Caferiler neden 3 vakit namaz kılıyorlar sebebleri delilleri nedir?

Caferiler neden 3 vakit namaz kılıyorlar sebebleri delilleri nedir?

Kayıtsız Üye
Soru: Bana Ehl-i Sünnet cemaatinden birkaç soru geldi ve fazla bilgili olmadığımdan bunları yanıtlayamadım; bana yardımcı olursanız çok sevinirim.
1)- Neden Şiiler, Ehl-i Sünnet’ten 15 dakika sonra iftar ediyor veya namaz kılıyor?
2)- Neden Şiiler namazlarını üç vakitte kılıyor da bizim gibi beş vakitte kılmıyorlar?
Şimdiden Allah razı olsun sizden. Vesselam.


Cevap: Caferiler neden 3 vakit namaz kılıyorlar sebebleri delilleri nedir?

Muhammed
Muhterem kardeşim, birinci sorunuzun cevabı şöyledir: Ehl-i Beyt İmâmlarından elde bulunan sahih hadislere göre akşam vaktinin ölçüsü, güneşin batı ufuklarında gözden kayboluşu değildir. Güneşin gözden kayboluşuyla birlikte, doğu ufuklarındaki güneşin ışınlarının oluşturduğu parıltı ve kızıllığın kaybolması da gerekir. Başka bir ifadeyle, güneş batı tarafında olduğunda ışınları karşı tarafa yansır ve doğu tarafının yüksek yerlerinde örneğin yüksek dağların başında güneş ışıklarından oluşan kızıllık gözükür; eğer doğu tarafında yüksek bir dağ ve benzeri bir şey olmasa bile güneş ışınlarının etkisi sonucu doğunun gök ufuklarında bu kızıllık görülür. Güneş yerin hareketi sonucu aşağı indikçe söz konusu parıltı ve kızıllık da karşı taraftan yani doğudan batıya doğru çekilir; güneş tam batınca bu kızıllık insanın baş tarafından geçerek batıya doğru kayar ve böyle olduğunda güneşin tam olarak battığı anlaşılır; yani şer’i ölçülere göre akşam olur. Oysaki Ehl-i Sünnet’te yaygın olan görüş şu ki akşam namazının vakti güneşin gözlerden kaybolmasıyla başlar. Hatta bazı Ehl-i Sünnet alimleri batı tarafında bir dağ olur da güneş dağın diğer tarafına geçme sonucu gözlerden kaybolursa bunu akşamın olması için yeterli bilmişlerdir. Ama Şia uleması arasında yaygın olan görüş bunun aksinedir. Şia uleması, Ehl-i Beyt İmâmlarından gelen sahih hadislere dayanarak akşam namazının vaktinin yukarıda açıklandığı üzere güneşin tam batışı, yani doğudaki kızıllığın insanın başının üzerinden batıya geçmesiyle gerçekleştiğine inanırlar. Şia’nın büyük âlimlerinden Merhum Sahib-i Cevâhir bu görüşün Şia uleması arasında fetva, amel ve nakil yönünden mutlak şekilde meşhur olduğunu nakleder. (Cevahir’ul Kelam, C.7, S.109)

Merhum Kuleynî Furu-ül Kafi‘de (C.1, S.77) ve Merhum Şeyh Tusî Et-Tehzib’de (C.1, S.141) İmâm Muhammed Bâkır’dan (Allah’ın selamı ona olsun) şöyle nakleder: "Şu taraftaki, yani doğudaki kızıllık yok olunca, güneş hem yerin doğusundan hem de batısından batmıştır."
Yine Şeyh Hurr-i Amuli Vesailu’ş-Şia‘da (C.3, S.129) Abdullah b. Vezzah’tan şöyle nakleder:

"Ben İmâm Musa Kazım’a (Allah’ın selamı ona olsun) yazdım ki, "Güneş gözden kayboluyor, akşam (karanlığı) başlıyor; sonra akşam (karanlığı) çoğalıyor, güneş de artık gözlerimizden kayboluyor, dağın başında bir kızıllık beliriyor; bizim bulunduğumuz bölgedeki müezzinler de ezan okuyorlar. Acaba böyle olduğunda ben namazımı kılayım mı? Oruca niyetli isem orucumu açayım mı? Yoksa dağın başındaki kızıllığın gitmesini mi bekleyeyim? İmâm Musa Kazım (Allah’ın selamı ona olsun) bana şöyle yazdı: "Ben kızıllık gidinceye kadar senin beklemeni ve dinin için daha ihtiyatlı olan şeyi tutmanı (gerekli) görüyorum." Bu hususta bir çok hadis vardır biz bu kadarıyla yetindik. Şüphesiz bu hadisler Ehl-i Beyt’e uymayı gerekli bilen her kes için hüccettir.

