Borçlu kimsenin cenaze namazı kılınır mı?
Fetva Meclisi
Osman b. Abdullah b. Mevhib (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Abdullah b. ebî Katâde’nin babasından naklettiğine göre Rasûlullah (s.a.v.)’e cenaze namazı kıldırması için bir adamın cenazesi getirildi de Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: Arkadaşınızın namazını siz kılın çünkü onun borcu vardır. Ebû Katâde: O borcu ben ödeyeceğim dedi. Rasûlullah (s.a.v.) Ödemeye kefilsin değil mi? deyince Katâde Evet ödeyeceğin dedi. Bunun üzerine o kimseye cenaze namazını kıldı. (Nesâî, Cenaiz: 67)
Tirmîzî: Bu konuda Câbir, Seleme b. Ekvâ’, Esma binti Yezîd’den de hadis rivâyet edilmiştir.
Tirmîzî: Ebû Katâde hadisi hasen sahihtir.
Ebû Hüreyre (r.a.)’den rivâyete göre; Rasûlullah (s.a.v.)’e borçlu olarak ölen bir kimsenin cenazesi getirilirdi de bunun üzerine Borcunu ödeyecek bir mal bıraktı mı? diye sorardı. Ödeyecek miktarda mal bırakmıştır denilirse; o kimsenin namazını kılardı, değilse Müslümanlara; Arkadaşınızın namazını siz kılın buyururdu.
Allah fetihler nasip edip İslam devleti zenginleyince Rasûlullah (s.a.v.) minbere çıkıp şöyle konuştu: Ben mü’minlere kendilerinden daha yakınım dolayısıyla borç bırakarak vefat eden kimsenin borcunu ödemek bana düşer, Kim de mal bırakırsa o mal varisleri arasında bölüştürülür. (Nesâî, Cenaiz: 67)
Tirmîzî: Bu hadis hasen sahihtir. Yahya b. Bükeyr ve pek çok kimse bu hadisi Leys b. Sa’d’tan, Abdullah b. Sa’d’ın hadisinin benzeri gibi rivâyet etmişlerdir.
Cevap: borçlu kimsenin cenaze namazı kılınır mı?
Darusselam
Peygamberimizin (asv) boçlu kimsenin cenaze namazını kılmamasının hikmeti; borcu ödemenin önemine dikkat çekmektir. Yoksa, "borçlu ölen kimsenin cenaze namazı kılınmaz" anlamında değildir
borcu olanın cenaze namazı kılınır mı, borçlunun cenaze namazı kılınır mı, borclunun cenaze namazi