Kainatın efendisi demek doğrumu?
ravza 2
Esselamu aleykum kainatın efendisi demek doğrumu?
Kainat = Alemler
Efendi = Rab
Kainatın Efendisi = Rabbul Alemin ( SubhanAllah !!!)
Biz Beni Amir heyeti olarak Rasulullah’a gittik ve sen bizim büyüğümüzsün dedik H.z. Peygamber (s.a.v.) Büyük olan Allah’tır dedi biz sen fazilet bakımından bizim en üstünümüzsün vermek bakımından bizim ileride olanımızsın dedik peygamber sakın fazla ileri gidip de şeytanın elçileri olmayınız. Ebu Davud (Mutarrif)
Bilmem anlatabildim mi ?
Hz. Peygamber kainatın efendisi midir, Hz. Peygambere kainatın efendisi demek, kainatın efendisi, kainatın efendisi kimdir, kainatın efendisi sözü, kainatın efendisi sözü aşırılık mıdır, kainatın efendisi sözü ne manaya gelir, kainatın efendisi sözü şirk midir, kainatın efendisi sözünün gerçek anlamı
Cevap: Kainatın efendisi demek doğrumu?
HAMMADUN
Peygamber efendimiz bana gerektiği kadar önem atfediniz demiştir. El Hak doğrudur.
Efendi rab demek değildir. Eğer öyle olmuş olsaydı, EFENDİ HAZRETLERİ diye bir tabir ilim adamları için kullanılamazdı. Kullanılmazdı.
Efendi, edebe riayet eden, ahlaklı manasına kullanılır. Bu bakımdan, Peygamber Efendimize alemlere rahmet olması ve bizzat Allah’u Taala tarafından yetiştirilip, güzel Ahlak’ı tamamlamak üzere geldiğinden Alemlerin Efendisi veya kainatın efendisi demek Peygamber Efendimizi Rab ile aynı kategoride değerlendirmek manasına gelmez.
Peygamber Efendimiz kainatın efendisidir ki; O’nu bizzat rab’bi terbiye etmiş ve tüm alemleri o’nun nurundan yaratmıştır. O yaratılmış her şeyin efendisidir. O makamı Allah’u Taala MAKAM-I MAHMUD’la da desteklemiştir.
Eğer efendiyi gerçek manasının dışında rab manasında kullanmak gibi bir temayül içerisinde olunacaksa, efendi veya efendimiz diyemeyiz peygamber efendimize. Yok gerçek manası ile Rehber, Nur, Rahmet, Ahlak, manalarında kullanacaksak eğer, Peygamber Efendimiz yaratılmış her mahlukun efendisidir. Rab’bin habibine lutfettiğidir efendilik makamı….. Hatta O’nun mirasçıları olan ilim adamlarına da Efendi Hazretleri demekte hiç bir mahsur yoktur. Zira o mubarek islam ahlakı ve şeriatı yolunda yürüyen ve insanları da ona çağıran zatlara Efendi diye hitap etmek, Peygamber varisliğindendir. Allah cümlemizden razı olsun. Amin.
Cevap: Kainatın efendisi demek doğrumu?
rana
ve aleykumusselam
Efendi Rab demek degildir kardesler emin olmadan lütfen kafalari karistircak paylasimlarda bulunmayin.
Efendi Ne Demektir
Osmanlı döneminde ağa, bey, paşa gibi devlet memurlarına verilen unvandır. Bu unvan, Bizanslılardan Selçuklu Türkleri’ne geçerek yerleşmiştir.
Günümüzde de yeterli eğitim görmemiş, orta sınıf halkı için kullanılır. Bundan başka terbiyeli, saygılı anlamına da gelmektedir.
XVIII. yüzyıldan sonra şehzadeler, Çelebi Sultan yerine Efendi olarak anılmıştır. Bu dönemde emirlere ve diğer yüksek rütbeli kişilere Efendi sıfatı ile hitap etmek adet olmuştur.
