Elbise temizliğinin önemi

Elbise temizliğinin önemi

Kayıtsız Üye
elbise temizliği bizim sağlık konumuz açısından önemli uyarılardan biridir
eğer elbiselerimizi temiz tutmaz isek değişik türlü hastalıklara yakalanmamıza sebep olur
bundan dolayı daha temiz giyecekler giyerek hastalığa neden olmayalım


Yanıt: Elbise temizliğinin önemi

Desert Rose
< elbise temizliği bizim sağlık konumuz açısından önemli uyarılardan biridir
eğer elbiselerimizi temiz tutmaz isek değişik türlü hastalıklara yakalanmamıza sebep olur
bundan dolayı daha temiz giyecekler giyerek hastalığa neden olmayalım

>

Ve buna ilavetende Allah c.c nun bu konuda kesin emri
Yüce kitabımız Kur’an-ı Kerimde bizlere bildirilmiştir…

Elbiseni temizle (74/4)

Ve bu bildiriş boşuna değil bizim hem sağlık hem
İbadet hayatımız hemde diğer Müslümanları rahatsız
etmemek açısından çok önemlidir


Yanıt: Elbise temizliğinin önemi

konya442
Selamun aleykum elbise temizligi önemli ama bana öyle olmuski gunde 2 kere elbise degistirimeye basladim acaba elbiseme necis bulastimi felan bir elbiseye 2-3 gün bende giymek ister hep acabalarlan hayatim gitmeye basladi acaba necis bulastimi üstüme gibi ,,, ve 2 sorum ise mesela ceketime necis bulassa ve sonra namaz kilcamda ceketi cikarip kilsam olur mu ve mesela necis elbiseyle dolasabilirmiyiz acaba ama namazdada mesela cikarip sonra giyebilirmiyiz cünkü bende hep olmaya basladi süpheler , ya bulastiysa felan ,,, acaba necis bulastinda sadece namazmi kilamasin yada namaz kilmayan biri içinde mi hemen cikarmak lazim

ve mesela abimin ceketini giysem bisi olurmu oda sigara iciyo belki ickide iciyodur ama ceketini giysem olur mu cunku camiye gitcem ve ceketimden süpheliyim havada soguk abimin ceketini giysem sakincasi olur mu ama icki icsede oo ceketini ne zamandir giymiyo belki 1aydada eğer tabi usutune icki bulastiysa cikarirdi ama iste süphe ve giyebilirmiyim acaba

Selam ve dua ile


Yanıt: Elbise temizliğinin önemi

Desert Rose
Aşağıdaki arşivden eklediğim yazıyı oku kardeş
yardımcı olacaktır İnşaAllah

__________________________________

1-Kaba necaset: İnsandan çıkınca, abdest veya gusle sebep olan her şey, eti yenmeyen hayvanların, (yarasa hariç) ve yavrularının yüzülmüş, dabağlanmamış derisi, eti, pisliği ve bevli, insanın ve bütün hayvanların kanı ve şarap, leş, domuz eti ve kümes hayvanlarının pisliği ve yük hayvanlarının, koyun ve keçinin necasetleri, galiz, yani kabadır.

2- Hafif necaset: Hafif olan necasetlerden, bir uzva ve elbisenin bir kısmına bulaşınca, bu kısım veya uzvun dörtte biri kadarı namaza zarar vermez. Eti yenen dört ayaklı hayvanların bevli ve eti yenmeyen kuşların pisliği hafiftir. Güvercin, serçe ve benzerleri gibi eti yenen kuşların pisliği temizdir.Şarabın, imbiklenmesi ile elde edilen rakı ve ispirto kaba necaset olup, içilmesi şarap gibi haramdır. Namaz kılarken, kan, ispirto ve alkollü içkiler, elbiseden ve deriden yıkanıp temizlenmelidir. Uçmakla temiz olmaz. Bunlar bulunan şişe ve benzerleri cepten çıkarılmalıdır.

Dört mezhebe göre necaset
Necasetin azı da üç mezhepte namaza manidir. Bedende, elbisede ve namaz kılacak yerde az da olsa necaset bulunmamalıdır. Hanefi’de ise, çok az necasetle namaz kılmak mekruhtur. Maliki’nin bir kavlinde ise, necaset çok olsa da namaza mani değildir.

