Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

Ferhat1991
Selamun Aleyküm Kardeşlerim Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu
Boylamanın içinde ALLAHIN (CELLE CELALÜHÜ) İsimleri Yer Aldığı İçin takıyorum


Cevap: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

ogamest
Muska takmak niye şirk olsun canım? la havle vela..


Cevap: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

Ferhat1991
PEYGAMBERİMİZİN (S.A.V) BÖYLE BİR hadisi var


Cevap: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

ogamest
duaları boynuna asmak, Allahu Tealadan muhafaza beklemenin neyi zarar.?

O hadisi şerifi kaynağıyla beraber yazarsanız sevinirim..


Ferhat1991
Muska Takmak Caiz midir?

1) Ukkabe bin Âmir el-Cuheni (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)‘e bir topluluk geldi. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) dokuzu ile beyatleşti ve birinden el çekti. Dediler ki:
−Ya RasulAllah! Dokuzu ile beyat ettin bunu neden terk ettin? Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
∔Şüphesiz ki onun üzerinde temime var’ dedi. Sonra onu eliyle kopardı ve onunla da beyat etti ve Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
∔Kim temime takarsa kuşkusuz ki şirk koşmuştur’ buyurdu.
Temime: Nazar boncuğu ve muska demektir. Temime’nin anlamları:
a) Göz değmesini engellemek için boyna takılan bir nesne.
b) Sırma yahut ipe dizilen alacalı, beyazlı, siyahlı boyuna asılan boncuktur.
c) İçerisine sure veya koruma duaları yazılan kolyedir.
d) Çocukların boyunlarına asılan muskadır.
Ahmed 17427
2) Abdullah bin Mesud (RadiyAllahu Anhuma)‘nın hanımı Zeynep (RadiyAllahu Anha) şöyle demiştir:
Yaşlı bir kadın humre hastalığını okumak için bize gelirdi. Abdullah eve gireceği vakit öksürerek ses çıkarırdı. Bir gün Abdullah eve geldi ve kadın onun sesini işitince korkusundan sedirin altına gizlendi. Abdullah geldi ve oturdu. Bana dokundu ve (belimde ki) ipi buldu. Bana:
−Bu nedir? dedi. Ben de dedim ki:
−Humreden dolayı benim için okunmuş rukyedir. Onu çekip koparıp attı ve şöyle dedi:
−Andolsun ki Abdullah’ın âilesi şirkten uzaktır. Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)‘i şöyle buyururken işittim:
∔Şüphesiz temaim ve tivele şirktir.’ Zeynep (RadiyAllahu Anha) şöyle dedi:
−Bir gün dışarı çıktım biri bana baktı ve gözümden yaş aktı. Gözümü okuduğum vakit yaş akması kesildi. Okumayı terk ettiğim vakit ise gözümden yine yaş aktı. Abdullah (RadiyAllahu Anh) dedi ki:
−O şeytandır. Ona itaat ettiğin vakit seni bırakıyor. Ona asi olduğun vakit parmağını gözüne sokuyor. Eğer sen Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)‘in yaptığı gibi yapsaydın daha hayırlı ve şifa bulmaya daha layık olurdun. Gözün ağrıdığı zaman, gözüne suyu serpersin ve şöyle dersin dedi.
أَذْهِبِ الْبَاسَ، رَبَّ النَّاسَ، اِشْفِ، أَنْتَ الشَّافِي، لاَشِفَاءَ إِلاَّ شِفَاؤُكَ، شِفَاءً لاَيُغَادِرُ سَقَماً

Temaim: Temimenin çoğuludur.
Tivele: Karı koca arasında ki muhabbeti artırmak veya onları ayırmak için yapılan şey.
İbni Mace 3530, Ebu Davud 3883, Ahmed 3615
3) Ruveyfia bin Sabit (RadiyAllahu Anh) şöyle dedi:
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem):
‘Ya Ruveyfia, her halde benden sonra hayat senin için uzun olacak. İnsanlara haber ver ki, herkim sakalına düğüm atarsa yahut boynuna göz değmemesi için boncuk vs. takarsa yahut hayvan dışkısıyla veya kemikle istinca ederse, Muhammed o kimseden uzaktır’ buyurdu.
İstinca: Tuvalet temizliği.
Nesei 5082, Ebu Davud 36, Ahmed 4/108
4) Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
Kim nazar boncuğu veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur.
Ebu Davud 3910, Tirmizi 1614, İbni Mace 3538, Albânî Sahiha 430-492, Ahmed Müsned 4/156
5) Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
Efsun yapmak, muska takmak ve muhabbet için okuyup üflemek şirktir.
Ebu Davud 3883, İbni Mace 3530, İbni Hibban 1412, Ahmed Müsned 1/381, Albânî Sahiha 331
Cevşen Takmak Caiz midir?

