Namaz hakkında çeşitli sorular.(Lütfen okuyun)

Namaz hakkında çeşitli sorular.(Lütfen okuyun)

musab.b.umeyr
Arkadaşlar namaz kılmak içinde çeşitli şeyler beni tereddüte düşürdü.
Sizden cevapları bekliyorum.İşte sorularım

1-Namaz kılarken ”Semi Allahu limen hamideh” diyip doğruluyoruz ve bundan sonra tam olarak ne denir?Ben sadece ”Rabbena lekel hamd” diyorum.Ama camide namaz kılarken birkaç kişinin ”Allahumme rabbena lekel hamd” dediğini duydum.Hangisi doğrudur?Eğer ikiside doğruysa hangisi daha makbuldür?Anlamları nelerdir?

2-Mesela ikindi namazını yine cemaatla kılıyoruz.Bildiğiniz gibi imam ikindi namazında sureleri sessiz okur.Biz de o sessizlikte Fatiha ve yanında bir tane daha sureyi okumalı mıyız?Ben okuyanlardanım.Acaba okumak mı doğru yoksa okumamak sadece imamı beklemek mi doğru?Veya ikiside doğruysa hangisi daha makbuldür?

3-Yine namazda son oturuşta ”Rabbena” duasını okuyoruz.Acaba sadece ”Rabbena atina fiddünya haseneten ve fil ahireti haseneten ve kına azabennar” deyip selam vermek doğru mudur?Ben böyle yapıyorum.Yoksa ”Rabbenağ firli” yide okuyacak mıyız?

Bu sorularımı teker teker şıkkına göre cevaplar mısınız?
Yanlış varsa düzelteyim…

Teşekkürler…

Selametle…


Cevap: Namaz hakkında çeşitli sorular.(Lütfen okuyun)

Hoca
< 1-Namaz kılarken ”Semi Allahu limen hamideh” diyip doğruluyoruz ve bundan sonra tam olarak ne denir?Ben sadece ”Rabbena lekel hamd” diyorum.Ama camide namaz kılarken birkaç kişinin ”Allahumme rabbena lekel hamd” dediğini duydum.Hangisi doğrudur?Eğer ikiside doğruysa hangisi daha makbuldür?Anlamları nelerdir >
İkisi arasında anlam açısından fark yok.
ek olarak itidalde şu dua okunur: "Rabbena lekel hamd, Hamden kesiren tayyiben mubareken fih."
< 2-Mesela ikindi namazını yine cemaatla kılıyoruz.Bildiğiniz gibi imam ikindi namazında sureleri sessiz okur.Biz de o sessizlikte Fatiha ve yanında bir tane daha sureyi okumalı mıyız?Ben okuyanlardanım.Acaba okumak mı doğru yoksa okumamak sadece imamı beklemek mi doğru?Veya ikiside doğruysa hangisi daha makbuldür? >
Bu konuda en iyisi mezhebinize uymanız.
Hanefiler okumaz, Şafiiler okur.
< 3-Yine namazda son oturuşta ”Rabbena” duasını okuyoruz.Acaba sadece ”Rabbena atina fiddünya haseneten ve fil ahireti haseneten ve kına azabennar” deyip selam vermek doğru mudur?Ben böyle yapıyorum.Yoksa ”Rabbenağ firli” yide okuyacak mıyız? >
Rabbena Atina ve Rabbenağfirli duaları sünnettir.
Dileyen okur dileyen okumaz. Okuyan sevabını alır/dua etmiş olur.
Okumayan mahrum kalır.


Cevap: Namaz hakkında çeşitli sorular.(Lütfen okuyun)

musab.b.umeyr
Teşekkür ederim cevaplarınız için.

