Adet günlerinde camiye girilmesi günah mı?
zeynep_im
selamun aleykum….
iki hafta önce dayım öldü….
rabbim rahmet etsin inşAllah..
dayımı son kez görmek için camiye gittik, aramızda regl döneminde olanlarda vardı onlar camiye gelmeyi çok istedikleri halde günah olduğundan korkuyolardı..
ama geldiler acaba günah yazılmış oldu mu???
onları gelmeleri için ikna ettim bir günah olmadığını söyledim.
bir günah olduğuna da inanmıyorum.
abdestsizde gidilebilir ama tabiki abdestli olunması daha iyi olur ve adetli de gidilebilir bence bunda bir günah yok.
ama içime bir şüphe düştü belki de şeytan vesvese veriyo bilmiyorum ama içim rahat olsun istiyorum.
acaba ben onları günah olmadığı konusunda ikna ettiğim için ve onları adetli camiye gelmelerine sebeb olduğum için bir vebal veya günah altına girmiş oldum mu???
dua ile…
Cevap: Adet günlerinde camiye girilmesi günah mı?
mumsema
Adetli iken veya cünüp iken camiye girilmesi haramdır. Bunun nedeni caminin mukaddes bir mekan oluşundan ve maddi ve manevi temiz hallerde ancak camiye girilmesi gerektiğinden dolayıdır. Yaptığınız şey de yanlış olmuştur bundan tövbe etmeniz gerekir ve bunun helal olduğuna ikna ettiğiniz kimselere de yanlış yaptığınızı ve bunun helal olmadığını söylemeniz icap eder.
Cevap: Adet günlerinde camiye girilmesi günah mı?
Kayıtsız Üye
Kızımi camiye kuran öğrenmeye goturuyorum kadınlar için yere gidiyorum orada sınıflarda eğitim görülüyor yaşı 4 ve kendini koruyamayacak durumda. Sınıflarda büyük ablaları olduğundan kızım namaz kılınan yerde ders alıyor bende yaninda duruyorum koşup kaçtığında onu gozluyorum sonra yerine getiriyorum sadece bayanlara ait bir yer Adetliyken girebilirmiyim
Cevap: Adet günlerinde camiye girilmesi günah mı?
berivan
Ben 13yasinda bir kizim ve adetliyken camiye girdim kur’an-i kerim pkudum bilmiyodum gunah oldugunu gunah yaxilir mi
arifselim
< selamun aleykum….
forumduasi.com/sizden-gelen-sorular/148376-adet-gunlerinde-camiye-girilmesi-gunah-mi.htmlAdet günlerinde camiye girilmesi günah mı? iki hafta önce dayım öldü….
rabbim rahmet etsin inşAllah..
dayımı son kez görmek için camiye gittik, aramızda regl döneminde olanlarda vardı onlar camiye gelmeyi çok istedikleri halde günah olduğundan korkuyolardı..
ama geldiler acaba günah yazılmış oldu mu???
onları gelmeleri için ikna ettim bir günah olmadığını söyledim.
bir günah olduğuna da inanmıyorum.
abdestsizde gidilebilir ama tabiki abdestli olunması daha iyi olur ve adetli de gidilebilir bence bunda bir günah yok.
ama içime bir şüphe düştü belki de şeytan vesvese veriyo bilmiyorum ama içim rahat olsun istiyorum.
acaba ben onları günah olmadığı konusunda ikna ettiğim için ve onları adetli camiye gelmelerine sebeb olduğum için bir vebal veya günah altına girmiş oldum mu???
dua ile…
>
Ve aleykumusselam ve rahmetullah.
Dini kural olup olmadığını bilmeden "bana göre" deyip fikir belirtmek çok yanlış.
Âdetli veya lohusa kadına yasaklanan Şeyler:
1- Namaz kılmak. Âdetli veya lohusa kadının namaz kılması câiz değildir. Hz. Peygamber (s.a.s), Fâtıma binti Ebî Hubeyş’e "Hayız gördüğün zaman namazı bırak ve hayız hâlin sona erince, kanı temizleyerek guslet ve namaz kıl" buyurmuştur. Buhâri’deki rivâyet şöyledir: "Âdetin devam ettiği sürece namazı bırak, sonra boy abdesti al ve namaz kıl" (Buhâri, Hayz, 19, 24, Vüdû, 63; Müslim, Hayz, 62; Ebû Davûd Tâhâret, 109).
