Kadının kot pantolon giymesi

Kadının kot pantolon giymesi

Kayıtsız Üye
ben evde pantolon giyyorum bitakım sözler diyo haram dogrumu


Yanıt: kadının kot pantolon giymesi

Desert Rose
Konuya farklı açılardan bakanlar farklı hükümler verebilirler. Her açının kendine göre hükmü olması da mümkündür. Ben de arz edeceğim açılardan bakacak, kendi görüşümü netleştirmeye çalışacağım. Takdir size aittir. Uygun bulursunuz, yahut ta yanlış telakki edersiniz. İkisi de mümkündür.

Bugün giyim kuşamda tam bir karmaşa yaşanmaktadır. Ne erkek ne de kadın giyimi geçmişteki gibi net ve tam ayrılmış değildir.

Bunu şunun için arz ediyorum.
Gerçekten de hanımların giyim kuşamında birinci ölçü tesettür ise, ikincisi de erkek giyimi olmaması, erkek giyimine benzememesidir.

Efendimizin ikazı da bunu açıkça ifade etmektedir.
– Erkeklerden kadın giysisi, kadınlardan da erkek giysisi giyerek karşı cinse benzeyenlere.. diye başlayan hadiste lanet bedduası vardır.

Bu ikazı unutmayan hanımlar, giyimlerinde birinci olarak tesettürü esas aldıkları gibi, ikinci olarak ta erkeğe benzememeyi esas alırlar. Kimliklerini korumak isterler.

Toplumun böyle bir kimlik korumasına ihtiyacı da kesindir. Cinsiyet karışımı söz konusu olacak nerdeyse.

Ancak bugün erkek giyimi eskisi kadar kesin belirlenmiş değildir. Pantolon artık sadece erkek giyimi olmaktan çıkıp kadınların da büyük ölçüde giyimi haline gelmiştir.

Nitekim Suudi Arabistanlı erkeklerin de kadın giyimine benzeyen entarilerle dolaştıkları bilinmektedir. Demek ki sabit bir erkek giyimi, tartışmasız mevcut değildir.

Bence bugün kadının giydiği pantolonun erkek giyimi olmasından önce, dar olup olmadığı, üzerini örten bir başka şeyin giyilip giyilmediği esas alınarak konuya bakılmalıdır.

Beden hatlarını belli etmeyecek genişlikteki pantolonun üzerine üst kısmı örten bir şey giyiliyorsa artık bunun erkek giyimi olduğunu düşünmemek gerekir. Çünkü tesettürü daha iyi sağlamak özelliği söz konusudur.

Nitekim Efendimiz aleyhisselam İmam-ı Ali ile (Baki) mezarlığında iken yan yoldan bir kadının, bindiği eşek üzerinde giderken yağışlı hava sebebiyle ayağı kayan eşekten düştüğü görülür. Derhal yüzünü başka tarafa dönen Efendimize:

– Kadın sirval giymiş, bir yeri açılmadı! derler.

Bunun üzerine Efendimizin, bindiği eşekten düştüğü halde bir yerinin açılmasını önleyen sirvali giyen hanımlara dua ettiği duyulur.

Bu anlayış içinde pantolona baktığımızda üzerinde bir giyim olması halinde Efendimizin duasına mazhar olan bir giyim şekli dolduğunu düşünmek yanlış olmasa gerektir.

Çünkü geniş pantolonun da, arabaya binip inerken, merdivenden inip çıkarken, sirval gibi tesettürü temin ettiği bilinmektedir.

Nitekim siyerde Efendimizin sirval satın aldığı kaydı da vardır. Bizzat kendisinin giydiği görülmediğine göre, yakınlarına hediye etmek için almıştır diye düşünmek de mümkündür.

Sirval, Anadolu hanımlarının vücut hatlarını belli etmeyecek bollukta giydikleri şalvarı hatırlatıyor insana. Bu kadar bolluktaki şalvardan kimsenin şikayeti de olmamaktadır.
Ben konuya böyle bakmaktayım.

Siz bu bakışı zorlaştırıcı da bulabilirsiniz, kolaylaştırıcı da görebilirsiniz..
Bu biraz da sizin içinde bulunduğunuz şartlar ve kendi ruh halinizle ilgili olabilir.