Şafii mezhebine göre, elbisede veya bedende az da olsa kan varsa, bu elbise ile namaz kılınamaz. Elbisenin değiştirilmesi veya yıkanması gerekir.
Ancak kasden bulaştırılmayan az kan, irin, pire kanı ve sivrisinek pisliği affedilmiştir.
Yaralardan çıkan kan ve irinler, çok da olsa affedilmiştir. Ancak kendi yaralarından çıkanlar kişinin kendisi için affedilmiştir; başkasına bulaşırsa temizlenmesi gerekir. Ayrıca yaradan çıkan kan ve irin, kasden yaranın üzerine sürülmemelidir. Kendi normal yerinde bırakılmalıdır. (bk. Büyük Şafii Fıkhı, Dr. Mustafa el-Hin, Dr. Mustafa el-Buğa, Ali eş-Şerbeci, Mütercim Ali Arslan


NuuR_
Benimde sorularim var ne olun yardımcı olun yoksa kafayi siyircam ..

1. Yaş ayakla necis yerde yürünse, yer kuru ise ayaklar necis olmaz. (Hadika)

Bu doğru dimi ?

2. Necis olduguna dair süphe edersen bu seytandanmidir ? yoksa yikamak gerekirmi ?

Kafayi yiyecegim diye endise ediyorum .. Mesela disarda ellerini yikamayan birsürü insan var, onlarin elleri degdigi yere benimkiler degerse, falan filan, böyle birsürü seyler var birisi aydinlatmazsa ne zamana kadar dayanirim bilmiyorum.


Desert Rose
<

1. Yaş ayakla necis yerde yürünse, yer kuru ise ayaklar necis olmaz. (Hadika)

Bu doğru dimi ?

2. Necis olduguna dair süphe edersen bu seytandanmidir ? yoksa yikamak gerekirmi ?

>

Buyur oku kardeşim…

____________________

Soru: Necâsetten tahâret, temizlik nedir? Cevap: Necâsetten temizlenmek na mazın şartlarındandır. Ya’nî namaz kılanın bedeninde, elbisesinde ve namaz kılacağı yerde dirhem miktarından fazla necâseti, pisliği temizlemesi gerekir. Dirhem, katı necâsetlerde yaklaşık 5 gr.dır. Akıcı, sıvı necâsetlerde, açık el ayasındaki suyun yüzü genişliği kadar yüzeydir. Necâset, dirhem miktaından az ise namaz sahîh, geçerli olur ise de, yıkamak sünnettir. Dirhem miktarı bulunursa, tahrîmen mekrûh olur ve yıkamak vâcib olur. Dirhemden çok ise, yıkamak farzdır. Necâset miktarı, bulaştığı zaman değil, namaza dururken olan miktarıdır.

Temizleme şekilleri
Sıvı ve katı necâsetler, pislikler ancak yıkamakla temizlenir. Meselâ, insan derisinde, elbisesinde, seccadede bulunan necâset, ancak yıkamakla temizlenir.
Emici olmıyan, düz, parlak şeyler, meselâ cam, ayna, bıçak, yağlı boyalı eşya, vernikli eşya üzerindeki katı veya akıcı her necâset, el ile veya herhangi temiz şey ile silip, üç sıfatı, ya’nî renk, koku ve tadı gidince temiz olur.
Soru: Necâsetin çeşitleri nelerdir?
Cevap: Necâset iki çeşittir:
1- Kaba necâset: İnsandan çıkınca abdeste veya gusle sebep olan herşey, eti yenmiyen hayvanların eti, pisliği ve idrarı, insanın ve bütün hayvanların kanı ve kümes ve yük hayvanlarının, davarın necâsetleri kaba necâsettir.
2 – Hafîf necâset: Eti yenen dört ayaklı hayvanların idrarı ve eti yenmiyen kuşların pisliği hafîf necâsettir. Hafîf olan necâsetlerden, bir uzva ve elbisenin bir kısmına bulaşınca, bu kısmın veya uzvun dörtte biri kadarı namaza zarar vermez. Güvercin, serçe ve benzerleri gibi eti yenen kuşların pisliği temiz kabûl edilir.
Affedilen miktar
Sıvıya damlayınca necis yapmaları bakımından kaba necâsetle hafîf necâset arasında fark yoktur.
İğne ucu kadar elbiseye sıçrayan idrar ve kan damlaları ve sokakta sıçrayan çamurlar affedilmiştir. Çünkü bunlardan korunmak güç olduğu için, zarûret kabûl edilmiştir. Necâsetin imbiklenmesi ile elde edilen sıvı necistir. Çünkü, bunu kullanmakta zarûret yoktur.
Bunun için imbiklenerek elde edilen rakı ve ispirto kaba necis olup içilmeleri de şarap gibi harâmdır. Zarûretsiz kullanılan kolonya, ispirto ve tentürdiyod gibi alkollü ilâçlar, namaz kılarken, elbiseden ve deriden yıkanıp temizlenmesi lâzımdır.

