Vitir namazı kılmamak günah mıdır?

Vitir namazı kılmamak günah mıdır?

Zeineb
Esselamun Aleyküm.
5 vakit namazdan başka namazım yok.
Vitir namazı takıldı aklıma.
Kılınmaması günah mıdır, yoksa isteyen kılmayadabilir mi?


Cevap: Vitir namazı kılmamak günah mıdır?

Muhasibi
Şafi mezhebine göre kılmazsan bir sakıncası yoktur
Hanefi mezhebine göre vaviptir. kılmazsan kaza etmen lazım.
Kılarsan sevabı çoktur. Tavsiye ederim.


Cevap: Vitir namazı kılmamak günah mıdır?

Desert Rose
< Şafi mezhebine göre kılmazsan bir sakıncası yoktur
Hanefi mezhebine göre kılmazsan kaza gereklidir.
Kılarsan sevabı çoktur. Tavsiye ederim
. >

Sebebi de şu Vitir Namazı Şafiide Müekked Sünnet yani kuvvetli sünnet
Hanefide ise Vaciptir kardeşim.


Cevap: Vitir namazı kılmamak günah mıdır?

konya442
< Sebebi de şu Vitir Namazı Şafiide Müekked Sünnet yani kuvvetli sünnet
Hanefide ise Vaciptir kardeşim.
>


Es-Selamu Aleykum
Bilginiz varmi neden Hanefide Vacip ve Şafiide Müekked Sünnet yani kuvvetli sünnet.

Simdiden Allah razı olsun


_Kul
Vitir, itıifakla kılınması istenen bir namazdır. (Fethu’l-Kadîr, I, 300-310) Çünkü Hz. Peygamber (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Ey Kur’an ehli! Vitir namazı kılın. Çünkü Allah tektir, teki sever." (Ebu Dâvud ve Tirmizî sahih diyerek rivayet etmiştir.) Vitir namazı Hz. Peygamber (a.s.)’e farz idi. Bunun delili şu hadis-i şeriftir: "Üç şey vardır ki, bana farzdır, fakat size farz değildir: Kuşluk namazı, kurban ve vitir namazı." (Bu hadisi Hakim ve Ahmed İbni Abbas’tan tahric etmiştir. Zehebi, Hakim sükut etti, demiştir. Hadis münker ve gariptir. Nasbu’r-Râye, II, 115)

Vitir namazı, Ebu Hanife’ye göre, bayram namazları gibi vacip bir namazdır. İmam Ebu Yusuf ile İmam Muhammed’e ve diğer fakihlere göre sünnet-i müekkededir.

Ebu Hanife’nin dayandığı delil şu hadistir: "Allah size bir namaz daha fazladan ilâve etmiştir. Bu namaz da vitirdir. Vitir namazını yatsı ile sabah vakti doğuncaya kadar geçen zaman içinde kılın," (Tirmizi rivayet etmiştir) Bu hadisteki kılın sözü emirdir, emir ise vacip olmayı gerektirir. Hanefilerin ittifakı ile bu namazı inkâr eden kimsenin kafir olmamasının sebebi âhad sünnet ile sabit olmasıdır. Bu Ebu Hanife’den rivayet edilen, vitir namazının sünnet olduğu ile ilgili görüşün manasıdır. Buna binaen Ebu Hanife’ye göre, özürsüz olarak vitir namazının oturarak yahut binek üzerinde edâ edilmesi caiz değildir.

Bu hadisi başka bazı hadisler de kuvvetlendirmekledir. Bu hadislerden biri de Ebu Eyyub’dan rivayet edilen şu hadistin "Vitir haktır. Beş rekât ile vitir kılmak isteyen kılsın Üç rekât ile kılmak isteyen kılsın, tek rekât ile kılmak isteyen yine kılsın." İbn Bureyde’nin rivayetinde ise şöyle denilmektedir: "Vitir haktır. Vitir kılmayan bizden değitidir.:" (Bu hadisi Ahmed rivayet etmiştir.)

Cumhur vitir namazının sünnet olduğuna hadisleri delil getirmiştir. Bu hadislerden bazıları şunlardır:

"Hz. Peygamber (a.s.)’e bir bedevî "Benim üzerimde farz bir namaz var mıdır? diye sorduğu zaman: "Beş vakit namaz" cevabını vermiştir. Bedevî: "Benim üzerimde bundan başka bir boç var mıdır?" sorusunu tekrarlayınca Hz. Peygamber (a.s.): "Hayır, ancak nafile kılarsan bu müstesna" buyurmuştur."(Bu hadis üzerinde Buharî ile Müslim ittifak etmişlerdir.)

