk işaretlerini görünce, Yâ ResûlAllah! Allah’tan ve Allah’ın Resulü’nden bağışlanma dilerim. Bir kusur mu işledim? dedi. Hz. Peygamber, üzerinde resim bulunan minderi göstererek Şu minderin burada işi ne? buyurdu. Âişe Yâ ResûlAllah! Onu, kâh oturasın, kâh yaslanasın diye senin için satın almıştım dedi. Bunun üzerine Hz. Peygamber, Bu resimleri yapanlara kıyamet gününde azap edilir ve onlara ‘Hadi bakalım, yaptığınız şu sûretlere bir de can verin’ denilir. İçinde resimler bulunan eve melekler girmez (Buhârî, Libâs , 95; hadisin şerhi için bk. İbn Hacer, Fethu’l-bârî, V, 228-229; Kâmil Miras, Tecrîd-i Sarîh Tercemesi ve Şerhi, VI, 414).
e) Melekler, içerisinde köpek ve tesâvîr bulunan eve girmezler (Buhârî, Libâs , 88).
f) Melekler, içerisinde sûret bulunan eve girmezler; kumaş üzerindeki desen ve nakış müstesna (Buhârî, Libâs , 92).
Daha dikkatli ‘arama’ yapmalıymışım:) sizlerin vaktinizi aldığım için özür dilerim…
imam
"resim olan odaya melek girmez "deniyor. Bazen bu söz hadis diye bize naklediliyor. Dinimizin fotoğraf, resim gibi sanatlara bakışı nasıl? RESİM VEYA FOTOĞRAF DUVARLARIMIZI SÜSLEYEBİLİRMİ ?
İslâm dini semavî bir din olup insanın dünya ve âhiretini imâr etmek için nazil olmuştur. Getirdiği hükümlerin herkesin akıl ve zevkine uyması da mümkün değildir. Çünkü simalar birbirine uymadığı gibi akıl ve huylar da birbirine uymazlar. Akıl ve mantığı veren Allah Teâlâ, insan için hangi hüküm daha uygun, hangi nizam daha güzel ise onu biliyor ve onu indiriyor. Bunun için emir, nehiy, haram ve helâl ile ilgili olan ilâhî kanun ve nizamların bazılarına aklımız ermezse de tümüne inanıp hikmetini araştırmamız gerekir. Araştırma yapmadan inkâr etmek kişiyi küfre götürebilir. Bunun için şu veya bu niye haram olsun? Aklıma yatmıyor, demek büyük bir vebaldir. Birçok kimse heykel ve resmin haram oluşundan söz edildiği zaman hoşlanmıyor, "heykel bir sanattır. Neden haram olsun?” deyip İslâm’ın hükmünü tereddütsüz reddediyor. Müzelerde bulunan heykeller üzerine araştırma yapıldığı zaman câhiliyet devrinde, Roma ve Bizans devletlerinin hüküm sürdükleri zamanlarda insanların birçokları heykel ve resimlere büyük itinâ göstererek tapındıkları putperestlik girdabına girdikleri görülecektir. İnsanı yeryüzüne Hâlife olarak tâyin eden Allah Teâlâ, taştan ve ağaçtan kendi eliyle yaptığı heykel ve resimlere yaptığı ibadetten onu kurtarıp lâyık olduğu makama çıkarmak için canlı mahlûkların her türlü heykel ve resimlerini yasakladı.
Hz. Âişe (r.anhâ) anlatıyor: Rasûlullah (s.a.v.) bir seferden dönmüştü. (O yokken) ben, yüklüğün önüne, üzerinde resimler bulunan bir bez (perde) çekmiştim. Rasûlullah perdeyi görünce, çekip attı, (öfkeden) yüzü de renklenmişti. "Ey Âişe!" buyurdular, "Bil ki, kıyamet günü insanların en çok azap görecek olanı Allah’ın yarattıklarını taklit edenlerdir." Hz. Âişe (r.â) devamla: "Biz o bezi kestik, bir veya iki minder yaptık." Demiştir. (Buhârî, Libâs 91,95.).
Bu hadîs-i şerîf, duvara asılı olduğu takdirde haram olan resmin minder yüzü yapılarak yere atılması halinde kullanılabileceğini ifade etmektedir.
İbn Hacer bu konuyu şöyle özetler: Alimler, bu hadisi delil getirerek şu hükme varmışlardır: "Gölgesi olmayan tasvirler edinmek câizdir, ancak bunun hürmet ifade etmeyecek şekilde kullanılması gerekir. Yastık, minder yüzü gibi yere atılan, üzerine basılan eşya üzerinde olması gerekir."