Elbisede necâset

Soru: Elbisede necâset bulaşan yer unutulsa ne yapılır?

Cevap: Elbisesinin veya vücûdun bir yerine necâset, pislik bulaşan kimse, bulaştığı yeri unutsa veya bulamasa, kuvvetle zannettiği yerini yıkasa, temizlendi kabûl edilir. Namazdan sonra meydana çıksa, namazı iâde etmez.
Yolda rastlanan bir suyun temiz olduğu iyi bilinir veya temiz olduğu çok zan edilirse, bununla abdest alınır. Hattâ, su az ise, buna necâset karıştığı iyi bilinmedikçe, bununla abdest alınır ve gusledilir. Böyle su varken teyemmüm edilmez.
Çünkü, her suyun aslı temizdir, zan ile pis olmaz. İbâdetler, fazla zan edilmekle, temiz ve doğru olur. Îmân, i’tikâd ise, çok zan ile doğru olamaz, iyi bilinmekle doğru olur. Gayrı müslimlerden alınan elbise, halı ve sâire temiz kabûl edilir. Ehl-i kitâbın kesmiş oldukları, aksi sâbit olmadıkça, temiz kabûl edilir.
Yaş ayak ile necis yerde meselâ necis halı üzerinde yürünse, yer kuru ise, ayaklar necis olmaz. Yer yaş olup ayaklar kuru ise, ayaklar ıslanırsa, necis olur.

İstincâ

Soru: İstincâ nedir?

Cevap: Büyük ve küçük abdest bozduktan sonra kalan pisliği temizlemeye istincâ denir. Gaz çıkınca temizlemek, ya’nî tahâretlenmek lâzım değildir.
Muhterem, kıymetli şeylerle, meselâ ipek ile, zemzem suyu ile, başka yerde kullanılabilecek kâğıt ile istincâ caiz değildir. Boş kâğıda da saygı lâzımdır. Sadece bu iş için yapılmış tuvalet kâğıdı ile istincâ câizdir. İslâm harfleri ile yazılmış hiçbir kâğıtla istincâ edilmez.
Kocası veya hanımı olmıyan ağır hastanın istincâ yapması lâzım değildir. Fakat, kendine abdest aldırması lâzımdır. Önü ve arkayı kıbleye dönerek ve ayakta abdest bozmak caiz değildir. Gusül edilen yere idrâr yapmak uygun değildir.
İstibrânın önemi
Soru: İstibrâ nedir?
Erkeklerin küçük abdest bozduktan sonra, yürüyerek, öksürerek idrâr yolunda damlalar bırakmamasına istibrâ denir. İstibrâ yapmak vâcibdir. Kadınlar istibrâ yapmaz.
İstibrâdan sonra istincâ yapılır. Su ile tahâretten sonra bez ile kurulanır. Her kadın, her zaman, (Kürsüf) denilen bez veya pamuk kullanmalıdır.
İdrârdan sonra herkesten az veya çok idrâr sızıntısı gelir. Bunun için idrâr damlası kalmadığına kanâat gelmeden abdest almamalıdır. Çünkü bir damla sızarsa, hem abdest bozulur, hem de elbise kirlenir. Çamaşıra avuç içinden az sızmışsa, sonradan aldığı abdestle kıldığı namaz mekrûh olur. Çok sızmışsa, namaz sahîh olmaz.
Pamuk fitilin rahatlığı
İstibrâda güçlük çekenler, arpa kadar pamuğu idrâr deliğine koymalıdır. Sızan idrârı pamuk emer. Hem abdest bozulmaz, hem de iç çamaşır kirlenmez. Yalnız pamuk uzun olup ucunun dışarda kalmaması lâzımdır. Ucu dışarda kalır ve idrâr ile ıslanırsa, abdest bozulur. Herhangi bir hastalık sebebiyle abdest tutmakta güçlük çekenlerin, idrâr kaçıran yaşlıların Mâlikî mezhebini taklîd etmeleri iyi olur. Çünkü Mâlikîde hastalık sebebiyle gelen idrar abdesti bozmaz.
Soru: Tavuğu, kursağı çıkarılmadan kaynar suda haşlamak câiz olur mu?
Cevap: Bir tavuk kesilip içi ve kursağı çıkarılmadan, kaynar suda haşlansa, yemesi helâl olmaz. Kesip içi ve kursağı çıkarılıp, içi yıkandıktan sonra haşlanırsa, tüylerine necâset bulaşmamış ise, yemesi helâl olur.
Kaynamıyan sıcak suda bırakılan, içi boşaltılmamış tavuğun yalnız derisi necis olur, yolunup, içi boşaltıldıktan sonra, üç defa, soğuk su ile yıkanınca, her yeri temiz olur. İşkembe de, böyle üç kere yıkamakla temiz olur. Yemesi câiz olur.