Ahmed Şahin


Yanıt: kadının kot pantolon giymesi

Yakut
eşimize süslenmek amacıyla giymemizde sakınca var mıdır?sonuçta eşlerimize süslenmemizi emrediyor dinimiz


Yanıt: kadının kot pantolon giymesi

tekturk
Evde namahrem yok iken nasıl giyindiginizi kendiniz bilirsiniz, ancak yok tesettur bakimindan ele alirsak , zamani tesettur elbisesini oyle bir yapmislarki etek yirtmacinda olsun yada etegin uzunlugunda olsun tesettur ile alakasi olmayan elbiseleri goruyoruz malesef…Onun için ben pantalona karsi degilim onun uzerini ortecek bir etek olursa ustune..


imamhatipli42
< eşimize süslenmek amacıyla giymemizde sakınca var mıdır?sonuçta eşlerimize süslenmemizi emrediyor dinimiz >

Eşler helaldir onun için sadece eşlerin yanında üzerinde diğer dinlerin sembollerini bulundurmayan her çeşit elbise ve takıyı kullanabilirsiniz.


Yakut
< Eşler helaldir onun için sadece eşlerin yanında üzerinde diğer dinlerin sembollerini bulundurmayan her çeşit elbise ve takıyı kullanabilirsiniz >

cevap için Allah razı olsun 🙂


Zilzal
Anladğım Pantolon Caiz Ama Bol Ve üzerini Uzun Birşeyle Hatlar Belli Olmayacak Kapatacaksın Böyle Ise Giyilebilir


YUSUF1
BU AHMET ŞAHİNİN PANTOL HAKKINDAKİ SÖYLEDİKLERİ TAMAMEN YANLIŞTIR. AHMET ŞAHİNİN BU KONUDAKİ FETFASI ÇOK ÇOK YANLIŞTIR DİKKAT EDELİM.

Bayanların bayan pantolonu giymesi haram mıdır?
CEVAP
Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Kadın elbisesi giyen erkeğe, erkek elbisesi giyen kadına lanet olsun!) [Hakim]

(Erkeğe benzemeye çalışan kadın, kadına benzemeye çalışan erkek bizden değildir.) [İ.Ahmed]

(Kadın gibi davranan erkeğe, erkek gibi davranan kadına lanet olsun!) [Buhari]

(Erkeklere benzeyen kadınlara ve kadınlara benzeyen erkeklere Allah lanet etsin!) [Taberani]

Benzemek niyeti olmasa da, erkeğin boynuna kolye, koluna bilezik ve kulağına küpe takması kadınlara benzemek olur ve caiz değildir. Kadının da, benzemek niyeti olmadan da, pantolon giymesi caiz olmaz. Pantolon erkek kıyafetidir.
Peygamber efendimiz, erkek kılığına girip mızrak kuşanmış bir kadını görünce, (Erkeğe benzemeye çalışan kadına, kadına benzemeye çalışan erkeğe lanet olsun) buyurdu. El ve ayaklarını kınalayıp kadınlara benzemeye çalışan birini sürgüne gönderdi. (Taberani, Ebu Davud)

Seadet-i Ebediyye kitabında diyor ki:
(Tergib-üs-salât’daki hadis-i şerifte, (Örtülü olan çıplaklara ve erkek gibi giyinen kadınlara ve kadın gibi giyinen, süslenen erkeklere lanet olsun)
Sual: Bayanların bayan pantolonu giymesi haram mıdır? CEVAP Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Kadın elbisesi giyen erkeğe, erkek elbisesi giyen kadına lanet olsun!)
[Hakim](Erkeğe benzemeye çalışan kadın, kadına benzemeye çalışan erkek bizden değildir.) [İ.Ahmed]

(Kadın gibi davranan erkeğe, erkek gibi davranan kadına lanet olsun!) [Buhari]
(Erkeklere benzeyen kadınlara ve kadınlara benzeyen erkeklere ALLAH lanet etsin!) [Taberani]
Benzemek niyeti olmasa da, erkeğin boynuna kolye, koluna bilezik ve kulağına küpe takması kadınlara benzemek olur ve caiz değildir. Kadının da, benzemek niyeti olmadan da, pantolon giymesi caiz olmaz. Pantolon erkek kıyafetidir.