Cevşen diye bilinen ve insanların boynuna astığı, Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan uydurma bir şeydir. Cevşen, sözlükte bir tür zırh, savaş elbisesi anlamına gelmektedir.
Terim olarak ise Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem)‘e isnad edilip Cevşen-i Kebîr ve Cevşen-i Sagîr diye bilinen, birbirinden farklı uzun Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan bir duânın adıdır. Bu Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan cevşeni şöyle açıklıyorlar.

Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
Cebrail geldi ve bana dedi ki: Ya Muhammed! Sana birkaç kelime getirdim. Bunları senden önce hiçbir Nebiye getirmedim.
Bu hadis dedikleri şey tamamen uydurma olup asılsızdır. Güya diyorlar ki Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) savaşta zırhını çıkartıp, cevşeni boynuna asmıştır. Allah (Azze ve Celle)‘den biraz olsun korkan böyle bir şey söyleye bilir mi?
Cevşenle muskanın arasında hiçbir farkı yoktur. Çünkü insanlar her ikisinide kendilerini kötü şeylerden koruduğuna inanarak takıyorlar. Yoksa neden taksınlar ki? Kişi vücudunun her hangi bir yerine kendini koruması için her hangi bir şeyi takması şirktir.


aynurakgül
Kayınpederim İmam Hatip. Ve oğluma, nazara karşı koruyucu olsun diye bir muska yazdı, ve onu oğlumun giysisine takıyorum. Bunun şirk olduğunu bilmiyordum, Allah (cc) bizi şirkten korusun! Şimdi ne olacak, bu şirkin günahından nasıl kurtulacağız! Rabbim sen mağfiret et!


ogamest
şirk olmasındaki mantık nedir? O zaman selamet bulmak için selam ayetlerini okumak da şirk??
Ve ya bir suya okumak ve sonrada onu içmek.?

Burada kastedilen muhakkak başka bir şey.Yıllardır ben de takıyorum. Kendimi bildim bileli. Hemen hemen herkes de de vardır yani.


Ferhat1991
bizi ancak ALLAH (C.C) korur muska deil muskayı takan muskanın koruduğuna inanmış oluyor çünkü


aynurakgül
Tabiki bizi koruyan ancak Allah(cc)dır. Muska değil. Muskada yazılan dua veya ayet her ne ise onun üzerimizde taşımanın ne gibi bir etkisi olabilir ve neden taşınır? Bunun şirk olduğunu bilmeden taşımış olsak yine de günaha girmiş olur muyuz? Ve bu günahtan nasıl kurtuluruz?


Ferhat1991
sorularımıza merakla cevap bekliyoz kardeş 🙂 bakalım cevap gelir İNŞALLAH 🙂


Şii
Muskanın mantığı, üzerinde yazılan kutsal yazıları görünce şeytanların senden uzaklaşmasıdır. Yoksa muska bizi koruyor diye bir şey zaten düşünmüyoruz.


gizli45
Bende takiyorum. .içinde Allahın isimleri yazıyor. .niye şirk olsun.ki..Ferhat. 1991..senin kafan guzelmi arkadaşım ne ictin sen böyle


Kayıtsız Üye
Muska cahil hocaların para karşılığında yazmış olduğu abuk subuk yazılardır. Gerçekten Kur’ân ve hadiste geçen şifa duâ ları değildir. Onlar günah olmaz. Fakat Peygamber efendimiz MUHAMMED MUSTAFA s.a.v muska yazmadığı için yazmamak ve yazdırmamak en doğru davranış olacak. Fakat Allâh cc tan başka güç kuvvet sahibi yoktur olmaz. O na güvenip dayanmak ve ondan direk istemek en doğru yoldur


boylama muskası, boylama duası, boylama nedir

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();