Tin suresinin anlamı, okunuşu ve yazılışı

Tin suresinin anlamı, okunuşu ve yazılışı

Kayıtsız Üye
Tin suresi,anlamı,yazılışı ve okunuşu nasıldır? Tin suresi hakkında bilgiler verir misiniz ?


Yanıt: Tin suresinin anlamı, okunuşu ve yazılışı

Muhasibi
Tin suresinin anlamı, okunuşu ve yazılışı
Tin suresinin anlamı, okunuşu ve yazılışı

1- İncire ve zeytine andolsun,
2- Sina dağına,
3- Ve şu emin beldeye (güvenilir şehre).
4- Doğrusu, Biz insanı en güzel bir biçimde yarattık.
5- Sonra aşağıların aşağısına çevirdik.
6-Ancak iman edip salih amellerde bulunanlar başka; onlar için kesintisi olmayan bir ecir vardır.
7- Öyleyse bundan sonra, hangi şey sana dini yalanlatabilir?
8- Allah hükmedenlerin hakimi değil midir?


Yanıt: Tin suresinin anlamı, okunuşu ve yazılışı

Desert Rose
TİN SURESİ

Türkçe Okunuşu:
Bismillahirrahmanirrahim
Vettini vezzeytûn
ve duri sinin
ve hâzel beledil emin
legat halegnel insane fi ehseni tagvim
sümme radetnahu esfele safilin
illellezine amenu ve amilussalihati felehum ecrun ğayru memnun
fema yükezzibuke ba’dû biddin
eleys Allahu bir ehkemil hakimin

Meali:
Rahman Rahim olan Allah’ın adıyla
1.İncire ve zeytine andolsun,
2.Sina dağına,
3.Ve şu emin beldeye (güvenilir şehre).
4. Doğrusu, Biz insanı en güzel bir biçimde yarattık.
5.Sonra aşağıların aşağısına çevirdik.
6.Ancak iman edip salih amellerde bulunanlar başka; onlar için kesintisi olmayan bir ecir vardır.
7.Öyleyse bundan sonra, hangi şey sana dini yalanlatabilir?
8.Allah hükmedenlerin hakimi değil midir?