Osmanlıların kuruluş döneminde padişahlara da Efendi deniliyordu. Bu deyim imparatorluğun yıkılışına kadar devam etmiştir. XVI. yüzyıldan sonra efendi kelimesi genellikle tahsilli kimselere bir tür rütbe anlamında kullanıldı.
İstanbul kadısına İstanbul Efendisi, Yeniçeri katibine Yeniçeri Efendisi, Reisülküttaba Reis Efendi, padişahların ilk eşlerine Kadın Efendi, Şeyhülislama yalnızca Efendi denilmesi XVIII. yüzyılda adet olmuştur. Tanzimat’tan sonra, askerler arasında binbaşı rütbesine, siviller arasında en yüksek rütbe de olanlara Efendi unvanı uygun görülmüştür.
Hz. Peygamber’den sonra din büyüklerine de bu deyim ile hitap etmek adet olmuş; Peygamber Efendimiz, Resulullah Efendimiz, Efendi Hazretleri gibi.
26 Kasım 1934’te çıkan bir kanunla Efendi, Bey, Paşa gibi unvanlar kaldırılmıştır.
Cevap: Kainatın efendisi demek doğrumu?
ravza 2
Esselamu aleykum ve rahmetullah bu konuyu başka bir sitede okudum ve kopyaladım çünkü buraki kardeşlerimin yorumlarını merak ettim alemlere rahmet Peygamber efendimiz s.a.v ne övgü sözü söylesek azdır sadece buradada okunsun vede yorum yapılıp doğrular gözler önüne gelsin dedim çünkü bu sitedeki yorumlar benim ve bütün okuyanların doğruları görmesini sağlıyor ALLAH C.C razı ols kardeşlerim
EarthQuake®
Aleyna aleykum selam. Konuyu açandan ve yorum yazanlardan Allah razı olsun. Efendi=Rab demek değildir, Hammadun ve rana kardeşler güzel ifade etmişler. Başka sitede de manası bilinmeden veya art niyetli bir şekilde dile getirilmiş olabilir.
Kayıtsız Üye
tamam kardesler turkcesini anladik, kainatin efendisi sozunun tam Arapça metni nasil? ogrenin ve uyanin insaAllah
Kayıtsız Üye
kainatın efendisi diye bir tabir kur’an’da geçmedikçe hiç kimseye atfedilemez. sahih bir kaynak mı var? sahih dediğiniz bir kaynak varsa kur’an’dan da mı daha sahih?
Kayıtsız Üye
Muhammedi olmuşsunuz kusura bakmayın, sizin Allah ile din ve hak ile pek bir bağınız kalmamış. Alemlerin yada kainatın efendisi konusunda samimi olun kıvırtmayın. "Kainatın efendisi " Rabbul alemin işte, yok o manada değil yok bu manada değil kıvırmayın. Davanızda samimi olun münafık olmayın
umutlucan
kainatın efendisi ALLAH tır peygamberlere kainatın efendisi demek çok ama çok tehlikelidir.Dikkatli olalım
mum
< Davanızda samimi olun münafık olmayın >
Allah seni ıslah etsin.
< Muhammedi olmuşsunuz kusura bakmayın >
Muhammediyiz evet ona canımız malımız feda
[QUOTE][sizin Allah ile din ve hak ile pek bir bağınız kalmamış/QUOTE]
Peygambersiz Allah ile nasıl bağ olurmuş bilmiyorum ama bu düşüncenden dolayı Allah’ın Peygamberinin yüzüne bakamayacaksın
< peygamberlere kainatın efendisi demek çok ama çok tehlikelidir >
Burda söylenen EFENDİ kelimesine ne anlam yüklüyorsunuz?