Yıkamada sayı

Soru: Necâseti yıkamakta bir sayı var mıdır?

Cevap: Kuruduktan sonra da görülen pislikler, kan yıkanırsa kendisi ve eseri giderilince, o yer temiz olur. Yıkamakta belli bir sayı yoktur. Bir defa yıkamakla da çıkarsa yeterlidir. Necâset giderilip de, eseri, ya’nî renk ve koku kalırsa, zararı olmaz. Sıcak veya sabunlu su lâzım gelmez.
Görülmiyen necâset, meselâ kan ve idrâr bulağan eşya, leğende, çamaşır makinesinde, ayrı sular ile, temizlendiği zan edilinceye kadar yıkanır. Bir defa yıkamakla temizlenirse yeterlidir. Yıkarken, makinedeki su ve diğer eşya, necis olmaz. Vesvese, şüphe edenlerin üç defa yıkaması ve hepsinde sıkması lâzımdır. Herkesin, kendi kuvveti kadar sıkması kâfîdir.
Halının temizlenmesi
Çürük, ince veya büyük olduğu için sıkılmıyan eşya, meselâ halı, deri gibi necâseti emen şeyler, her üç yıkayışta, kurutulur. Ya’nî, su damlaması kesilinceye kadar beklenir. Necis yeri ıslak bezle silmekle temiz olmaz. Meselâ, halının bir yeri necis olmuş ise, burası silinmekle temiz olmaz. Bunun için halının tamamını da yıkamak gerekmez. Necis yerin altına leğen konulur. Üsten su dökülerek leğene akıtIır. Su damlası kesilinceye kadar beklenir. Bu hâl üç defa tekrarlanınca o yer temiz olur. Necâset bulaşmış testi, çanak ve bakır gibi necâseti emmiyen kaplar yıkamakla temiz olur. (Ba’zı yerlerde kırklama ta’bîr edilen kırk defa doldurulup boşaltmak gerekmez.)


konya442
Allah razı olsunda birzat kendiniz cevap ve kisaca mesaj vereseniz dahada iyi olur bence tabi böylede iyi ama tam anlayamiyoruz yani


Desert Rose
< Allah razı olsunda birzat kendiniz cevap ve kisaca mesaj vereseniz dahada iyi olur bence tabi böylede iyi ama tam anlayamiyoruz yani >
Verilen yazı gayet anlaşılır ve detaylı
konu içinde başlıklarada ayrılmış yani anlaşılmayacak
gibi karışık değil biraz dikkatli okursanız anlaşılır kardeşim.
selam ve dua ile…


konya442
Assalun aleykum acil cevap bekliyorum ve erken cevap okuldum bilgisayar ödünc aliyorum ve yanimdaki arkadaş dediki ben olsam bilgisayara elimi surmezdim bu ne sanki biri masturbasyn yapmis ve damlasmis gibi baksana beyaz lekeler var ve bende dayeni usutumu kaldirdimda ya elimde meni olsa ,, camiyede gitcekim acaba camide oturdugum yerler simdi necis mi olur namaz nasıl kilcam ,, ama meni olduna dair bir kanitda yok lütfen erken cevap , simdi çok lazim , cunku birazdan okuldan cikcam ne olur yardim Allah rizasi için

hemen cevap verseniz lütfen kardesler tabi siz burdan gormesiniz de ama beyaz mi artik nebilim kir var koyu ,,,,, ya meniyse demin pantolunu kaldircaktim elimde pantalona yada ceketedeydim burda ise ordanda camiye gitcektim simdi nasıl oturcam camide bir sakicasi varmi elime baktim bisi yoktu ama sari bir kirdegilde nebilim bisi vardi


VanLi
< Assalun aleykum acil cevap bekliyorum ve erken cevap okuldum bilgisayar ödünc aliyorum ve yanimdaki arkadaş dediki ben olsam bilgisayara elimi surmezdim bu ne sanki biri masturbasyn yapmis ve damlasmis gibi baksana beyaz lekeler var ve bende dayeni usutumu kaldirdimda ya elimde meni olsa ,, camiyede gitcekim acaba camide oturdugum yerler simdi necis mi olur namaz nasıl kilcam ,, ama meni olduna dair bir kanitda yok lütfen erken cevap , simdi çok lazim , cunku birazdan okuldan cikcam ne olur yardim Allah rizasi için >
Psikolog bizden daha çok yardımcı olacaktır.randevu al biraz elini çabuk tut.yoksa bu gidişatı şahsen iyi görmüyorum.Psikolog işi olmuş seninki.