Nevevî, bu hükmün cumhûrun görüşü olduğunu, Sahâbe ve Tâbiîn’in ekseriyetinin bu kanaate vardıklarını, Süfyân-ı Sevrî, İmam Mâlik, İmâm-ı A’zam Ebû Hanîfe, İmam Şâfiî gibi müçtehit imamların da bu görüşü benimsediklerini belirtir.
Ancak duvar üzerine asılmaları, elbisede veya sarıkta yer almaları halinde gölgeli, gölgesiz olması arasında fark gözetilmeden haram denmiştir. Çünkü bu hâllerde o tasvirlere (resimlere) hürmet manası hakimdir.
İmam Nevevî bu hususta: "Bu hadis canlıların resminin haram olduğunu, ancak ağaç ve benzeri ruhu olmayan şeylerin resmini yapmanın ve bu yoldan kazanç temin etmenin haram olmadığına delildir." demiştir.
Tahâvî konumuzla ilgili olarak şunları söyler: "Peygamberimiz (s.a.v)’in İslâmiyet’in ilk yıllarında her türlü put, sûret ve resimleri menetmesinin sebebi; putperestlik üzerinden uzun bir süre geçmemiş olmasıdır. Put ve benzeri şeylere bir daha dönülüp ibadet edilmesin diye put ve ona yol açan her sûret ve resim yasaklanmıştı. Sonra İslâmiyet yayılıp, esasları iyice yerleşip anlaşıldıktan sonra putlar ve benzeri şeyler hakkındaki yasak devam etti; ama bez ve kağıt yada benzeri şeyler üzerine yapılan resimlere dokunulmadı, bir bakıma serbest bırakıldı. Çünkü artık bu gibi resimlere saygı gösterenler olmazdı."
Günümüzdeki özel aletlerle çekilen resimlere gelince, bunlar ne Peygamber Efendimiz devrinde, ne de müçtehit imamlar zamanında vardı. Bu bakımdan hükümler daha çok üç boyutlu olan resim ve heykellerle ilgilidir.
Ancak günümüzdeki resimleri de kıyas yoluyla bir hükme bağlamışlardır: Tapmak için ve ta’zim etmek için hazırlanan resimlerle, müstehcen sayılanları kesinlikle haramdır.
Bu açıklamaya göre ahlaki ve dini yönüyle İslamiyete aykırı olmayan çizimlerin de yasak kapsamına girmediği söylenebilir. Bunun gibi bilgisayar veya başka teknik metodlarla çizilenlerin de aynı şekilde değerlendirilebileceğini düşünüyoruz. Resimle ilgili yasağın üç boyutlu, kabartmalı veya islama aykırı olanlarla ilgili olduğunu söylemek mümkündür.
Muhammed
resim ve köpek bulunan eve melek girmez
2804- Ebû Talha (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle diyor: Rasûlullah (s.a.v.)’den işittim şöyle diyordu: "Köpek, resim ve heykel bulunan eve melek girmez.” (Buhârî, Bed-il Halk: 27; Müslim, Libas: 17)
Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.
2805- Rafî’ b. İshâk’ın haber verdiğine göre, şöyle demiştir: Ben ve Abdullah b. ebî Talha Ebû Saîd el Hudrî’yi hastalığı dolayısıyla ziyarete gitmiştik. Ebû Saîd el Hudrî dedi ki: Rasûlullah (s.a.v.) bize şöyle haber verdi: "İçinde resim ve heykel bulunan eve melekler girmez.” İshâk, resim mi heykel mi demişti diye şüphe ediyor.” (Müsned: 11326)
Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.
2806- Ebû Hüreyre (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "Cebrail bana geldi ve dedi ki: Dün gece sana gelmiş idim. Bulunduğun eve girmeme bu güne kadar bir engel yoktu fakat evin kapısının örtüsünde insan resimleri olan bir perde vardı evin içerisinde de resim ve nakışlar bulunan bir duvar örtüsü vardı ve evde de bir köpek bulunuyordu. Şimdi emret kapı örtüsündeki resmin başı koparılsın o zaman o şekil bir ağaç şekline benzer. Duvar örtüsü için emret kesilsin o parçalarda yere atılıp çiğnenen minder yapılsın. Köpek için de emret o evden atılıp çıkarılsın. Rasûlullah (s.a.v.) bunların hepsini yaptı. Köpek, Hasan ve Hüseyin’in oynadıkları bir köpek yavrusuydu, emretti ve köpekte çıkarıldı.” (Nesâî, Ziyne: 17)
Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.
Bu konuda Âişe ve Ebû Talha’dan da hadis rivâyet edilmiştir.
_Kul
Bir yerde sadece rahmet melekleri girmez diye okumuşdum.Aslı var mı acaba?
