Namazda tahiyyattan sonra okunan Salli Barik dualarının delili var mı?
Kayıtsız Üye
Namazda ettahiyyatu duasından sonra okunan Salli Barik dualarının delili var mı?
Cevap: Namazda tahiyyattan sonra okunan Salli Barik dualarının delili var mı?
Desert Rose
Buyur kardeşim sana sağlam hadislerle
sağlam deliller umarım mutmain olmana yardımcı olur…
Farzların, vitir namazının ve müekked sünnetlerin son oturuşlarında, gayri müekked sünnetler ile diğer nâfile namazların da her oturuşunda tahiyyâttan sonra Hz. Peygamber’e ve âline salavât getirmek sünnettir.
"Allahumma Salli-Bârik" duaları diye kısaltılan, namazlardaki salavâtın başlangıcını Kâ’b b. Ucre (r.a) şöyle anlatır: "Hz. Peygamber bizim yanımıza geldi. Biz dedik ki: "Ey Allah’ın Resulu! Allah bize, sana nasıl selâm vereceğimizi bildirdi. Sen de bize, sana nasıl salât getireceğimizi öğret". Hz. Peygamber (s.a.s), salât dualarını şöyle telkin buyurdu: Allahümme salli alâ Muhammedin ve alâ âli Muhammedin, kemâ salleyte alâ İbrahime ve alâ âli İbrahime inneke hamîdun mecîd. Ve bârik alâ Muhammedin ve alâ âli Muhammedin, kemâ barekte alâ İbrahime ve alâ âli İbrahime inneke hamîdun mecîd"
(Buhârî, Tefsîru Sûre, 33/10; Enbiyâ, 10, Deavât, 31, 32; Müslim, Salât, 65, 66, 69; Tirmizî, Tefsîr-i Sûre, 33/23; Vitr, 20; Ebû Dâvud, Salât, 179; Nesâî, Sehv, 49, 50-54; İbn Hanbel, I, 162, III, 47, IV, 118, 241).
Anlamı: "Ey Allah’ım! Peygamberimiz Muhammed’e ve onun ailesine salât et, onların şeref ve kadrini yücelt, Hz. İbrahim ve ailesine salât ettiğin gibi. Ve yine Hz. Muhammed’i ve âilesini mübarek kıl, onların feyiz ve bereketlerini daima arttır, Hz. İbrahim ve ailesini mübarek kıldığın gibi. Şüphe yok ki Sen hamîdsin, mecîdsin, bütün övgü, azamet ve celâl Sana mahsustur".
Bütün namazların son oturuşlarında tahiyyat ve Allahumma salli-bârik dualarından sonra, iki tarafa selâm vermeden önce dua edilmesi sünnettir. Bu duanın Kur’an-ı Kerim ayetlerinden seçilmesi veya bunlara benzemesi daha uygundur. İnsanlardan istenecek şeyler konusunda namazda dua edilmez. Meselâ; "Ya Rabbi! Bana dünya malı ver, şu kadar para ver" denilmesi caiz görülmez. Namazların sonunda mutat olarak dua niyetiyle; Rabbenâ âtinâ fî’d dünyâ haseneten ve fil-âhireti haseneten ve kına azabennâr (Ey Rabbimiz! Bize dünyada bir güzellik, âhirette de bir güzellik ver ve bizi ateş azabından koru)" (el-Bakara, 2/201).
Namazın sonunda selâm verirken yüzün önce sağa, sonra sola döndürülmesi sünnettir. Namaz kılan kimse, sağına ve soluna selâm verirken sağında ve solunda bulunan insan, cin ve meleklere selâm vermeye niyet eder. İmam da kendisine uyanlara selâm vermeye niyet eder (Ebû Dâvud, Salât, 184; Nesâî Tatbîk, 83; Ahmed b. Hanbel, I, 172, 181, 408, IV, 193
Cevap: Namazda tahiyyattan sonra okunan Salli Barik dualarının delili var mı?
Kayıtsız Üye
Allah razı olsun bilgilendirdiniz.
Cevap: Namazda tahiyyattan sonra okunan Salli Barik dualarının delili var mı?
Kayıtsız Üye
Sayın admin,
Salli Barik dualarının türkçe çevirisinde ("Ey Allah’ım! Peygamberimiz Muhammed’e ve onun -AİLESİNE -salât et,) yer alan -ailesine- kelimesi doğru bir çeviri mi?. Yoksa-ümmetine- mi? olacak. Teşekkürler.
silver
Ceviride yanlislikmi var neden Muhammed ve ibrahim a.s yucelmek için dua ediyoruz.onlar in Allah katinda yucelik makami dusukmy.biz bu duayi okyyunca makamlari dahami yukselecek.bu dualar peygambere yagcilik amacli degilmi
mum
< bu dualar peygambere yagcilik amacli degilmi >
Bir müslümana dua etmek bile sevap kazandırırken bir Peygambere dua etmek nasıl yağcılık olsun bu nasıl bir mantık!
Biz Peygamberlere dua ederek kendimiz yararlanıyoruz onlar zaten yüce makamlarda.
