Cuma Namazı Öğle Namazı Yerine Geçer Mi.?

Cuma Namazı Öğle Namazı Yerine Geçer Mi.?

MMc
SElamun Aleykumm

CUma Namazı KılınCa Öğle Namazınıda Kılmış OLuyorsun DOğru Mu? Cuma NAmazı Öğle NAmazı Yerine Geçer Mİ.?


Cevap: Cuma Namazı Öğle Namazı Yerine Geçer Mi.?

Hoca

ve aleykumusselam ve rahmetullah.
Cuma günü, Cuma namazı öğle namazı yerine kılınır.

NOT: Kardeş sorularını “sizden gelen sorular” başlığına açmalısın. yoksa cevap alman gecikir.


Cevap: Cuma Namazı Öğle Namazı Yerine Geçer Mi.?

MMc
Allah (c.c.) Razı Olsun…


Cevap: Cuma Namazı Öğle Namazı Yerine Geçer Mi.?

Zeineb
Hanımlara da cuma namazı farz mıdır?
Farz ise nasıl kılınıyor, herhangi bir saati var mıdır?


Hoca
< Hanımlara da cuma namazı farz mıdır?
Farz ise nasıl kılınıyor, herhangi bir saati var mıdır? >

Kadınlara cuma namazı sünnettir.
Cuma namazı kılmak isteyen bir kadın camiye/cuma günü namaz gitmeli ve imama uymalıdır.


yaseydi
Cuma namazı, kadın-erkek her mümine farzdır. Diğer namazlar gibi kadın ve erkeğe birlikte emredilmiştir. Kadını bundan istisna edecek hiçbir vahiy verisi yoktur. Ayet ey erkekler değil, ey inananlar hitabıyla başlar.

“Ey inananlar! Cuma günü, namaz/dua için çağrı yapıldığında, Allah’ı anmaya/Allah’ın Zikri’ne koşun! Alış-verişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.” (Cuma -9)


Hoca

Kardeş mezhebin nedir? hangi mezhebe göre yazdın?

< Hürriyetine sahip olmayan köle, kadın, çocuk ve hasta müstesna olmak üzere, cemaatle cuma namazı kılmak, her müslüman üzerinde vacip bir haktır.” (Ebu Davud, Salat, 168, Hadis No:1O67; Beyhekı, III, 172) >


yaseydi
Ben Kur’an ve Hz. Peygamber’i izleyen bir müslümanım. Müslüman olmak için başka bir şeye ihtiyaç duymuyorum,kardeşim.

Dip Not: Mezhepler yorumdur. Siz; dini yaşamak için bir yoruma ihtiyaç duyuyorsanız bunda bir sakınca yoktur. Yeter ki seçtiğiniz yorumu dinle eşitlemeyin.Namazımı-niyazımı Kur’an’ın anlattığına göre esas alırım her zaman.Bundan daha gerçek ne olabilir!


Star
Konu üzerinden paylaşım için Allah razı olsun mum 🙂


ebubasir
Konu paylaşımı için Allah razı olsun kardeşim.


HAMMADUN
Hayır MUM kardeşim.

Sonuç şu… Erkeğe de kadına da farz’dır. Ancak kadınlar özürleri muvacehesinde bu farziyetin sevabını alırlar. Farziyeti Rab’binin yaratılış gayesine uygun olmakdan dolayı erkek gibi getiremediğinden farziyet üzerlerinde cuma namazının kazası olmadığından düşmüş olur. Bunun da Rabbinin hükmünü vahyettiği peygamberinin hikmetini bildiğinden dolayı uygulamalarında kadına erkek gibi bir farziyetin uygulanmasını emretmemiştir.

Hülasa kadına farzdır. El hak doğru. Ancak bu farziyet yaradılış gayesinden ötürü oluşan özürden dolayı üzerindeki farziyeti kaldırır.

Daha anlaşılır ifadeyle. Kadınlar cumanın sevabını alırlar. Ancak üzerlerinde mutlak farz değildir.

Allah cümlemizden razı olsun. Amin.


mumsema
< Hayır MUM kardeşim.

