Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör

Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör

mohammet
SELAMUN ALEYKÜM. Bir soru soracaktım size. Allahın resülu Hz.Muhammed (s.a.v) peygamberimizin hutbesinde geçen bir cümle ” Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör ” bunun açıklamasını yapabilirmisiniz. ALEYKÜM SELAM


Cevap: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör ” bunun açık

HAMMADUN
Bir çocuk babaya nisbeten anılır Ancak mefta anaya nisbeten anılır Zira ana çocuğun kimden olduğunu çok iyi bilir Bu durumda hoca anaya nisbeten anarak yalan söylememiş olur Eğer bir çocuk bir takım menfaatler muvacehesinde kendisinin babası olarak başkasına ait soyu kendi soyu olarak iddia ederse bu durumda anasına iftirada bulunmuş olur ki; Bir müslüman kadına iftirada bulunmanın şerhi açıktırİslam şeriatında bunun yeri malumdur Gelelim ikinci bölüme, efendisinden başkasına intisab etmeye kalkan Burada da hak mevzuu vardır Nasılki bir işçi başka bir işverenin gözüne girmek için şu an çalıştığı işyerine ihanet edip onun malını veya emtiasını diğer işverene peşkeş çekerse, bu durumda kendisine itimaden bırakılmış olana ihanet etmiş ve o müesseseden geçinen diğer rızıklananlarında hakkına işvereninin hakkıyla birlikte girmiş olur Bu durumda bunun hükmüde islam şeriatında açıktır Hülasa değerli kardeşim hadisler kapsayıcıdırBuradaki efendiden maksat ilim ehli hocalar da anlaşılabilir Mülkü amirler de anlaşılabilir İşveren de anlaşılabilir Her halukarda hak mevzusunun geçtiği yerde Peygamber Efendimiz (SAV) ihtar eder ancak lanet okumaz, Allahın laneti onun üzerine olsun demez Zira o rahmet peygamberidir ve ihtar eder Bahsettiğiniz konu VEDA HUTBESİ ise ki bahsi geçen konu onu işaret ediyor Aktarımlarda hatalar olduğu muhakkaktır Rahmet Peygamberi, Peygamber Efendimiz (SAV) Asla beddua etmez, zira o MAKAM’ı MAHMUD’un ve ŞEFAATİN Peygamberidir Bir hadisin içinde eğer ALLAH BELASINI VERSİN, BURNU SÜRÜM SÜRÜM SÜRÜNSÜN vesaireye rastlarsan, Hadis ilminde bunun yeri yoktur O ki ebu cehillere bile, kendisine namaz kılarken pislik torbası atanlara bile rahmetle ve merhametle yaklaşmıştır Kan revan içinde iken bile, Rab’bine niyazda bulunarak Olaki içlerinden bir müslüman çıkar Rab’bim diyerek, Alemlere Rahmet kıldım ayetinin karşılığını vermiştir Peygamber Efendimizi anlatmaya ne kelime yeter ne alem ne gönül Neyle anlatayım sana Allah cümlemizden razı olsun Amin


Cevap: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör ” bunun açık

Ebu_ibrahim
< soru soracaktım size. Allahın resülu Hz.Muhammed (s.a.v) peygamberimizin hutbesinde geçen bir cümle ” Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör ” bunun açıklamasını yapabilirmisiniz. >
soyunu kendi babasından veya dedesinden başkasına nispet eden, kendi babasından başkasına baba diyen kimse küfr/nankörlük etmiş olur. bunu bile bile yapan kimseye cennet haram olur (Bkz. Buhari 4326, Muslim 115, Ebu Davud 5115) buna göre sahte kimlik, sahte diploma, sahte ehliyet, sahte evlilik cüzdanı, sahte pasaport vb düzenleyenler bu hadisin yasağı kapsamına girmiş olurlar.
yine bir kölenin kendisini, sahibinden başkasına nispet etmesi de böyledir.