Seadet-i Ebediyye kitabında diyor ki:
(Tergib-üs-salât’daki hadis-i şerifte, (Örtülü olan çıplaklara (BURDA ÖRTÜLÜ OLAN ÇIPLAKLARDAN KASIT VUCUT HATLARINI BELLİ EDEN KADINLAR ÖRNEĞİN; KOT GİYEN, BODY GİYEN HANIMLAR) ve erkek gibi giyinen kadınlara ve kadın gibi giyinen, süslenen erkeklere LANET OLSUN !) buyuruluyor. Hele dar pantolon, erkeklere de caiz değildir. Çünkü, kaba yerleri dışardan belli olmaktadır. Bundan başka, kadınların pantolon giymeleri eskiden de, şimdi de İslam âdeti değildir. Dinsizlerden, İslam tesettürünü bilmeyenlerden gelmektedir. Haramlar yayılsa, yerleşseler de, İslam âdeti olamazlar. Kâfirlere benzeyenin, onlardan olacağı, hadis-i şerifte bildirilmiştir..Hadis-i şerifte örtülü olan çıplak ifadesi geçiyor. Tayt giyenler örtülü müdür? İçindeki çamaşır belli oluyor. Kaba yerleri dışardan belli olmaktadır. Pantolon da öyledir. Hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(Avret yerlerini açanlara ve başkasının avret yerine bakanlara, ALLAH lanet etsin!) [Beyheki]

(Kendini erkeğe benzeten kadın Cennete girmez.) [Taberani]
Peygamber efendimiz, erkek kılığına girip mızrak kuşanmış bir kadını görünce, (Erkeğe benzemeye çalışan kadına, kadına benzemeye çalışan erkeğe lanet olsun) buyurdu. El ve ayaklarını kınalayıp kadınlara benzemeye çalışan birini sürgüne gönderdi. (Taberani, Ebu Davud)
Dinimiz bu konunun önemini bildirirken, zamanla daha iyisini yaparsın demek yanlıştır. Bize düşen, dinin emrini olduğu gibi bildirmektir. O ne kadar uyabilirse uyar. Tam uyar, yarım uyar veya hiç uymaz. Namaza yeni başlayan birisine, (Beş vaktin hepsini kılmana gerek yok, şimdilik günde bir vakit kılsan da olur, zamanla daha iyisini yaparsın) denir mi? Güya bu ümmete, dinin sahibinden daha çok merhamet göstermek, rahmani mi, yoksa şeytani mi?
Peygamber (s.a.v) hadisi şerifinde ;” Kendini erkeğe benzeten kadina, kendini kadina benzeten erkeğe lanet olsun buyurmuştur. ” Burada ki kasit bir kadinin saclarini bir erkek gibi kisaltmasi, erkeklere mahsus giyilen seyleri giymesidir. Erkekler içinde bir kadin gibi saç uzatmasi, veya kadinlara mahsus hareketlerde bulunmasidir. Bununla beraber, Kadinlarin şalvar giymesi dinimizde çok hoştur. Bir gun bir kadin deve üzerinde Peygamber (s.a.v) haz. lerinin yakinlarindan geçerken, deveden dusmus ve bacak arasi belli olacak sekilde yerde kalmistir. Fakat bu kadin salvar giydigi için ve mahrem yerleri belli olmadigi için, Peygamber (s.a.v) o kadina ve o tarz giyinen kadinlara soyle dua etmistir. ” Şalvar giyen kadina Allah’in rahmeti olsun ".
” (Hadîsi; Ukaylî, Ibn Adîy (Kâmil’de) ve Beyhakî (el-Edep’te) rivâyet etmişlerdir.Buna göre erkek gibi pantolon giyinen bir kadın, avretini örtme emrini yerine getirmiş olsa dahî, erkeğe benzememe emrini yerine getirmediğinden günahtan kurtulamaz. Giydiği pantolon dar olur da vücut hatlarını ortaya koyarsa, fitneye (helâl olmayan cinsel duygulara) sebep olacağı için ayrıca günah işlemiş olur.
Kadının her yeri kapalı amma bir mahrem yerini dahi dar giyinmişse bu tesettürlü değildir.
Resulullah aleyhisselam efendimiz "Allah örtülü çıplak kadınlara lanet etsin…” buyuruyorlar.
Örtülü amma çıplak… Diğer başka bir hadis-i şeriflerinde "cehhennemliklerin çoğunun kadınlar olduğunu gördüm…” buyurmuşlardır.
Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Kadın elbisesi giyen erkeğe, erkek elbisesi giyen kadına lanet olsun!) [Hakim]
(Erkeğe benzemeye çalışan kadın, kadına benzemeye çalışan erkek bizden değildir.) [İ.Ahmed]
(Kadın gibi davranan erkeğe, erkek gibi davranan kadına lanet olsun!) [Buhari]
(Erkeklere benzeyen kadınlara ve kadınlara benzeyen erkeklere Allah lanet etsin!) [Taberani]
5223 – İbnu Ebî Müleyke anlatıyor: "Hz. Aişe radıyAllahu anhâ’ya: "Kadın (erkeğe mahsus) ayakkabı giyer mi?” diye sorulmuştu:
"Resülullah aleyhissalâtu vesselâm kadınlardan erkekleşenlere lanet etti!” diye cevap verdi.”
Ebu Dâvud, Libâs 31, (4099).
5224 – Hz. Ebu Hureyre radıyAllahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm kadın elbisesini giyen erkeğe ve erkek elbisesini giyen kadına lanet etti.”
Ebu Dâvud, Libas 31, (4098).
Hadislerde de görüldüğü gibi Allah Rasulü (s.a.v.) efendimiz böyle ferman buyurmuş.Bize düşen lebbeyk ya Rasulullah demektir. Pantolon erkek kıyafetidir.Nefsimizin sevdiğini değil de Allah Rasulü’nün emrettiğini yaparsak hakkın rızasına ereriz inşAllah.Selam ve dua ile…
14 Asır evvel zamandan günümüze tesettür değişimi ;