Ubade b. Sâmit, vitir namazı vaciptir diyen bir adamı yalanlamış ve şöyle demiştin "Resulullah (a.s.)’ın şöyle buyurduğunu duydum: Beş vakit namazı Allah kullar üzerine gece ve gündüz farz kılmıştır."(Bu hadisi Ebu Dâvud ile Ahmed rivayet etmişlerdir.)

Hz. Ali’nin de şöyle dediği rivayet edilmiştir: "Farz namazlarda olduğu gibi, vitir vacip değildir. Fakat o, Hz. Peygamber (a.s.)’in sünnet kıldığı bir ibadettir. "(Bu hadisi Ahmed ile Tirmizî rivayet etmişlerdir.)

Vitir namazının hayvan üzerinde zaruretsiz olarak eda edilmesi de caizdir. Dolayısıyla sünnetlere benzemekdir. İbni Ömer’in rivayet ettiğine göre: "Hz. Peygamber (a.s.) devesi üzerinde giderken vitir namazı kılardı."(Buharî ve Müslim rivayet etmişlerdir.)

Hadis âlimleri bunlar hakkında tenkit edici sözler söylemişlerdir. "Vitir namazı kılmayan bizden değildir." hadisi zayıftır. Ebu Eyyub’un rivayet ettiği "Vitir haktır" hadisinin ravileri her ne kadar güvenilir ise de kuvvetle müstahap olduğu manasına tevil edilmiştir. Çünkü İmam Ahmed şöyle demiştir: "Kasten vitir namazını terk eden kişi kötü bir adamdır. Bunun şahitliğinin kabul olunmaması gerekir." (İslam Fıkhı, Zuhayli, c.II, s.130-131)
Sorularla İslamiyet


Ufkuaçık
Selamün aleyküm kardeşlerim…

Vitir namazını üşenmeden kılalım.Vacipde olsa sünnette olsa fark etmez.Zarar etmeyiz kâr ederiz.Mecbur olmadıkça terketmeyelim diyorum…


noktasal
müslümanlık bildiğimiz gibi kolaylık dinidir insanların sosyal hayatlarını devam ettirmeyi engelliycek emirller vermemiştir rabbimiz bize .vitir namazının vakti yatsı ve sabah namazı arasıdır yani sabah olmadan önce gece yarısıdır. bu vakitlerde insanların cogu uykuda oldugu için kalkmaları çok zordur kalkanda bedenini yorup zarar vermiş olur bu yüzden sadece peygamberimize emredilmiştir
cünkü kuranda geçtigi ayetde `Gecenin bir yarısı kalkıp namaz kıl` denilerek apaçık sadece peygamberimize emrediliyo bizede emir olunsa idi Kılın gibi cogul şekilde sölenirdi. ama bizimde kılmamız sünnettir misal eğer sabah namazından 1-2 saat önce ayakta isek özellikle ramazan ayında kılınması çok hayırlıdır.
sadece ramazan aylarına özelde kılabilirsin sahur vakti kılınması güzel olur
hanefi mezhebine göre bunlar benim kendi düşüncem ben şahsen ramazan ayı gelince 1 ay aralıksız kılmayıı diğer aylarda ise ara sıra nafile namaz olarak kılmayı düşünüyorum.çünkü asıl vakti varken yatsı ile beraber kılınması bana pek hayırlı gelmiyo
Allah hepimizi yanlış ilim ve imandan korusun


Muhasibi
Noktasal kardeş sana öncelikle şunu söylemek istiyorum bir şeyi önce iyi anla sonra yorum yap. Aklına geleni farklı şekilde yorumlama
Gecenin bir vaktinde kalk namaz kıl deniyor müzzemmil suresinin ikinci ayetinde oradaki gecenin bir vaktinde namaz kıl ayeti vitir namazı için değil gece namazı için inmiştir.
Zaten bu ayet inmeden önce beş vakit namaz farz kılınmamıştı daha
Gece namazı kılmak zaten farz bir nafile değil kılarsan büyük ecir alırsın kılmazsan bir sakıncası yoktur.
Bilmem anlatabildim mi??


