Lazerli epilasyon caizmidir?
hewal
Selamun aleykum arkadaşlar daha önce tüy dökücü krem hususunda bir konu açtım cevap verdiniz ALLAH razı olsun benimmerak ettiğim bir husus daha var bunada kesin cevap verirseniz sevinirim şimdi sürekli traş olmak zor ee zamanın şartlarıda bu tüylerden tamamen kurtulmaya müsait ama peygamber efendimiz sav zamanında acaba buna benzer bir konu varmı buna vermiş olduğu bir cevap varmı lazerliepilasyon ile tüylerden kalıcı bir şekilde kurtulmak caizmidir yada sonuçta edep yeri başkasının görmesi haram ama burada bir istisna oluyormu buna cevaz varmıdır müsade varmıdır yada tamamen kurtulmak için kullanıla bilecek krem veya başka bir yöntem varmıdır cevaplarınızı bekliyorum ALLAH hepinizden razı olsun
Cevap: Lazerli epilasyon caizmidir
şaf_ak
ve aleykumselam
Lazer epilasyon caiz midir?
Bir bayanın kolundaki bacağindaki kılları bir daha hiç çıkmayacak şekilde ameliyat ederek aldırması dinen caizmidir? Sakıncası var mıdır?
Evet caizidir. Ancak bazı konulara dikkat etmek gerekir.
Kadın ve erkekte örtünmesi gereken yerlere avret denir. Dört çeşit avret vardır:
l – Erkeğin erkeğe nisbetle avreti,
2- Kadının kadına nisbetle avreti,
3- Erkeğin kadına nisbetle avreti,
4- Kadının erkeğe nisbetle avreti,
Erkeğin erkeğe nisbetle avreti: Diz ile göbeğin arasıdır. Diz ile göbeğin arasındaki yerlere bakmak haramdır. Cumhuru ulemaya göre böyledir. Malikîlerin bazılarına göre baldır avret değildir.
Kadının kadına nisbetle avreti, yine diz ile göbeğin arasıdır. Ne hamamda ne başka yerde diz ile göbeğin arasındaki kısma bakmakcaiz değildir.
Erkeğin kadına nisbetle avreti-ise; mahremi olduğu takdirde yine diz ile göbeğin arasıdır. Na mahrem, yani yabancı ise kimi diz ile göbeğin arası, kimi bütün vücudu avrettir, diyor. Şafiî mezhebi bu görüştedir. Yani nasıl erkeğin kadına bakması haram ise kadının da erkeğe bakması haramdır. Kadının erkeğe nisbetle avreti ise Şafiî ve
Hanbeli’ye göre "yüz ve el dahil bütün vücut avrettir." Hanefi ve Malikî mezheblerine göre ise yüz ve el müstesna bütün vücut avrettir. Avret olan yerlere bakmak haram olduğu gibi mes etmek yani dokunmak da haramdır. Doğum ve tedavi gibi bir zaruret varsa ihtiyaç nisbetinde müsamaha edilir.
Cenab-ı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allah’ın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.
Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mes’uliyet altına sokabilir.
Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (a.s.m.), başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah’ın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.
Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.
Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:
– Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması câizdir.
"İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple (eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!
Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır.” ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s. 370)
Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.
Ahmed Şahin
Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar II. 167
arşivden Şem’a hocadan alıntı..
Cevap: Lazerli epilasyon caizmidir
hewal
evet biliyorum ben bu yazıyı konuyu açtıktan sonra gördüm okudum ama tam olarak anlamış değilim namahrem olan noktalara bunu yaptırmak caizmidir
ayrıca cevabınız içinde çok teşekkür derim
lazerli epilasyona gerek kalmadı
hewal
dahada cevap gelmedi ama ben buı arada başka bir şey öğrendim arkadaşlar öğrendim ki ağda yaptıktan sonra limon ve kaya tuzunu karıştırıp ağda yapılan bölgeye sürüldüğü takdirde istenmeyen tüyler tamamen yok oluyormuş bu işlemi 4 , 5 seans yapmak gerekiyormuş yapanlar başarılı olmuş ben yanaklarda dendim çözüm olursa cevap yazarım tekrardan ama yinde soruma cevap veren olursa memnun olurum aslında hocama sormak istiyorum ama utanıyorum burada kimsekimseyi tanımadığı için rahat yazabiliyoruz ha bu rahatlıktan maksadım herşeyiaçık açık anlatacaz diye bişey yokama işte insan daha rahat oluyor daha iyi ALLAH hepimizden razı olsun amin ALLAH a emanet olun
istenmeyen tüyleri tamamen aldırmak günahmıdır, tüylere lazer yaptırmak günah mı, tuylerden kalici olarak kurtulmak gunahmi