Hz Ali Peygamberlerden Üstünmüdür ?
ehli-sunnet
bu gün Şiiler tarafından pek ilgi gören ve Sanal alemde en büyük şii sitesinde gezinirken şöyle bir yazıya rastladım
Pek ilgimi çekti sizinle paylaşmak istedim
Yanıt: Hz Ali Peygamberlerden Üstünmüdür ?
VanLi
Alla Alla neymiş o deliller.
Allah akıl fikir versin.
delil olarak verdikleri ayetlerden bir tanesi ki konuyla alakasını anlamış değilim ne mantıksa.
Bakara 124. ayet
Bir zaman Rabbi İbrahim’i birtakım emirlerle sınamış, İbrahim onların hepsini yerine getirmiş de Rabbi şöyle buyurmuştu: "Ben seni insanlara önder yapacağım.” İbrahim de, "Soyumdan da (önderler yap, ya Rabbi!)” demişti. Bunun üzerine Rabbi, "Benim ahdim (verdiğim söz) zalimleri kapsamaz” demişti.
Yanıt: Hz Ali Peygamberlerden Üstünmüdür ?
ehli-sunnet
Merak ettiğim Yüzyıllardır bu kadar Alim Evliya Gelmiş Gerek şii Gerek Sünni Hiçbiri Çıkıpta Kur’anda Hz Ali Peygamberlerden üstündür diye bir ayet oLduğunu İddaa etmemiş Aynı Şekilde hiç bir Ehl-i Sünnet Hadis Kitaplarında Hz Ali’nin Peygamberlerden Üstün olduğu Konusunda bir Hadis gelmemiştir Tam Aksine Resulullah’tan s.a.v Sonra bu Ümmetin En hayırlısı Hz Ebu bekir Es Sıddîk olduğu hakkında Hadisler ve Cumhurun İcmâ’ı vardır
Yanıt: Hz Ali Peygamberlerden Üstünmüdür ?
VanLi
Bende sadece bir örnek verdim diğerleride aynen böle alakasız mantıkdışı şeyler.
mumsema
Bİz sünniyiz ve inancımıza göre hiçkimse Peygamberlerden üstün olmaz.
Allah cc bizi yanlış inançlardan korusun.amin
ehli-sunnet
Bu kafadaki Bütün Şiiler Küfre Batmıştır Allahu Alem
VanLi
< Bİz sünniyiz ve inancımıza göre hiçkimse Peygamberlerden üstün olmaz.
Allah cc bizi yanlış inançlardan korusun.amin >
Elhamdulillah.
Amin.
MelihEyüp
Akla uyarmı ya böyle bir şey Allah hidayet versin.
gönülgözü
Allah cc bizi yanlış inançlardan korusun….amin
En üstün insanlar Peygamberlerdir.
HAMMADUN
Peygamber efendimiz(S.A.V.)’in nurundan yaratılmış olan tüm alemler, allah-u Taala’nın rahmetini vasıtalı olarak, bizzat Peygamber Efendimiz (S.A.V.)’e hürmeten elde edebilmektedirler. Tüm alemler ki; buna öncelikle peygamberlerin ruhları da dahil olmak üzere, peygamber efendimiz (S.A.V.)’in ruhundan yaratılmışlardır. Peygamberlerin kavimleride, peygamberlerinin ruhlarından yaratılmışlardır. Hiç bir kavim, hiç bir peygamberin üzerinde bir makama sırf bu yüzden nail olamamış, olamayacaktır. Hatta öyleki; şu an dahi peygamber efendimiz DİRİDİR. Zira o Alemlere rahmet olarak gönderilen peygamber olarak, hala vasıtasını bizatihi sürdürmektedir. Alemlere rahmet Onun üzerinden vasıtalı olarak ulaştırılmaktadır. Şu an alimler dahi, o kendi çağında, kendi vazifesini addediyordu diyemezler, diyememektedirler.
Benim ümmetimin alimleri, Ben-i israil (İMAN ETMİŞ MÜMİN’ler)’in peygamberleri gibidir.
Kimdir o peygamberler ve o müminler;
allah-u Taala’nın mucize gösterdiği peygamberler ve allah-u Taala’nın keramet gösterdiği alimleri gibi.