Sonuç şu… Erkeğe de kadına da farz’dır. Ancak kadınlar özürleri muvacehesinde bu farziyetin sevabını alırlar. Farziyeti Rab’binin yaratılış gayesine uygun olmakdan dolayı erkek gibi getiremediğinden farziyet üzerlerinde cuma namazının kazası olmadığından düşmüş olur. Bunun da Rabbinin hükmünü vahyettiği peygamberinin hikmetini bildiğinden dolayı uygulamalarında kadına erkek gibi bir farziyetin uygulanmasını emretmemiştir.

Hülasa kadına farzdır. El hak doğru. Ancak bu farziyet yaradılış gayesinden ötürü oluşan özürden dolayı üzerindeki farziyeti kaldırır.
Daha anlaşılır ifadeyle. Kadınlar cumanın sevabını alırlar. Ancak üzerlerinde mutlak farz değildir. Allah cümlemizden razı olsun. Amin. >
1- Özrü olmayan kadın cuma namazına gitmezse durumu nedir_?
2-Bu hadis neden dikkate alınmıyor?Hürriyetine sahip olmayan köle, kadın, çocuk ve hasta müstesna olmak üzere, cemaatle cuma namazı kılmak, her müslüman üzerinde vacip bir haktır. (Ebu Davud, Salat, 168, Hadis No:1O67; Beyhekı, III, 172)


azizk83
< Hülasa kadına farzdır. El hak doğru. Ancak bu farziyet yaradılış gayesinden ötürü oluşan özürden dolayı üzerindeki farziyeti kaldırır. >

Kadınlara farz değildir kardeş…


Cuma namazı Zühri ahir namazıyla birlikte kılınırsa (Ömer Nasuhi Bilmen), (kimi alime görede Zühri ahir kılınmasada olur deniyor) öğle namazı yerine geçer.

Kendilerine Cuma farz olmayan kadınlar, hastalar, yolcular… imkân bulur da camiye giderler ve Cuma namazını kılarlarsa Cumaları sahih olur, artık o günün öğle namazını kılmaları gerekmez.


HAMMADUN
Özrü olmayan kadın, cemaatle cuma kılacağım diye camiye gitmek zorunda değildir.

Eğer illaki camide cuma kılacağım bu cemaat namazıdır diye bir düşünceye kapılacak olursa, bu haldede caminin giriş ve çıkış kapılarının ayrılması, kadına cemaatin dışında bir yer tahsis edilmesi, kesinlikle ses çıkarmaması, ayağını yere hızlı vurmaması, gülmemesi, ağlamaması, nida atmaması vesaire bu uzun.

Ancak saliha kadınlar evlerinde öğle namazı kılmaları, onlar için daha hayırlıdır. İş bu cümleden olmak üzere, cuma namazı sevabı da kendilerine inşaAllah takdir edilecektir.

Bu hususda peygamber hanımlarını kendilerine örnek almaları ve cumanın sadece devlet erkanının ve erkeklerin camide veya mescidde bulunarak kılması gerekmektedir.

Elhamdulillah, işte bu hadis….. Hürriyetine sahip olmayan köle, kadın, çocuk ve hasta müstesna olmak üzere, cemaatle cuma namazı kılmak, her müslüman üzerinde vacip bir haktır. (Ebu Davud, Salat, 168, Hadis No:1O67; Beyhekı, III, 172)

Allah razı olsun. MUM HOCAM…. Allah cümlemizden razı olsun. Amin.


Hoca
< Özrü olmayan kadın, cemaatle cuma kılacağım diye camiye gitmek zorunda değildir.

Eğer illaki camide cuma kılacağım bu cemaat namazıdır diye bir düşünceye kapılacak olursa, bu haldede caminin giriş ve çıkış kapılarının ayrılması, kadına cemaatin dışında bir yer tahsis edilmesi, kesinlikle ses çıkarmaması, ayağını yere hızlı vurmaması, gülmemesi, ağlamaması, nida atmaması vesaire bu uzun.