TİN SÛRESİ HAKKINDA

Kur’an-ı Kerîm’in doksanbeşinci suresi.
Sekiz ayet otuz dört kelime ve yüzbeş harften ibarettir.
Fasılası, nun ve mim harfleridir. Mekkî sûrelerden olup Burûc
suresinden sonra nâzil olmuştur. Adını birinci ayetindeki
"Tîn" (İncir) kelimesinden almıştır.
Katâde ve İbn Abbas’tan yapılan bir rivâyette
surenin Medenî olduğu zikredilmektedir. Ancak Mekkî olduğu
konusunda müfessirlerin icmaı vardır. Ayrıca, "Ve bu
emniyetli şehre andolsun" ifadesi Mekkî olduğu görüşünü
doğrulamaktadır. Çünkü "Emniyetli şehir"den
kastedilen Mekke’dir (Alûsi, Ruhu’l-Meani; XXX, 173).
Allah Teâlâ, Tîn (incir)’e zeytine, Sina dağına
ve emin olan belde (Mekke)’ye kasem ederek insanı her yönüyle
güzel ve kâmil bir biçim ve şekilde
yarattığını bildirmektedir: "İncire ve
Zeytine. Sina dağına ve bu emniyetli şehre yemin olsun ki,
Biz, insanı en güzel şekilde yarattık" (1-4). Allah
Teâlâ, fizikî ve ruhî özellikleri ile yaratılmış
diğer mahluklar arasında seçkin bir makam verdiği
insanoğlunu kötülülüğe ve bozulmaya elverişli bir
fıtrat üzere yaratmıştır. Şüphesiz Allah, herşeyi
güzel yaratmıştır. Ancak insana bütün yaratılanlar
arasında özel bir değer vermiş, ona, Rabbine saf bir kalp
ile yöneldiği zaman meleklerden bile üstün olabilecek bir kabiliyet vermiştir.
Allah’ın insana verdiği bu kıymet, onun,
yaratılışındaki mükemmelliği, fevkalade
karmaşık ince cismanî yapısı, başka hiç bir
canlıya bahşedilmemiş aklî durumu ve akıllara
durgunluk veren ruhî yapısında ortaya çıkmaktadır.
İşte bütün yönleriyle tam bir
mükemmellikte yaratılmış olan insan, Rabbinin gösterdiği
yoldan sapmalar göstermeye başladığı an onun için,
bu en güzel yaratılışta olma vasıflarını
kaybetme durumu başlamış demektir. Allah Teâlâ, en güzel
şekilde yarattığı ve doğru yolu gösterici
peygamberler ve kitaplar göndererek onu dünya ve ahiret nimetleriyle
nimetlendirdiği halde nankörlük edip şükretmekten vazgeçer
ve kendisine yaratıcısından başka ilâhlar edinerek
isyan ederse, ruhî ve manevî yönden aşağıların
aşağısına sürüklenir ki bu durumda hayvanların
bile düşemeyeceği dereceye düşer:
"Sonra da onu aşağıların
aşağısı olan "esfel-i safilîn"e indirdik"
(5).
İnsanın en güzel şekilde
yaratılıp, sonra da "aşağıların
aşağısına" indirilmesinin sebebi ona seçme
hürriyetinin verilmiş olmasıdır. İnsan, iyilik ve kötülükten
her birini işleyebilme konusunda serbest
bırakılmıştır. O, dilerse dünyevî şeylere
ve şehevî arzuları tatmin etmeye çağıran nefsine
tabi olur ve manevî yönden aşağılara doğru düşer.
Dilerse hevasına uymaktan kaçınarak Rabbine yönelir, yaratılışındaki
en güzel biçimini muhafaza etmiş ve Allah’ın hoşnut
olduğu kullarının arasına girmiş olur.
İyiliğe ve kötülüğe tabi olma konusunda insan, dünya
hayatında hür iradesiyle başbaşa
bırakılmıştır. işte verilen bu hürriyet
onu, diğer varlıklardan ayıran bir sorumluluk yüklemektedir.
işte bu sorumculuğun bilincinde olmak isteyen kimseler, bir anda
kendilerini aşağıların aşağısında
bulmaktadır. Allah Teâlâ, bu dereceye düşüp cehennem
çukurlarına yuvarlanacak olan kimselere istisna olarak iman edip
salih ameller işleyenleri göstermektedir ki bu kimseler, Rableri
tarafından sürekli bir kesintisiz bir şekilde mükafatlandırılacaktır:
"Fakat iman eden ve salih ameller işleyenler
bunun dışındadır. Onlar için arkası kesilmeyen mükafaat vardır"(6).
Bu gerçekleri dile getirdikten sonra, insana neye
dayanarak itaat etmekten yüz çevirdiği sorulmaktadır. Soru,
işlemiş olduğu suçlardan dolayı hiç bir mazereti
olmayan bir kimseye yöneltilmiş hesap soran bir üsluptadır ki,
muhatabın buna vereceği hiç bir cevabı yoktur. Çünkü
her şey açık bir şekilde bütün delilleriyle insanoğlunun
gözleri önünde serili bulunmaktadır:
"Ey İnsan! Bütün bu hakikatlerden sonra
sana dinini yalanlatan nedir?" (7).
Allah Teâlâ, hükmederken adaletle hükmetmektedir.
Bu, bütünüyle apaçık olan bir gerçektir ve bunu hiçbir akıl
sahibinin inkar etmesi mümkün değildir. O’nun verdiği her hüküm
büyük hikmetler içermektedir. Sure bu gerçeği dile getirerek son
bulmaktadır:
Allah, hükmedenlerin en güzel hüküm vereni değil
midir?" (8). Resulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur:
"Sizden biriniz Tîn sûresini okuyup. "Allah hükmedenlerin en
güzel hüküm vereni değil midir" ayetine gelince: Evet biz de
buna şahidiz ki, O hükmedenlerin en iyi hükmedenidir"
desin" (Alusî, a.g.e, XXX, 177).
Ömer TELLIOĞLU


Cevap: Tin suresinin anlamı, okunuşu ve yazılışı

Misafir
tin suresi se biliyo mu ben yeni öğrendi londra da geldi sonra öğrendi


Kayıtsız Üye
Selam üzerinize olsun … Türkçe okunuşunda bazı hatalar var, bu şekilde ezberleyebilecek kardeşlerimiz için ileri de sorun olmasın düzeltirseniz sevinirim. Kur’an bilmeyen kardeşlerimiz latince okunuşundan mümkün oldukça dikkat ederek, özellikle Büyük bir Kur’an hocasının sesinden dinleyerek ezberlerse daha hayırlı olur inşaAllah… Selam ve Dua ile …


çalışkanq
ÇOK GÜZEL YAZMIŞINIZDA ANLAMI qÖREMEDİM
süresi ve anlamı olsaydı daha iyiydi iyi günler


Kayıtsız Üye
çok teşekkürler çok güzel yapmışsınız elinize sağlık


bah
Elinize sağlık güzel olmuş


Kayıtsız Üye
Türkçesi doğru yazılmış ve çok güzel olmuş elinize sağlık hayırlı bayramlar bütün Müslüman kardeşlerimize.