İkinci sorunuza gelince, günlük beş namazın (sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazlarının) beş vakitte mi kılınması farzdır? Yoksa öğle ve ikindiyi bir arada ve akşam ve yatsıyı da bir arada olmak üzere üç vakitte kılmak da mutlak surette caiz midir? Bu hususta Şia ulamasıyla Ehl-i Sünnet âlimleri arasında ihtilaf vardır. Şia uleması Kur’ân-i Kerim, Peygamber (s.a.a) ve Ehl-i Beyt İmâmlarından gelen sahih hadislere dayanarak namazların ayrı olarak beş vakitte kılınabileceği gibi üç vakitte de kılınabileceğine fetva vermişlerdir.
Şia ulemasının delilini kısaca şöyle açıklayabiliriz: allah-u Teala Kur’ân-i Kerim’de şöyle buyuruyor: "Güneşin batıya yönelmesinde, gecenin karanlığına kadar ve sabah vakti namaz kıl…" (İsra: 78) Ehl-i Sünnet’in meşhur tefsircilerinden Fahr-i Razi, bu âyetin tefsirinde şöyle diyor: "Eğer âyetin orijinalinde bulunan "gasak" kelimesi, karanlığın başlaması olarak tefsir edilirse, "gasak" gün batışının başlangıcı olur; buna göre bu âyette zikredilen vakitler üç vakittir: Öğle vakti, akşam vakti ve fecr (sabah) vakti. Bu da öğle vaktinin, öğle ve ikindi namazları için müşterek vakit olmasını, gün batışının da akşam ve yatsı namazları arasında müşterek vakit olmasını gerektirir. Bu ise mutlak şekilde öğle ile ikindiyi ve akşam ile yatsıyı bir arada kılmanın (cem etmenin) caiz olması sonucunu doğurur." (Tefsir-i Kebir, söz konusu ayetin tefsiri bölümü)

Namaz vakitlerinin üç vakit olduğunu belirleyen bir âyet de şöyledir: "Gündüzün iki ucunda (tarafında) ve gecenin gündüze yakın zamanlarında namaz kıl…" (Hud Suresi: 114)
Kurtubi kendi tefsirinde şöyle der: "Te’vil (tefsir) ehli bu âyetin farz namazlar hakkında nazil olduğu hususunda tam bir görüş birliği içindeler. Mucahid "Gündüzün iki ucunda" tabiri hakkında şöyle demiştir: "Bir uç, sabah namazının vaktidir ve diğer uç da öğle ve ikindi namazlarının vaktidir." Bu görüşü İbn-i Atiyye de benimsemiştir. Gecenin gündüze yakın zamanlarından maksat ise akşam ve yatsı namazının vaktidir."

Şeyh Saduk kendi sahih senediyle İmâm Cafer Sâdık’tan (a.s) şöyle nakleder:
"Şüphesiz Peygamber (s.a.a) öğle ve ikindi namazlarını bir ezan ve iki kamet ile bir arada cem etti (bir arada kıldı) Yine akşam ve yatsı namazını yolculuk olmadan ve her hangi bir özür de bulunmadan bir ezan ve iki kamet (yani her bir namaza bir kamet) okuyarak bir arada kıldı."
Yine İlel’üş Şerayi’ kitabında İmâm Cafer Sâdık’tan (a.s) şöyle nakleder: "Şüphesiz Resulullah (s.a.a) ortada her hangi bir zaruret ve özür olmadan öğle ve ikindi namazlarını bir arada kıldı. Ömer, kavmin (Peygamber’in zamandaki insanların) Peygamber’e karşı en cüretkarı idi; Peygamber’in bu iki namazı bir arda kılması üzerine, "Namazda bir yenilik mi olmuş?" diye sordu. Peygamber (s.a.a) "Hayır, sadece ümmetime bir kolaylık ve genişlik oluşturmak için böyle yaptım" dedi.
Bu hususta Ehl-i Sünnet’in muteber kaynaklarında da bir çok hadis vardır. Ama ne yazık ki Ehl-i Sünnet uleması fetva verirken bu hadisleri görmezlikten gelmişlerdir; belki de onlara göre sünneti kabul etmede ölçü, ilk üç halifenin ve Emevilerin bir hadisi kabul edip etmeyişleridir.

Örneğin Müslim kendi Sahih’inde İbn-i Abbas’tan şöyle nakleder: "Resulullah (s.a.a) Medine’de bulunduğunda her hangi bir korku ve yağmur da olmadan öğle ve ikindi namazlarını ve akşam ve yatsı namazlarını cem etmiştir (bir arada kılmıştır.) İbn-i Abbas’a "Bununla ne yapmak istedi?" diye sordular. İbn-i Abbas "Ümmetinin zor durumda kalmamasını istedi" diye cevap verdi."
Nevevi de Müslim’in şerhinde (C.1, S.246) şöyle diyor: "İmâmlardan bazıları yolculuk olmadan da namazları cem etmenin caiz olduğu görüşündeler."


