Kibrit-i Ahmer
karaceylan
KİBRİT-İ AHMER
Kibrit-I Ahmer; aslı arabca ve farsca bir terkibtir. Türkçe manası, kırmızı kibrit tir.
Batı felsefesinde değersiz taşları, altın a çeviren felsefe taşı olarak bilinir. Aynı zamanda bu taş, kırmızı fosfor olarak da bilinir.
Insanda kalsiyum elementinden sonra en çok kullanılan madde, fosfordur. Ve bu madde besinlerin enerjiye dönüşmesinde gereklidir.
Mürşid-I Kamiller, kibrit-I ahmerdirler. Dokundukları her taşı altına çevirirler. Yani saliki terbiye süzgecinden geçirerek olgun ve kemale ermiş hale getirirler.
Mürşid, müridinin içinde var olan enerjiyi açığa çıkartarak, SALİH bir kul olmasını sağlar.
Bu kısa bilgiden sonra aklımıza gelenler elbette irfan sohbetlerinden olacaktır. Terzi babamın anlattığı her sohbet zaman itibariyle mazi sigası taşısa da idrak açılıverdiğinde, bize bizi anlattığı görülür.
Ve kardeşlerimizi her sohbet sonrası mümin müminin aynasıdır. Hükmüyle değişmiş görüyoruz. Aslında değişen, önceki idraktan ölüp bir sonraki idrakla hay olan biziz.
Zuhuratlarımızda öldürülen hay-vanlar enerjimizi kısan negatiflerdir, batınımızda. inna nahnu nuhyi ayetindeki nahnu olan kibrit-I ahmerlerdir. Ve bir mertebede öldürüp, diğer mertebede hay etmektedirler.
Ayetin ruhsal manada işletilmesi İnsan-I Kamillere aittir. Herkes fiziken aynı görünür. Buradaki ölçü batıni olduğu için, yaşayan ölülerin terazisi bunu tartmaz.
Kibrit-I Ahmerler çok zor bulunur. Eğer zahmet çekmeden buluvermişsek NE güzel.
Ama bir de her boyaya boyanıp da bir türlü kendi rengimizi tutturamamışsak,
Boyamız hakkında soru soramamışsak,
Renklerin asli halini kaybetmeye başlamışsak,
Ak’I kara, kara’yı ak görmeye başlamışsak,
Ve en acısı tek renk, tek görünüş halini alıp kayıtlılık haline geçivermişsek…Mısır’a giden kervanı bekliyoruzdur. Işte hangimiz sarkıtılan kovaya tutunduk, zelilken, aziz namzediyizdir.
Mısır’da kuyudan çıkarılan taş işlenmeye başlanmıştır. Kırmızı fosfor haline geçmek için, Kızıl denizi aşmak gerekir.
Kızıl denizde üzerine yapışan gri, kırmızı,yeşillikleri attıktan sonra, taşın rengi daha açıklık kazanir.
Kudüs’te ise taşın değeri çok az kişi tarafından bilinir. Taş işlenir işlenmesine ama son altın vuruş gereklidir.
Kibrit-I Ahmer eliyle aslı- asaleti ortaya çıkar ki, evemen kane meyten, feehyaynahu ve cealnahu nuran yemşi bihi… (O kimse ki ölü idi. Biz ona hayat verdik ve onda bir nur kıldık, o nurla insanlar arasında yürür…) ayetinin manası hay bulmuş olur.
Ellezi halegal mevte vel hayete li yebliveküm eyyükum ahsenü amele..
SadakAllahül azim.
nur nihan
Yorum: Kibrit-i Ahmer
BELMA
Kibriti Ahmer; kelime anlamı kırmızı kibrittir aslında simyacı gibi bir anlamı var bakınca oda buna benziyor burada Kibriti Ahmer dokundukları taşları altına çeviriyor
kibriti ahmer, kibrit-i ahmer, kibriti ahmer ne demek