ve günümüzde içler acısı tablolar;

Hadislerde de görüldüğü gibi Allah Rasulü (s.a.v.) efendimiz böyle ferman buyurmuş.Bize düşen lebbeyk ya Rasulullah demektir. Pantolon erkek kıyafetidir.Nefsimizin sevdiğini değil de Allah Rasulü’nün emrettiğini yaparsak hakkın rızasına ereriz inşAllah. Etrafta Sözde Tesettürlü Diye Gezinen Çıplaklar Ayetleri Çarpıtmaya devam Edin Herkez Kendi İşine Nasıl Geliyorsa Öyle Çarpıtmaya Devam etsin Sizlerle Yaradanın Huzurunda Hesabım Var Selam ve dua ile…


imam
giyim konusunda s.islamiyette bazen yanış fetvalar olabiliyor.
cemaatin görüşü islama ağır basıyor sanırım


YUSUF1
Kadınlar pantolon giyebilir mi?
sorusunun cevabı gayet nettir.
Aklı başında herkesin bu soruya cevabı, giyemez şeklinde olur.
Mü’min hiçbir hanımefendi de böyle bir uygulamaya, ahiretteki hesaplaşmayı dikkate alarak giymek bir yana tevessül bile edemez.
Günümüzdeki uygulamasıyla pantolon giyen kadınların tamamı, dinen çıplak hükmündedir.

Âlemlere rahmet olarak gönderilen Hz. Muhammed (s.a.v.),
ilâhi rahmetten mahrum bırakacak giyim kuşamdan haber verirken, şu iki kelimeyi kullanmışlardır:"Kâsiyâtün, âriyatün…”
Giyinmişler;
ama çıplaktırlar.

Yani çıplak gibi tahrikci ve teşhirci görüntüleri vardır.
Peki, hanımların etek, pardüsü, çarşaf gibi üst giyeceklerin
altına pantolon giymeleri câiz olur mu?
Bu da olmaz.
Çünkü konumu ne olursa olsun pantolon, bir erkek kıyafetidir.

"Kadınlardan erkek giyimi,
erkeklerden kadın giyimi giyerek karşı cinse benzeyenlere…”
diye başlayan hadiste lânet bedduası vardır.

Bu ikaz dikkate alan hanımlar, giyimlerinde birinci olarak tesettürü esas aldıkları gibi, ikinci olarak da erkeğe benzememeyi esas alırlar.Bir olay vesilesiyle, Peygamberimiz (s.a.v.) Efendimiz’in hadislerinden
birinde sirval kelimesi geçer.