Cevap: Caferiler neden 3 vakit namaz kılıyorlar sebebleri delilleri nedir?

Kayıtsız Üye
Bu bilgiler insanın böyle konular hakkında bilgi birikimini arttırıyor ve nasıl düşünmemiz gerektiğini belirtiyor


Cevap: Caferiler neden 3 vakit namaz kılıyorlar sebebleri delilleri nedir?

sumeyye
s.a. ben şia mezhebine yeni girdim fıkıh yonunde hiç bir bilgim yok sunilerin arasindayim ramazan orucu sunilere gore bir iki gun sonra tutuyorlar ben bu beni duşunduruyor acaba onlarla beraber tutsam ve bayrami onlarla beraber kutlasak olurmu aksi taktirde çok zorlanirim etrafimda şia hiç yok


khrmn87
Aleykumusselam ve rahmetullahi ve berakatuh.Şia mezhebine girdim diyen arkadaşım şu hadisi naklediyim sana ”Ümmetim kıyamete yakın 73 fırkaya ayrılacaktır ama bunlardan sadece bir tanesi kurtuluşa erecektir (inşaAllah) oda benim ve ashabımın gittiği yoldan gidenlerdir” Burdan kurtulacak tek fırka EHLİ SUNNET VEL CEMAAT İTİKADINDA OLAN İNSANLARDIRBu nedenle ehli sünnet vel cemaat itikadina uygun yaşa . Sia mezhebinden ayrıl ki hadiste kurtulma müjdesi alanlardan ol ( İnşaAllah)


Kayıtsız Üye
sünni iken şia mı oldunuz?Ben aleviyim şia hakkında bilgim var.Ramazan orucu aynı zamanda tutulur günler değişmez.Bilgisizliğin izi dert etmeyin öğrenirsiniz inşAllah.Sünnilerin arkasında namaz kılmanızda mahsur yok bende öyle yapıyorum hiç şia yok etrafımda siz siaya göre namaz kılınışını öğrenin ve namazda elleri bağlamamak şartıyla sünni imama uyabilirsiniz


Kayıtsız Üye
Bir arkadaş bir hadisten bahsetmiş. Hz. Muhammed kıyametten önce ümmeti 73 fıkıh ayrılacak diyor. Şuan kaçta diye sorayımda yakınsa ona göre hazırlanıyım. Kıyametin ne zaman kopacağı bilinmez bu 1, herkesin elinin altında kur-an var. Bir yol arıyorsunuz kuranın yolundan gidin. Kuranın dışında olan hadiste olsa sünnettir. Öğrendiğiniz yada çevrenizdekilere uymanız kuranla bağdaşıyorsa hicbir sakıncası yok. Şii yada sünni hiç fark etmez. Mezhep dediğin insanların kendine göre yorumudur. Sende aklı başında bir insansan aç vicdanınla oku kuranı zaten doğruyu göreceksin. Mezhepler siyasidir. Sonucu ölümdür. Zorla Türk ilim alimlerini sünni yada şii yakıştırması yapıldı. Halbuki hepsi islami tarafsızca türklere yayıyordu. İmamı azami bu yüzden yapılmayan hakaret ve işkence kalmadı.


Kayıtsız Üye
Selamunaleykum arkadaşlar kuranda namaz kil diye ALLAH emrediyor ama nasıl kilinacagindan bahsetmez biz bunlari peygamberimizden ogrendik ilk imamiz odur bu zamana kadarda oyle gelmis oyle gidecektir peygamberimizin yolundan ayrilmayin beş vakit namaz farzdir sünnetleride revadüt sünnettir ALLAH a emanet olun


Kayıtsız Üye
Yukarıda ilk cevapi veren demis zaten her seyi. bu arada 73 tarikattan yalnız sunni olicakmis cennetde falan soyleyen sahis neye dayanarak soyluyon onu? oysaki peygamber efendimiz Ali efendimize soyle buyurmus: ya Ali kiyametde mirasa ercekler senin siilerin olucak. siz simdi bunu yalan adlandirisrsinz. aslında size yazacaklarim çok ama şunu unutmayin. Müslümanlar cennete giricek. tabi ki cehennemde gunahlarinin hesabını cekebden sonra ve ya affolanlar cennete giricek.cehennemin ebedi sakinleri ise kafirlerdir. siz bizr kafirmi dediniz. benim RABBIM ALLAH SUBHANEKE VE BIHEMDIHI, DINIM ISLAM, PEYGAMBERIM MUHAMMED SELLALAHU ALEYHI VE ALIHI VE SELLEM, KITABIM KURAN sa nasil. kafirim ben? bu seri attigin için bana ve tum siilere ALLAH her iki cihanda senden hesabini sorsun. siilik güzel bir sey tabi anlayana. biz zulm, muaviye, yezit taraftarı diyiliz ya onun için soze hos gelmiyoruz. ALLAH a hevale ediyorum böyle dusunenleri…


Darusselam
Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

− Onlar benim ve ashabımın gittiği yolundan gidenlerdir.