Muhammed
< Bir yerde sadece rahmet melekleri girmez diye okumuşdum.Aslı var mı acaba? >
İki hadis paylaştım imam müslümden, ikisinde de "melekler giremez" şeklindeydi.
-UGUR-
Allah razı olsun hepinizden. baya bilgi var . eskiden böyle şeylere yok ya olmaz böyle bir şey derdim ne zararı var. Ama Hadisi şerif görürsem orada dururum. Agzımı kapatırım. ve o hadise iman ederim. Hadisi şeriflere mutlaka inanılması lazım. Şuan bu zamanda Hadislerin inkar edildigi bir zamandayız. ve bizler Sımsıkı sarılmamız lazım.
melankoliq
tabii ki odaya sadece odaya girmezler
-UGUR-
hatta namaz kılarken bile bir resim varsa üstünü kapatın buyurulmaktadır..
gökhanagt
Bilgilerini esirgemeyen kardeşlerimden Allah razı olsun,teşekkürler.
Şema
Soru: Bir hanımefendi:
Resim bulunan yere melekler girmez deniliyor ama peki neden? Yanlış hatırlamıyorsam, resimlerin içine cinler mi var? Yoksa şeytan mı saklanıyormuş? diye biliyorum. Bu yüzden hiç de iyi değil diye biliyorum. Yalan mı yoksa? Ben hep öyle inanmıştım ama birine sorduğumda, yok öyle bir şey dediydi. Aklım karıştı şimdi bu işin gerçeği nedir? diye sormuş.
Cevap: Evet, Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’in dediği gibi resim bulunan yere melek girmez. Resim bulunan yere meleklerin neden girmediği bize haber verilmiyor. Kullara düşen görev, her haramın neden haram olduğunu öğrenmek değil o haramı yapmamaktır!!! Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’in SAHİH hadislerine inanmanın farz olduğuna inanan birinin, resim bulunan yere melek girmeyeceğine iman etmesi gerekiyor!!!
Ebu Hureyre (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘İçerisinde heykeller yahut resimler bulunan her hangi bir eve melekler girmezler’ buyurdu.
Müslim: 2112/102
Kayıtsız Üye
Dikkat edilirse;
Kullanılan eşyada ki suretin minder yapılıp yere serilmesinden söz ediyor. Suret bulunan eşyaları, asmaksızın yerde kullanabilirsiniz demiyor!
Yâni alınmış şeyin israf edilmemesi yönünden, yerde kullanılmasına cevâz görülüyor!
Yanlış yönlendirme ile fetva makamında oturmadan kişileri yanlış bilgilendirmemelidir!.. ”Sûret olan eve, rahmet melekleri girmez.” Hadis-i şerif’i baz alınıp üzerinde düşünülmemesi ve tartışılmaması gerekir. Resimli olması şart değildir; çiçek, ağaç gibi doğa manzarası yeterlidir ille resim olsun, diyene..
Kayıtsız Üye
Resim olunca rahmet melekleri girmiyo pki kadının saçı açık olunca da girmiyo o zaman ne yapicaz yani evde saçınız açıkken resim kaldırmak bosami
arifselim
Resimlerle kadının saçının açık olmasının bir ilgisi yoktur. Yabancı kimselerin olmadığı bir ortamda evinde saçını açması caizdir. Böyle olması melekleri uzaklaştırmaz. Bu durumda kuran okuması da dua etmesi de caizdir.
Kayıtsız Üye
Azrail bir melek degilmi? O nasıl giriyor?
arifselim
Azrail aleyhisselam bir melektir. Bütün melekler gibi oda Allah’ın emirlerini yerine getirmekle sorumlu olan ve büyük meleklerden bir melektir. Allah ona izin verdiği ve emrettiği her yere girebilir.
ayseiclal99
Merhaba,benim odamda benim ve kardeşimin boydan olmayan resimleri var.Ben namazımı kılıyorum vs. ama bu fotoğraflardan dolayı gece uyurken melekler beni korumaz mı?Bundan tedirgin oluyorum.Mesela ben gece abdestli yatınca melekler benim için dua etmez mi?O odada ettiğim dualar kabul olmaz mı?Lütfen yardımcı olun..
Omer Faruk
Kıymetli kardeşim, Rasulullah (A.S) döneminde resme dönük yasakların temel sebebi tapınma ile ilgilidir. Dolayısıyla hadislerde geçen "Suret" kelimesinin türkçe karşılığı elle yapılan resimdir. Bugün kullanılan hiçbir fotoğraf bu kapsama girmez. Buna rağmen astığınız resim çerçeveleri fotoğraf da olsa kıble tarafında olmamalıdır. Bunun dışında duvarda asılı olmasında bir beis yoktur.