Kayıtsız Üye
Kainatın efendisi : Alemlerin Rabbi anlamındadır.
baris
arkadaşlar alemlerin efendisi tekdir hz.Muhammedi ilahlaştırmaya gerek yoktur biz hristiyan değiliz. Yüce Allah alemleri madem hz.Muhammedin yüzü suyu hürmetine yarattı bununla ilgili ve bu kadar önemli konuyu neden kuranda bildirmedi bazı şeyleri uydurmayın kuran da olmayan bir takım şeyleri delil olarak sunmayın hadislere inanmayın demiyorum , hz.isa gelecek diyorlar bu konuda kuranda ayet gösterin diyorum saçmalıyorlar iyice nasirileştiniz delil Kuran dır. o çok güvenilir dediğiniz kişilerin bir çok hadisleri çürümüştür örnek: dünyanın bir balığın sırtında olduğu depremlerin ise balık başını salladıkça gerçekleştiği,deve idrarı vs.birçok örnek verebilirim o nedenle kesinlik sadece Kurandadır kalanı ne deseniz boş.
Kayıtsız Üye
günde beş vakit en az 40 sefer "elhamdülillahi rabbülalemin" diyorsunuz kardeşim.hamd övgü alemlerin rabbi Allah’a mahsustur.peygamberimizi ne kadar övsek azdır diyen kardeşim,sen de defalarca "elhamdülillahi rabbülalemin"diyorsun… peygamberimiz bizlere rahmet,müjdeleyici ve bir haberci olarak gönderildi,o da insandı ve ecel ona da geldi..inşAllah sevgimizin sınırı olmaması normal, ama bu tür tabirlere dikkat etmek lazım..camilere Allah’ın evi deniliyor,bazı hocalar haşa Allah’ın göldesi,sesi vs deniyor..bunlara dikkat etmeliyiz bence..esselamünaleyküm
Kayıtsız Üye
sizmi bakacaksınız peygamberimizi bilmediyiniz mevzulara alet etmeyin lütfen vefatına kadar bende insanım beşerim dedi
Kayıtsız Üye
Kainat bir mekandır, nesnel bir olgudur, Kainatı, Cenneti Cehennemi ve diğer bildiğimiz, bilmediğimiz bütün alemleri, Rabbil Alemin, Allah’ü Teala (C,C) yaratmıştır Kısaca Bir şeyin, bir yerin efendisi olmak içinde olmayı gerektirir, Kainat sözcüğü tüm dünyada tasvir-i alem olarak kabul edilmektedir, ve Cennet Cehennem bu sözcüğün içinde değil, dışında kabul görmektedir, çünkü Cennet ve Cehenneme inananda inanmayanda Kainat sözcüğünü kullanmakta ve kabul etmektedir, Allah’ü Teala (C,C) ise mekandan münezzehtir, Yaratıcısı Sahibi kelamı ile Efendisi sözcüğü arasında ki fark açık ve nettir, nesini tartışıyorsunuz?
Kayıtsız Üye
Bir şeyin efendisi olmak için içinde olmak gerekmez. Kölelerden pay biç hangi kölenin efendisi o kölenin içindeydi ?
dediğini kabul etsek bile, şu anda hayata olmadığına göre yani içinde olmadığına göre Peygamber Efendimiz de kainatın efendisi olamaz?