Ufkuaçık
< Noktasal kardeş sana öncelikle şunu söylemek istiyorum bir şeyi önce iyi anla sonra yorum yap. Aklına geleni farklı şekilde yorumlama
Gecenin bir vaktinde kalk namaz kıl deniyor müzzemmil suresinin ikinci ayetinde oradaki gecenin bir vaktinde namaz kıl ayeti vitir namazı için değil gece namazı için inmiştir.
Zaten bu ayet inmeden önce beş vakit namaz farz kılınmamıştı daha
Gece namazı kılmak zaten farz bir nafile değil kılarsan büyük ecir alırsın kılmazsan bir sakıncası yoktur.
Bilmem anlatabildim mi?? >

Noktasal kardeşimiz Vitir namazını gece namazından sayıyor.Yani teheccüd namazı gibi.Oysa vitir namazı gece kılınır ama yatsının peşinde kılınmaktadır.Yatsıyı kılıp da vitiri sonraya bırakılırsa bu da olmaz.UYUYUP UYANDIĞINDA VİTİR KILMAK İSTİYORSA KENDİ BİLECEĞİ İŞTİR.ANCAK BU ŞEKİLDE YAPARSA TEHECCÜD NAMAZI SAYILMAZ. noktasal kardeşimiz Vitir namazını teheccüdden saymış.Bu yanlıştır.Dolayısıyla vitir namazını gece uyanamama korkusu olacağından yatsı namazından hemen sonra kılmalıdır.Teheccüd namazını adet haline getirip her gece kılınacaksa bu büyük bir sevaptır.Müzemmil Suresi’nn 2.inci ayeti, dediğiniz gibi teheccüdün ta kendisidir.Teheccüd namazı peygamberimize farz kılınmıştır.Müslümanlara ise kuvvetli sünnetlerdendir.Kılındığında bereketler ve çok sevaplar vardır…Meselenin özü budur…


noktasal
öncelikle bu gergin üslubun sebebi nedir.ikincisi tek o ayeti degerlendirip yorum yapmadım vitir namazı hakkında derin araştırmalar yaparken ayet ve onla ilgili hadislerden gece namazı deyil vitir namazı oldugu anlaşılıyo.bide gece namazı farzdır kılınmazsa sakınca yoktur diyosun farzın yapılmaması nasıl sakıncalı olmuyo?
konu sonunda kendi düşüncelerim diye ekledim zaten rica ediyorum benle muhatab olucaksan üslubunu karşında bir arkadaşın yada küçüğün varmış gibi ayarlama


Muhasibi
Yazdığım şeyi iyi okumanı tavsiye ederim
Ben gece namazı farzdır diye bir şey demedim
Beş vakit namaz farz kılınmadan önce Peygamberimize farzdı


Ufkuaçık
< Teheccüd namazı peygamberimize farz kılınmıştır.Müslümanlara ise kuvvetli sünnetlerdendir.Kılındığında bereketler ve çok sevaplar vardır…Meselenin özü budur… >
Bu mesajımı okumadın mı noktasal kardeşim.Senin için kötü bir uslüple cevap vermedik ki.İzah ettik adam gibi…

Hadisleri okuyalım..
Gece seherde kılınan iki rekat namaz, dünya ve içindekilerden daha kıymetlidir. Eğer meşakkat vermeseydi, gece namazını ümmetime farz kılardım (Deylemi)

Farzlardan sonra en faziletli namaz, gece kılınan teheccüd namazıdır. (Müslim)

(Selamı yayar, açları doyurur, sıla-i rahimde bulunur, geceleri herkes uyurken namaz kılarsanız, selametle Cennete girersiniz.) [Tirmizi]

(Müminin şerefi gece namazı kılmasındadır.
(Hatip)

Teheccüd, günahları affettiren salihlerin ameli olup, hastalıklara da şifa verir.( Tirmizi)

Yatarken gece kalkmaya niyet eden, sabaha kadar uyuya kalsa, gece namazı kılmış gibi sevaba kavuşur, uykusu da kendisine sadaka olur.
(Nesai)

Seher vakti Hak teâlâ buyurur: İstiğfar edeni affederim, isteyene istediğini verir ve duasını kabul ederim.( Müslim)
Uyanacağını uman, vitri seherde kılsın! Çünkü o vakit rahmet melekleri hazır olur.(Müslim )

Seher vakti Hak teâlâ buyurur: İstiğfar edeni affederim, isteyene istediğini verir ve duasını kabul ederim. (Müslim )


noktasal
ufkuaçık seni kastetmedim kardeşim zaten senle aynı görüşleri paylaşıyoruz
şunuda belirtim din herkesin kendi yorumuna açıktır arkadaşlar
sonuçta kuranda 5 vakit namazdan bahsedilen bir ayet yok namazlardan bahsediliyo ama 5 vakitten bahsedilmiyo+abdest alma ve namaz kılma şeklinden bile bahsedilmiyo bu gibi konular peygamberimizden öğrenilmiştir. 5 vaktin ne zaman farz oldugu tartışılır peygamberimiz ümmetinden önce namaz kılıyodu zaten ama 5 vakitmi deyilmi bilemeyiz.5 vaktin farz kılınışının cogu alim miraç gecesinde oldugunu kabul eder bazı alimlerde karşı çıkar yani bazı konular hakkında fikir ayrılığı normaldir tartışılır herkes kendine göre konuyu tartıp yogurabilir bilmem anlatabildimmi bu sefer muhasibi


