Eve fotoğraf asmak günahmıdır

Eve fotoğraf asmak günahmıdır

Kayıtsız Üye
Eve Fotograf Asmak Günahmıdır


Cevap: eve fotoğraf asmak günahmıdır

ehli-sunnet
Ali (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular k‹: "İçerisinde resim, cünüb ve köpek bulunan eve (rahmet) melekleri girmez."

Ebü Dâvud, Tahâret 90, (227); Libâs 48, (4152); Nesâî, Tahâret 168, (1,141), Sayd 11, (7,185).

Duvara resim asmak

Sual: Babamızın ve hocamızın resimlerini duvara asmak uygun mudur?
CEVAP
Uygun değildir. Üç zararı vardır:

Birincisi, insan ve hayvan resmini, belden yukarı asmak haramdır. Bitki ve cansızların resmini asmakta mahzur yoktur.

İkincisi
, canlı resmi bulunan odaya rahmet melekleri girmez. Resimli gazete bile bulunsa girmez. Gazeteyi okuduktan sonra kapalı bir yere koymalıdır! Her türlü resmi albümde saklamalıdır. Resimler kapalı yerde olursa, rahmet melekleri girer.

Üçüncüsü
, duvarda resim bulunan odada namaz kılmak mekruh olur.

Sual: Arkadan çekilmiş resmi duvara asmak caiz mi?
CEVAP
Caizdir, namaza zararı olmaz.

Sual:
Namazı mekruh etmeyen resimli odaya rahmet meleği girer mi?
CEVAP
Girer. Çünkü resim hükmünde değildir.

Sual: Bitki resimlerini değil de, insan ve hayvan resimlerini duvara asmak haram deniyor. Duvara asmayıp sehpanın, masanın üstüne dayasak uygun mudur?
CEVAP
Belden yukarı ise yine haram olur. Belden aşağı bir yerde durursa haram olmaz, ama açıkta olduğu için yine o eve rahmet melekleri girmez. Kapalı bir yere mesela albüme koymalıdır.

Beyt oda demektir
Sual:
Bir hadiste, resim bulunan eve, rahmet meleklerinin girmeyeceği bildiriliyor.Evin bir odasında resim olsa, diğer odalara rahmet melekleri girmez mi?
CEVAP
Burada beyt, ev değil, oda demektir. Onun için diğer odalara girer. Beyt, genel olarak oda anlamında kullanılır. Birkaç örnek verelim:
1- Beytullah: Allah’ın evi yani Kâbe demektir. Tek oda şeklindedir.

2Beyt-i makdis [mukaddes]: Mescid-i Aksadır.

3Beyt-i atik: Kâbe-i muazzama.

4- Beytülmal: Hazine odası.

5- Beyt-ül ankebut: Örümcek evi, örümcek yuvası, örümcek ağı.

6- Beyt-üz-zifaf: Gerdek odası. Bunu gerdek evi diye tercüme etmek yanlış olur. Gerdeğe bir odada girilir. Evin bütün odalarına gerdek odası denmez.

7- Beyt-ül aruz: Gelin odası.

8- Beyt-ül edeb: İhtiyaç giderme evi, tuvalet. Beyt-ür-rahati de denir. Rahatlama evi demektir. Ev değil odadır. Eskiden abdesthane derlerdi, abdest evi anlamındadır. Hane yani ev dense de, bir odalı küçük bir yerdir.

9- Beyt-ül halâ: Ev boşluğu, yani hela, tuvalet.

10– Sözlüklerde, dâr kelimesi mesken olarak bildirilir. Fukaha ise, dâr kelimesini, içinde birkaç beyti [odası] ve avlusu bulunan yer diye tarif etmektedir.