Efendi = Buyruğu yürüyen, sözü geçen kimse demektir Kainatın Efendisi olmak için kainata sözü geçen olmak gerekir. Sözü geçen tek bir varlık vardır oda Allah’tır onun dışında kimsenin söz söyleme emir verme hakkı yoktur
İsra 89-90-91-92-93-94-95-96-97
وَلَقَدْ صَرَّفْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ فَأَبَى أَكْثَرُ النَّاسِ إِلاَّ كُفُورًا ﴿٨٩﴾
وَقَالُواْ لَن نُّؤْمِنَ لَكَ حَتَّى تَفْجُرَ لَنَا مِنَ الأَرْضِ يَنبُوعًا ﴿٩٠﴾
أَوْ تَكُونَ لَكَ جَنَّةٌ مِّن نَّخِيلٍ وَعِنَبٍ فَتُفَجِّرَ الأَنْهَارَ خِلالَهَا تَفْجِيرًا ﴿٩١﴾
أَوْ تُسْقِطَ السَّمَاء كَمَا زَعَمْتَ عَلَيْنَا كِسَفًا أَوْ تَأْتِيَ بِاللّهِ وَالْمَلآئِكَةِ قَبِيلاً ﴿٩٢﴾
أَوْ يَكُونَ لَكَ بَيْتٌ مِّن زُخْرُفٍ أَوْ تَرْقَى فِي السَّمَاء وَلَن نُّؤْمِنَ لِرُقِيِّكَ حَتَّى تُنَزِّلَ عَلَيْنَا كِتَابًا نَّقْرَؤُهُ قُلْ سُبْحَانَ رَبِّي هَلْ كُنتُ إَلاَّ بَشَرًا رَّسُولاً ﴿٩٣﴾
وَمَا مَنَعَ النَّاسَ أَن يُؤْمِنُواْ إِذْ جَاءهُمُ الْهُدَى إِلاَّ أَن قَالُواْ أَبَعَثَ اللّهُ بَشَرًا رَّسُولاً ﴿٩٤﴾
قُل لَّوْ كَانَ فِي الأَرْضِ مَلآئِكَةٌ يَمْشُونَ مُطْمَئِنِّينَ لَنَزَّلْنَا عَلَيْهِم مِّنَ السَّمَاء مَلَكًا رَّسُولاً ﴿٩٥﴾
قُلْ كَفَى بِاللّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ إِنَّهُ كَانَ بِعِبَادِهِ خَبِيرًا بَصِيرًا ﴿٩٦﴾
وَمَن يَهْدِ اللّهُ فَهُوَ الْمُهْتَدِ وَمَن يُضْلِلْ فَلَن تَجِدَ لَهُمْ أَوْلِيَاء مِن دُونِهِ وَنَحْشُرُهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى وُجُوهِهِمْ عُمْيًا وَبُكْمًا وَصُمًّا مَّأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ كُلَّمَا خَبَتْ زِدْنَاهُمْ سَعِيرًا ﴿٩٧﴾
(89)Doğrusu Biz bu Kur’an’da, (hakikati) insanlara her tür dolaylı anlatım tarzını kullanarak farklı açılardan açıklamışızdır. Buna rağmen insanların çoğunun yüz çevirmesi, kat be kat nankörlükten başka bir şey değildir.
(90)Nitekim demişlerdi ki: "(Ey Muhammed!) Bize yerden kaynak fışkırtmadıkça sana asla inanmayacağız.
(91)Veya senin hurma ağaçlarıyla ve asmalarla dolu bir bahçen olmalı; dahası onların arasından gürül gürül ırmaklar çağlatmalısın.
(92)Ya da sürekli iddia ettiğin gibi göğü başımızda paralamalı ve nihayet Allah’ı ve melekleri getirip karşımıza dikmelisin.
(93)Veyahut da senin altından bir köşkün olmalı ya da semaya çıkmalısın; fakat semaya çıkman durumunda (dahi) oradan bize okuyacağımız bir kitap indirmedikçe yine de sana inanmayacağız." De ki: "Kudret ve yüceliğinde sınır bulunmayan sadece Rabbimdir; ben, fani bir elçiden başka neyim ki?"
(94)İşte, kendilerine doğru yol bilgisi geldiği zaman insanları ona inanmaktan alıkoyan şey, sadece şöyle akıl yürütmeleriydi: "Ne yani, şimdi Allah fani bir insanı mı elçi olarak gönderdi?"
(95)Onlara de ki: "Eğer yeryüzünde salına salına dolaşanlar melekler olsaydı, elbet Biz de onlara elçi olarak gökten bir melek indirirdik."
(96)De ki: "Benimle sizin aranızda (bütün bu olan bitenlere) şahit olarak Allah yeter: Çünkü o kullarıyla ilgili her habere (daha kaynağında) vakıf olan, onların her halini bizzat görendir."
(97)Nitekim, her kime Allah rehberlik etmişse işte odur doğru yola ulaşan; kimi de sapıklığa terk etmişse, artık böylelerini O’na karşı savunacak dostlar bulamazsın. Ve Biz Kıyamet Günü onları (dehşetten kararmış olan) yüzleri yerde, (hakikati) görmez, işitmez ve söylemez birileri olarak toplayacağız; varış yerleri, ne zaman yatışır gibi olsa kavurucu alevini tekrar kışkırtacağımız cehennem olacaktır.