Ancak saliha kadınlar evlerinde öğle namazı kılmaları, onlar için daha hayırlıdır. İş bu cümleden olmak üzere, cuma namazı sevabı da kendilerine inşaAllah takdir edilecektir.

Bu hususda peygamber hanımlarını kendilerine örnek almaları ve cumanın sadece devlet erkanının ve erkeklerin camide veya mescidde bulunarak kılması gerekmektedir.

Elhamdulillah, işte bu hadis….. Hürriyetine sahip olmayan köle, kadın, çocuk ve hasta müstesna olmak üzere, cemaatle cuma namazı kılmak, her müslüman üzerinde vacip bir haktır. (Ebu Davud, Salat, 168, Hadis No:1O67; Beyhekı, III, 172)

Allah razı olsun. MUM HOCAM…. Allah cümlemizden razı olsun. Amin. >
Kardeş,
Sorulmazmı bilmiyorum ama mezhebin var mı?
Mutlaka vardır ama kendi içtihadına mı uyuyorsun yoksa bir müçtehide mi tabisin?


HAMMADUN
Ehl-i Sünnet vel cemaat. Müçtehid’im de var Elhamdulillah.


Hoca
< Ehl-i Sünnet vel cemaat. Müçtehid’im de var Elhamdulillah. >
İtikadi mezhebi sormamıştım. ehli sünnetim demen sevindirdi.
Peki madem mukallidsin müçtehidin kim?


HAMMADUN
Ruhsat yok. Söyleyemem.


Galus
< Ruhsat yok. Söyleyemem >
ilk defa mezhebine uyduğu kişiyi söylemekten utanan birini görüyorum:)


HAMMADUN
Elhamdulillah, biz zillet kapısına kul olmuşuz. Utanmak diyorsanız eğer. Edebimizdendir. Dahi doğrudur.


Galus
< Elhamdulillah, biz zillet kapısına kul olmuşuz. Utanmak diyorsanız eğer. Edebimizdendir. Dahi doğrudur. >
Benim bildiğim insan tabi olduğu müçdehidi söylemekten bırakın utanmayı, ona tabi olunması için halka anlatır ve doğru yolu bulmaları için çaba sarf eder:)
ben imam şafii nin içtihadına uyuyorum
bunu söylemekten daha doğal ne ola bilirki…


yaseydi
< Alıntı:
Ben Kur’an ve Hz Peygamber’i izleyen bir müslümanım Müslüman olmak için başka bir şeye ihtiyaç duymuyorum,kardeşim
Dip Not: Mezhepler yorumdur Siz; dini yaşamak için bir yoruma ihtiyaç duyuyorsanız bunda bir sakınca yoktur Yeter ki seçtiğiniz yorumu dinle eşitlemeyinNamazımı-niyazımı Kur’an’ın anlattığına göre esas alırım her zamanBundan daha gerçek ne olabilir!
Demek müslümansın ve Peygamberi izliyorsun!!! tamamen yalan!
Peygamberi izleseydin sünnnetine tabi olurdun >

Siz,kimsiniz ki benim müslümanlığıma dil uzatabiliyorsunuz, hangi sıfatla?
Kaldı ki bu dil uzatma gerçek bir müdmine yakışmayan ağır ithamlar ve alAllah katında bu agır ithamların altında kalırsınız,Allah sizi ıslah etsin,amin.
Gelelim başka bir yönden söze el almaya,bir kimse fikrini veya bildiği bilgi ne olursa olsun, gercek yada doğru , söylediğini dikte ettiremez karşı tarafa!
İkinci olarak da;
< Ben Kur’an ve Hz Peygamber’i izleyen bir müslümanım Müslüman olmak için başka bir şeye ihtiyaç duymuyorum,kardeşim
Dip Not: Mezhepler yorumdur Siz; dini yaşamak için bir yoruma ihtiyaç duyuyorsanız bunda bir sakınca yoktur Yeter ki seçtiğiniz yorumu dinle eşitlemeyinNamazımı-niyazımı Kur’an’ın anlattığına göre esas alırım her zamanBundan daha gerçek ne olabilir! >

demişim.
Namazını-niyazını Kur’an’dan anladığı şekilde yerine getirenlere de karışmayın!