Ebu Davud, Tirmizi, İbni Mace


Kayıtsız Üye
Kiyametin ne zaman kopacagini vaktini en iyi bilen Allahtir fakat kiyametin alametleride vardir yani kiyamete yakin zaman da olacak durumlar kutubi sittede yaziliyor çok iyi bilen en insanlar


Kayıtsız Üye
Öğle ile ikindiyi akşam ile yatsıyı cem ederek kıldı diyorsunuz. Sabah+Öğle+ikindi+akşam+yatsı nasıl olur da üç eder


Kayıtsız Üye
Selamun aleykum herkese. Yukarıda 73 fırka
Ile ilgili hadisi yazmışlar ve herkes de yorumunu yazmış. Bende kendi analizimi yazayım. O fırkanın ehli sünnet vel cemaat olduğunu yazmışlar. Bunun anlamı ‘sünnete ve cemaate bağlı kimseler’ dir. Soruyorum size hangi fırka sünnete bağlı olmadığını savunur ki. Eğer önemli olan buysa o zaman hepimiz sünnete uydugumuzu idda ediyoruz zaten. Her fırka o cennetlik olanın kendisi olduğunu idda ediyo zaten. Ayrıca hadisin rivayet edildiği kaynaklara bakarsanız herbirinde ehli sünnet vel cemaat tabiri geçmemiştir. Bazılarında bu tabir yazar. Bazısında yazmaz. Ehli sünnet kardeşlerimizin hepsinin bu hadisi sık sık dile getirmesi yeterli değil.


Kayıtsız Üye
Allah bizleri Muhammed ve Ehlibeytinin yolundan ayirmasin. Lâ ilâhe illAllah Muhammeden ResûlAllah. Lâ feta illâ Ali lâ seyfe illâ Zülfikâ.


harun boysal
Selam değerli müslüman kardeşlerim! Namaz nasıl kılınır kılınsın sonuç Allah’a secde etmektir. Bu yüzden de tartışmak gerekmez. Zaten hıristiyanlar müslümanların böyle kavgalarından yararlanıyorlar.


Kayıtsız Üye
Allah’a ve Resul’üne gerçek anlamda uyan tek yol Ehli Beyt’in yoludur.


Kayıtsız Üye
Değerli din kardeşim biz elhamdulilah müslüman iz. Ortak paydamiz budur. Peki madem Şii lik güzel bir şey se muta nikah i hakkinda ne diyor bak. Ve en önemlisi asrı saadet beri Şii islama ne fayda vermiş bak unutma Hz ali sadece sizin veliniz değil bizim de velimizdir. Hz ali acaba hayatında mutabakat nikah yapmış mi araştır cevap ver kaynak göster


Kayıtsız Üye
çünkü peygamber efendimiz dinde kolaylık yapın demiştir.


Kayıtsız Üye
Deminki arkadaşa bu tavsiyede bulunuyorsunuz da size bir sorum olacak; size vahimi geldi de kimin cennete gireceğini kesin olarak belirtebiliyorsunuz yada Allah’tan (c.c.) senetmi aldınız da böyle konuşabiliyorsunuz…


Kayıtsız Üye
Şis mezhep deildir apayrı bileydir. İslam bşle deildir . Şia yı kyranda abdullah sebe adında bır yahudıdır. Temelınde eski pers imparatorlugunun ınancını tasır . Irkcıdır farsileri yücelmek için ehli beyti bahane etmiştir . İslamın bazı şeylerini uygular islam gibi görünmek için . Tamamen siyasidir. Çokça mezhebi vardır kendi içinde. Hz.Ali ye peygamber der kimi mezhebi Allahın vahdedu vucud halidır,haşa, der saçmalıklarla doludur . Arkaddaş çok araştırmamış anlaşılan. Şia ya göre tüm müslüman kanı helaldir . Yahudılıkle çok benzer tarafları barındırır. Helekı cebraıl vahyı alı ye ındırıcekken hz Muhammede yanlıslıkla ındırdı savunur vede kuran yanlıs eksık der der de der bı doru durust yanı yokkı yazayım . Ben sahsen mezhep olayına çok da ınanan bırı deılım Allah akıl vermıs oku!!! Demıs ac oku be kardesım kuranı ona gore yasa


Kayıtsız Üye
Sümeyye kardeşim alimlerimizden gelen fetfaya göre bulunduğun konuma uyabilir vehdeti incitmemek ayrışmamak için iftarını biraz geç açabilirsin ancak ramazan namazlarında yada diğer namazlar uyabilirsib cemaat namazlarında.