Allah yardım etsin.


sumol
biraz yardımda bulunursanız iyi olur bnlar yeterli değil!!!

< Kılık-Kıyafet Temizliği, Bakımı Nasıl Olmalıdır:

Kuran’da müminlerin üzerlerine giydikleri kıyafetlerin de temiz olmasının gerekliliği haber verilmiştir. Ayette şöyle bildirilmektedir:

Elbiseni temizle. Pislikten kaçınıp uzaklaş. (Müddessir Suresi, 4-5)

Peygamberimiz (sav)’in bu konudaki bir hadisi ise şu şekildedir:

"Elbiselerinizi yıkayınız, tıraş olunuz, dişlerinizi temiz tutunuz, güzel ve temiz olunuz”. (Muhtar-ül Ehadis 202)

Ayrıca kıyafetlerimiz bizim kişiliğimizi yansıtan en önemli etkenlerden biridir. Bu nedenle kıyafetlerimizi olabildiğince temiz tutmalıyız… >


Desert Rose
< biraz yardımda bulunursanız iyi olur bnlar yeterli değil!!! >
Müdessir-4 suresinin açıklaması Ve giysilerini, elbiseni artık temizle Giysi ve elbise, bazan bunları giyen kişinin kendisinden, bunların temizliği de giyenin temizliğinden kinaye olur Nitekim, "Filân kişinin eteği temizdir" denildiği zaman onun iffetli ve ahlâkının temiz olduğu anlatılmak istenir Gaylân b Seleme: "Allah’a hamdolsun ben ne ahlâksız elbisesi giydim, ne de bir özür ile maskelenirim" beytinde kendisinin ne ahlâksızlık, ne de bir leke ile kirlenmediğini ve kirlenmeyeceğini anlatmıştırAntere: "Uzun mızrakla giysisini parçaladım Kerim kişi mızrağa yabancı değildir" beytinde giysi kelimesini kullanarak onunla nefisten kinaye etmiştir İmrü’l-Kays da: "Eğer benim bir huyum sana kötü geldiyse benim giysilerimi kendi giysilerinden sıyırıver, kurtulursun" beytinde giysi ile kalpten kinaye etmiştir Bunlar gibi bu âyette de "siyab" (giysi) kelimesi nefisten veya kalpten kinaye olmak üzere birçok tefsirci âyetini "kendini veya kalbini günahtan, haksızlıktan temiz tut, yaptığın uyarıları kabule engel olacak kirli huylardan sakın, öğütlerinin kabul edilmesini sağlayacak olan güzel ahlâk ile ahlâklan" diye manevî ve ahlâkî temizlik ile tefsir etmişlerdir Fakat kinaye, hakikî mânânın da kastedilmesine engel olmadığı için, bu şekilde bir tefsir aynı zamanda gerek bedenin gerek elbisenin maddi temizliğinin emredilmiş olmasına aykırı olmaz Çünkü "taharet" ve "nezafet" kelimeleri dilimizde temizlik mânâsına gelmekle birlikte taharet, nezafetten daha genel olarak maddî ve manevî temizliği kapsar Bununla beraber burada bundan başka bir mânâ daha vardır ki o da "siyâb" kelimesinin bir şeyi yakından bürüyen, kuşatan şeyden ve zarftan kinaye ve mecaz olmasıdır Nitekim bir takım kişilerin üzerine atılıp binerek alıp getirdikleri bir deveyi anlatmış olduğu şu beytinde Leylâ: "Ona hafif hafif bazı giysiler attılar Şimdi onun ürkütülmüş deve kuşundan başka bir benzerini göremeyiz" derken devenin üzerindeki insanları önce giysilere, sonra da koşan deve kuşunun üzerindeki tüylere benzetmiştir Yani "seni üzerindeki giysiler gibi yakından sarmış olan cemaat ve topluluğunu, ilk önce etrafındaki kimseleri temizle" demek olur ki bu mânâ "Önce en yakın akrabalarını uyar"(Şuara, 26/214) âyetinin mânâsına da uygun düşer Hem bunda Hz Peygamber (sav)’in maddî ve manevî nefis temizliği öncelikle anlatılmış olacağından onun nefsindeki temizliğini hatırlatmaya gerek kalmaz

