Allah Allah diye zikir bidat değildir
mucahid_tr
ALLAH ALLAH DİYE ZİKİR BİDATMİ
BİDAT DİYENLERİN GÖRÜŞÜ
Allah….Allah diyerek zikrin meşruluğuna dair, Kur’anın ve Sünnetin temiz sayfalarında bir delil bulunmamaktadır.
Bu lafızlarla zikretmek konusunda Ayet ve Hadis de yoktur…. Kur’an ve Sünnet çizgisinde yetişen ve bu iki kaynağı en iyi şekilde bilen sahabe ve onlara ittiba eden tabiin hayatında da böyle bir zikir yapıldığına dair delil bulunmamaktadır…
İbni Teymiye der ki; Allah Alla diye zikretmek sünnetten çok uzak, bidatın en içinde ve şeytanın saptırmasına en yakın olandır [İbni Teymiye Ubudiyetï 110,112ï]
Araplar Allah… Allah diyerek Allah’ı zikretmezler….
Neden ? … Çünkü bu ifadeler bir anlam ifade etmezler. yani anlamlı cümle – ancak elhamdulillah, suphanAllah, Allahu ekber gibi lafızlardır…. Bu kelimelerle yapılan zikir Allah’ı övmediği gibi, Kur’an ve Sünnette de böyle bir tarif yoktur.
bu lafızlarla Allah’ı zikretmek bidattir ve asla caiz değildir
ALLAH LAFIZLARIYLA ALLAH’I ZİKREDİN DİYE BİR HADİS VAR MI? SAHABE BÖYLE ZİKRETMİŞLER MİDİR?
BİDAT DEYİLDİR DİYENLERİN GÖRÜŞÜ
Bidat diyenler şöyle dedi. :
Allah….Allah diyerek zikrin meşruluğuna dair, Kur’anın ve Sünnetin temiz sayfalarında bir delil bulunmamaktadır.
CEVABIMIZ
Yer yüzünde ALLAH ALLAH denildikçe kıyamet kopmayacaktır
Müslim 148 Tirmizi 2227 İbn Hibban 6849 Hakim 4/495
İşte hadis işte delil
Bu hadiste zikrin kasdetildiğini destekleyen şu hadis
"Yeryüzünde Lâ ilahe illAllah denildiği sürece kıyamet kopmayacaktır.
Tirmizî, Fiten 35; Ahmed b. Hanbel, 3/201 İbn Kesîr, Ölüm Ötesi Tarihi, Çağrı Yayınları, İstanbul, 2001: 157-158.
Ellerinde Allah Allah diye zikretmeyi yasaklıyan bir delilleri olmadığı halde bu zikre
Bidat diyenler in gözleri görür , görmez kulakları duyar duymaz inadına görüşlerinde israr ederler
şu yukardaki hadis ve aşağıdaki ayet ve hadisleri şaşılacak şekilde zahirinden çıkarıp yorum ve zanlarıyla itiraz etmelerine ne denebilinirki
De ki, ister Allah diye zikredin çağırın, ister Rahman diye çağırın,hangi güzel isimlerle çağırırsanız O’nundur… (İsra 17/110)
BU ÂYETİN DEVAMI ŞÖYLEDİR: Namazında yüksek sesle okuma; onda sesini fazla da kısma; ikisinin arası bir yol tut. (İSRA, 110)…
İTİRAZCI ŞÖYLE DİYO :
Bu ayet zikir hakkında deyil namaz hakkında dır diyor. çünkü isra 110 namaz dan bahsediliyo
CEVAB :
Ayetin iniş nuzulu sebebine bakınca gercek görülülecek
De ki: «Allah diye dua edin, Rahmân diye dua edin, hangisiyle dua etseniz nihâyet en güzel isimler O’na mahsustur». Ve namazında sesini pek ziyâde kaldırma, ve onu büsbütün de kısma ve bunun arasında bir yol talep et. (17 / İSRÂ 110)
isra 110 ayetin tefsiri
Burada iki ayet tercüme olunmuştur :
Birinci ayetin sebebi nuzulu:
Bu mübarek ayetler , Allah Teala ya mukaddes isimlerinden hangi biriyle dua edilmesinin cevazını bildiriyo.