Âdetli kadın, kılamadığı namazı kaza etmez, orucu ise kaza etmesi gerekir. Hz. Âişe şöyle demiştir: "Biz Rasûlullah (s.a.s) devrinde âdet görüyorduk. Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk" (Buhârî, Hayz, 20; Ebfı Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64).
2- Oruç tutmak. Âdet gören veya lohusa olan kadın oruç tutmaz. Delil yukarıdaki Hz. Âişe hadisidir. Ancak oruç borcu, onların üzerinden düşmez. Kaza etmeleri gerekir.
3- Tavâf. Hz. Peygamber, hac sırasında âdet gören Âişe (r. anhâ)’ye şöyle buyurmuştur: "Hayız gördüğün zaman, temizleninceye kadar Beytullah’ı tavaf dışına hacıların yaptığı diğer hac ibadetlerini yap" (Buhârî, hayz,1, 7, Hacc, 71, Edâhî, 3, 10; Müslim, Hacc,119,120; Ebû Davûd, menâsîk, 23).
4- Kur’an-ı Kerîm okumak. Mushafa el sürmek ve onu taşımak. "Ona (Kur’ân’a) tam olarak temizlenmiş olanlardan başkası el süremez" (el-Vâkıa, 56/79) Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: "İddetli kadın ve cünüp olan, Kur’ân’dan hiç bir şey okuyamaz" (Tirmizî, Tahâre, 98; İbn Mâce, Tahâre, 105).
Hanefilere göre, bir kılıf içindeki Kur’ân’a el sürmek ve taşımak hayızlı ve cünüp için mümkün ve câizdir. Yine ilimle uğraşan kimse, tefsir, hadis ve fıkıh kitaplarını zarûret yüzünden elbisesinin yeniyle veya eliyle tutabilir. Kur’ân yapraklarını abdestli çevirmek müstehaptır. Yine bu yaprakları okumak için bir kalemle çevirmek de câizdir (ez-Zühaylî, el-Fıkhu’l İslâmî ve Edilletuh, I, 471).
5- Mescide girmek, orada eğleşmek ve itikâfa çekilmek. Hadiste şöyle buyurulur: "Hiç bir hayızlı veya cünüp mescide giremez" (İbn Mâce, Tahâre, 92; Dârimî, Vudû’,116).
6- Cinsel temasta bulunmak veya göbekle diz kapağı arasını okşamak (istimtâ). Bunu delili âyet ve hadistir. Âyette şöyle buyurulur: " Hayız halinde iken kadınlardan uzaklaşın ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın" (el-Bakara, 2/222). Uzaklaşmaktan (İ’tizal) maksat, onlarla cinsel teması bırakmaktır. Yine hayızlı hanımıyla ne derece ilgilenebileceğini soran bir sahabeye Allah elçisi şöyle cevap vermiştir: "Senin için göbekten üst taraf serbesttir" (eş-Şevkânî, Neylü’l-Evtâı, I, 277).
Hanbelilere göre, göbek-diz arasında cinsel temas dışında serbesttir. Delil şu hadistir: "Hayızlı kadına cinsel temasın dışında herşeyi yapabilirsiniz" (Müslim, Hayz" 16; Nesaî, Tahâre, 16).
Hanefi, Şâfiî ve Mâlikilere göre hayızlı veya lohusa olan eşiyle cinsel temasta bulunan erkeğe keffâret gerekmez. Ancak tevbe ve istiğfar etmesi gereklidir.
7- Boşama. Hayız hâlindeki kadını boşamak câiz değildir. Ancak buna rağmen boşama geçerlidir, ve bid’î tâlak adını alır. Âyette; "Boşayacağınız zaman, eşlerinizi iddetlerine doğru boşayın" buyurulur (et-Talûk, 65/1). Yani içinde iddet meşru olan bir sürede boşayın demektir. Çünkü, ay hâlinin geri kalan kısmı iddetten sayılamaz. Allah elçisi, Abdullah b. Ömer’e, eşini temizlik günlerinde veya gebe iken boşamasını bildirmiştir (eş-Şevkânî, a.g.e., VI, 221; Geniş bilgi için bk. el-Kâsânî, a.g.e., I, 44; İbnü’l-Hümâm, a.g.e., I, 54, 57, 61; eş-Şirâzî, el-Müheneb, I, 38, 45; İbn Kudâme, el-Muğnî, I, 306 vd.; İbn Âbidîn, a.g.e., I,158,162, 268, 274; eş-Şevkânî, a.g.e., I, 276, 278, 280, 777; ez-Zühaylî, el-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletüh, Dimaşk 1985, I, 469 vd.).