Onun için, (Resim bulunan beyte rahmet melekleri girmez) hadis-i şerifindeki beyt kelimesini, ev olarak değil, oda olarak anlamak gerekir. Eğer yanlış olarak ev denirse, evin beş odası da olsa, oraya rahmet melekleri girmez. Hatta apartmandaki diğer evlere de girmez. Odalar müstakil olduğu gibi, evler de müstakildir. O zaman bir odada resim bulunursa, bütün apartmandaki ev ve odalara rahmet melekleri girmez. Hatta bitişik apartmanlara da girmez. Böyle düşünmek çok yanlış olur. Her oda müstakildir. Evin bir odası tuvalet olduğu gibi, başka odası de mescit olabilir.

Resme tazim etmek
Sual:
Bir resme tazime, bazen haram, bazen küfür olur deniyor. Tazim etmek ne demektir?
CEVAP
Bir resmi belden yukarı asmak ona hürmet sayılır; haramdır. İnsan resmine tazim etmek iki sebeple olur:
1- Hocasının, babasının, âmirinin, evliyânın, resmi olduğu için hürmet eder. O kimsede ilahlık sıfatlarından, yani Allahü teâlâya mahsus olan sıfatlardan birinin bulunduğuna inanmaz. Onu mahlûk bilir. Onu sevdiğini bildirmek veya onu sevindirmek için hürmet eder. Böyle hürmet etmek, küfür olmazsa da, haram olur. Gayrimüslimlerin resmine böyle tazim etmek küfür olur.

2- Resmin sahibinde veya ateş, güneş, inek gibi herhangi bir şeyde yahut haçta ilahlık sıfatı bulunduğuna inanarak, istediğini yaratır, her istediğini yapar, diyerek tazim etmekse, küfür, şirk olur.

Sual: Av hayvanlarının içini doldurup manken gibi süs olarak kullanmak caiz midir?
CEVAP
Caiz değildir. Resimden daha mahzurludur.

Sual: İnsan ve hayvan resmi yapmak, bir ihtiyaç olmadıkça caiz olmadığı halde, fotoğraf çekmek caiz olduğuna göre; açıkta fotoğraf bulundurmak, yükseğe fotoğraf asmak caiz olmaz mı? Fotoğraf bulunan yere rahmet melekleri girmez mi?
CEVAP
Resim yapmak ile fotoğraf çekmenin hükmü farklı ise de, resim gibi, fotoğrafı da yükseğe asmak caiz değildir. Açıkta fotoğraf bulunan odaya da, rahmet melekleri girmez.

Kapalı resim bulundurmak
Sual:
Bir menkıbede anlatılıyor. Rahmet melekleri, evliya bir zata (Halının altında resimler varken biz, vefat edenin yanına girmeyiz) demişler. Resimleri, kapalı olarak saklamak da caiz değil midir?
CEVAP
Menkıbelerden hüküm çıkarmak, yanlışlığa sebep olur. Resimleri, kapalı yerde, örtülü olarak bulundurmak caizdir. Namazı da mekruh etmez. (Hadika)

Duvara halı asmak
Sual: Duvara her çeşit halı asmak caiz midir?
CEVAP
Duvara soğuğa karşı, yün veya ipek halı asmak, caizdir. Ziynet yani süs için olursa mekruhtur. Üzerinde canlı resmi olursa haram olur.

Duvara resim asmak
Sual:
Evinin duvarlarında insan veya hayvan resmi bulunan bir kimse, bizi yemeğe davet etse, gitmek uygun mudur?
CEVAP
Duvarında insan veya hayvan resmi olan eve, zaruretsiz gidilmez. (İhya-ül-ulum)


Cevap: eve fotoğraf asmak günahmıdır

djyeminli
Allah razı olsun Aklımdaki bütün sorulara cevap buldum Tşk Edrm ..


Cevap: eve fotoğraf asmak günahmıdır

Şema
Resim Yapmak ve Asmak Haram mıdır?