Ve Allahü Azimüşşanı zikretmenin ve zatı kibriyasının tekbirde bulunmanın en kutsi birbir suretini tavsiye buyurmaktadır.
Şöyle ki : Ey Resüli Zişan!. Vahdaniyetle muttsaif olan Allah Teala nın en güzel, mubarak isimleri olduğunu bilmeyenlere (de ki Allah diye dua edin,rahman diye dua edin) o mabudi azimi hangi kutsal bir isimle zikrederseniz ediniz , yine yalnız onu ziretmiş olursunuz.
Evet o mubarek isimlerin (hangisine dua etseniz )zikirde bulunsanız makbuldur, güzel bir ibadettir, indellahi sevaba vesiledir. Şüphe yok ki (nihayet en güel isimler o na )
Allah Teala ya(mahsustur) işte Allah ismi de pek güzeldir, azamülesmadır, kezalik rahman ismi de pek güzeldir, o halikı azimin kainatına şamil olan rahmet ve atifetini göstermektedir.
Bu beyanı ilahi bir takım müşriklerin iddialırını reddetmektedir.
Şöyle ki : Resulu ekremefendimiz bir gece secde ederken ….ya Allah ya rahman demiştir .
Ebu cehil gibi müşrikler bunu duymuşlar, rahmani da başka ilah sanmışlar Muhammed aleyhisselam bizi iki ilaha ibadetten nehyettiği halde kendisi Allah ile beraber rahman diye diğer bir ilah da dua ediyor demişlerdi bunun üzerine bu ayeti kerime nazil olmuştur .
Ömer Nasuhi Bilmen Kur anı kerimin Türkçe meali alisi ve tefsiri bilmen yayınları 4 cild isra 110
Allah ve rahman isimlerinin cümlesi bir zatın ismi olduğunu zatına ve sıfatına delalet eden daha bir çok isimleri bulunduğunu zatına ve sıfatına delelet eden isimlerden herhangi birisiyle zikrolunsa caiz olduğunu beyan için bu ayet nazil olduğunu
Nisabüri , Kazi ve Hazin in beyanatı cümlesindendir
KonyalıMehmet Vehbi büyük kur an tefsiri üçdal neşriyat
İkinci ayetin sebebi nuzuli :
Ve hak Teala hazretleri muhterem Resulune şunuda emretmiştir ki ( namazlarda sesini pek ziyade kaldırma ) pek yüksek sesle kıratde bulunma çünkü bazı kafirler bunu işiterek kötü tefevvuatta bulunabilirler.
Ve mamafih ( onu) sesini namazda kıratde bulunurken (büsbütün kısma ) senin ve sana iktida eden cemaatin işitemeyeceğiniz derecede de gizli okuma hayırlısı orta yoldur
Ömer Nasuhi Bilmen Kur anı kerimin Türkçe meali alisi ve tefsiri bilmen yayınları 4 cild isra 110
Resulullah cehren kıraat olunan namazları eda ederken resulullah ın sedasını işiten müşriklerin fena söylemeleri üzerine bu ayetin nazil olduğu (ibn Abbas) hazretlerinden mervidir .
KonyalıMehmet Vehbi büyük kur an tefsiri üçdal neşriyat
Ayetin sebebi nuzulü.: resululh ın cenab-ı hakkı (Allah) ve ( Rahman )isimleri ile zikretmesi üzerine
Ebu cehil ve emsali müşrikler
Yahudilerin: ‘Allah Tevrat ta rahman ismini çok kullanmaktayken sen bu ismi az zikrediyorsun ‘ sözlerine karşı bu ayet inmiştir ( hazın , nesefi ,
Beyzavi)
Bu ayette görüleceği üzere Allah cc Allah ve rahman ismin in güzel isimlerinden olduğunu teyit ediyo
Hak Teala şöyle der: ,,Rabb’inin ismini zikret! (Müzzemmil, 8)
Vezkürisme Rabbike- Rabbinin ismini zikret. (Ala-15)
Rabbinin adını zikret ve bütün gönlünle O’na yönel (Müzemmil-8)
Sabah akşam Rabbinin adını zikret (İnsan-25)
İTİRAZCI ŞÖYLE DEDİ .:
Hak Teala şöyle der: ,,Rabb’inin ismini zikret! (Müzzemmil, 8)
ALLAH BİZLERE KENDİSİNİ ZİKRETMEMİZİ EMRETMEKTEDİR. BU ÂYETTELERDE HANGİ ZİKİR LAFIZLARIYLA ZİKREDİLECEĞİ BELİRTİLMEMİŞTİR.