Kayıtsız Üye
Kardeşim eğer ki sadece ehl-i sünnet kurtulusa erecekse, kalbinde hardal tanesi kadar iman bulunanlara cennet mujdelenmistir. Musluman olmak mi onemlidir yoksa sadece ehl-i sünnete inanmak mi? Allah akil fikir versin insAllah


Kayıtsız Üye
Kardeşlerim Allah kitabında ayrılmayın bölünmeyin diye emredecek,resul efendimizse ayrılığı veye ayrılanların bir kısmını övecek öylemi.o kendi kafasından hiçbir şey söylemez ve yapmaz.selam ona ve soyuna olsun.


Kayıtsız Üye
Selami aleykum kardeşlerim hani yetmiş uç firka diyor hadiste ben hiç bir firkaya inanmıyorum bu devirde Allah’a şükür namazımı falanca kiliyom simdi size bir ornek vermek istiyorum bir masa dsnun ve bu masanin yetmiş uç parçaya bulunduğunu hayal edin ortalikta masa diye visey kalirmi iste bu firkalarda dini boyle parcalayip anamizi ağlatirdilar herkese nasihatimdir bagli olduğunuz firkayi cemaati yine bir dsnun


Kayıtsız Üye
Salam aleykum qardaslar kimin cennet ehli oldugunu ALLAH c,c bilir yalnizca.muselman Namazini qilsin orucunu tutsun zekatini versin yaxsi insan olsun Ehli beyti sevsin InsALLAH qiyametde yaxsi olar.onun ucun burda demiyek hansi firqe cenetdikdi hansi cehenemlik


Kayıtsız Üye
merhaba ben liseye gidiyorum iki haftadır namaz kılıyorum ancak bu bazen günde 3 bazen 2 vakit oluyor hiç 5 vakit kılamıyorum ama her zaman evdeyken ezanı duyduğumda abdestimi alır namazımı kılarım hiç kaçırmam ancak okuldayken falan kılamıyorum namazlarım kabul olur mu? hiç namaz kılmamakla benim yaptığımın arasındaki fark nedir?


arifselim
Merhaba kardeşim. Tabiki de namazların geçerlidir kılabilirsin ve kılmak zorundasın bu Allah’ın bir emridir. Sakın şeytan seni aldatmasın. Kaçırsan bile devam et kılmaya. Ama kesinlikle 5 vakti düzenli olarak kılmaya çalışmalısın. Okuldayken sünnetleri kılamasan bile sadece farzları kılabilirsin. Allah yardımcın olsun.


Kayıtsız Üye
S.a ben hepinizi seviyorum lütfen birbirimizi tekfir etmeden asıl düşman olan yahudi ve onun Uşak’ları Na yoğunlaşın….


Kayıtsız Üye
ne demek muta nikahı. Kur an ı Kerim de iddet süresi bildirilmektedir. Bir kadın anlatıyordu bir gecede sapkınlar defalarca nikah kıymışlar.

Bakın haramı helal kılmak için neler yapıyorlar muta nikahı sonra yasaklanmıştır.
İsrailoğullarınada av yasağı konduğunda nasıl hile ile av yasağını delmek için birgün öncesinde ağ atıyorlar yasak günü ertesinde de topluyorlardı işte haramı helal diye saymaya çalışıyorlardı hile ile

Zinayı meşrulaştırmak gibi nikahı tanımadan böyle saatlik nikahı helal kılanlara kendilerince Kur an ı Kerim de iddet süreside varken hala böyle yapanlara ne demeli size havale ediyorum. Biz sünniyiz fakat Hz.Ali KerremAllahu Veche yi elbette seviyoruz bizi onun katli ile ilişkilendirenler anlamıyorlarmı biz karşı olsaydık hala karşıtlığımız devam ederdi.

Ayrıca Allah CC ve Peygamberleri hep galip gelmişlerdir son Peygamber Hz.Muhammed sallAllahu Aleyhi vessellem ile Tevhid ebediyen AlimAllah devam edecektir Nasılki Allah CC Müslümanların yok olmasına müsaade etmedi (Alparslanı da düşünün) MESCİD İ HARAMDA DA HALEN 5 VAKİT NAMAZ KILINMAKTADIR ELHAMDÜLİLLAH Allah CC bu yanlış olsaydı hiç müsaade edermiydi bu kaderidemi okuyamıyorsunuz ? yeni Müslüman olan kişiler dahi bu sünni akidesine göre amel etmeye gayret göstermekte hıristiyanlara karşı yahudilere karşı kimin ne zaferi var bakın bakalım şia nın kimlere galibiyeti var


Kayıtsız Üye
Hayırlı günler herkese.
3 vakite böldüğün zaman;
1) sabah
2) öğlen ve ikindi
3 ) akşam ve yatsı oluyor.