بِسْمِ اللهِ، اَلْحَمْدُ ِللهِ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى رَسُولِ اللهِ وَبَعْدُ
Evde Resimli Eşya Bulundurmanın ve Resmin Hükmü

1) Aişe (RadiyAllahu Anha) şöyle dedi:

Bir gün üstünde bir takım resimler bulunan küçük bir yastık, bir şilte satın almıştım. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) bunu görünce kapının önünde durdu ve içeriye girmedi. Ben Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’in yüzündeki hoşnutsuzluğu anladım ve:

−Ya RasulAllah! Allah’a ve Rasulüne tevbe ederim. Ben ne günahı işledim ki? dedim.

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):

−’Şu yastığın hali nedir?’ dedi.

Ben:

−Onu sen üzerine oturasın ve yaslanasın diye, senin için satın aldım dedim.

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):

−’Bu resimlerin sahipleri kıyamet gününde muhakkak azab edilirler. İçinde resim bulunan eve melekler girmez’ buyurdu.

Buhari 1946, 1947, 3038, 3039, 5959, 5962, 5963, Müslim 96

2) Aişe (RadiyAllahu Anha) şöyle dedi:

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) bir seferden geldi. Ben de kapının üzerine, kendisinde kanatlı at şekilleri bulunan bir örtü asmıştım. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) çıkarmamı emretti ben de çıkardım.

Müslim 90, 94, Nesei 5317

3) Aişe (RadiyAllahu Anha) şöyle dedi:

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) bir seferden geldi. Ben de üzerinde resimler bulunan bir perdeyi rafın üzerine örtmüştüm. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) onu görünce yerinden çıkarıp yırttı ve:

−’Kıyamet gününde insanların en şiddetli azablıları, Allah’ın yaratmasına benzetmeye çalışan kimselerdir’ buyurdu.

Aişe (RadiyAllahu Anha) şöyle dedi:

Bende o perdeyi bir veya iki yastık yaptım.

Müslim 2109/98, Buhari 5957, 5958, Nesei 5320, 5321, 5322, 5328

4) Ebu Talha el-Ensari (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):

‘Melekler içinde köpek ve resim bulunan eve girmezler’ buyurdu.

Ravi Zeyd ibn Halid dedi ki:

Bunun üzerine Aişe (RadiyAllahu Anha)’ya geldim ve:

−Ebu Talha (RadiyAllahu Anh) bana Nebi (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’in:

‘Melekler içinde köpek ve resimler bulunan eve girmezler’ buyurduğunu haber veriyor. Sen Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’den bunu zikrettiğini işittin mi? diye sordum.

Aişe (RadiyAllahu Anha) şöyle dedi:

−Hayır, ben bunu işitmedim, lakin size Nebi (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’in yaptığını gördüğüm şeyi size haber veeeceğim:

−Ben kenarı saçaklı bir yatak örtüsü almış ve bunu kapı üzerine asmıştım. Nebi (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) seferden geldiğinde bu perdeyi kapıda gördü. Ben, Nebi (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’in yüzündeki hoşnutsuzluğu hissetmiştim.

Nebi (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) perdeyi çektip yırttı ve:

−’Allah, bize taşlara ve çamurla kumaş giyindirmemizi emretmedi’ buyurdu.

Aişe (RadiyAllahu Anha) şöyle dedi:

Bu örtüyü parçaladım da ondan iki yastık yaptım, bu iki yastığın içine hurma yaprakları doldurdum. Nebi (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) benim bu işimi bana karşı ayıplamadı.

Müslim 2107/87, Ebu Davud 4153

5) Abdullah ibni Ömer (RadiyAllahu Anhuma) şöyle dedi:

Cebrail (Aleyhisselam), Nebi (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’in yanına inmeyi vaat etmişti ama inmedi, Nebi (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) bunun sebebini sordu ve Cebrail (Aleyhisselam):

−’Biz melekler içinde suret ve köpek bulunan eve girmeyiz’ dedi.