KUR’AN’IN TEFSİRİ MESABESİNDE OLAN SÜNNET’TE ZİKİR LAFIZLARI GEÇMEKTEDİR.
CEVABIMIZ:
Hak Teala şöyle der: ,,Rabb’inin ismini zikret! (Müzzemmil, 8)
Vezkürisme Rabbike- Rabbinin ismini zikret. (Ala-15)
Rabbinin adını zikret ve bütün gönlünle O’na yönel (Müzemmil-8)
Sabah akşam Rabbinin adını zikret (İnsan-25)
Allah cc isra 110 ayette
De ki: «Allah diye dua edin, Rahmân diye dua edin, hangisiyle dua etseniz nihâyet en güzel isimler O’na mahsustur».
Ve namazında sesini pek ziyâde kaldırma, ve onu büsbütün de kısma ve bunun arasında bir yol talep et. (17 / İSRÂ 110)
Allah ve rahman ismin in güzel isimlerinden olduğunu teyit ediyor.
Benim güzel ismim diyor ayette o zaman
Bu ayetlere göre rabbinin ismini zikret diyor
peki ALLAH lafzı neyi ifade ediyo Allahın isimlerinden mı
Allah lafza-i celal Allah’ın ism-i hassıdır/özel ismidir. Kur’an’da Besmelelerle birlikte-2800‘den fazla Allah ismi geçmektedir.
İhlas suresinde yer alan De ki: O Allah’tırnurnet.org/, birdir mealindeki ayet, Allah’ın kendine bu ismi taktığını açıkça beyan etmiştir. İster Allah diye çağırın, ister Rahman.. fark etmez, güzel isimler onundur (İsra, 17/110) mealindeki ayette de Allah lafza-i celal ile, Rahman ism-i celili arasında bir fark olmadığı, ikisinin de O’nun özel isimleri olduğuna işaret edilmiştir.
Allah isminin ELH veya VLH den müştak olduğunu söyleyenlerin yanında, İmam Şafii gibi bir çok büyük alimlere göre, bu isim mürteceldir/türetilmemiştir, sadece Allah için kullanılan bir özel isimdir.
İlah mabud manasına gelir. Bu kelime bu açıdan hem batıl ilahlar, putlar için kullanılır hem de hakikî mabud olan Allah için de kullanılır. La ilahe illellah sözcüğü bu iki hususu da içinde barındrımıştır. Fakat, Yüce yaratıcıyı sadece mabut vasfıyla değil, bütün sıfatlarını çağrıştıran bir unvanla zikretmek istediğimizde bunu Allah ismiyle yaparız. Çünkü, bu isim ancak böyle kapsamlıdır.
İlah ve tanrı kelimeleri, Allah lafza-i celalin yerini tutamaz. Bu sebeple, tanrı kelimesi ile ilah kelimesi birbirinin yerine kullanılabilir.
Bir âyet-i kerimede En güzel isimler Allah’ındır. Allah’a bu isimlerle dua ediniz (Araf Sûresi, 180) buyurulur. Bu âyet, Cenab-ı Hakkın birçok isimlerinin bulunduğuna işaret etmektedir. Her birisi güzel ve ulvî mânâlar ihtiva eden bu yüce isimlere güzel isimler mânâsında Esmâü’i-Hüsnâ denilmektedir. Bu İlâhî isimlerden bazıları şunlardır: Vâhid, Evvel, Âhir, Zahir, Bari, Musavvir, Rahman, Rahîm, Hayy, Kayyum, Halım, Kerîm, Tevvâb, Rezzâk, Muhyî, Mümît.
