Muska yazmak büyük günahsa?

Muska yazmak büyük günahsa?

komite
Muska yazmak büyük günahsa muska takmakta büyük günah mıdır?


Yanıt: Muska yazmak büyük günahsa?

yaso-123
Soru: Muska takmak haram mı? Muska bizi korur mu?

Cevap: Muska; hastalık, göz değmesi ve benzeri sıkıntılardan korunmak için yazılan ve üstünüze asılan dua demektir. Kişinin Kuran’ı Kerim’den veya Hz. Peygamberin (sav) hadislerinden bir duayı yanında taşıması sakıncalı değildir. Ama aslı esası bilinmeyen, farklı sembolleri anımsatan İslam’a aykırı öğeler taşıyan muskacılıkla meşhur insanların yazdıkları bu türden yazılı metinleri taşımak ve takmak doğru olmaz…

Nihat hatipoğlu


Yanıt: Muska yazmak büyük günahsa?

imam
MUSKA NEDİR?
Halk arasında hastalığa, nazara, cinlerin saldırısına, canavarların tehlikesine, hasedin etkilerine ve benzeri musibetlere karşı korunmak amacıyla bir kağıda yazılıp muşambaya sarılan bir takım dua ve sözler muska adı ile anılır. Muskacılık İslâm öncesi toplumlarda yaygındı. Özellikle çok erken tarihlerde Mısır’da dilek, şans, çare ve kurtulma sembolü olarak yaygın bir biçimde kullanıldığı sanılmaktadır. Müslüman toplumlara da muhtemelen, cahiliyye döneminde yaygın olan sihir, şans ve fal okları gibi batıl örf ve adetlerin bir uzantısı olarak girmiştir. Aslında İslâm dinî hastalık, korku, musibet gibi durumlardan korunmak için aklî tedbir ve çareler önermiştir. O’nun meşru kıldığı bazı yollar ve yöntemler de vardır. Bunlar, usulune uygun tedavi olmak, ilaç kullanmak, muhtemel olaylara karşı önceden tedbir almak gibi hususlardır. Nitekim sevgili Peygamberimiz de hastalıklara karşı tedavi olmayı ve ilaç kullanmayı emretmiştir. Bazı çevreler veya kişilerce dinî duyguları sömürerek kazanç elde etme aracı olarak kullanılan muska, bilgisiz kişilerin mesleği, çıkarı ve inancı haline gelmiştir. Naklin yanında akıl ve tecrübeye de büyük değer veren yüce İslâm dinî bilimsel değeri olmayan bu tür davranışları yasaklamıştır. (F.K.)


Yanıt: Muska yazmak büyük günahsa?

komite
Allah razı olsun kardeşlerim.Çarşılarda birçok muska veya cevşen satılıyor.Sanırım artık muska taşımayacağım.Ailemde herkez muska takıyor.Endişeliyim.


HAMMADUN
Şu kıssayı naklettikten sonra var sen karar ver derim komite kardeşim.

