Şeriatta Zinanın Cezası
Kayıtsız Üye
Arkadaşlar bana şeriat Kanunları Ve şeriatta Zinanın Cezası hakkında bilgiler verir misiniz ?
Şeriatta Zinanın Cezası
Omer Faruk
Nur Suresi, 2. ayet: Zina eden kadın ve zina eden erkeğin her birine yüzer değnek (celde) vurun. Eğer Allah’a ve ahiret gününe iman ediyorsanız, onlara Allah’ın dini(ni uygulama) konusunda sizi bir acıma tutmasın; onlara uygulanan cezaya mü’minlerden bir grup da şahit bulunsun.
Yorum: Şeriatta Zinanın Cezası
Kayıtsız Üye
O devlet şeriatla yönetilmezse nasıl ceza uygulamalı bide kişi tövbe etse dahi ceza almalımı
Yorum: Şeriatta Zinanın Cezası
Şema
Şer’i bir düzen yoksa ceza uygulanmaz sadece tövbe edilir
Allah affetsin
zorunluyolcu7
Şeriat mühim değil burada, kırbaçlayınca ceza almış olmuyor inanmam insanın verdiği cezaya.
Ceza Allah’tan olacak, Allah öyle hale getirecek ki, kul (kadın/erkek) yıkılmış olacak çukura girecek tövbe edip süklüm püklüm şekilde yavaş yavaş çıkacak.
İşte asıl kefaret budur, kırbaç atarsın zina yapana en fazla canı yanar taşlarsın en fazla ölür, bu önemli değil, zinanın belası kefareti Allah’tan gelecek.
Son kez Örneklendireyim, Suudi Arabistanda yaşıyorum zina yapmış kadın kırbaçlanmış dövülmüş ve sonrasında korkuyla bırakmış, bu kadının yüzüne bile bakmam hayatımı birleştirmem, ama bela birden Allah tarafından verilmiş tövbe etmişse bu kadını alırım.
Sonuç olarak şeriatın verdiği ceza benim için hiç önemli değil.
zorunluyolcu7
Ömer Faruk
3 ve 4. mesajı atan kardeşlerim.
Şahsen benim düşüncem şu, ben şeri düzene inanmam insanın verdiği cezaya itimat etmem.
Neden diyeceksiniz yine açıklayım.
Şimdi, bir insanın bir insandan korkusu belli ölçüdedir ne yaparsan yap o ölçü dışına çıkamazsın, adam zina yapmış dövdün 6 ay yerinden kalkamadı sonrasında yine yapmaya devam edecektir hadi yapmadı diyelim adamın içi sürekli yangın yeri zina yapmak için yanıp tutuşacak, uğruna batıya yada uzak doğuya kaçıp parası karizması yettiğince doyasıya zina yapacak, çünkü insan korkusu ile Allah korkusu bir olamaz, ben şeriatın Allah’tan geldiğine inanıyorum kuldan değil, Allah zina yapanı öyle hale sokarki kişi yaptığına pişman olur herşeyi silinir mahvolur yerin dibine girer sonra o acıyla Allah’a yalvarır yaptığım için beni bağışla Allah’ım der, yaptığı kolay kolay aklından çıkmaz onun verdiği ezikliği zor atar, yaşadığına bile pişman olur, sonrasında Allah o kişiyi dipten çıkarır yine iyi konuma getirir.
Benim düşüncem bu yönde, buna inanıyorum.
Bu sadece zinada değil herşeye böyle olduğunu düşünüyorum.
Bazı İnsanlar’a bu olmuyor keşke olsa ama olmuyor hatta Allah’ın yasak olarak emrettiği herşey onu çok daha mutlu ediyor bazı insanlar yapıyor anında Allah onu bu duruma sokuyor dibe vurduruyor sonra kul tövbe ediyor hayırlı hayatına dönüyor, sebebini bilmiyorum belki Allah anında cezalandırmadığı hatta yapmaktan zevk alan sürekli yapan kullarını cehenneme odun olsun diye yaratmıştır bilemeyiz.
Bakın bunu sadece zina bakımından konuşmuyorum Allah’ın yasakladığı ve akla gelen her çirkin iş için konuşuyorum.