Kayıtsız Üye
Vettini vezzeytun İncire ve zeytine and olsun


Kayıtsız Üye
bence güzel ama tin suresinin anlamı biraz değişik ben başka ezberledğimde az daha kısaydı cümleler


Kayıtsız Üye
harika olmuş çok işime yarıyo


Kayıtsız Üye
Bende yeni öğrendi snin giib işte


yusuf_y
yeni ezberlemeye başlayacam inş:)


Kayıtsız Üye
Cok güzel teşekkür ederim sizin sayenizde ezberledim Çok güzel sizin sayenizde ezberledim duayı


Kayıtsız Üye
Gercekten çok iyi bahsedilmş tin suresinden teşekkürler


Kayıtsız Üye
Rahman Rahim olan Allah’ın adıyla
1.İncire ve zeytine andolsun,
2.Sina dağına,
3.Ve şu emin beldeye (güvenilir şehre).
4. Doğrusu, Biz insanı en güzel bir biçimde yarattık.
5.Sonra aşağıların aşağısına çevirdik.
6.Ancak iman edip salih amellerde bulunanlar başka; onlar için kesintisi olmayan bir ecir vardır.
7.Öyleyse bundan sonra, hangi şey sana dini yalanlatabilir?
8.Allah hükmedenlerin hakimi değil midir?


Kayıtsız Üye
And bir yemindir.Anladığım kadarıyla Allah zeytinin ve incirin üzerine yemin ediyor. And olsun incire ve zeytine melainizde ( and olsun ki )kısmını arapça okunuşunda göremiyorum.Bunu izah edebilirmisiniz.
Ünal Kaharaman


Şema
< And olsun incire ve zeytine melainizde ( and olsun ki )kısmını arapça okunuşunda göremiyorum >
Arapçada "VAV" harfi yemin için kullanılır. Bunu ancak arapça dil bilgisi olanlar anlar
VEttini – İncire yemin olsun


Kayıtsız Üye
Vettini vezzeytuni deki vavlar Arapça kaide olan vavul kasemdir.yemin ifade eder.
Ayrica tin suresi güzel ahlak için okunulur.


Kayıtsız Üye
Dualarımı buradan öğreniyorum . Çok işime yarıyor.Bu arada benden başka yazım kurallarına dikkat eden yok.


kayıtsız kişi
Allah’ın selamı üzerinize olsun.Öncelikle anlaşılır bir şekilde yazıldığı okunduğu için çok teşekkürler.
Hayırlı geceler.


Kayıtsız Üye
Okunuşu
Bismillahirrahmânirrahîm.
1- Vettiyni vezzeytuni
2- Ve turi siyniyne
3- Ve hazelbeledil’emiyni
4- Lekad halaknel’insane fiy ahseni takviymin
5- Sümme redednahü esfele safiliyne
6- İllelleziyne amenu ve amilussalihati felehum ecrun gayru memnuun
7- Fema yukezzibuke ba’du biddiin
8- EleysAllahu bir ahkemil hakimiyn
Anlamı
Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın ismiyle.
1- Andolsun o incire, o zeytine,
2- Sinin (Sina) dağına
3- ve bu güvenli beldeye ki,
4- Biz insanı en güzel biçimde yarattık.
5- Sonra da çevirdik aşağıların aşağısına kaktık.
6- Ancak iman edip yararlı işler yapan kimseler başka; onlar için kesilmez bir mükafat vardır.
7- O halde artık sana dini ne yalanlatabilir?
8- Allah hakimlerin hakimi değil mi?


Kayıtsız Üye
Rahmetli Haluk Nurbaki hoca Tin suresinin tefsirimde incir ve zeytin ağaçlarinın oldugu yerlerin insan için yasanabilir yerler oldugundan bahsetmisti .


Kayıtsız Üye
Tin süresi 4. Ayetin anlamını okudum. Ve kafamı karıştıran, anlamadığım birkaç şey var.

< 1) Allah’ın onu kendi eliyle yaratıp ruhundan üflemesi (bk. Sâd 38/72), kendi sûreti üzere (kendi sıfatlarından ona –insanlık düzeyinde olmak üzere– lutufta bulunarak) yaratması (bk. Buhârî, İsti’zân , 1; Müslim, Birr , 115) >
Allahın ruhumu var ve bizi kendi ruhundanmı üfledi demektir? Yani biz insanların ruhu vardır. Allahındamı var?

< 2) "En güzel biçim diye çevirdiğimiz ahsen-i takvîm tamlaması bu bağlamda insana Allah tarafından verilen en güzel ve en mükemmel biçim ve yapıyı, bu sayede insanın, yeryüzü varlıkları içinde gerek fizyolojik gerekse ruhsal yetenekler bakımdan en mükemmel ve en seçkin canlı olarak yaratılmış olmasını ifade eder. >
Bi insan hem ruhen hemde bedenen mükemmel/güzel yaratıldıysa. Kafirlerin ruhudamı güzel anlamında? Allah’a inanmıyorlar? Ve bazı insanlar bazı insanlara çirkin diyor, ozaman bu ayete tersmi oluyor ? İnsan güzel yaratılmıştır…?

