Namazın son oturuşunda abdesti bozulanın durumu
Muhammed
namazın son oturuşunda abdesti bozulanın durumu
408- Abdullah b. Amr (r.a.)’den rivâyet edildiğine göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: Namazın son oturuşunda selam vermeden önce kişinin abdesti bozulursa namazı geçerlidir. (Ebû Dâvûd, Salat: 187)
Tirmîzî: Bu hadisin isnadı pek sağlam değildir. Hadisçiler karışıklığa düşmüşlerdir. Bir kısım ilim adamları: Tahiyyatı okuyacak kadar oturan kimsenin abdesti bozulursa namazı tamam olur demektedirler. Bir kısmı da: Tahiyyat okumadan ve selam vermeden abdesti bozulursa namazını yeniden kılması gerekir. demektedirler ki, Şâfii, bunlardandır.
Ahmed diyor ki: Tahiyyat okumadan selam verirse namazı caizdir. Çünkü Rasûlullah (s.a.v.) namazın bitmesi selamdır demektedir. Tahiyyat okumak selam vermekten daha hafiftir çünkü Rasûlullah (s.a.v.) iki rek’atta kalkmış tahiyyat okumaksızın namazına devam etmiştir.
İshâk b. İbrahim: Tahiyyat okursa selam vermese bile namazı caizdir demekte ve Rasûlullah (s.a.v.)’in İbn Mes’ûd’a, teşehhüdü öğrettiği şu hadisini delil getirmektedir; Tahiyyatı okuyup bitirdiğinde gerekeni yapmış olursun
Tirmîzî: Abdurrahman b. Ziyâd b. En’um, İfrikî’dir. Bazı hadisçiler bu kimseyi zayıf kabul ederler. Yahya b. Saîd el Kattan ve Ahmed b. Hanbel bunlardandır.
Cevap: Namazın son oturuşunda abdesti bozulanın durumu
Ecrinim
Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: "Namazın son oturuşunda selam vermeden önce kişinin abdesti bozulursa namazı geçerlidir
Allah c.c. razı olsun
son oturuşta abdest bozulursa, tahiyyattan sonra abdest bozulursa