Hak Teala şöyle der: ,,Rabb’inin ismini zikret! (Müzzemmil, 8)
Bu ayete göre benim Allah ın ismi olan Allah Allah diye zikretmeme kim engel olabilir
İtiraz edenler ne demişti : Allah….Allah diyerek zikrin meşruluğuna dair, Kur’anın ve Sünnetin temiz sayfalarında bir delil bulunmamaktadır.
Bu lafızlarla zikretmek konusunda Ayet ve Hadis de yoktur…demişti bakalım öylemi
DEVAMI VAR
Cevap: Allah Allah diye zikir bidat deyildirr
reyna89
paylaşım için Allah (c.c) razı olsun mücahid kardeşim ” deyil ” diye yazılmaz … ” Değil ” diye yazılır
Cevap: Allah Allah diye zikir bidat deyildirr
ravza 2
ALLAHUTEALA razı olsun kardeşim zikiri yaP dilini boş şeylerden uzak tut
Cevap: Allah Allah diye zikir bidat deyildirr
_müberra_
çok güzel yazmışsınız,mücahit kardeşim,bu konuda benim düşüncem… boşuna nefesinizi yüreğinizi tüketmeyiniz ,sizin bu saydığınız bu delilleri biz okumamış olsakda dahi,yolunu tutuğumuz alimler, bizi aydınlatmış ,yol göstermişdir….. inanan zaten Allah lafzının zikir olduğuna inanmışdır,aksini söyleyenede isbata ne gerek…….
ayrıca ,cedel ,kendini haklı bildiğin konularda dahi ;terkinde sevap vardır…..bu noktadan sonra , herkesin bildiği ve inancı kendine …değilmi ya
mucahid_tr
YUKARDAKİ YAZININ DEVAMI
HADİSTE :
Yer yüzünde ALLAH ALLAH denildikçe kıyamet kopmayacaktır
Müslim 148 Tirmizi 2227 İbn Hibban 6849 Hakim 4/495
"Yeryüzünde Lâ ilahe illAllah denildiği sürece kıyamet kopmayacaktır
Tirmizî, Fiten 35; Ahmed bHanbel, 3/201 İbn Kesîr, Ölüm Ötesi Tarihi, Çağrı Yayınları, İstanbul, 2001: 157-158
Dünya üzerinde bir tek insan Allah, Allah diye zikrediyorsa kıyamet kopmayacaktırO zaman ALLAH ALLAH lafzı ile zikir, Kıyamet’in kopuşunu da engelleyecek şeydir
Allah Allah diye zikrediyor olmak, gelecek belaları defeder, derler ki bu söz doğrudur
Bir de şuna bakınız: Hadîs-i Şerîf’te "Allah, Allah” kelimeleri yalın halde geçiyor
Tek başına Allah, Allah kelimelerini yalın halde zikredilmiş mi ? EdilmişHem de şerhlerde bu ayrıntıya dikkat çekilmişBurada Allah lafzı Allahu, Allahu diye geçiyor
Yani Allahe, Allahe değilAllahu lafzı mef’ul / tümlec olarak değilBu da, Allah lafzının yanında "ALLAH’I zikrediyorum” gibi başka bir kelime zikredilmemiş, demektir
Yalın olarak Allah Allah diyen olduğu sürece kıyamet kopmazAma Allahe Allahe şeklinde olsaydı ALLAH lafzı tümleç olurdu ki cümlede söylenmeyen başka kelimeler var anlamına gelirdiDolayısıyla ‘o cümle tam söylenmediği takdirde zikir olmaz, zikir sayılmaz’ denebilirdiAma durum, cümle yapısı öyle değil
Hadîs-i Şerîf’te Allahe Allahe değil, Allahu Allahu diye geçiyorBu şekildeki kelime Arapça’da herhangi tahmini ve söylenmemiş (mahzuf) bir cümleciğin parçası değildir
Öyleyse yalın olarak "Allah, Allah” diyenler Allah’ı zikretmiş olurYani yalın olarak "Allah, Allah” lafızları zikir olurİşte yalın olarak "ALLAH ALLAH” lafzının zikir olduğunun delili sahih olan bu hadîs-i şerîftir