Nedir sirval?
Önce olayı özetleyelim:
Peygamberimiz (s.a.v.) Hz. Ali (r.a.) ile Bâki mezarlığında iken
yoldan eşeğe binmiş bir kadın geçiyordu.

Hava az yağışlı olduğundan eşeğin ayağı bir çukura girdi.
Hayvan tökezleyince kadın yere düştü.

Peygamberimiz (s.a.v.) hemen yüzünü ters tarafa çevirdi.Ya Rasülûllah! Kadının üstünde sirval var dediler.
Bunun üzerine Peygamberimiz (s.a.v.):

"Allah’ım! Sirval giyen kadınları bağışla.
Ey insanlar! Hepiniz sirval giyiniz.
Kadınlarınız dışarıya çıkacakları zaman sirval kadar
örtülmesi gereken yerleri örten bir şey yoktur.” buyurmuşlardır.
(Beyhaki, Edep. Şuabü’l-İman. Dârkutni, el-Efrâd, el-Kenz: 8/55. Hayatü’s-Sahabe: 3/367

Burada geçen sirval ne demektir?

Sirval: Uzun ve vücudu belli etmeyen bolluktaki don demektir.
Anadolu hanımlarının vücut hatlarını belli etmeyecek bollukta giydikleri şalvar tipinde bir dondur.

Bu derece bolluktaki donun kimseyi rahatsız etmeyeceği ayrıca tesettürü muhafaza edeceği malumdur.
Bazı zevat sirvali pantolon olarak açıklıyor ve üzerinde bir giyim olması halinde kadınların pantolon giyebileceklerini ifade ediyorlar.
Bu hatalı ve zorlamalı bir beyandır.
Asla isabetli de değildir.
Silvar, asla pantolon olamaz; o bir dondur.

Diz kapaklarına kadar dar bir üst elbise giyip, dizden aşağısında sadece pantolon bulunması sünnet ölçülerinden giyim şekli değildir ve tesettürü de oluşturmaz. Böyle giyinen kadın da tesettürlü değildir.Sadece pantolon giymek konumu ne olursa olsun 104 kitabın hiçbirinde yeri yoktur. Kesinlikle câiz değildir.

Giyenler Efendimiz (sa.v.)’in lânet bedduasının muhataplarıdırlar.
Etek altına pantolon, liberal modanın saçmalıklarından biridir.

Moda furyası kadınların yüzde 85’ini,
bu arada bir bölüm erkekleri de çekirdek gibi çatlattı.
Pantolon giyen, burunlarına hızma takan, kaşına göbeğine ve
bilumum yerlerine piercing takan "kız”lar piyasayı doldurdu.

Sağcısı-solcusu, başını örteni, örtmeyeni erkeği-kadını
hep aynı çizginin acınasıcıları oldular.Kadın-erkek gençliğin
(istisnaları hâriç) tümüne yakını 1980 sonrasında marka pantolon giymeye başladılar.
C 21 marka kot pantolonla başlayan mâcera Lee Cooper’le, Levis’la, Lee’yle, FBI’la sürüyor.
Başını örtenler de pardesü ve tunik altına (veya pardesüsüzler de) marka pantolonlar giyiyorlar.

Marka, toplum anlayışında önemli bir sınıf atlama taşıdır.
Bundan dolayı doğası gereği gizlenemez.

Pantolon markaları arkada ve bir hayli de üstte olduğundan bir kısımları pardesüyü kısalttılar.

Son yıllarda düşük bel pantolon modası çok sürmeden düşük kalça pantolon modasına inkilâp etti.
Çünkü kapitalizm insanların bedenlerini istiyor:

"Bedenini özgür bırak. Zihnini bana emanet et”
Kapitalizmin sömürü sloganı budur.
Bu slogana aldananlar kim olursa olsun kişiliksiz olmaya ve
evde kalmaya mahkumdurlar.
Kendilerini özgür zanneden köleler de bunlardır.

Mevlüt ÖZCAN


aziz83
Allah YUSUF1 kardeşimden razı olsun..Çok güzel dile getirmiş, başka söze ne hacet…


sepia07
yusuf bey hariksınız. anlatmak istediklerimi anlatmışsınız. yüreğinize sağlık


kadın kot pantolon, Kadinlarin kot pantolon giymesi hakkinda hadis varmidir, Kadinlarin kot pantolon giymesi rasulAllah

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();