Buhari 3040, 5960

6) Abdullah ibni Abbas (RadiyAllahu Anhuma) şöyle demiştir:

Nebi (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) Mekke’nin fetih edildiği gün Beyte yani Kâbe’ye girdi ve Kâbe’nin içinde İbrahim (Aleyhisselam) ile Meryem (Aleyhisselam)’ın resimlerini buldu da:

−’Dikkat edin! Bu Kureyş’e ne oluyor? Muhakkak ki onlar, içinde suret bulunan bir eve meleklerin girmeyeceğini işitmişlerdir. Şu İbrahim elinde fal oklarıyla suretlendirilmiş! İbrahim’in bunlarla kısmet araması nasıl olur!’ buyurdu.

Buhari 3145

7) Said ibni Ebi’l-Hasen şöyle dedi:

Ben Abdullah ibni Abbas (RadiyAllahu Anhuma)’nın yanında idim. Ona bir kimse geldi ve:

−Ey ibni Abbas! Ben öyle bir insanım ki benim maişetim ancak elimin sanatından ibarettir. Ben şu resimleri yaparım, dedi.

Abdullah ibni Abbas (RadiyAllahu Anhuma):

−Ben sana başka bir şey değil Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’den işittiğim bir hadisi söyleyeceğim:

−Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):

‘Herkim bir suret yaparsa şüphesiz Allah o kimseye yaptığı surete can üfleyinceye kadar azab edecektir. Hâlbuki sureti yapan o kişi, yaptığı surete ebediyen ruh üfleyip can veremeyecektir’ buyurdu.

Abdullah ibni Abbas (RadiyAllahu Anhuma)’nın bu cevabı üzerine o ressam kişi şiddetli bir hışıltı ile har har soludu, benzi sarardı.

Abdullah ibni Abbas (RadiyAllahu Anhuma) ona acıyarak:

−Vah sana yazıklar olsun! Muhakkak resim yapmak istiyorsan şu ağaç ve kendisinde ruh olmayan her şeyin resmini yapmanı tavsiye ederim dedi.

Buhari 2060, 2061, 5964, Müslim 2110/99, 100, Nesei 5323, 5324, 5325, Tirmizi 1804

8) Abdullah ibni Mesud (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:

Ben Nebi (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):

‘Şüphesiz kıyamet gününde Allah katında insanların en şiddetli azaplıları, suret yapanlardır’ buyurdu.

Buhari 5955, Nesei 5329

9) Abdullah ibni Ömer (RadiyAllahu Anhuma) şöyle dedi:

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):

‘Şüphesiz bu suretleri yapmakta olanlar, kıyamet gününde azap olunurlar, onlara:

−Haydi, yaptığınız suretlere can veriniz! denilir’ buyurdu.

Buhari 5955, Müslim 2108/97, Nesei 5326

10) Aişe (RadiyAllahu Anha) şöyle etmiştir:

Nebi (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) evinde, içinde haç resimleri nakşedilmiş bulunan hiçbir şeyi bırakmaz, muhakkak onu nakzedip bozardı.

Buhari 5956

11) Ebu Zur’a tahdis edip şöyle dedi:

Ben bir kere Ebu Hureyre (RadiyAllahu Anh) ile beraber Medine’de bir eve girdim. Ebu Hureyre (RadiyAllahu Anh) bu evin üst katında bir ressamın resim ve suretler yapmakta olduğunu gördü de şöyle dedi:

−Ben Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’den işittim o:

−’Yüce Allah; Benim yarattığım gibi yaratmaya çalışan kişiden daha zalim kim vardır? Haydi, onlar birtek zerre yaratsınlar! buyurdu’ dedi.

Buhari 5956, Müslim 2111/101

12) Ebu Cuhayfe (RadiyAllahu Anh) hacamatcı (kan alıcı) bir köle satın almıştı.