İbn teymiyyeden önce hiç kimse Allah Allah lafzıyla zikre bıdat dememiştir yasaklamamıştır
Bu da ibn teymiyye nin çıkardığı ilk lerden biri
Allah görmeyene , görmek istemeyene anlamayana anlamak istemeyene , anlamak görmek nasib etsin
İşte selefiler böyle ilk bakışta haklı gibi gözükürler sonra da burada gözüktüğü gibi haksız oldukları ortaya çıkar
Bu kadar basit bir mevzuda selefiler ve selefilerin görüşlerinin kaynağı şeyhul İslam dedikleri ibn teymiyye Allah Allah diye zikir yok derse bidat derse gerisini siz düşünün
Bid’atin Şer’i anlamı:
Hakkında şer’i bir delil olmaksızın yapılan uygulamalardırİslam şeriatında aslı olmayan birşeyi icad etmek demektir
Yani Peygamber sallAllahu aleyhi ve sellem döneminde mevcut olmayan ve dini kaynaklarda delili bulunmayan akîde, ibâdet, dini bir yasaklama vsgibi alanlar için olan kullanımdır
Şer’i anlamdaki bid’atler; Peygamber sallAllahu aleyhi ve sellem’in "Sonradan ortaya çıkan şeyler bid’attir ve bütün bid’atler sapıklıktır” ifadesi bu anlamdadır
Şer’i ıstılahta ise; bütün bid’atler dalâlettir
Bid’atin şer’i anlamda gündeme gelmesi şüphesiz sapıklıktırZira Allah Teâlâ dinini tamamlamış ve kulları için olan nimetini kemale erdirmiştirPeygamber sallAllahu aleyhi ve sellem’den sonra hiç kimsenin dine, akide ve ibâdet konusunda bir şey sokmaya, dini bir şiar ihdâs etmeye veya ondan bir şey eksiltmeye, dini bir uygulamanin niteliğini değiştirmeye (cehri kiraat olmayan namazlarda cehri kıraat ihdâs etmek gibi), mutlak bir hükmü zaman ve mekan açısından olsun, bireysel ve toplumsal açıdan olsun, Şari’den bir delil gelmedikçe kayıtlandırmaya yetkisi yoktur
Bid’atin Lugat anlamı:
Dinde aslı olan Peygamber (sas) döneminde aslı benzeri mevcut olan ve dini kaynaklarda delili bulunan birşeyi icad etmek demektir
Lugat anlamında kullanılan dinde aslı olan bir şeyi icat etmek ve Sünnete muhalif olmayan mutabık olan şeylerde kullanılan bid’at kavramı, şer-i yönüyle kastedilen sapıklık anlamındaki bid’atler değildirşer’i anlamdaki bid’atle karıştırılmamalıdır
Günümüzdeki yapıldığı şekliyle bire bir Peygamber (sas) döneminde olmıyan fakat benzeri aslı olup hakkında şer’i bir delil dayalı olarak yapılan uygulamalardır
Hadislerin yazıya geçirilmesi, teravih namazı vbBunların lugat anlamında bid’at olarak adlandırılması câizdir, zira bunların sünnette aslı ve uygulaması vardır
Mesala minare resulullah zamanın da yoktu Ama ezan yüksek bir yere çıkılarak okunuyodu Yani aslı vardı yuksekte ezanı okumak minarede okumak , minare şeri anlamda bidat olmakla birlikte lugat anlamında bidat deyildir
Dikkat edin iki şekliyle de bidat diye anılıyoama bir caiz diyeri deyil
"Peygamber sallAllahu aleyhi ve sellem’in "bütün bid’atler dalâlettir”
İmâm Rabbânî, : Bid’atin hepsi kötüdür, güzeli olmaz demektedir;
Bunun izahı bid’atin, hasenesi/güzeli olmaz; Hepsi seyyiedir/kötüdür diyenler şer’i ıstılahı kastediyorlar; lügat ma’nasındaki bid’ati kastetmiyorlar