şii oldum diyen arkadaşa gelirse, çevrende şii olmamasını iyi yönden düşün ve öyle bir ortamda şii liği yaşa.
Bol bol araştır.bir mühür alarak bismillah de ( mühür = secde edileceği zaman başınızı koyacağınız en temiz şey,yani toprak )
çoklu insan gurubunun gitti yol kesin doğrudur diye bir kayde yok.bunu sakın unutma.hz hüseyn efendimiz kerbelada sadece 72 kişiydi( Allahın selamı kerbelada şehit olan hüseyin ve yandaşlarına olsun) ve yezid binlerceydi ( Allahın laneti ona ve yandaşlarına olsun ).nasibinde bu yola girmek varmış.bunun kıymetini bil ve kalbini temiz tut.bu yoldanda asla vezgeçme.ilmini ve bilgini güçlendir. Allah yolunu açık etsin.

(Allahın selamı Muhammed ve onun pak ehlibeytine olsun )


Kayıtsız Üye
iki cihan diyen arkadaş şiaaa meshebinin ne kadarda saptığının farkında değil ben eskiyi bilmem ama şuanda bulunan şiaları iii bilirim şii meshebinden çıkmış sünniyi seçmiş biri olarak konuşuyorum bizim rehberimiz kuran-ı kerimdir o ne güzel rehberdir ki anlayana.. .


Kayıtsız Üye
Arkadaşlar iftarımızı havanın tam kararma vaktinde açarız. Bu yüzden 15-20 dk bekleriz


Kayıtsız Üye
Sünni kardeşim Allahın selameti tüm müslümanların üzerine olsun bak kardeşim esasen İslamiyetde mezhep yoktur sonradan bazı olaylardan dolayı bölünmeler olmuştur. şianın ne olduğunu öğrenmenizi tavsiye ederim bir araştır sizin gibi mezhepçi yaklaşımlar yüzünden İslamiyet bu hallere düşdü.Sünni kardeşlerimizle bizlerin bir farkı yok tüm müslümanlar bizim kardeşimizdir. Sizlerin Iğdıra yada Karsa gelerek gerçek şianın ne olduğunu öğrenebilirsiniz selamlar.


Kayıtsız Üye
bir insana veya bir grup insanlara kafir demek için kesin deliller lazım (Kuran ve sünnet ışığında) eğer bir deliliniz olmadan söylerseniz ve kafir değil ise söyleyen kafir olur. Dikkatli olun.


Kayıtsız Üye
Üç veya beş vakitlerin ortası anlasildida her vakit kaç rekattir vakitlerde sünnet kılma sorunlugu varmi kuranda gecenin birvakti öğle yatsı var ama rekat yazmıyor bilgilendirirseniz memnun olurum ALLAH HIN rahmeti bereketi üzerinize olsun hazreti peygamber ve ehli beyiti sefahatciniz olsun


arifselim
Selamun aleykum verahmetullahi ve beraketuhu kardeşim. Beş vakit namazın kaç rekat olduğunu ve ne şekilde kılınacağını bizlere öğreten peygamber aleyhisselamdır. Kuranı kerimde 5 vakit namaza işaret etmektedir ama rekat sayılarını ve ne şekilde kılınacağını anlatmamıştır. Bunu peygamber efendimize bizzat Cebrail aleyhisselam gelmiş ve hem abdesti hemde namazı göstererek öğretmiştir.


Kayıtsız Üye
Yukarıda ki yoruma katılıyorum.Uzun söze gerek yok,madem ki vakitleri beş olarak kabul ediyorsunuz ve sabah,öğle,ikindi,akşam ve yatsı diyorsunuz o halde namaz vakitlerinib BEŞ olduğunu da kabul ediyorsunuz demektir.Bir bardak suda fırtına koparmayalım.