Nebi (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) hacamat ücretinden, köpek bedelinden, zina kazancından nehyetti. Faiz yiyene, faiz yedirene, döğme yapana, döğme yaptırana ve resim yapana lanet etti, dedi.

Buhari 5963

13) Aişe (RadiyAllahu Anha) şöyle dedi:

Cebrail (Aleyhisselam) geleceği bir saat hakkında Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) ile vâdleşti. Nihayet vâdleşilen bu saat geldi fakat Cebrail (Aleyhisselam) o satte gelmedi. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) elinde bir deynek olduğu halde beklemekte idi. Deyneği elinden attı ve:

‘Allah vâdinden dönmez, Rasulleride dönmezler’ buyurdu, sonra arkasını döndü ve sedirinin altında bir köpek yavrusu gördü.

Bunun üzerine:

−’Ya Aişe! Bu köpek buraya ne zaman girdi?’ diye sordu.

Aişe (RadiyAllahu Anha):

−Allah’a yemin ederim ki bilmiyorum, dedi. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) köpeğin çıkarılmasını emretti, oda çıkardı. Akabinde Cebrail (Aleyhisselam) geldi.

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) ona:

−’Bana geleceğin saati vâat ettin bende senin için oturup bekledim, fakat sen gelmedin!’ dedi.

Cebrail (Aleyhisselam):

−’Benim gelmemi evinde bulunan köpek men etmiştir. Biz melekler, içinde köpek ve suret bulunan eve girmeyiz’ dedi.

Müslim 2104/81, İbni Mace 3651

14) Ebu Hureyre (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):

‘Cebrail aleyhisselam bana geldi ve şöyle dedi:

−’Dün sana gelmiştim, ancak kapının üzerinde hayvan sureti olan ince yünlü renkli bir perde vardı. Evde de köpek vardı. Evdeki suretlerin başlarının koparılmasını emret. O zaman ağaç şeklinde olur. Resimli perdelerin kesilerek yere serilip çiğnenen iki yastık yapılmasını emret.’

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’de bunu yaptı. Bu köpek Hasan ve Hüseyin (RadiyAllahu Anhuma)’nın idi. Elbise gardolaplarının arkasında idi. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) emretti köpek çıkarıldı.

Nesei 5330, Ebu Davud 4158, Tirmizi 2857

15) Cabir (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) evde resim bulundurmayı ve resim yapmayı yasakladı.

Tirmizi 1802

16) Ebu Hureyre (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):

‘İçerisinde heykeller yahut resimler bulunan her hangi bir eve melekler girmezler’ buyurdu.

Müslim 2112/102

17) Hüseyin bin Ali (RadiyAllahu Anhuma) şöyle dedi:

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) duvarların perdelerle örtülmesini yasakladı.

Beyhaki 7/272, Albânî Sahiha 2384

18) Muhammed bin Ka’b şöyle dedi:

Abdullah bin Yezid (RadiyAllahu Anh) bir yemeğe davet olunmuştu. Davete gelince evi çeşitli kıymetli taşlarla süslenmiş olarak gördü. Evin dışında oturup ağladı.

Muhammed dedi ki:

−Seni ağlatan nedir? dedi.

Abdullah (RadiyAllahu Anh):

−Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) bir ordu gönderdiği zaman onu yolcu eder ve Ukbetu’s-Seniyye mevkiine ulaştığında:

‘Estevdiğullahe Dînekum ve Emânetekum ve Havâtîme Ağmalikum’ diye dua ederdi dedi.

Abdullah (RadiyAllahu Anh) dedi ki:

−Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) bir gün bir parça kumaşla bürdesini yamamış bir adam gördü. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) güneşin doğduğu tarafa döndü ve:

−’İşte böyle üç kere dünya sizin üzerinize doğuyor’ yani size doğru geliyor buyurdu.

Abdullah (RadiyAllahu Anh):

−Nihayet biz dünyanın üzerimize düşeceğini zannettik dedi.