Muhasibi
Kardeşim sana şunu söylemek istiyorum sen heralde konuyu anlamamakla direniyorsun.
Namaz miraçtan önce sabah ve akşam olmak üzere iki defa kılınıyordu.
Sonra miraç gecesinde beş vakit namaz farz kılındı.
Bir şeyin farz kılınması veya farz olması için Kuranı kerimde geçecek diye bir şey yoktur.
İslam dininin kaynakları kuranı kreim sünnet icma ve kıyastır.
Kuranı kerimde bulamadığın şeyi sünnette sünnette bulamadığını icmada icmada bulamadığını kıyasta arayacaksın.
Umarım bu sefer anlamışsındır.


_Kul
Noktasal herkes kitabı,hadisi,dini kendi kafasına göre yorumlasa anladığını yapsa ne olur halimiz biliyo musun?14 asırdır sabit olan 5 vakit namaza nasıl böyle bir şey diyosun yani bu tür meseleler tevatür derecesine ulaşmış.Yaptığın iş çok sakat söylememiz lazım :S


Desert Rose
< ufkuaçık seni kastetmedim kardeşim zaten senle aynı görüşleri paylaşıyoruz
şunuda belirtim din herkesin kendi yorumuna açıktır arkadaşlar
sonuçta kuranda 5 vakit namazdan bahsedilen bir ayet yok namazlardan bahsediliyo ama 5 vakitten bahsedilmiyo+abdest alma ve namaz kılma şeklinden bile bahsedilmiyo bu gibi konular peygamberimizden öğrenilmiştir. 5 vaktin ne zaman farz oldugu tartışılır peygamberimiz ümmetinden önce namaz kılıyodu zaten ama 5 vakitmi deyilmi bilemeyiz.5 vaktin farz kılınışının cogu alim miraç gecesinde oldugunu kabul eder bazı alimlerde karşı çıkar yani bazı konular hakkında fikir ayrılığı normaldir tartışılır herkes kendine göre konuyu tartıp yogurabilir bilmem anlatabildimmi bu sefer muhasibi
>

Muhasibi kardeşiminde belirttiği gibi birşeyin Kur’anda geçmemesi
onun yapılmayacağı anlamına gelmez.Bizler aynı zamanda Sünnet ve
Hadisleride dikkate alırız.Çünkü Kur’anı Kerim’i kimse kafasına göre yorumlayamaz
aksini düşünürsek Farz Namazı iki vakittir diyenler çıkacaktır.
Allah c.c Peygambere uyun Ayetlerini de görmezden gelemeyiz dime
noktasal kardeş bu eklediğim yazıyı inceleyebilirsin

İslâm’ın beş temel esasından biri olan namaz, günün belli zaman dilimleri içerisinde yerine getirilmesi gereken bir farzdır. Vakit, namazın şartlarından biri ve farz olmasının sebebidir. Kur’an’da, " إن الصلاة كانت على المؤمنين كتابا موقوتا – Şüphesiz namaz vakitli olarak farz kılındı” (Nisa 4/104) buyurulmaktadır. Bu nedenle, namazların vakitlerinden önce kılınması caiz olmadığı gibi, vaktinden sonraya bırakılması da caiz değildir.
Kur’an-ı Kerim’de beş vakit namazdan söz edilmediği ileri sürülerek, günde beş vakit namazın farz olmadığı iddia edilemez. Belirtmek gerekir ki, sünnet olmaksızın Kur’an’ın doğru anlaşılması mümkün değildir. Kur’an’da namaz vakitlerinin tamamının başlangıç ve bitiş zamanları açıkça bildirilmediği gibi, nasıl kılınacağı da bildirilmemiştir. Namazın nasıl kılınacağı ve vakitleri Hz. Peygamber tarafından belirlenmiştir:
Cebrâil, Hz. Peygamber’e gelerek namazı bir defa ilk vakitlerinde, bir defa da son vakitlerinde kıldırarak namazın vakitlerini göstermiş (Müslim, Salât, 138); Hz. Peygamber de bunları ashabına bildirilmiştir (Müslim, Mesacid ve Mevâdiu’s-Salât, 138). Asr-ı saadetten günümüze kadar da, Hz. Peygamber’in gösterdiği gibi 5 vakit olarak kılınmıştır. Diğer taraftan, namazla ilgili Kur’an ayetleri bir bütün olarak ele alındığında, namazın beş vakit olduğu anlaşılabilir (bk. Bakara 2/238; İsra 17/78; Rum 30/17-18).