Bid’atin güzeli de vardır diyenler Şer’i ıstılahı kastetmeyip lügat ma’nâsını murad ediyorlarYani her iki guruba göre bid’atı hasene lugat manada bidd’at değildir
"Bid’at-ı hasene" mefhumunu kullanan sahabe bunu şer’i anlamda değil, lügavi anlamda kullanmışlardır
Alimlerin kastı aslı dinde olan ve insanların sonradan keşfettikleri amellerdirDolayısıyla burada kullanılan "bid’atı hasene" lafzı şerri istilahta değil, lugavidir
Bid’at kavramı bazen şer’i bir konu hakkında kullanılırPeygamber (sav)’in; "sonradan ortaya çıkarılan her şey bid’attır ve her bid’at de sapıklıktır” ifadesi bunun örneğidir
Hz Ömer (ra)’ın, insanları teravih için topladığı ve onların da buna devam etmesi üzerine söylediği "bu ne güzel bid’attir” sözü lugat anlamında dır
şer’î değildir
Ömer (ra)’in kasdı, bu uygulamanın 20 rekat şekilde daha önce mevcut olmadığı, ancak dinde aslının bulunduğunu resulullahın kıldığını ifade etmekti”
Allahı zikretmenin yapmanın aslı ayetlerde resulullah ve sahabede mevcut olmasından dolayışer’i anlamda bidat olmakla birlikte lugat anlamda bidat deyildir
Ayette olan :
Hak Teala şöyle der: ,,Rabb’inin ismini zikret!” (Müzzemmil, 8)
"De ki, ister Allah diye zikredin çağırın, ister Rahman diye çağırın,hangi güzel isimlerle çağırırsanız O’nundur” (İsra 17/110)
HADİSTE :
Yer yüzünde ALLAH ALLAH denildikçe kıyamet kopmayacaktır
Müslim 148 Tirmizi 2227 İbn Hibban 6849 Hakim 4/495
bütün şu yukarda gösterdiğimiz delillere bakın bide ellerinde Allah Allah diye zikri yasaklıyan bir ayet veya hadis olmadığı halde ibn teymiyyenin yorumuna yapışıp bidat diyen selefilere bakın
Allahın helal kıldığı resulullahın yaptığı bir şeyi yasaklayana uymak ona teslim olmak bunu tasavvuf ehli yapsaydı selefiler hemen şöyle derlerdi: işte bunlar hahamlarını alimlerini rab edindi şirk koşuyolar derlerdi
Biz demiyoz demeyeceğiz çünkü biz tekfirci deyiliz
"Kim İslâm’da iyi bir çığır açar da, kendinden sonrakiler onunla amel ederlerse, onunla amel edenlerin sevaplarının aynısı, o çığırı açan kimseye yazılır ve öbürlerinin sevaplarından da hiçbir şey eksiltilmez
Kim de İslâm’da kötü bir çığır açar da kendinden sonrakiler onunla amel ederlerse, onunla amel edenlerin günahlarının aynısı, o kötü çığırı açan kimseye yazılır ve öbürlerinin günahlarından hiçbir şey eksiltilmez” (2)
Müslim, İlim 15 "Zekat” 69, Tayâlisî, el-Müsned, s92 hNo: 670, Humeydî, el-Müsned, cII, s353 hNo: 805, Ahmed bHanbel, c4 s360-361
mucahid_tr
selamun aleykum kardeslerim
_müberra_ kardesim
bencede gerek yok haklısınız ama bu kadar acık bir konuda bile selefiler ve onu bilerek veya bilmeden takip edenler i bu ve baska konularda ibn teymiyyei takip etmiş oluyorlar
ibn teymiye bir şeye
bıdat dediyse Allah Allah diye bır zikir yok dediyse tamam artık onlara göre yok
yularda ayetlerde Allah cc Resulullah var diyo buna rağmen adamlar
inadına köru körune basit yorumlarla hadislere yorum ve zayıflatma operasyonu yapıyolar yapsalarda fark etmez yukardakı ayetler yeterde artar