Cevap: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör ” bunun açık

aaööa
Babanın memleketini kabul etmeyip kendi doğduğu yeri memleket sayanlarda buna dahil mi ?


imam
< Babanın memleketini kabul etmeyip kendi doğduğu yeri memleket sayanlarda buna dahil mi ? >
hayır bu farklıdır.
Ama bu da güzel değildir. neysek oyuz inkar etmemek gerekir.


geylani gülü
benimde bir sorum olacak benim babam diyelim babaamin bana etmedigi iskence söylemedigi agir küfür kalmadi akliniza gelmeyeccek söyleyinde dudak ucuklatacak sözler sarf etti 10 yil boyunca annemle ayrildilar bizi daha aramadi bana ilm ögreten bana yardim eden beni ahirete hazirlayan birini ahretlik babam kabul ettim oda beni kizi buda mi gunah oluyor


mumsema
< benimde bir sorum olacak benim babam diyelim babaamin bana etmedigi iskence söylemedigi agir küfür kalmadi akliniza gelmeyeccek söyleyinde dudak ucuklatacak sözler sarf etti 10 yil boyunca annemle ayrildilar bizi daha aramadi bana ilm ögreten bana yardim eden beni ahirete hazirlayan birini ahretlik babam kabul ettim oda beni kizi buda mi gunah oluyor >
Evet islamın günah saydığı şey budur zaten.
Size iyilik yapmış olabilir ama asla ne bu dünyada ne ahrette sizin babanız olamaz.


geylani gülü
peki bir baba sadece dunyaya gelmesine vesile olmasimidir babalik denen sey bumudur ozaman islamda anasiz babasiz kalmis birini evlat edinmekte gunah o cocugun yabanci birine baba veyahut anne demeside gunahtir bir nur suresi 31. ayeti kerimede
"31- Mü’min kadınlara de ki; gözlerini harama bakmaktan sakındırsınlar, mahrem yerlerini korusunlar. Kendiliğinden görünenleri dışındaki süslerini teşhir etmesinler. Baş örtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar. Süslerini ve cazibelerini kocalarından, babalarından, kayınbabalarından, öz oğullarından, üvey oğullarından, erkek kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, müslüman kadınlardan, elleri altındaki kölelerden, cinsel arzuları sönmüş erkek hizmetçilerden, kadınların avret yerlerinin henüz farkında olmayan erkek çocuklarından başka hiç kimseye göstermesinler. Yabancı bakışlardan gizledikleri süsleri ve cazibeleri belli olsun diye ses çıkaracak adımlarla yürümesinler.
Ey mü’minler, hepiniz tövbe ederek Allah’a yöneliniz ki, kurtuluşa eresiniz."



bu ayeti kerimede üvey ogullarida diyor üvey evlat kabul etmek gunah değil demekki bende onun üvey kiziyim beni evlat edinerek hem babaliyken babasiz kalan birine yetime dini islami ögretiyor bumu gunah beni evlat sayip ahiretime yardim etmesi gunahmidir babaligin sadece bir cocugu dunyaya getirmesi kadar basit görmuyorum


Hoca
Kardeş elbette baba babalığını yapmalı ama babalığını yapmaması, islamda evlat edinmeyi caiz göstermez.


geylani gülü
Anladım Allah razı olsun


Kayıtsız Üye
Selamın aleyküm bize sen nesin diye sorduklarında (laz,çerkez,gürcü vs.) babamızın soyunu değil de annemizin soyunu söylesek durum aynımıdır mesela babam muhacir annem gürcü anne tarafımı kendine yakın hissettiğim için ben gürcüyüm desem durum aynı olur mu


arifselim
Aleykum selam. Soy baba tarafı ile devam eder. Anne tarafı da soyun bir yönüdür. Böyle demen kendi soyunu inkar ettiğin veya reddettiğin anlamında değildir. Yinede baba tarafını da söylemek uygun ve güzel olur.


intisaba kalkmak ne demek, babasından başkasına ait soy iddia eden soysuz, soy babadan mı gelir

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();