O zaman benim sadece ”Rabbena lekel hamd” dememde sakınca yoktur heralde öyle mi?
2. soruma gelince bunda da mezhebime uymuyormuşum ben.Bu günah mıdır?
Bence değildir de merak ettim.Sonuçta Allah’ın dini birdir.Zaten mezhep olayınıda anlamıyorum ya hani neyse…
Rabbenağfirli yi öğrenene kadar Rabbena ya Ya Allah diyorum inşAllah…

Teşekkürler…


Cevap: Namaz hakkında çeşitli sorular.(Lütfen okuyun)

noktasal
selamlar siteye yeni katıldım yeni konu acmak yerine burdan sormak istediklerimi yazıcam

namaza yeni başlıyorum aklıma takılan 1-2 husus var şimdi Fatiha suresinden sora zammı surelerden sadece birini okusam olurmu yani tüm namaz vakitlerinde diyelim İhlas suresini okursam yanlış yapmış olurmuyum yoksa her namaz vakti okudugumuz sureyi değiştirmelimiyiz çünkü ezber konusunda biraz sıkıntım var zorlanıyorum

birde tesbihatlarda Ayetel-kursi gibi uzun bir sureyi ezberdenmi okumak şart yoksa kitaptan okuyabilirmiyiz

birde yatsı namazını bazı arkadaşlarım geç kılmak daha hayırlıdır dediler bu dorumudur yani akşam namazından sora istedigim herhangi bir vakitte kılabilirmiyim
şimdiden teşekkürler.


Hoca
Yatsı namazını geciktirmek sünnettir ama herkese değil.
Vaktini ilim ve ibadetle geçirenlere sünnet, boş boş oturup vaktini heder edenlere değildir.


noktasal
ilgilendiğin için teşekkür ederim ama tam istediğim cevabı alamadım
zammı sure kavramını anlamıştım zaten ama namaz kılmak ile ilgili videolara bakınca her namazda farklı bir sure okundugunu gördüm ama Peygamberimizin (sav) bir hadisinde kuranda en kolayınıza gelen sureyi secip okuyabilirsiniz buyuruyolar. kafamın karıştığı nokta bu husus idi.yani 5 vakit namazı Fatiha ve İhlas suresi ile kılabilirmiyim zamanla zaten 1-2 sure daha ezberlerim diye düşünüyorum
yatsı namazını sormamım sebebi ise akşam kılıp uyumayı planladığım içindir yani akşam 22.00-24.00 arası vakitlerde


Hoca
< yatsı namazını sormamım sebebi ise akşam kılıp uyumayı planladığım içindir yani akşam 22.00-24.00 arası vakitlerde >
Elebette kılabilirsin kardeş.
Zammı süre konusu ise, en az iki süre bilmen yeterlidir.(hanefi mezhebine göre)
Kevser süresi ile İhlas süresi gibi.
Şafiilerde ise, zammı süre okunması vacip değildir. Dileyen okur.


noktasal
Allah razı olsun cevaplar için
ilk namazımı camide kılmayı düşünüyorum dosdoru kılmak için
Allah hidayet ve sabır verirsede ömrümün sonuna kadar bırakmıycam İnsAllah


mumsema
< Allah razı olsun cevaplar için
ilk namazımı camide kılmayı düşünüyorum dosdoru kılmak için
Allah hidayet ve sabır verirsede ömrümün sonuna kadar bırakmıycam İnsAllah >

Allah cc hidayetten ayırmasın.
Dini kitap satan bir kitap evine gidip "namazla ilgili kitaplar" alıp okumanı tavsiye ederiz.
Allah’a emanet ol


halim_38
Allah Teala şöyle buyurmuştur: "Kur’ân okunduğu zaman dinleyin ve susun; belki ikram görürsünüz.
Rabbini içten, yüksek olmayan bir sesle yalvararak öğle ve ikindi vakitlerinde gizlice an. Sakın dikkatsizlik etme.” (A’râf, 7/204-205)
İkinci ayetteki "öğle ve ikindi” karinesi birinci ayetteki Kur’an okumanın ve ikinci ayetteki Allah’ın anmanın namazda olan ameller olduğunu göstermektedir. Bu, gündüz namazlarının (öğle ve ikindi) kıraatinin sessiz, gece namazlarının (akşam, yatsı ve sabah) kıraatinin sesli olacağını gösterir.
Yukarıdaki "Kur’ân okunduğu zaman dinleyin ve susun;” ayeti, kıraat sesli olduğunda cemaatin susmasını, "Rabbini içten, yüksek olmayan bir sesle yalvararak sabah akşam gizlice an.” İfadesi cemaatin dinleyecek bir şeyi olmadığında kendisinin de kıratta bulunmasının gerektiğini gösterir.
Bunun bir delili, ilk ayette yer alan "Kur’an okunduğu zaman” ifadesinde Kur’an okuyanın bir kişi (imam) olduğu, "onu dinleyin” ifadesinde ise dinleyicilerin çoğul (cemaat) olduğudur. Aynı şekilde ikinci ayette Rabbini içten, yüksek olmayan bir sesle yalvararak öğle ve ikindi vakitlerinde gizlice an. ifadesinde zikirde bulunacak olanın tekil olması, kıraat sessiz olduğunda imam olsun cemaat olsun herkesin okuması gerektiğini gösterir. Cabir b. Abdillah’tan rivayet edilen "Biz imamın arkasında öğle ve ikindi namazlarının ilk iki rekâtlarında Fatiha ve bir sûre: son iki rek’atlerinde sadece Fatiha okurduk.” (İbn Mace, İkâmetu’s-Salât, 11)Hadisi de bunun başka bir delilidir.