Kayıtsız Üye
ALLAHIN selami PEYGAMBER efendimize ailesine ve ehlibeytine olsun sii meshebine gecen kardesim benim adim aliekber simdi bir yorumda arkadaşlar biz siileri kafir goruyor sanirim isin kismina gelince 1 biz siiler elhemdulillah muslumaniz 2 kafir degiliz 3 bizi kotulemeyi birakin 4 halife vardi ve imam larin basi imam ALI RA DI ve sizin bütün alim hocalarinizin basi imam CAFERI SADIK dir asil husus sizin alimlerinizin cogu biz siileri sevmemekde ve kotulemekde bazi onemli kaynaklari çok iyi sakliyip gizliyorlar ve bunun iyi bir şey oldugunu saniyorlar ama lakin yaniliyorlar 73 fikih diyen kardesim galiba siz ehli sünnet cennettesizin biz siiler cehennemdeyiz sana sesleniyorum sii kardesim meshep filan yoktu insanların uydurmasi bu baska bir şey değildi imam ALI buyuruyor bizim belimizi biz gibi gorunup ama bizden olmayanlar kirdi diye naklediyor sen bu insanların konusmasina bakma yeterki namazını kil baksana adam kendini cennette saniyorr ehlisunnet benim her insana saygim var ama yerini bilmeyene saygim yok sizin cogu alimleriniz biz SII LERIN arkasindan iyi atip tutuyorlar ve yeni nesile iyi kotuluyorlar bize dost değil dusman cikariyorlar istersen yuz rekat sünnet kil bu seni yine kurtarmaz ara bozucu oldukdan sonra birde bir kisiden duydum ehli sennet den bir arkadaşimdan dediki peygberin torununu siz öldürdünüz madem biz öldürdük niye yasini senede 45 gun tutuyoruz madem biz öldürdük siz ehli sünnet meredeydiniz eyyyy ehli sünnetin insanlari sizler lakin içinizde dostdogru insanlar var ama içinizdeki pis insanlari agiklayin arabozucukdan basla bir isleri yok ALLAH sizlere izin vermesin namazını kilan kilsin ister eli kabali ister acik herkezin ibadeti kendine selametle


leylan
cebraıl vahyı alı ye ındırıcekken hz Muhammede yanlıslıkla ındırdı savunur vede kuran yanlıs eksık derler deniliyor. bende sii yim fakat bu düsünceleri dile getirenler bence fitnecidirler. Allah islah etsin.kendi öz Müslüman kardeslerimiz bu tür cirkin iftiralari atmaktan kacinmiyorsa gayri müslimin eziyetini çok görmemek lazim.


Kayıtsız Üye
Sünniler yezid taraftarı mi?
Yada yezid ismini koyan bir sunni gostersene bana?
sunni demek sünnete uyan demektir
Sia lik hz ali efendimize bağlılık ise her sunni sia dir ayrıca
ehlibeyt sevgisi her musluman da vardır olmazsa müslüman olamaz zaten
Şimdi ki sialik hz ali efendimiz ile hiçbir alakası kalmamış isim benzerliği sadece
Mollaların mezhebi olmuş oranı arastir bak mollalar ne yapmış dine anlarsin


Kayıtsız Üye
Bir şii olarak yukarıda şiilere iftira atanlara tek bir şey söylemek istiyorum Ebu Hanife nin görüşlerini savunan bir mezhepe inanıp aynı zamanda onun hocalarından biri olan imam cafer-i sadık ın görüşlerini savunan bir mezhepe iftira atarak kendinizle çelişmiyor musunuz biz yanlışsak siz nasıl doğru olabiliyorsunuz.. insanları ayrıştırmak yerine artık birleştirmeyi ayrılıklarımızı örtüp birlik olmamamızı Kuran ve peygamber efendimiz etrafında bileşmemizi neden istemiyorsunuz. İçinde art niyetle burada iftira atanları Allah’a havale ediyorum..


Kayıtsız Üye
4-102 ayetini okursak nasıl namaz kılındığını görürüz..kurana ön yargısız yaklaşırsak. kitapta hiç bir şeyin ihmal edilmediğini bilirsek 6/38 , 16/59),. (Nahl, 16/89). ve Allahın bizlere gönderdiği kitap olarak bakarsak yine Allahı hakkıyla tanıyıp bilirsek hayatımızda din diye bize dayatılan bir çok şeyin olmadığını göreceğiz…


Kayıtsız Üye
Öğle ve ikindi bir akşam ve yatsı da bir kiliniyor çünkü öğle ve ikindi yi bir gördüklerinden dolaylı akşam ve yatsı yı da bir gördüğümüzden dir caferiler 3 vakit namazı bundan böyle kılıyor ben de bir Caferi olarak söylüyorum


Kayıtsız Üye
S. A kardeşim. Peygamber (SAA) efendimiz den hadis yazarak bu hadis sonucunda diğer arkadaşın kararına etki de bulunmaya çalışıyorsun. Akıl insan oğluna verilmiş ve diğer canlılardan daha üstün olmasını saglayan en büyük nimettir. Ümmetim 73 fırka ya ayrılacak ve bunlardan biri kurtuluşa erecektir. Buyurmuştur. Kurtuluşa eren fırka hangisi diye sorulduğunda benim yolumu izleyenlerdir.buyurmuştur. Peygamber efendimiz kızı hz. Fatıma amca oğlu hz. Ali torunları hz. Hasan hz. Hüseyn ve onların soyu olan 9 büyük imamın yoludur inşAllah. Senin Prof. Dr. Muhammed Ticani nin "Doğruya Doğru" adlı kitabını okumaya davet ederim. Sünni olan Ticani nin hayatını anlatır okursun inşAllah. Bu mesajı okuyan tüm kardeşlerim tarafsız ve ön yargısız bu kitabı okuyun inşAllah. Selam ve dua ile.