noktasal
ya ben örnek verdim 5 vakit namaz yoktur demedim coğu konu tartışmaya açıktır dinde tv programlarında bir sürü ilahiyatçıların devamlı tartışmalarını izliyoruz yada insanlardan gelen sorulara farklı cevaplar verildiğinde görüyoruz bazı konuları herkes kendi kafasına göre yorumlayabilir buna kimse karışamaz Allah ile kul arasındadır doru ise doru yanlış ise yanlış o kişinin sorumluluğudur.
konu canımı sıkmaya başladı kapansın artık

not olarak deser rose yazımı tam okumadın sanırım ben zaten ne dedim kuranda geçmiyen şeyleri peygamberimizden öğrendik dedim sende diyosunki peygamberlere uyun ayetini dikkate al:)+

bu arada muhasibi özel mesaj a cvp vermeyi bulamadım bi:) kusura bakma


Kayıtsız Üye
Dizlerim ağrıdığı için secdeye el koyarak gitmemin bir sakıncası var mi?


mum
vitir namazı farz mıdır?
< secdeye el koyarak gitme >

Secdeye giderken önce elleri koymak sonra dizleri koymakta hiç bir sakınca yoktur.
Allah acil şifa versin.


Kayıtsız Üye
Teheccüd ve vıtır namazı farklı tabiki, ayette çoğul anlaşılması için ille de kılın denmesine gerek yok…
Ayrıca Allahü teâlâ Peygamber efendimiz aleyhisselâm a bir şey emredecek olsa bunu ayetle belirtmek zorunda değil, yalnız vıtır namazı evet yatsıdan sonra kılınır ama örneğin akşam 7 de yatsıyı kılıp 11 de vıtır kılmak daha sevap ne kadar geç kılarsan o kadar iyi


Rose_love
Selamun Aleykum, ben henuz kunut dualarını bilmiyorum. Yatsi namazını vitr kilmadan kilsam olur mu?


Gül988
Bu vakte kadar vitr namazını doğru kılmamışım(( sadece akşam namazı gibi kılmışım kazalarında oyle kılmışım . Gunah olur mu ? Namazları kaza etmem gerekir mi ??


Rose_love
Selamun Aleykum, peki bir gun bu namazı kilmaz isek, mesela inkar etmiyoruz ama vakit gec olmis sabah namazınıda dusunerekten vitiri kilmak yerine uyumayi tercih ediyoruz?


Kayıtsız Üye
Kardes o kadar yorum okudum seninki kadar dogrusunu gormedim. Dinimiz kolaylik dini ama nedense insanlarhep zorlastirma derdinde. Arkadas 13 rekat kilmak bana zor geliyor, cogu zaman yatsida 4 rekat kiliyorum artik gayet de doğru yolda oldugumu düşünüyorum.


Yavuz
Bu hadislerden nasıl vitirin vacip oldugu anlasiliyor alamiyorum. Resmen kilmazsan bise olmaz kilarsan sevap diyor peygamberimiz


Kayıtsız Üye
Hayırlı akşamlar ben 29 yaşındayım namaza yeni başladım daha öncede zaman zaman kıldım çok namaz borcum var ben her vakit namazın arkasından 1 günlük namazını toplu olarak 4 der rekat şeklinde 20 rekat namaz kılıyorum ve niyet ederken niyet ettim Allahım üzerimde farz olan 1günlük namazını kılmaya diyerek başlıyorum ve ilk başlarken niyet ediyorum her 4 rekatta niyet etmem gerekiyor mu yoksa bu şekilde de kabul olurmu cevalarsanız sevinirim Allah razı olsun…


Hoca
Kaç tane namaz kaçırmışsanız onu hesaplamalısınız. örneğin 100 tane öğle namazıysa her vakti kılınca Niyet ettim Allah için kılmadığım son öğle namazının kazasını kılmaya diyerek niyet etmelisiniz.
günlük niyet olmaz. sabah ayrı öğle ayrı ikindi ayrı akşam ayrı ve yatsı namazı kazaları ayrı ayrı niyet edilmesi gerekir


vitir namazı farz mıdır, vitir namazı farz mı, vitir namazı farz mi

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();