Sonra Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):

−’Bu gün sizler hayırdasınız. Siz, yemek tabağının biri gittiği diğerinin geldiği, birinizin, bir elbiseyi giyip diğerine çıkarttığı ve Kâbe duvarlarının örtüldüğü gibi evlerinizin duvarlarını örttüğünüz zaman hayırda değilsiniz’ buyurdu.

Duanın Manası: Dininizi, eminliğinizi ve işlerinizin neticesini Allah’a ısmarlıyorum.

Albânî Sahiha 2384, Beyhaki 14587

19) Abdullah ibni Ömer (RadiyAllahu Anhuma)’nın oğlu Salim şöyle dedi:

Babam, Abdullah ibni Ömer’in zamanında kendi düğünümün yemeğini tertip ettim. Babam, insanları davet etti. Daveti duyurduğumuz insanlar içerisinde Ebu Eyyub (RadiyAllahu Anh)’da bulunuyordu. Evim yeşil Nicâd ile örtülenmiş idi. Ebu Eyyub (RadiyAllahu Anh) gelip eve girdi ve beni ayakta gördü. Eve çıktı ve evi yeşil Nicâd ile örtülenmiş olarak gördü.

Bunun üzerine:

−Ey Abdullah! Duvarları da mı örtülüyorsunuz?! dedi.

Babam utanarak:

−Kadınlar bize galip geldi ey Ebu Eyyub dedi.

Ebu Eyyub (RadiyAllahu Anh):

−Kadınların galip geleceğinden aleyhine korktuğum kimse kendim idim. Sana galip geleceklerinden senin aleyhine korkan değildim dedi.

Sonra:

−Sizin yemeğinizi yemem, sizin evinize de girmem dedi. Allah ona rahmet etsin ve çıkıp gitti.

Nicâd: En-Necd kelimesinin çoğuludur. Manası: Halı, yastık ve minder gibi şeylerdir.

Tabarani, Beyhaki 14590, Begavi 9/148, Albânî Zifaf 201

20) Aişe (RadiyAllahu Anha) şöyle dedi:

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) hastalanınca hanımlarından birisi Habeşistan’daki Mariye adlı bir kiliseden bahsetti. Ümmü Seleme ve Ümmü Habibe Habeşistan’a gitmişlerdi. Onlar bu kilisenin güzelliğinden ve kilisedeki resimlerden söz ettiler.

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) başını kaldırarak:

−’Onlar aralarından salih bir kimse varsa, onun kabri üzerine bir mescid yaparlar, sonra da o gördüğünüz resimleri yaparlardı. İşte onlar kıyamet günü Allah katında yaratılmışların en kötüleridir’ buyurdu.

Buhari, Müslim

Hafız ibni Receb (Rahmetullahi Aleyh) Fethu’l-Barî’de şöyle söylemiştir:

Bu hadis, salih kimselerin kabirleri üzerine mescid inşa etmenin ve Hristiyanların yaptığı gibi orada bu salihlerin resimlerini yapmanın haram olduğunu göstermektedir. Bunlardan her birinin tek başına haram olduğunda şüphe yoktur.

Hem Âdemoğullarının resimlerini yapmak, hem de mescidlere kabir yapmak haramdır! Ümmü Habibe ve Ümmü Seleme’nin sözünü ettiği, kilisedeki resimler, duvar ve benzeri şeylerin üzerindeydi ve onların gölgeleri yoktu.

Bereket ve şefaatlerini ummak ve aracı olmalarını istemek için Nebiler ve salihlerin resimlerini yapmak, İslam’a göre haramdır! Bu, putlara tapmaya benzer. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’in, kıyamet günü Allah katında, yaratılmışların en kötüleri olacaklarını bildirdiği kimseler bunlardır.