Galus
< Namazını-niyazını Kur’an’dan anladığı şekilde yerine getirenlere de karışmayın! >
sende kendini müçtehid zannedenlerdensin demek…
Allah hidayetten ayırmasın.(amin)


yaseydi
Allah razı olsun…

< sende kendini müçtehid zannedenlerdensin demek…
Allah hidayetten ayırmasın.(amin) >

Dervişin zikri ne ise fikri odur, ne ve nasıl şekilde düşünürseniz,sizin için öyle olsun…
Yüce rabbim,sizide hidayetden ayırmasın.Amin.


HAMMADUN
Elhamdulillah, biz hakkı bulduğumuz yerde alır, Onu kaldırmaya gayret ederiz. Dahi ruhsat yok kardeşim.

Hani Veysel Karani Hazretleri vardır. İki gözü iki çeşme. İki cihan nur’unu görmek diler, gözlerde ve gönüllerdeki karanlığı silmek için.

Ruhsat yoktur. Dahi bizde ağlarızda, bulmuşuz Elhamdulillah, Ruhsat yoktur. Galus kardeşim. Ruhsat yok.


Hoca
< Ruhsat yok. Söyleyemem >
< Elhamdulillah, biz zillet kapısına kul olmuşuz. Utanmak diyorsanız eğer. Edebimizdendir. Dahi doğrudur. >
< Elhamdulillah, biz hakkı bulduğumuz yerde alır, Onu kaldırmaya gayret ederiz. Dahi ruhsat yok kardeşim.

Hani Veysel Karani Hazretleri vardır. İki gözü iki çeşme. İki cihan nur’unu görmek diler, gözlerde ve gönüllerdeki karanlığı silmek için.

Ruhsat yoktur. Dahi bizde ağlarızda, bulmuşuz Elhamdulillah, Ruhsat yoktur. Galus kardeşim. Ruhsat yok. >
Neden çekiniyorsunuz tahmin ediyorum:)
Ben söyleyim A.Aziz Bayındır(mı):)

< Dervişin zikri ne ise fikri odur, ne ve nasıl şekilde düşünürseniz,sizin için öyle olsun…
Yüce rabbim,sizide hidayetden ayırmasın.Amin. >

Müslümanlar Ya müçtehittir yada mukallid.
İslam alimleri görüş birliğiyle “kadınlara cuma namazı farz değildir” dedikleri halde siz aksini iddia ediyor/sahih hadisi dikkate almıyor ve yönteminiz eleştirildiğinde hiddetleniyorsunuz.
Aferin devam edin.


yaseydi
İslam alimleri söylüyor diyorsunuz, ben de ayeti kaale alırım diyorum !
Kur’an da ki ayete mi inanacam,yokda islam alimlerinin ki ne mi ?
Tövbe estafurullah…

Allah, size akıl versin ve tez zaman da ıslah etsin,amin.


HAMMADUN
Elhamdulillah MUM HOCAM. Daha önce görmediğim bir hadisi sizden öğrendim inşaAllah. Hak gördüm. Hakkı aldım. Hakka tabi oldum.

Sizde bu kardeşinizi bayındırla’mı tarttınız.

Ruhsat yok. MUM HOCAM. Anlayın artık.


Hoca
< İslam alimleri söylüyor diyorsunuz, ben de ayeti kaale alırım diyorum !
Kur’an da ki ayete mi inanacam,yokda islam alimlerinin ki ne mi ?
Tövbe estafurullah… >

Kusura bakma ama cahilce bir tavır!
Kuran sana Peygambere tabi olmayı emretmiyor mu?
Peygamber (s) sana ayette geçen emrin umumi olmadığını buyurmuyor mu?
Ümmetin en meşhur dört müçtehidi bu ayeti senin kadar anlamdılar mı?
KArdeşim herkes kendi yoluna… sadece bu sünnete uygun olmayan fikirlerinizi yaymanıza burada izin vermeyiz başka yapacağımız bir şey yok.

