Sakal Bırakmak Sünnettir Peki Böyle Sakalı Tam çıkmayanlar Içinde Sünnetmi Bende Sakal çıkıyor
Ferhat1991
Selamun Aleyküm Arkadaşlar Sakal Bırakmak Sünnettir Peki Böyle Sakalı Tam çıkmayanlar Içinde Sünnetmi Bende Sakal çıkıyor Ama çok Sert Bir Biçimde Değil Ve Suradımda Uykudan Yeni Kalkmış Bir Hal Varmış Gibi Görüntü Bırakıyor Sizce Kesmem Uygunmu
Cevap: Sakal Bırakmak Sünnettir Peki Böyle Sakalı Tam çıkmayanlar İçinde Sünnet mi
Emir sultancı
Ebû Bekr-i Sıddîk, beyaz, zayıf, seyrek sakallı, güzel bir zat idi.Şeklinde tanımlanıyor kardeşim
Yanıt: Sakal Bırakmak Sünnettir Peki Böyle Sakalı Tam çıkmayanlar Içinde Sünnetmi Bende Sakal çıkıyor
Ferhat1991
peki cevap için ALLAH (C.C) razı olsun
Soru: Sakal Bırakmak Sünnettir Peki Böyle Sakalı Tam çıkmayanlar Içinde Sünnetmi Bende Sakal çıkıyor
aziz83
Birgün Peygamber Efendimiz(SAV) sahabe efendilerimizle birlikte oturuyolarmış..Sahabelerden birinin sakalı çok ama çok seyrekmiş(hatta bazı rivayetlere göre sadece 2 tel imiş). Resulullah SAV bir ara o kimseye gülümsemiş..o sahabede çok utanmış ve hemen gidip o 2 teli kesmiş..
Ertesi gün Peygamber Efendimiz o sahabeye neden sakalını kestiğini sormuş..
Sahabe efendimiz demiş ki:’Ya Resulullah benim sakalımın gülünç olduğunu ve dalga geçtiğinizi düşündüm, o yüzden gittim kestim.’
bunun üzerine Peygamber Efendimiz: ‘Allah sana rahmet eylesin ben hiç dalga geçmek için gülermiyim, senin sakalında 2 melek şakalaşıyordu o yüzden tebessüm ettim.’ demiş…
Zaten güzel kardeşim Hanefi mezhebinde erkeğin sakalını ustura, jilet ile kazıması haramdır…
iliman
< Zaten güzel kardeşim Hanefi mezhebinde erkeğin sakalını ustura, jilet ile kazıması haramdır… >
peki neyle kesecegiz 🙂 bunun asli varmidir ?
aziz83
SAKAL FITRAT’TANDIR .BİNAENALEYH ŞERİAT’İN İZNİ OLMADAN ALLAH’IN YARATTIĞI ŞEYİ DEĞİŞTİRMEK HARAMDIR
aziz83
Uzatmak en doğrusudur güzel kardeşim..ama mesleğim gereği uzatamıyorum diyorsanız en azından makine ile traş edilmeli, kökten kazınmamalı..kazınsa bile hüküm bilinmeli…
MaxiMilyan
Sakal bırakmak ve buna bağlı olarak sakalı traş etmek konusunda âlimler değişik kanaatlere varmışlardır. Bu alimlerin bir kısmına göre sakal bırakmak farz, kesmek haram; bazılarına göre sakal bırakmak sünnet, kesmek mekruhtur, kimisine göre de müstehaptır. Bunların görüş ve delillerine gelince: Sakal bırakmak farz, traş etmek ise haramdır şeklinde olan birinci görüş, alimlerin cumhuruna aittir. Delilleri ana hatlarıyla şöyledir:
a) Hz. Peygamber (s.a.s) bir hadis-i şeriflerinde sakal bırakmayı emretmiştir. Emirler mendup veya mübah olduğunu ifade ettiğine dair bir delil bulunmadıkça vucub için olurlar. “Sakalları bırakın ” emri de sakal bırakmanın farz olmasını gerektirir.
b) Aynı şekilde, Hz. Peygamber (s.a.s) müşrik veya mecusilere benzememeyi emretmiştir. Sakalı traş etmek onlara benzemektir. Bu da haramdır.
c) Sakal traşı, Nisa süresinin 119. ayetinde sözü edilen Allah’ın yarattığı şeyi değiştirmek demektir. Şeytana uyularak yapılân bu hareket de yasaktır.
d) Sakal, erkekleri kadınlardan ayıran bir özelliktir. Sakalını traş eden erkekler kadınlara benzemektedirler. Erkeklerin kadınlara benzemesi de dinen yasaklanmıştır.
Kayıtsız Üye
Bu hadisin kaynağını veya hangi kitapda olduğunu ravisini mail adresime gönderirseniz memnun
@hmet
< hadisin kaynağını >
Adrese bilgi yollanmaz sadece buraya eklenir.
Sakal hakkında hadisler ve kaynakları
Ebu Hureyre (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Bıyıkları kesin, sakalları salıverin, mecusilere muhalefet edin’ buyurdu.
Müslim 260/55
Abdullah ibni Ömer (RadiyAllahu Anhuma) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Müşriklere muhalefet edin. Sakallarınızı bırakın, bıyıklarınızı kısaltınız’ buyurdu Nafi dedi ki:
−Abdullah ibni Ömer (RadiyAllahu Anhuma), hac veya ömre yaptığında sakalını avuçlar avuçtan fazla olan kısmını alırdı.
Buhari 5926
Zeyd bin Erkam (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Bıyıklarından kısaltarak almayan kimse, bizden değildir’ buyurdu.
Tirmizi 2761, Nesei 5062, İbni Hibban 5477, Tabarani Mucemu’l-Kebir 5033
Hasan el-Basrî (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:
Sahabeler sakalın kabzadan fazlasının alınmasına ruhsat veriyorlardı.
İbni Ebi Şeybe 6/109/5
Kayıtsız Üye
sayın mumsema islam arşivi yetkilileri ;yukarıda bahsedilen seyrek sakallı sahabenin kim olduğu ve hangi hadis kitabında bulunduğununu kaynak gösterirseniz o kadar çok makbule geçecek ki anlatamam şimdiden Allah razı olsun.
Kayıtsız Üye
sakal fitrattan doğru peki biyik neden fitrattan değil ikiside ayni bolgede ikiside ayni yerde hatta sac ile sakal birdir.
ayni zamanda sac ile sakal kulak yanlarindan birbirine baglidir saci kesmek neden haram degil.
yine gunumuzde yahudi hahamlari ve hristiyan papaz ogrencileri bizim gibi saclarini kesip biyiklarini kisaltip sakallarini uzatiyorlar bu durumda bizim onlara benzemememiz için ne yapmamiz gerekiyor.
sakalın bir avuçtan fazla olması, seyrek sakal birakilirmi, Resüllaha uymak yedi derecedir