Lütfen biri bunu bana anlatabilir mi?


Kayıtsız Üye
güzel kardeşim Allah avc nin bir çok özelliği yaradılışda tecelli etmiştir. insanlar merhametli olur, insanlar cömert olur, insanlar rızık verir, insanlar adil olur veya Allah ın eli onların üzerindeydi gibi söylemler vardır. bu örnekler artar ancak bu örnekler Allah avc nin özellikleriyle kıyaslanmazlar benzeştirilmezler. bizim ilmimizin kapasitesi bellidir. aklın başı aklının sınırlarını bilmekdir. yaradılış dendi mi, var oluş dendi mi, alemler dendi mi; insan aslında bunların boyunu aştığını bilir.

kur an da bir başka yerde de, eklemleriniz farklı olsaydı ne yapardınız veya sizi bundan kim korurdu benzer anlamında bir ayet vardı. insanın sadece eklemlerinin hareket doğrultularının farklı olduğu zaman, nasıl bir mahlukat olabileceğini düşünebiliyor musun? insanın iki ekleminin hareket doğrultusu farklı hayal edildiği zaman, korku filmi sahnelerinde kullanılır oluyor.

güzellik çirkinlik ise bunlar insanın düşünme şekli zaafiyetleriyle ilgili şeyler. birazı insani olsa da, bugün insanın bu kadar ayartıldığı şekliyle olmamalı. bunlar insanın güzelliği nerede aradığı veya nerede gördüğüyle ilgili şeyler.

inananlar veya inanmayanlarla ilgili olarak da, kimse yarınından emin olamaz. teklife muhatab olan herkes özeldir. herkese de kapılar açıkdır. herkesin cennette evi vardır, artık gerisi insanlara kalıyor. ben cennete yeryüzündeki hiç kimseden daha yakın değilim. buna işgalci israilin eski başbakanı netanyahu da dahil. ancak insan birazda gözün gördüğü akıbetine kendi gidiyor, burnunun dikine kendisi gidiyor, Allah avc nin davetine gözlerini ve kulaklarını kendisi tıkıyor, düşüncelerini kendisi bir kılıfın içine koyuyor ve hakka karşı büyükleniyor söylenenlerden ve yaşananlardan ibret almıyor sonra o kılıfından çıkardığı düşüncelere bakıp bunlar ne kadar doğru öyle diyor..insan kendisi kibirleniyor, kendisi büyükleniyor, kendisi isyan ediyor.


Kayıtsız Üye
güzel kardeşim 2. soruna vermiş olduğum cevabı düzeltme ihtiyacı hissettim.

insanın eklemleriyle ilgili kuran ı kerime atıfda bulunmuştum. insan suresi 28 . ayet i celilesi için "onları biz yarattık ve mafsallarını (eklemlerini) biz bağladık, dilediğimiz zamanda kılıklarını değiştiririz" çevirisi mevcuttur ancak "onları biz yarattık ve yaradılışlarını kuvvetlendirdik, dilersek onları değiştiririz(benzerlerini getiririz)" çevirisi de vardır. ayeti celilede geçen tebdil kelimesinin, bir şeyi başka bir hale veya çevirmek anlamı bulunmaktadır ve Allah u alem dilersek kılıklarını değiştiririz veya yaradılışlarını tebdil ederiz anlamı uygun görülüp bu şekilde çevirilmişdir ancak onları değiştiririz yerlerine başkalarını getiririz şeklinde de çevirilmişdir.

bu düzeltmeyi yapmamın sebebi, anlam olarak vermek istediğim ayeti celileyi yanlış vermiş olduğumu gördüm ve bu şekilde aramak isteyenin de bunu bulamayacağını farkettim.

sonuçda hem anatomik olarak hem öz olarak insanın güzel yaratıldığı aşikardır. insanın aklına bile gelmeyecek eklemlerinin farklı bağlanması ile ilgili zaten yazmıştım. insanın anatomisi üzerine başkaca sözlerde söylenebilir. ayrıca "her doğan, islâm fıtratı üzerine doğar. sonra, anne-babası onu hristiyan, yahudi veya mecusi yapar" veya bugün de müşrik veya seküler zihniyette yetiştirir. bundan sonrasında da cennette cehennemde herkese ayakkabısının bağcığı kadar yakındır ve iş işden geçesiye kadar da herkese kapılar açıkdır. bununla beraber biz de zahire göre, insanların amellerine göre hareket etmek durumundayız. kimseyi dışlayamaz kendimizden de emin olamayız ancak insanları da yaptıklarıyla değerlendirir, kendi işlerimizi de ona göre tutarız.


tin suresi, tin suresi arapça, tin suresi okunuşu

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();