Hazreti İsa’nın ölüyü dirililten rabbinin eserini kavmine bu rabbimin bir mucizesidir diye sunarken, Abdul Kadir-i Geylani(K.S.) Hazretlerinin, Haham’a söylediği gibi…..
Ya gavs derlerki; Benim ümmetimin alimleri, Ben-i İsrail (İMAN ETMİŞ MÜMİN İSRAİLLİLER)’in peygamberleri gibidir. Bu sizin peygamberinizin sözüdür. O doğrumudur diyerek, oluşamayacağına kanaat getirdiği bir mucizenin, kerametle gösterileceğini de farz edememiştir. Ancak Hazreti Muhammed (S.A.V.) söylemişse, O doğrudur ve rabbi o doğruluğu muhakkak, o hahama muhatap olmuş kuluna kerametle nasip edecektir.
Anlaşıldı der Abdul Kadir-i Geylani(K.S.) hazretleri ve hahamdan kendisine mezarlığa kadar refakat etmesini ister. Sonra mezarlığa şöyle bir baktıktan sonra, hahama seslenir.
Ya haham. Söyle bakalım. Hangisinin dirildiğini görmek dilersin.
Şunun der, eliyle işaret ederek, şunun….. zira o en eski ölülerdendir.
Peki der. Sizin peygamberiniz, ölüyü diriltmek için rabbinin mucizesini talep ederken ne şekilde seslenirdi,
Haham bunun üzerine KUN Bİ İZNİLLAH (ALLAH’ın İZNİYLE) der. (Bu hususu biraz araştırdım. BAİS yani esma-ul husna’da geçen (DİRİLTEN) olarak söylenmiş olmasıda muhtemeldir. O halde şu şekilde söylenmiş olmasıda muhtemeldir. Bu böyledir denemez. Bunu bu şekilde mezarlıklarda denemeye de kalkmayınız.
KUN BAİS Nİ İLLAH;
Abdul Kadir-i Geylani (K.S.) bunun üzerine gösterilen mezara yaklaşır ve KUN Bİ İZNİLLAH der. Allah’ın izniyle ol, Kalk.
Bunun üzerine ölü’nün bulunduğu toprak kabarmaya başlayınca, haham peygamberin sözünün, peygamber varisleri aracılığıyla, Allah’ın mucizesiyle, gerçekleştiğini görünce telaşa kapılır ve İMAN EDER bir haham’ın imanına vesile olmuştur Abdul kadir-i Geylani (K.S.) hazretleri.
Bu durumda mucize göstermişmi olmuştur Abdul Kadir-i Geylani(K.S.) hazretleri. Tabiki hayır. Zira peygamberler vahiy alırken, Allah dostları için bu ilham olarak gerçekleşmektedir. Hiç bir Allah dostu’da peygamberler mesabesinde olamamakta zira ahidleri o şekilde verilmediğinden, dereceleride o şekilde olabilmektedir. Peygamberler ümmetleri üzerine şefaatçi olurlarken, alimler o ümmetlerin içerisinde sadece bir guruba şefaat etme makamına ulaşabilmektedirler. Buda onları GİBİ olarak belirlemektedir. Hazreti Ali (R.A.)’nda bu GİBİ olanlardandır. Sahabe olması itibariylede Abdul Kadir-i Geylani (K.S.)’dan üstün bir mertebeye haizdir. Ancak peygamber efendimiz (S.A.V.)’in ve diğer peygamberlerin rütbelerine erişmek yada o seviyeye denk olmak gibi bir temayülün içinde olmaz, olamazlar. Zira onların imanı, allah-u Taalanın EHAD olan vasfına, peygamber efendimize (S.A.V.) ve diğer peygamberlere de İMAN etmeleriyle, İSLAM dahilinde olmalarına vesile olmaktadır. Bu peygamberlerden herhangi birine denk veya üstün demek, O zatların rutbelerinden bişey eksiltmez ancak, bunu söyleyenlerin küfre kadar gitmesine de vesile olabilecektir. Allah cümlemizden razı olsun. Amin.