< Bugünlerde kadınlara cuma namazının farz olduğunu ileri sürenler ilgili âyetin genellik ifade eden lafzına dayanmışlar, Hz. Peygamber zamanında kadınların da cemaat ve cumaya geldiklerine dair rivayetleri zikretmişler, bunları iddialarına delil olarak göstermişlerdir. O âyette Allah Teâlâ şöyle buyuruyor: “Ey iman edenler! Cuma günü namaz için ezan okunduğunda Allah’ı anmaya koşun, alış-verişi bırakın; sizin için hayırlı olan budur; eğer bilirseniz. Namaz kılınınca artık yeryüzüne dağılın ve Allah’ın lütfundan isteyin, Allah’ı çokça anın, umulur ki, felah bulursunuz.” (Cum’a: 62/9-10). “Cuma kadınlara farzdır” diyenlere göre “Allah Teâlâ iman edenleri cuma namazına çağırmıştır; kadınlar da buna dahildir, onları istisna etmek caiz değildir… ”
Âyetin lafzı umumi (genel) mânalı gözükmekle beraber bütün İslâm mezheblerine ve müctehidlerine göre onu açıklayan başka deliller bir kısım mü’minleri (iman edenleri) Cuma namazı yükümlülüğünden istisna etmiştir (Fıkıh usûlü ifadesiyle ayet tahsis edilmiş, bunları kapsamadığı açıklanmıştır).. Tahsis ve istisna eden delillerin başında şu hadis gelmektedir: “Cuma namazını cemaatle kılmak her Müslüman üzerine borçtur, vazifedir; ancak başkasının mülkiyetinde olan köle, kadın, çocuk ve hasta müstesnadır; cuma namazı bunlara farz değildir.” (Bu hadisin sahih olduğu uzmanlarınca ifade edilmiştir. İçinde yolcunun da bulunduğu hadisler ise zayıf bulunmuştur). İkinci delil kadınların cemaatle namaz kılma yükümlülüğü taşımamalarıdır. Üçüncü delil uygulamadır: Hz. Peygamber ve Raşid Halifeler zamanlarında kadınlar da -imkân buldukça- beş vakit namazda ve Cumada hazır bulunur, cemaatle namaz kılarlardı. Ancak gelmedikleri zaman kınanmazlar, kendilerine “niçin gelmediniz” diye sorulmazdı. Halbuki mazereti olmadığı halde cumaya gelmeyen erkekler kınanır, niçin gelmedikleri sorulur, gelmeleri kesin bir üslûpla istenirdi. Bu dönemlerde bütün mü’min kadınların behemehal Cuma namazına katıldıklarına dair bir delil mevcut değildir. O zamandan itibaren tarih boyunca uygulama da böyle olmuştur
Âyetin genel üslûb ve ifadesi de bu anlayışı desteklemektedir; çünkü yeryüzüne dağılmak ve Allah’tan rızık talep etmek kadınların değil, erkeklerin vazifeleri arasındadır. >

< Elhamdulillah MUM HOCAM. Daha önce görmediğim bir hadisi sizden öğrendim inşaAllah. Hak gördüm. Hakkı aldım. Hakka tabi oldum.

Sizde bu kardeşinizi bayındırla’mı tarttınız.

Ruhsat yok. MUM HOCAM. Anlayın artık. >
bu fikirleri iddia eden Yaşar nuridir, A. aziz bayındırdır yada mealcilerdir.:)


yaseydi
Peygamberimiz neye tabi Allah’a değil mi , Allah’ın buyruklarına değil mi ?
Neyi konusuyorsun sen ?


Hoca
< Peygamberimiz neye tabi Allah’a değil mi , Allah’ın buyruklarına değil mi ?
Neyi konusuyorsun sen ? >

Elbette Bütün Peygamberler Allah’a tabidirler ve asla ona muhalefet etmezler.
Allah’ın elçilerine tabi olmamız gerekmez mi?
Bir ayetteki hükmü Peygamberimiz (sav) umumi olmadığını ifade buyurmuşsa ona inanan müminlere amenna demek düşer ama maalesef sahih hadisleri ellerinin tersiyle itenler türedi.