Kayıtsız Üye
Canım kardeşim o yazmış olduğun hadisi şerif kaynaklarda olan biçimi benden sonra 73 fırkaya ayrılacaktır. Bunlardan biri kurtuluşa erecek ve bunlar benim ve ehlibeytimin izinde giden fırkasıdır buyrulur. Ehli sünnet kaynağında var olan bu hadis sahih değildir sahabenin hangisini örnek alıyorsun onların içinde mürted olanlarda vardır bunu buhari de geçer. Hak sadece kuran ve ehlibeyt tir onlar Allah ve resulllah kurtuluş için garanti vermiştir


Kayıtsız Üye
Eline sağlık bunlar kuranı anlamadan okuyan tayfa oyüzden çamura saplanmışlar o ona o ona pislik atıyo kuranda kaçyerde aklınızı kullanın diyor Kuranı hadislerle kendilerine uyduruyorlar ki bu tayfa hiç kuranın türkçesinide (yani anlayarak) okumazlar bir kere okusalar herşeyi görürler


Kayıtsız Üye
kur ‘an hepinizde var acın okuyun diyen kardeş
böyle bir ayet mi var? yoksa resul ne verdiyse onu alın, neyi emrederse yapın neyi yasaklarsa vazgeçin mi diyor.? ihtilafa düştüğünüz meselerde resûlünü hakem yapıp onun buyurduguna karşı en ufak bir şüphe kalmayıncaya kadar mümin olamayacağımızı mi söylüyor. Allah teala ayrıca resûlünü ayetleri açıklayıcı olarak gönderdiğini buyuruyor. e benim güzel kardeşim. din hakkında konuşmak büyük mesuliyettir. son bit ayetle bitirelim. sizin inandiklariniza sizin gibi inananlar ancak kurtulanlardir. şimdi resulullah eleyhisselam ve sahabesi nasıl yaşadıysa o bizim dosdoğru yolumuzdur. sianin hadis diye önünüze koydukları acem palavralarıdır. onlarda uydurma hadis derya deniz gibi coktur


Kayıtsız Üye
Çok iyi söylediniz herşeyi ağzınıza sağlık ama bir sii ye nasıl bunu anlatabilirsiniz ki


Kayıtsız Üye
Ashabı kiramı kötüleyenler ile ilgili bir sürü hadis var iken, onlardan biri olan Hz. Muaviye’yi kötüleyenlere diyecek bir şey bulamadım. Bir tanıdığım vardı ve uzunca konuşmuştuk. Kendisi şiaydı ve bana anlatmıştı. Hz. Ömer isminin ve Hz. Ayşe isminin konulmasının yasak olduğunu vs. Şiilere diyorum. Öğrendiğim kadarıyla aralarında düzgün olanların olduğunu duydum lakin sahabiye hakaret edenlerin var olduğunu ve Hz. Ali’ye peygamber diyenlerin haşa var olduğunu da duydum. Yani kısacası sapık fırkalar var. Bütün ümmetinin saygıyla bahsettiği ve ehli-sünnetin reisi olan kabul edilen imam-Azam Ebu Hanife hazretleri gibi imam-Malik, imam-Şafii ve Ahmed bin Hanbel hazretler gibi müçtehid olan, hayatlarını din ile geçirmiş alimler vardır. Imam-Malik, Hz.Ömer’in oğlunun azatlı kölesinin kapısında duru ve ona o konuda Hz.Ömer veya oğlu nasıl hüküm verirdi diye sorarmış. Böyle alimler kendileri mi uydurdu haşa 5 vakit namazı. Şahaneye baktılar, sünnete baktılar. Sabah namazı vaktinde sabah namazı, öğle namazı vaktinde öğle namazı, ikindi namazı vaktinde ikindi namazı, akşam vaktinde akşam namazı ve yatsı vaktinde yatış ile ardından vitir namazı vardır. Bir şii ile konuşmuş biri olarak soruyorum. Neden Hz. Ömer ve Hz.Ayşe isimlerinin konulması yasak? Muta ile ilgili bir sürü hadis varken neden legal kabul ediliyor. Hadisi
Şerif’te de belirtiliyor bu ümmetin delalette birleşmeyeceği. Şu an da dünyada en çok ehli-sünnetden olan hak mezhepler takip ediliyor. Ahmed. Bin Hanbel hazretleri aynı zamanda hadis ile de uğraşıyordu ve hangi ravinin güvenilir olduğunu bilmiyor muydu? Diyeceklerm bu kadar.


caferilerde namaz, caferilikte namaz, caferilik namaz

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();