Ama fotoğraf türünü de hatırlatmadan geçmeyelim; fotoğraf haram görüntü içermeyecek, harama teşvik etmeyecek türden olmalıdır. Bunun dışında elle yapılan resimler için de canlı resmi olmadıkça bir yasaklama yoktur.
Hoca
Siz yine de eve resim asmayın
Albüme koyun veya bilgisayarda saklayın.
Boydan olmaması ve elle yapılmış olması hepsi yorumdur
Omer Faruk
Kıymetli kardeşim, Albüme koyma ile bilgisayarda saklama ile duvara asma arasındaki farkı izah eder misiniz lütfen. Ben yukarıda resim ile fotoğraf arasında bir ayrıntıya dikkat çektim ve nedenini söyledim. Siz de bunun delilini izahını yapar mısınız lütfen? Açıklamanız için Allah razı olsun…
imam
Hz. Âişe (r.anhâ) anlatıyor:
Rasûlullah (s.a.v.) bir seferden dönmüştü. (O yokken) ben, yüklüğün önüne, üzerinde resimler bulunan bir bez (perde) çekmiştim. Rasûlullah perdeyi görünce, çekip attı, (öfkeden) yüzü de renklenmişti.
"Ey Âişe!" buyurdular, "Bil ki, kıyamet günü insanların en çok azap görecek olanı Allah’ın yarattıklarını taklit edenlerdir." Hz. Âişe (r.â) devamla:
"Biz o bezi kestik, bir veya iki minder yaptık." demiştir. (Buhârî, Libâs 91,95.).
Omer Faruk
Allah’ın selamı üzerinize olsun kardeşim,
Nasıl ki, hüküm çıkarılırken ayetlerin nüzul sebebine illetine bakılarak hüküm çıkarılıyorsa, hadislerin de söyleniş sebebine (esbabı vürud) bakarak hüküm çıkarılır. Bu temel hükmü koyduktan sonra resim ile ilgili hadislere baktığımızda mutlak yasaktan ziyade tapınmaya, ahlaksızlığa, yaratmaya özenmeye matuf sebepler görüyoruz. Burada bütün hadisleri tekrar etmeye gerek görmüyorum.
Ancak hüküm çıkarırken sıralamada 1. Kaynağımız Kur’an’a baktığımızda Sebe suresi 13. Ayeti görüyoruz:
Cinlerin Hz. Süleyman’a yaptıklarından bahisle, Allah: Cinler, Süleyman için dilediği biçimde kaleler, heykeller, havuz gibi çanaklar ve sabit kazanlar yapıyorlardı. Ey Davûd ailesi, şükredin! Kullarımdan şükredenler pek azdır. Buyurmaktadır. Burada da görülmektedir ki ayette timsal diye geçen kavram heykelleri ve resimleri içermektedir. Eğer mutlak haramlık söz konusu olsaydı Hz. Süleyman ve Davud ailesi için bunlar şükür bahsinde sayılmazdı.
Ayrıca günümüzde çekilen fotoğrafla, yaratmak gayesiyle, yaratıcıya benzemek gayesiyle, tanrı diye isimlendirilen Hz. İsa temsilleriyle, kiliselerde yapılan ikonlar ve resmi aynı kategoriye koymak oldukça yanlış bir değerlendirme olur.
Eğer resim ve fotoğrafı aynı kategoriye koyarsak evdeki televizyonları ve bilgisayar ekranlarını ne yapacağız. Onları da fotoğraf albümlerine ya da dolaplara mı saklayacağız. Çünkü televizyonda canlı zannettiğimiz yayınlar aslında saniyede 24 fotoğraf karesinin ardı ardına geçişinden ibarettir.
Sonuç olarak;
1- Yaratma ve tapınma gayesi taşımayan fotoğraflar caizdir.
2- Yaratma ve tapınma gayesi olmasa da başkası veya başka kavimler tarafından tapınıldığı bilinmeyen resim ve fotoğraflar caizdir. Örneğin, Hz. İsa’nın heykelini içeren resmi tapınma gayesi olmasa da evinize asamazsınız çünkü kiliselerde bu resimler tapınma gayesiyle sergilenmektedir.
3- Ahlaksızlığı temsil etmeyen, ahlaksızlığa çağırmayan; kıble tarafında ve ibadethanelerde yer almayan her türlü fotoğrafın varlığı caizdir.
Allahu A’lem, vesselam!
ayseiclal99
Yani odaya melekler girer mi benim tedirgin oluğum taraf o.
Omer Faruk
Günahın olmadığı eve melekler niye girmesin, iclal kardeşim.
ayseiclal99
neyse teşekkürler Allah razı olsun ve niyetime göre muamele etsin İnşAllah
resim olan eve melek girmez mi, resim olan eve melek girmez, fotoğraf olan eve melek girer mi