Kaan Aykas
< o çok güvenilir dediğiniz kişilerin bir çok hadisleri çürümüştür örnek: dünyanın bir balığın sırtında olduğu depremlerin ise balık başını salladıkça gerçekleştiği,deve idrarı vs.birçok örnek verebilirim >
Sadece 1 tane olması yeterli 1 tane çürük sahih hadisi senedi ile paylaşırmısınız Buhari tercih edilir.
Şema
Kainatın efendisi sözü, eğer yaratıkların efendisi anlamında kullanılırsa dini bir sakıncası yoktur.
Yeter ki yaratıcı anlamında kullanmayalım.
Kayıtsız Üye
Kainatın efendisi yalnızca Allah’tır.peygamperimize denmez şirk olur din tüccarları milleti uyutuyor insanlar kendi okumalı ve aklını kullanmalıdır .
Kayıtsız Üye
Kardeş ne olur dikkatli ol ….ne yazdığını bir oku.ALLAH aşkına
Gerçek Üye
peygamber efendimiz diğer peygamberlerin cinlerin meleklerin insanların ve diğer mahlukatın efendisidir. rabbimiz alemi onun yüzüsuyu hürmetine yaratmıştır. yani eğer peygamber efendimiz olmasaydı hiçbir şey yaratılmış olmayacak Allahu teala rab olarak anılmayacaktı… bu açıdan bakınca peygamber efendimiz olmadan Allahın varlığından söz edilemezdi.
iceberk
Bu nasıl bir söylemdir. Şirkin ta kendisidir. Hz peygamberden (sav) önce yarattıkları boşa mıdır? Allah (cc) boşa iş yapmaz. Ayetel kürsi Allah hakkındadır ve başka hiçbir canlı için kullanılamaz. Sevgili peygamberimiz de onun yarattığı ama özel bir insandı. Bizim gibi kulu ve ayrıca elçisiydi. Kelimei şehadet ile bunu kabul ediyoruz zaten. Lütfen ehli sünnetten çıkma korkusuyla yanlış şeyler yapmayalım.
Kayıtsız Üye
< şüphesiz ki siyer-i kainat efendimiz Muhammed aleyhisselam efendimiz alemlerin nurudur, sahibidir ve yöneticisidir. bir hadiste Allahu teala azimüşşan hazretlerinin "eğer Muhammed olmasaydı ben de olmazdım" dediği rivayet olunur.
selam ve dua ile. >
Bunları size İblis söyletiyor farkında mısınız. O asla şirke sizi düşürmedikçe rahat etmeyecek. Şu yazdığınız satırlar küfür dolu. Nur Suresi 35. Ayet şöyle başlar "Diyanet İşleri: Allah, göklerin ve yerin nurudur." Göklerin ve yerin sahibi ALLAH’tır. Peygamberimiz yaşadığı dönemde elbette ki yöneticiydi. Ama devleti yönetti sizin burda kastettiğiniz yöneticilik hala tasarufunun devam ettiğini ima ediyor.
ALLAH aşkına hangi hadiste ALLAH "eğer Muhammed olmasaydı ben de olmazdım" der. Bu resmen küfürdür. ALLAH samed tir. Hiç kimseye ihtiyacı yoktur. tüm varlıklar ona muhtaçtır o yarattığı hiç bir şeye muhtaç değildir.
Kayıtsız Üye
yüce islam dini bize peygamber efendimiz sav tarafından tebliğ edilmeseydi bizim ne Allah celle celalühüden ne de islamdan haberimiz olmayacaktı. yani peygamberimiz olmasaydı Allah teala da islam dini de yok hükmünde olacaktı. o yüzden kainatın efendisi Allah değil peygamber efendimizdir.
kainatın efendisi ne demek, kainatın efendisi demek, kainatın efendisi kimdir