Örnek olarak biri bizim sevdiğimiz bir insanı öeverken nasıl seviniyorsak, Allahın en sevdiği kullarını övünce Allah da sevinir ve mükafat verir.
< yer alan -ailesine- kelimesi doğru bir çeviri mi? >
Arapçadaki Aline "Ailesine" demektir. Çeviri doğrudur.
Kayıtsız Üye
peygamber ve ailesi yerine şahsım ve ailem için dua etmem neden hayırlı değil ayrıca Allah dan ne istiyeceğime neden karışıyorsunuz bunun dindeki yeri nedir. peygambere dua etmek yerine ki kendisi bişey veremez bize Allah a dua etsek ondan meded umsak ki herşeyi veren odur daha hayırlı değil mi
Kayıtsız Üye
Bir müslümana dua etmek bile sevap kazandırırken bir Peygambere dua etmek nasıl yağcılık olsun bu nasıl bir mantık! diyen kimse, bir doktora gözüksün. İlk önce dua nedir bir onu sorun kendinize de sonra dua edersiniz!
Kayıtsız Üye
Kuranda nasıl dua etmemiz gerektiğini rabbimiz birçok ayeti ile bize öğretiyor referansımız kuran olmalı peygamberde olsa kendi için bir şey isteyemez kurana
baktığımızda hiç bir peygamber kendisi için değil Allah için istemiştir yada kendisinden hiç bir şey ekleyemez bu ayet ile sabittir eğer kendinden birşeyler eklersen seni şahdamarından yakalarız hatırlayın ayeti namaz Allah ile kul arasındadır namaz başkalarını övmek yüceltmek makamı değil kulun Allah ile bağ kurma makamıdır
Kayıtsız Üye
ahzab 56 diyelim o zaman nedenini soran arkadaşlara..
Kayıtsız Üye
Diyanet çevirisi…"Ahzap 56 (Allah ve melekler peygambere salât ediyorlar; ey iman edenler, siz de ona salât ve selâm okuyun.)"
Şimdi, Kuran-ı Kerim de sadece Ahzap süresi 56. Ayet ve Kâ’b b. Ucre (r.a) geçmişden bugüne getirisi, Namaz içersinde salli barik dualarının namaz içersinde okunmasına delil olamaz. Namaz sadece Yüce Allah ı anar ve Kuran-ı Kerim Ayetlerini okuruz. Hatta Namaz içersinde kendimiz için bile bir şeyler istemek doğru gelmiyor. bir kul u dualara karıştırmak doğru gelmiyor. Namaz hariçinde duaları okumakve Yüce Allah dan istemek bana daha doğru geliyor. Zaten sizin gösterdiğiniz delillerde de özellikle namazda okunur diye bir delilde çıkmıyor. Namaz hariçinde dilediğiniz kadar okunabilir. Kuranı kerimde başka bir net delil var ise bilgilendirirseniz sevinirim.
– Bakara Suresi, 238. ayet: Namazları ve orta namazını (üstlerine düşerek, titizlik göstererek) koruyun ve Allah’a gönülden boyun eğiciler olarak (namaza) durun.
– Taha Suresi, 14. ayet: "Gerçekten Ben, Ben Allah’ım, Benden başka İlah yoktur; şu halde Bana ibadet et ve Beni zikretmek için dosdoğru namaz kıl."
– Ankebut Suresi, 45. ayet: Sana Kitap’tan vahyedileni oku ve namazı dosdoğru kıl. Gerçekten namaz, çirkin utanmazlıklar (fahşa)dan ve kötülüklerden alıkoyar. Allah’ı zikretmek ise muhakkak en büyük (ibadet)tür. Allah, yaptıklarınızı bilir.
–
Kayıtsız Üye
Değerli din kardeşlerimiz, niçin her aykırı fikri ötekileştiriliyorsunuz, niçin sabırla, ilimle ve mantıkla cevap vermiyorsunuz, sizin uygulamanız doğru olabilir ama bu aykırı düşünenler de acaba ne düşünüyor demiyorsunuz. Ahzap 56 çok açık haklısınız biz Hazreti Peygamberimize, ailesine, ümmetine ve diğer peygamberlerimize çok çok çok salat edelim (salli ve barik) ama bunun namazda olması gönlünüze soruyorum çok doğru geliyor mu?,
bir diğer ifade de, Efendiler efendisinin arkadaşlarına kendisi, atası / atamız Hazreti İbrahim ve ailesine salat ve selam getireceğimizi öğretmiş çok da güzel olmuş bizde bunu yerine getirelim ama efendimizin bu öğrettiğini namazda okuyun dediğinin delili nerede.
Yüce Allah cemi cümlemizi bağışlasın.
Vesselam.
Kayıtsız Üye
salat’ın bir anlamı da yardımdır.. ayetteki peygambere salat edin bu manadadır. peki peygambere nasıl yardım edilebilir? salli barik okuyarak değil elbette.. islam, güzel ahlak değil mi? ahlaklı olarak, peygamberin görevini layıkıyla yaptığını gösterip yardım edebiliriz.
salli barik kuranda varmı, salli barik duaları kuranda varmı, salli barik tefsiri