Galus

Ağzınıza sağlık mum hocam


yaseydi
Peygamber efendimiz zaten yüce rabbimin resulu değil mi ?
O da bizlere kuran daki ayetlerimizi bildirmemiş mi ? Neyi,tartısıyoruz ? :=)


HAMMADUN
Yaseydi kardeşim. Ufak bir hatırlatmada bulunmama müsaade ediniz.

Namaza yaklaşmayınız diyor ayeti kerime….. Ama devamıyla hangi hallerde olduğunu da söylüyor.

Bu hususda uzunca bir yazı yazdık bu bölümde. Eğer ayeti kendi başına değerlendirirseniz. Ayettir. El hak doğrudur.

Ancak namaza yaklaşmayınız ayeti gibi olur.

Nisa Suresi 43’ncü Ayeti Kerime.

Diyanet Meali. Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, bir de -yolcu olmanız durumu müstesna- cünüp iken yıkanıncaya kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur veya yolculukta bulunursanız, veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince ya da eşlerinizle cinsel ilişkide bulunup, su da bulamazsanız o zaman temiz bir toprağa yönelip, (niyet ederek onunla) yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin. Şüphesiz Allah, çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır.

Burada namaza yaklaşmamanın nedenleri de zikredilmektedir.

Bu ayet kendi içerisinde kendini tamamlıyor. Birde sure içerisinde tamamlaması var.

Bu hususu dikkatten kaçırırsanız yanılırsınız.

allah-u Taala hüküm verdiğinde hikmetide beraberinde verir. Bu da hükmü alanca malumdur. Burada hükmü alan Peygamber Efendimiz (S.A.V.)’dir. ve MUM HOCAM bu hükmün hikmetine dair hadisi gösterdi Elhamdulillah.

Hadise baktık ve hadis ilmine uygundur. Kapsayıcıdır.

İnşaAllah sizde bu hususda tekraren tefekkür edersiniz. Allah cümlemizden razı olsun. Amin.


yaseydi
Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra çekişmeye girip fırkalar (mezhepler) halinde parçalananlar gibi olmayın.
(Ali İmran Suresi 105)


EarthQuake®
Selamun aleyküm,
Kardeşim bir konuda kafamıza bir şey takılırsa Kur’an, sünnet, icma ve kıyas yollarıyla cevap bulmaya çalışırız elhamdülillah. Ben sadece Kur’an ve sünnete uyarım gerisi beni ilgilendirmez gibi bir yaklaşım ne derece doğrudur bilinmez. Zaten bizler de haşa Kur’an ve sünnetin yolundan ayrılmıyoruz, onları yetersiz görmüyoruz. Diğer taraftan takdir ettiğiniz gibi Asr-ı saadetten sonra bazı hususlarda muhtelif görüşler çıkmış bunun sonucunda da İslam alimlerinin ortak görüşlerine göre hareket edilmiştir. En basitinden sigara konusunda Kur’an’da ve sünnette net bir hüküm geçmezken kıyas yoluyla hükme varılmıştır. Mum hocamın belirttiği gibi İslam alimlerinden çok daha bilgili değiliz bu hususlarda. Hakkınızı helal edin.

“Kim kendisi için doğru yol belli olduktan sonra peygamberimize karşı çıkar ve müminlerin yolundan başka bir yola uyarsa onu döndüğü yolda bırakırız ve cehenneme sokarız.Ne kötü bir gidiş yoludur orası. (nisa-115)


Hoca
ve aleykumusselam ve rahmetullah.
Ellerine sağlık kardeşim.