Askerlik yıllarım, rizeli bir er gelir birliğimize ve devamlı surette baygınlık geçirir ve yerlere serilir. Tabi bu durumdan oldukça muzdarip olur ve üzülürüz. Derken sorarlar kendisine bu hal nedir diye. O’da anlatır olup biteni. Rizede sözümona bir büyücü hoca, bir muska hazırlar bizim deli oğlana ve bunu takmasını söyler. Arkasından da ekler eğer bu üzerinde olmazsa seni cinler çarpar, çarpıldığına çarpılacağına pişman olursun der. Acemi birliğinde bir subay bu muskayı görür ve alıp çöpe atar, çöpüde aleve verir. Muska yanar. Bizim deli oğlan, O gündür bu gündür baygınlık geçirir. Birliğe geldi, doktora gönderdiler, sağlam raporu aldı geri geldi. Tekrar gitti. Tekrar sağlam raporu alıp geri geldi. Ankara GATA’ya sevk ettiler daha sonrasında. Oradanda sağlam raporu alıp geri geldi. Ne yapıldıysa, yok sağlam diyorlar. Sonunda birliğe geldiğinde, arkadaşlar toplandılar ve buna bir çare bul dediler. Peki dedim çare bulalım. Şimdi siz ona gidin ve deyinki bizim bölükte bir hoca var. Nefeside acayip kuvvetlidir. Hele bişeyler karaladımı senin derdine bile çare olur. Çok geçmedi bizim deli oğlan geldi yanımıza. Hoca dedi bir sıkıntım var. Aç bakalım sıkıntın neymiş öğrenelim dedim. Tabi başından başladı bildiğimiz hikayesini anlatmaya. Bu kolay ama zor olan malzeme yok elimde dedim. Hoca dedi ne malzeme gerekiyorsa ben sana tedarik edeceğim. Peki dedim o sana muska yazan hoca ne ile yazdı muskayı, kaz tüyüyle dedi. Tamam dedim işte banada o boyda veya o boya yakın kaz tüyü lazım nerden bulacaksın. Bulurum hocam dedi. Peki deri parçası lazım onu nerden bulacaksın. Hocam dedi onu da bulurum. Peki dedim naylonda lazım ama naylonuda hadi senin hatırına ben bulayım. Derken bizim deli oğlan çıktı çarşıya tastamam malzemeyi getirdi ve hocam dedi kurtar beni bu cinlerden. Yazıcıdan bir A4 kağıt aldık. Depodan ufak bir naylon parçası, kaz tüyünü aldım, kağıdın üzerini karalıyormuş gibi yaptım. Rizeli yemedi. Ama hocam dedi, mürekkepsiz kağıda yazı olurmu..???, asıl mürekkepli olmaz, askerdeyiz, biri o kağıdın üzerinde bişeyler yazıldığını görse suç. Madem biliyorsun al kendin yaz dedim. Yok hocam yok, ben kabahat ettim sen devam et yazmana dedi. Herneyse uzun lafın kısası, kağıda bişeyler yazıyormuş gibi yapıp katlayıp, üçgen yapıp onuda naylona sarıp, deri ile kaplayıp, terziyede çift dikiş attırdıktan sonra….. BİZİM DELİ OĞLAN TEKRAR HAYATA DÖNDÜ…. Bayılma, ayılma yok. Derken bir gün üsteğmen seni çağırıyor dediler. Sen dedi büyücümüsün. Baktım elinde muska, Odada da delioğlan. Komutanım dedim bunu size açıklayabilmem için odada sadece ikimiz olmalıyız. Dedim… ve göz kırptım. Komutan durumu anladı. Herkesi dışarı çıkarttı. Anlat bakalım dedi. Elindeki muskayı göstererek. Bu ne…??? O dedim boş kağıt komutanım. Bu arkadaş muskanın kendisine iyi geldiğine inanmış, muska yokken malumunuz bayılıyordu. Bizde arkadaşlarla böyle bişey hazırladık, o gün bu gündür iyi maaşAllah. Tamam dedi çağır verelim muskasını ama kapıyı açtımki, bizim deli oğlan yerlerde, muskayı tekrar verdik. Biz teskereyi alana kadarda banyo ederken bile üzerinden çıkartmadı.

Muska falan boş iş bunlar. Büyü ve büyücülükte Allah’ın lanetlediği en çirkin işlerden. İnsan Allah’a güvenip, onun emirleri muvacehesinde hayatını devam ettirip, hurafelerden ve lanetli işlerden uzak durduğu sürece huzuru kendi içinde ve aile efradında çok rahat yakalayabiliyor.

İnşaAllah bu kıssadan bir hissede bizlere ve sizlerede nasip olur.


komite
Allah razı olsun değerli abim.Yazını gülerek ve sonunu merak ederek okudum.Psikolojik diyorsun yani anladım.Bu güzel anlatımın için tekrar Allah razı olsun.Ben öyle vesveseye sahip değilim.Sadece muska taşırken ayet filan yazıyorsa sevap kazanırız diye sünnet sanarak yıllarca taşımıştım.Ailemede anlatacağım bu yazını tekrar Allah razı olsun..


Eyüp Albayrak
Muska Takmak Caiz midir?