Kayıtsız Üye
Nama kılarken Fatiha duasından sonra Rabbena firli duası okunurmu?


musab
<
Yatsı namazını geciktirmek sünnettir ama herkese değil.
Vaktini ilim ve ibadetle geçirenlere sünnet, boş boş oturup vaktini heder edenlere değildir. >

Bu dediğinize kaynak gösterebilir misiniz? Yani yatsıyı geciktirmenin sünnet olması için bu sizin yazdığınız ayrımı yapan kaynak ismi verebilir misiniz?


Acizanekul
yatsıyı gecenin son bölümünde kılmanın daha iyi olacağını biliyorum ben de ,bilen varsa tam olarak anlatabilir


Kayıtsız Üye
Sadece Vitir namazı gecenin 3de 1 ine bırakmak sünnettir yatsı namazı da hernamaz gibi tam vaktinde kılmak sünnettir. Araştırmalarımdan öğrendiğim kadarıyla.


Kayıtsız Üye
fatiha dua degildir,fatiha suredir,ondan sonra bir sure daha okunmak zorunda,rabbena firli dua dir onu okuyamazsin.


Kayıtsız Üye
Merheba,ben namaza yeni bawladim bir defasinda akwam namazını unutarak uc rekat yerine dord rekat kıldım,namazi bitirdikten sonra farkina vardim,namazim bozulmuwmudur?
ikinci sorumsa çok kere namazda ikinci oturuwta ettehiyyatudan sonra Allahumme salli ve Allahume barik dualarını okudum,sonra kalkip son iki rekati kıldım namazim bozulmuwmudur?Lutfen cevaplandirin wimdiden tewekkurler!


arifselim
Merhaba. Eğer namazda bunu hatırlarsan ve artık ayağa kalkmış isen o rekatı rüku ve secde ile tamamlar ve sonunda da sehiv secdesini yaparsın. Ama bunu yapmadan namazı o şekilde tamamlamış isen bu namazı yeniden kaza etmen gerekir.

İkinci sorunun cevabı ise, hanefi mezhebine göre sali barik dualarının okunmaması gereken yerlerde okumak sehiv secdesi gerektirir. Ama sehiv secdesi yapmamış isen bu namazı kaza etmeye gerek yoktur.


Kayıtsız Üye
Hayırlı günler. Bende tırnak koparma hastalığı var acı oje vs kullandım ama buna engel olamadım bu durum beni çok rahatsız ediyor ellerimi hissetmiyorum bazen uyuşuyor bir tek normal abdest tutmayan oje varken kendime engel olabiliyorum çok sık koparmiyorum oje varken ama namaz da kılmak Istiyorum oje varken namaz kılmak mümkün mudur bu durum beni çok uzuyor namaz kalmayıncaya hiç bir işim yolunda gitmiyor


arifselim
Hayırlı günler. Oje abdest almaya engeldir. Bu huy gerçekten sıkıntı veren bir huydur lakin yinede bu senin için geçerli bir mazeret değildir ve bu ojeyi kullanamazsın. Bunun için başka çarelere bakmalı ve iradenle savaşmalısın.


namazda rabbenağfirli okunur mu, namazda son oturuşta rabbenağfirli okunur mu, rabbenağfirli namazda okunur mu

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();