Kayıtsız Üye
Yapmayın Allah aşkına bir şeye Haram demek ancak Allah’a mahsustur. Kuranda yer almayan bir şeye Haram ya da günah diyemezsiniz derseniz kufre hatta şirke dusersiniz. Biz kimiz de Allah adına hüküm veriyoruz ya. Allah anam süresi 38. Ayette demiyor mü "Biz bu kitapta hiç bir şeyi eksik birakmadik" diye. Eğer adetliyken camiye girmek kurana dokunmak gerçekten günah olsaydı bu konuda Allah bizi uyarmaz miydi. Hani bana ayet getirin Rabbimizim ayetini getirin haram demek için. Allah bu konuda bir şey demediyse size ne oluyor da kendi kendinize hüküm veriyorsunuz. Rabbim ben bu kitapta hiç bir şeyi eksik bırakmadım diyor sen onun sözüne güvenmiyor musun
Kayıtsız Üye
Kardeşim ,ResulAllah bir şeye haram diyorsa haramdır,onun hiçbir sözü kendiliğinden değildir,haşa ResulAllah yanlış biliyor diyebilirmiyiz ,dini kuralları esnete esnete ,nefislere hitap eden fetvalar vere vere insanlar dinle hiç alakası olmayan hareketlere sürüklediler malesef……
Kayıtsız Üye
Arkadaşım peygamber s.a.s. elçi değil midir onun sözleri Allah tan sözler emirler değil midir lütfen dikkatli olalım yazdığımız şeylere onun getirdikleri haktır ve gerçektir ‘O’ demişse Allah tan getirmiştir…
Kayıtsız Üye
Tabikide hem çok günah hemde kötü bisey yapmışsın aannene falan sorsaydin ya bende 13 yaşındayım bende regl oluyorum
Kayıtsız Üye
Biz Kuran ve sünnete göre konusuruz
Peygamberimiz yasaklamistir kimse kendilinden haram demez
Siz sadece bize Kuran yeter diyenlerdenseniz yardımcı olamayiz
Kuranda Peygamberimize helal ve haram deme yetkisi verilmistir
Peygambersiz Bir din düsünülemez
Kayıtsız Üye
Selam ben adetlı ola ola camiye gittim gunah yazildimi bana çok korkuyorum
arifselim
Selamun aleykum hanım kardeşim. Bu yaptığın haramdır. Bir daha bunu yapma. Tövbe et ve adetli bir kadına neyin helal ve neyin haram olduğunu bilmen gerekir.