Galus
ve aleykumusselam klavyene basan ellere sağlık kardeşim:)


Hoca

Dikkat edin! Sizden biriniz koltuğuna kurulduğu halde benden bir hadis kendisine ulaşacak ta o kimse şöyle diyecek: Bizimle sizin aranızda Allah’ın kitabı var. Bu kitapla neyi helal olarak bulursak onu helal sayar haram olan hususları da haram kabul ederiz. Gerçekten Allah Rasûlünün haram kıldığı bir şey Allah’ın haram kıldığı gibidir
__________
(İbn Mâce, Mukaddime: 2; Dârimî, Mukaddime: 6)


HAMMADUN
Dikkat edin! Sizden biriniz koltuğuna kurulduğu halde benden bir hadis kendisine ulaşacak ta o kimse şöyle diyecek: Bizimle sizin aranızda Allah’ın kitabı var. Bu kitapla neyi helal olarak bulursak onu helal sayar haram olan hususları da haram kabul ederiz.

Gerçekten Allah Rasûlünün haram kıldığı bir şey Allah’ın haram kıldığı gibidir.

MUM HOCAM inşaAllah bir şey sormak isterim.

Gerçekten Allah Rasûlünün haram kıldığı bir şey Allah’ın haram kıldığı gibidir.

Buradaki gibidir kelimesi tercüme hatasımı….???

allah-u Taala, Ayetlerini vahyettiği ve gönderdiği ile de tasdik eylediği bir halde Eğer, allah-u Taala HARAM demişse, HARAMDIR. El hak doğrudur. İman eder. İtaat ederiz.

Bunu peygamber (S.A.V.)’e VAHY yoluyla bildimiş ve hikmetini de peygamber efendimiz (S.A.V.)’e hükmün karşılığı hikmetini de bildirmişse. Ki; öyledir, İman eder. İtaat ederiz.

Gerçekten Allah Rasûlünün haram kıldığı bir şey Allah’ın haram kıldığı gibidir.

Gerçekten Allah Rasûlünün haram kıldığı bir şey, Allah’ın haram kıldığıdır.

MUM HOCAM epey bir zamandır tekraren okuyorum.

allah-u Taala’nın haram kıldığını, peygamber efendimiz (S.A.V.) haram kılar. Bunda hiç bir şek ve şüphemiz yoktur. Hadisleriyle de bunun hikmetini ümmetine bildirir.

Sanırım saat biraz geç oldu. Gibidir kısmını geçemedim. Çeviride mi acaba bişey oldu. Yoksa saat geçte zihin mi durdu kesin emin değilim.

Gerçekten Allah Rasûlünün haram kıldığı bir şey Allah’ın haram kıldığı gibidir.

Gerçekten Allah Rasûlünün haram kıldığı bir şey, Allah’ın haram kıldığıdır.

Hocam zahmet veriyoruz ama bu kısmı açarmısınız. Dakikalardır buraya takıldım, tekraren okuyorum. Allah cümlemizden razı olsun. Amin.


Galus
< Dikkat edin! Sizden biriniz koltuğuna kurulduğu halde benden bir hadis kendisine ulaşacak ta o kimse şöyle diyecek: Bizimle sizin aranızda Allah’ın kitabı var. Bu kitapla neyi helal olarak bulursak onu helal sayar haram olan hususları da haram kabul ederiz.

Gerçekten Allah Rasûlünün haram kıldığı bir şey Allah’ın haram kıldığı gibidir.

MUM HOCAM inşaAllah bir şey sormak isterim.

Gerçekten Allah Rasûlünün haram kıldığı bir şey Allah’ın haram kıldığı gibidir.

Buradaki gibidir kelimesi tercüme hatasımı….???

allah-u Taala, Ayetlerini vahyettiği ve gönderdiği ile de tasdik eylediği bir halde Eğer, allah-u Taala HARAM demişse, HARAMDIR. El hak doğrudur. İman eder. İtaat ederiz.

Bunu peygamber (S.A.V.)’e VAHY yoluyla bildimiş ve hikmetini de peygamber efendimiz (S.A.V.)’e hükmün karşılığı hikmetini de bildirmişse. Ki; öyledir, İman eder. İtaat ederiz.

Gerçekten Allah Rasûlünün haram kıldığı bir şey Allah’ın haram kıldığı gibidir.

Gerçekten Allah Rasûlünün haram kıldığı bir şey, Allah’ın haram kıldığıdır.