——————–
ELBİSE TEMİZLİĞİ

2648 – Hz Mu’âviye (radıyallâhu anh)’nin dediğine göre, Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)’ın zevce-i pâkleri Ümmü Habîbe’ye -ki kızkardeşidir- sormuştur:

"Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm), içerisinde kendisiyle temasta bulunduğu elbise sırtında olduğu halde namaz kılar mıydı?" Ümmü Habîbe (radıyallâhu anhâ) şu cevabı vermiştir:

"Evet, yeter ki elbisede bir ezâ (meni bulaşığı) görmemiş olsun!"

Ebü Dâvud, Tahâret 133, (366); Nesâî, Tahâret 186, (1, 155); Buhârî, Salât 2, Buhârî, bâb başlığı (tercüme) olarak kaydeder

2649 – Hz Âişe (radıyallâhu anhâ) anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalatu vesselâm), bizim (kadınların) çamaşırları içerisinde namaz kılmazdı"

Ebu Dâvud, Tahâret 134, (368); Tirmizî, Salat 420, (600); Nesâî, Zänet 116, (8, 217)

2650 – İbnu Ömer (radıyallâhu anhümâ)’in anlattığına göre, cünübken içinde terlediği elbise sırtında olduğu halde namaz kılardı"

Muvatta, Tahâret 87, (1, 52)

2651 – Ebü Saîd (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) ashâbiyle namaz kılarken âniden nalınlarını çıkarıp sol tarafına koydu Bunu gören cemaat de derhal nalınlarını attılar Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) namazı tamamlayınca:

"NaIınIarınızı niye attınız?" diye sordu

"Seni nalınlarını atarken gördük, biz de kendi nalınlarımızı attık!" cevabını verdiler

"Cebrâil (aleyhisselâm) bana gelip pislik olduğunu haber verdi (onun için attım) Öyleyse sizler mescide gelirken dikkat edin, nalınlarınızda bir pislik (kazurat) -veya eza demişti- görürseniz onu silin; o, ayağınızda olduğu halde namazınızı kılın"

Ebü Dâvud, Salât 89, (650)
arşivden

—————————–

Elbise temizliği ve önemi

Giyim eşyalarının seçim ve bakımı, sağlık yönünden önem taşır Ortaçağda, Avrupa’da yaşayanlar sıcak tutan ama temizlenmesi güç, yünlü giysiler giyerlerdi O çağlarda insanlar pek yıkanmaz, giysileri kirlenir, kokar, bitlenir ya da pirelenirdi Kokuyu gidermek için de otlardan yapılan esans kullanırlardı Ancak 18 yüzyılda pamuk ticaretinin başlamasıyla Avrupalılar, ilk kez ucuz, hafif, kolayca yıkanabilen iç çamaşırlarına kavuştular Üst sınıflarda temizlik yeniden önem kazandı 19 yüzyılda kişisel temizlik, iyi yaşamanın bir şartı sayılmaya başlandı Vücut temizliği ve giyim eşyalarının daha sık değiştirilip yıkanması sonucunda, bit ve pirelerle birlikte veba ve tifüs gibi hastalıklar da kayboldu
Müslümanlarda ise, namaz kılabilmenin olmazsa olmaz şartlarından birisi elbise temizliğidir Dışkı ve idrar bulaşmış bir elbise ile namaz kılınamaz Yani Müslümanlar günde beş kez elbiselerinin temizliğini kontrol etmek mecburiyetindedirler Temiz giyinme konusunda Peygamber Efendimiz (sas)’in şu sözü, O’nun temizliğe verdiği ehemmiyeti açıkça göstermektedir:

Beyaz ve açık renkliler, üzerlerindeki kiri gösterdiğinden onların temizliğine ayrı bir özen göstermek gerekir Avrupa’da 19 yüzyılda temiz giyimin değeri yeni yeni anlaşılırken, Müslümanlığı gerçek manada yaşayan insanlar, 7 yüzyıldan beri elbise temizliğine dikkat ediyorlardı
Ali Budak


namaz kılarken kıyafet temizliği, namaz kılarken elbise temizliği, namazda elbise temizliği

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();