Kayıtsız Üye
Rasulullah sallellahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: "YAKIN DA GORECEKSİNİZ;(BU)ADAM KOLTUĞUNA OYURACAK ,ONA BENİM HADİSLERİM OKUNACAK.BENİM HADİSLERİM ONA OKUNUNCA O(ve onun taraftarları) DİYECEKLER Kİ SİZİNLE BİZİM ARAMIZDA KUR’AN VAR. KUR’AN DA BİZ NEYİ HELAL BULURSAK ONU KABUL EDERİZ .KUR’AN DA NEYİ HARAM BULURSAK BU DA HARAMDIR DERİZ (ELÂ) DİKKAT EDİN! PEYGAMBERİN HARAM KILDIĞI TIPKI ALLAH’ IN HARAM KILDIĞI GİBİDİR" (İbni mâce) ALLAHU TEALÂ KUR’AN’I KERİM DE ŞÖYLE BUYURMUŞTUR: " O (MUHAMMED sallAllahu aleyhi ve sellem) SİZE GETİRDİĞİ ŞEYLERDE NEFSİNİN ARZUSUNA GÖRE KONUŞMAZ. O, KENDİSİNE VAHYEDİLENDEN BAŞKASI DEĞİLDİR." (Necm suresi 3-4. Ayeti kelimeler)
Efendimiz ehl-i KUR’AN’ ı anlatırken ne buyuruyor? " EHLİ KUR’AN ALLAH’IN HAS KADROSUNA DAHİLDİR." Peki kimdir EHLİ KUR’AN? KUR’AN’ı Kerime hamil olanlar, Peygamberle KUR’AN’ ı anlayanlardir; çünkü Sünnet’i Seniyyeler KUR’AN ı Kerimin ete kemiğe bürünmüş halidir. Kendilerine Kuraniyyun ( KUR’AN talebeleri) diyen bir hareket var. Bu hareket ilk olarak Hindistan da ortaya çıktı. Hindistan da ortaya çıkan bu hareketin kurucu akılları İngilizlerdir. Önce mezhepleri reddettiler sonra kuraniyyunu çıkararak Hadisi Şerifleri reddettiler. Buhari’ye Müslim’ e iftira ettiler.Bakalım ilerleyen zamanlarda ne ile İSLAMİ yıkmaya çalışacaklar . Allah istikametimizi ve itikadimizi bozmaya çalışanların bütün imkânlarını bertaraf etsin inşAllah .
Kayıtsız Üye
Bursa Ulucami ye ziyaret amaçlı gitmek istiyoruz fakat adetliyim içine girmek caiz mı acaba
abdullahbiri
Gusülsüz camiye girilmez. Camiyi dışarıdan avlusunu vs.. gezebilirsin.
Kayıtsız Üye
Merhabalar avusturyada yasiyorum burda camimizde bebek mevlütü okutacagiz ve malesefki hamilelikten sonra adet dönemini hesaplamayi akil edemedik. Bebegin annesi olarak mevlütte bulunmam gerekiyor ne yapmam gerek yardımcı olurmusunuz..
arifselim
Merhabalar. Hamilelikten hemen sonra gelen akıntılara lohusalık dönemi denir. Bu dönem en fazla 40 gün sürebilir. Lohusalık ile adetin hükümleri aynıdır. Bu dönem içinde camiye girmek haramdır. Bunu cami dışında veya evde de yapabilirsin. İlla camide olacaksa bu dönem geçtikten sonra yaptırabilirsin.
Kayıtsız Üye
Merhaba
Diyanetin yayınladığı bir yazı var bazı mezheplerde camii’yi kirletmeyeceği sürece girebilirler diyor hacca gitmiş bir kadın ömründe 1 kez gidebileceğinden girebilir diyor peygamber efendimizin mezarını ziyaret edebilir tavaf edebilir diyor ,peygamber efendimiz gayri müslümleri bile camiye almıştır diyor birde oy birliği ile karar verilmiştir diyor kim neye karar veriyor siz hadislerle birlikte giremez diyorsunuz kafam karıştı açıkcası yarın camii de bulunmam Lazım araştırıyorum ama doğru ne anlayamadım
Kayıtsız Üye
Adetliyken camiye girmek caiz değil fakat sadece camide sohbet dinlemek amacıyla girilir se bir sakıncası olur mu?
@hmet
Adetli bir kadın mecbur kalmadığı sürece asla camiye girmemelidir . sohbet amaçlı camiye girilmez.
Kayıtsız Üye
Kardeşim peygamber efendimiz (s.a.v) hadisinde öyle buyurmuş ve peygamber efendimiz (s.a.v) bu hadisleri rabim ona neyi öğütlediyse o şekilde söylüyo
Muminehani
Selamunaleykum bacım. Bilmediğiniz için bunun bir günahı yoktur. Eğer bile bile yapsaydın evet o vakit bile bile yaptigin için gunah olurdu.
Kayıtsız Üye
A slm…
Islami hukumleri hissiyatimiza veya bence -senceye birakirsak, kullugumuz sarpa sarar aziz kardesim….islam alimlerinin kuran v sünnetten cikardiklari hukumler varken bize fetva vermek dusmez…..
Hayizli br kadinin cami v mescide girmesi hadisle sabittir ki caiz değildir….
adetliyken camiye girilir mi, adet iken camiye girilir mi, adetliyken camiye girilirmi