MUM HOCAM epey bir zamandır tekraren okuyorum.

allah-u Taala’nın haram kıldığını, peygamber efendimiz (S.A.V.) haram kılar. Bunda hiç bir şek ve şüphemiz yoktur. Hadisleriyle de bunun hikmetini ümmetine bildirir.

Sanırım saat biraz geç oldu. Gibidir kısmını geçemedim. Çeviride mi acaba bişey oldu. Yoksa saat geçte zihin mi durdu kesin emin değilim.

Gerçekten Allah Rasûlünün haram kıldığı bir şey Allah’ın haram kıldığı gibidir.

Gerçekten Allah Rasûlünün haram kıldığı bir şey, Allah’ın haram kıldığıdır.

Hocam zahmet veriyoruz ama bu kısmı açarmısınız. Dakikalardır buraya takıldım, tekraren okuyorum. Allah cümlemizden razı olsun. Amin. >

 

Peygamberin ((sas)) Haram kılma yetkisi vardır.

Peygamberin ((sas))hevasına uyup bunu söylediğini söyleyecek sapık var mıdır? haşa


HAMMADUN
Elhamdulillah, Galus kardeşim. < Peygamberin ((sas)) Haram kılma yetkisi vardır.
>

Yetkisi olabilmesi için yetkilendiren bir makamın olması gerekir. Bu makam’da bizzat Allah’u Taala’nın kendisidir. Rab’bim haramdır der. Peygamberi(S.A.V.) Bu haramdır der. O bizim bilmediklerimizi de Rab’binin ona bildirmesiyle bilen bir peygamber (S.A.V.)’dir. Bunda akıl yürütmek, hikmetin üzerinde takdir bildirmek olurki…. MaazAllah. Bilen bir toplum için bu küfre kadar giden bir yolun neticesidir.

< Peygamberin ((sas))hevasına uyup bunu söylediğini söyleyecek sapık var mıdır? haşa >
Elhamdulillah, Eğer müslümansa böyle bir sapık yoktur. Ancak bilgisizliğinden söyler ki, İnşaAllah Rab’bi O’na hak’kı lutfettiğinde. Hakkı görür, Hakkı Tutar ve Hak ile hükümlenir. Hakkı gördüğü halde, Bildiği halde, hala inkarda sebat ediyorsa, allah-u Taala kalplerin esrarına vakıftır. O en iyisini takdir edecektir. Allah cümlemizden razı olsun. Amin.


imam

Acayip uzatıp karışık yazıyorsun hiçbir şey anlaşılmıyor.
Peygamber haram kılma yetkisi var mıdır? evet yada hayır olursa iyi olur.


@hmet
cuma namazı öğle namazı yerine geçer şüpheniz olmasın. açın bütün fıkıh kitaplarını okuyun


İbnî_Roza
Mezheplere tabi olmayan bir insan Kuranı doğru bir şekilde anlayamaz namazı doğru kılamaz İslâmı anlayabilmek için mezhep şarttır.


Albayyusuf
Cuma namazının öğlen namazını yerine geçmesi için cumanın şartlarının yerine getirilmesi lazımdır.

Cumanın farzlarından biri eksik olur ise öğlen namazının yerine geçmez öğlen namazını iade etmek lazımdır. Bu konuya dikkat etmek gerekir.

Vesselam.


Kayıtsız Üye
Cuma Kadınlara Farz Değildir Ama İsterlerse kendilerine Ayrılan Yerde Kılabilirler Ve Öğle Namazı Eda Edilmiş Olur…Tekrar Yazıyım CUMA KADINLARA FARZ DEĞİLDİR.İSTERLERSE KILABİLİRLER


Kayıtsız Üye
ey cuma namazı kadın ve erkeğe farzdır diyen kardeşim. Ya kadın adet görür. onların özel günleri vardır. o gün cumaya denk gelirde farz olan bir namazı kılması lazım ne olacak şimdi cevapla embesil.


cuma namazı öğle namazı yerine geçer mi, cuma namazı kılınca öğle namazı kılınır mı, cuma namazı kılınınca öğle namazı kılınır mı

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();