Seyretmek, teselli bulmak, bununla vakit geçirmek veya eylenmek için resim yapmak haramdır. Bu, büyük günahlardandır. Bu şekilde resim yapan, kıyamet gününde, en şiddetli azaba uğrayan kimsedir. Çünkü o, Allah’tan başka hiçbir kimsenin yapmaya kâdir olmadığı Allah’ın fiillerinin benzerlerini yapmaya kalkışan bir zalimdir! Allah eş ve benzerden yüce ve münezzehtir. Zatı, sıfatları ve fiilleri yönünden, hiçbir şey Allah’a benzemez!

Kevakibu’d-Derâri 65/82, Albânî Tahziru’s-Sacid min İttihazi’l-Guburi Mesâcid

Allâme Muhammed Nâsıruddin el-Albânî (Rahmetullahi Aleyh) şöyle demiştir:

Elle yapılan resimle, aletle veya fotoğraf çekmekle yapılan resimler arasında hiçbir fark yoktur. Hatta bunlar arasında ayırım yapmak, donukluk ve çağdaş bir zahiriliktir. Nitekim ben bunu, Adâbu’z-Zifaf, adlı eserimde açıkladım.

Albânî Tahziru’s-Sacid min İttihazi’l-Guburi Mesâcid 18, 19, 20

Allâme Muhammed Nâsıruddin el-Albânî (Rahmetullahi Aleyh) bu sözleri 1972 yılında şöylemiştir. Eğer o zaman cep telefonu olsaydı elbette onuda söylerdi.

Sonuç: Yukarıda geçen hadislerden ve âlimlerin sözlerinden şunlar anlaşılmaktadır:

1) İnsan ve hayvan dışında her şeyin resmini yapmak caizdir.

2) Nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport, evlenme cüzdanı, resmi belge vb. şeyler hariçinde fotoğraf çekmek ve çektirmek resim yapmak ve yaptırmak haramdır.

3) Evin duvarlarına, dolaplara ve kapının üstüne hayvan veya insan resmi olan herhangi bir şey asmak haramdır.

4) Evin içinde köpek bulundurmak haramdır.

5) Yukarıda geçen hadislerden, resim yapan kimselere Allah (Azze ve Celle)’nin kıyamet günü azap edeceğini ve Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’inde lanet ettiğini anlamaktayız.

6) Evdeki resimli kumaşların ve perdelerin kullanılması için resmin başının kopartılması gerekir.

7) Fotoğraf makinası ve cep telefonu ile resim çekmek veya video kaydı yapmak haramdır.

8) Hafız ibni Receb (Rahmetullahi Aleyh)’in söylediği gibi, seyretmek, teselli bulmak, bununla vakit geçirmek veya eylenmek için resim yapmak haramdır. Bu, büyük günahlardandır. Bu şekilde resim yapan, kıyamet gününde, en şiddetli azaba uğrayan kimsedir.

9) Muhammed Nâsıruddin el-Albânî (Rahmetullahi Aleyh)’in söylediği gibide, elle yapılan resimle, aletle veya fotoğraf çekmekle yapılan resimler arasında hiçbir fark yoktur.


NuN
eve resim asmak günahmı?
< Duvara resim asmak

Sual: Babamızın ve hocamızın resimlerini duvara asmak uygun mudur?
CEVAP
Uygun değildir. Üç zararı vardır:

Birincisi, insan ve hayvan resmini, belden yukarı asmak haramdır. Bitki ve cansızların resmini asmakta mahzur yoktur.

İkincisi, canlı resmi bulunan odaya rahmet melekleri girmez. Resimli gazete bile bulunsa girmez. Gazeteyi okuduktan sonra kapalı bir yere koymalıdır! Her türlü resmi albümde saklamalıdır. Resimler kapalı yerde olursa, rahmet melekleri girer.

Üçüncüsü, duvarda resim bulunan odada namaz kılmak mekruh olur. >
Evlere resim asmayalım çünkü günahtır haramdır


eve resim asmak günahmı, resim asmak günahmı, eve fotoğraf asmak günahmı

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();