1) Ukkabe bin Âmir el-Cuheni (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’e bir topluluk geldi. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) dokuzu ile beyatleşti ve birinden el çekti. Dediler ki:
−Ya RasulAllah! Dokuzu ile beyat ettin bunu neden terk ettin? Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
−’Şüphesiz ki onun üzerinde temime var’ dedi. Sonra onu eliyle kopardı ve onunla da beyat etti ve Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
−’Kim temime takarsa kuşkusuz ki şirk koşmuştur’ buyurdu.
Temime: Nazar boncuğu ve muska demektir. Temime’nin anlamları:
a) Göz değmesini engellemek için boyna takılan bir nesne.
b) Sırma yahut ipe dizilen alacalı, beyazlı, siyahlı boyuna asılan boncuktur.
c) İçerisine sure veya koruma duaları yazılan kolyedir.
d) Çocukların boyunlarına asılan muskadır.
Ahmed 17427
2) Abdullah bin Mesud (RadiyAllahu Anhuma)’nın hanımı Zeynep (RadiyAllahu Anha) şöyle demiştir:
Yaşlı bir kadın humre hastalığını okumak için bize gelirdi. Abdullah eve gireceği vakit öksürerek ses çıkarırdı. Bir gün Abdullah eve geldi ve kadın onun sesini işitince korkusundan sedirin altına gizlendi. Abdullah geldi ve oturdu. Bana dokundu ve (belimde ki) ipi buldu. Bana:
−Bu nedir? dedi. Ben de dedim ki:
−Humreden dolayı benim için okunmuş rukyedir. Onu çekip koparıp attı ve şöyle dedi:
−Andolsun ki Abdullah’ın âilesi şirkten uzaktır. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’i şöyle buyururken işittim:
−’Şüphesiz temaim ve tivele şirktir.’ Zeynep (RadiyAllahu Anha) şöyle dedi:
−Bir gün dışarı çıktım biri bana baktı ve gözümden yaş aktı. Gözümü okuduğum vakit yaş akması kesildi. Okumayı terk ettiğim vakit ise gözümden yine yaş aktı. Abdullah (RadiyAllahu Anh) dedi ki:
−O şeytandır. Ona itaat ettiğin vakit seni bırakıyor. Ona asi olduğun vakit parmağını gözüne sokuyor. Eğer sen Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’in yaptığı gibi yapsaydın daha hayırlı ve şifa bulmaya daha layık olurdun. Gözün ağrıdığı zaman, gözüne suyu serpersin ve şöyle dersin dedi.
أَذْهِبِ الْبَاسَ، رَبَّ النَّاسَ، اِشْفِ، أَنْتَ الشَّافِي، لاَشِفَاءَ إِلاَّ شِفَاؤُكَ، شِفَاءً لاَيُغَادِرُ سَقَماً
Temaim: Temimenin çoğuludur.
Tivele: Karı koca arasında ki muhabbeti artırmak veya onları ayırmak için yapılan şey.
İbni Mace 3530, Ebu Davud 3883, Ahmed 3615
3) Ruveyfia bin Sabit (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Ya Ruveyfia, her halde benden sonra hayat senin için uzun olacak. İnsanlara haber ver ki, herkim sakalına düğüm atarsa yahut boynuna göz değmemesi için boncuk vs. takarsa yahut hayvan dışkısıyla veya kemikle istinca ederse, Muhammed o kimseden uzaktır’ buyurdu.
İstinca: Tuvalet temizliği.
Nesei 5082, Ebu Davud 36, Ahmed 4/108
4) Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
Kim nazar boncuğu veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur.
Ebu Davud 3910, Tirmizi 1614, İbni Mace 3538, Albânî Sahiha 430-492, Ahmed Müsned 4/156
5) Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
Efsun yapmak, muska Takmak ve muhabbet için okuyup üflemek şirktir.
Ebu Davud 3883, İbni Mace 3530, İbni Hibban 1412, Ahmed Müsned 1/381, Albânî Sahiha 331
Cevşen Takmak Caiz midir?

Cevşen diye bilinen ve insanların boynuna astığı, Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan uydurma bir şeydir. Cevşen, sözlükte bir tür zırh, savaş elbisesi anlamına gelmektedir.
Terim olarak ise Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)’e isnad edilip Cevşen-i Kebîr ve Cevşen-i Sagîr diye bilinen, birbirinden farklı uzun Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan bir duânın adıdır. Bu Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan cevşeni şöyle açıklıyorlar.
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
Cebrail geldi ve bana dedi ki: Ya Muhammed! Sana birkaç kelime getirdim. Bunları senden önce hiçbir Nebiye getirmedim.
Bu hadis dedikleri şey tamamen uydurma olup asılsızdır. Güya diyorlar ki Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) savaşta zırhını çıkartıp, cevşeni boynuna asmıştır. Allah (Azze ve Celle)’den biraz olsun korkan böyle bir şey söyleye bilir mi?
Cevşenle muskanın arasında hiçbir farkı yoktur. Çünkü insanlar her ikisinide kendilerini kötü şeylerden koruduğuna inanarak takıyorlar. Yoksa neden taksınlar ki? Kişi vücudunun her hangi bir yerine kendini koruması için her hangi bir şeyi takması şirktir.


Eryskrn
Selamun aleykum evliyim ve eşim bazen agzindan istemeden kufur cikariyodu ve bana cevşen alalimmi disaridan o boynumda olursa belki hani dualar yaziyor ya içinde kufur etmem o zaman dikkat ederim diye dusundu ve aldik ama Allah inancimizi kaybetmek yada onu evde unutsak falan korku içine gircegini düşündüğümuzden değil yani sirf sadece kendine dikkat etmek amacli takio din acisindan yanlis bir şey yapiyormuyuz acaba?


Kayıtsız Üye
Cevşen tak demiyor. Onu oku diyor.. zeynel abidin rivayeti..tamamen Allahın isimleri ile yapılan duadır ayette onun isimleri ile dua edin diyor.. yalnış bilgi verme senin ilmin yok


muska yazdırmak günahmı, muska yazdırmak, muska günahmı

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();