Omer Faruk
Nur Suresi, 2. ayet: Zina eden kadın ve zina eden erkeğin her birine yüzer değnek (celde) vurun. Eğer Allah’a ve ahiret gününe iman ediyorsanız, onlara Allah’ın dini(ni uygulama) konusunda sizi bir acıma tutmasın; onlara uygulanan cezaya mü’minlerden bir grup da şahit bulunsun.
Ebû Mansur
Hz. Ubeyde bin Sâmit rivayet eder. Hadis şu mealdedir:
«Ölçüyü benden alınız, benden alınız! Allah onlara bir yol gösterdi. Zina edenler bekâr ise yüz sopa ve bir sene sürgün cezası tatbik ediniz. Evliler ise yüz sopa ve recim tatbik ediniz.» (Müslim, Hudûd: 12.)
Omer Faruk
Kur’an’ın bir konuda hükmü varsa 2. kaynak olan hadise başvurulmaz ve 2. kaynak daha ağır bir hüküm koyamaz. İnsan hayatı gibi önemli bir mevzuda Allah zina’ya DELALETi KAT’i, SUBUTİ KAT’İ bir NAS ile hükmetmişken, zanni bir kaynağa başvurmak doğru olmaz. Normal İslam hukukunda dahi bu tür cezalarda şüphe doğduğunda bu cezalar düşerken, ayetin hükmünü tercih etmek hikmete en uygun olanıdır.
Nur Suresi, 2. ayet: Zina eden kadın ve zina eden erkeğin her birine yüzer değnek (celde) vurun. Eğer Allah’a ve ahiret gününe iman ediyorsanız, onlara Allah’ın dini(ni uygulama) konusunda sizi bir acıma tutmasın; onlara uygulanan cezaya mü’minlerden bir grup da şahit bulunsun.
Bahsettiğiniz uygulama («Ölçüyü benden alınız, benden alınız! Allah onlara bir yol gösterdi. Zina edenler bekâr ise yüz sopa ve bir sene sürgün cezası tatbik ediniz. Evliler ise yüz sopa ve recim tatbik ediniz.» (Müslim, Hudûd: 12.) bu ayetin inmesinden önce ŞERİATU MEN GABLENA (hanefi fıkıh usulüdür) gereğince uygulanmış, ayet gelince hükmü ortadan kalmıştır, vesselam…
Ebû Mansur
Zina cezası uygulanan kimsenin, toplum nezdindeki itibar kaybını önlemek, belki olayın unutulmasını sağlamak amacıyla bir yıl süreyle sürgüne gönderilmesi İslam`ın ilk yıllarında ek bir ceza olarak veriliyordu. Ubâde b. Sâmit (r.a)`tan rivâyete göre şöyle demiştir: Resulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur: "Zinanın hükmünü benden öğrenin. Allah o kadınlara bir çıkar yol gösterdi. Bekârla bekâr zina ederse yüz değnek ve bir yıl sürgün; evli ile evliye yüz değnek ve recm vardır" (Ibn Mâce, Hudûd, 7; Müslim, Hudûd, 12). Ancak bu uygulama Nûr Suresi`nin inmesinden önceye aittir. Bu sure inince bekârlar için yalnız değnek, evli olanlar için sünnetle recm cezası belirlenmiştir (es-Serahsî, el-Mebsût, Beyrut 1398/ 1978, IX, 36 vd.).
Omer Faruk
Hanefi usulüne göre hüküm böyledir;
Kur’an’ın bir konuda kat’i hükmü varsa, delalet-i kat’i subuti kat’i olmayan bir delile başvurulamaz.. İnsan hayatı gibi önemli bir mevzuda Allah zina’ya DELALETi KAT’i, SUBUTİ KAT’İ bir NAS ile hükmetmişken, zanni bir kaynağa başvurmak doğru olmaz. Normal İslam hukukunda dahi bu tür ölüm cezalarında şüphe doğduğunda cezalar düşerken, KESİN HÜKÜM İFADE eden ayetin hükmünü tercih etmek hikmete en uygun olanıdır.
şeriatta zinanın cezası, şeriata göre zinanın cezası, şeriatte zinanın cezası