bizler meydanı onlara bırakırsak onlarada inanan çıkıyo bu konu o kadar önemli deyil ama önemli konularda onlara inanıp müslümanlara kafir demeye baslıyorlar ve parcalanma fıtne ortamı olusuyo
amerika ve israilde selefileri ve şiileri desteklıyolar
bunar ne kadar guclenırse dunyada Müslümanlar o kadar birbirlerini öldurecek şu anda müslüman coğrafyasındaki ayaklanmalar malisef dunyadakı Müslümanları afrikalı kızılderrılı yerlı kabılelerı halıne getırdı
ellerinde oklar ve mızraklarla savasan müslümanlar kaleşinkof sınaypır rpg mayın ufak ucak savar işte ok ve mızraklarımız yeldeğirmenleri ile savasalım
şimdi oterıte kalmadı isyan edilen musluman ulkelerde artık mesheb ler ve onlara tabi olanları önce israil amerika bir birilerinden öldurecek sonra Müslümanlar bir birlerini öldurecek malısef
2 veya 3 yıla kadar birleşmiş milletler kafir ülkemize gelebilir uyuk ihtimalle
ne diyim Allah yardımcımız olsun
HERKESE SAYGILAR
@mir
< amerika ve israilde selefileri ve şiileri desteklıyolar >
Amerika ve İsrail’in ehli tevhide karşı kimleri desteklediğini ve kimlerden yardım aldığını öğrenmek için aşağıdaki linke tıklayın ve ihaneti görün
lütfen farkı fark edin
Tek kelimelik zikrin caiz olup olmadığı ile ilgili olarak da aşağıdaki linki tıklayabilirsiniz
forumduasi.com/misafir-sorulari/105051-islamiyette-hu-cekmek-veya-allah-diye-tesbih-cekmek-varmidir-2.html
46,51 ve 53 numaralı mesajlarımda
mucahid_tr’nin bu konudaki delilleri nasıl çarpıttığı ispatlanmıştır
okumadan bu konuda karar vermeyiniz
mucahid_tr
selamun aleykum kardeslerım
mir kardes ben senın yazını fikrini delini tek tek yazarak çürüttüm yukarda var
sende benım sana verdığım cevabları tek tek cevab verkı insanlar görsun çarpıtma varmı yokmu
hadi yaz görelım
@mir
sen kes kopyala yapıştır hastası isen
ben de mi öyle olayım?
senin tüm delillerini nasıl çarpıttığını ortaya koydum
sen ise benim sana verdiğim cevaplara tek satır itiraz edemedin
ve şöyle dedin.
< benım cevablarım yukarda senın cevabların yukarda
okuyucu arkadaşlar bakar okur değerlendırır
sanin yazdıklarını doğru gören sıze haklı gorup o göruse tabı olur
benım getırdığım delıllerı görup kabul edenlerde o göruse katılıp kabul eder
konuşulacak bır söz yok bundan sonra tartışma nefse dönuşur
saygılar >
ben ordaki cevaplarımı bir de burda yazarak forumu şişirecek değilim
o yazıda sana verdiğim cevaplarda birtek yanlış varsa
buyur o başlık altında bana göster
mucahid_tr
SELKAMUN ALEYKUM KARDESLERIM
MİR hadi cesaretın varsa yukarıda hangı yazına cevab vermedım tekrar yaz benım sana verdığım cevabı tekrar yazım
sen yıne cevab veremeyıp demogıjı ve yalan söylıyerek görmezden gel hadi
yukarda senın yazın duruyo yaz sonra cevab veremedı dedığın o cevabımı tekrar yazım sen vermedığın cevabı verebılıyosan ver
hadı yaz şu lınke bakın deme elın maus tutamıyomu kopya yapıştır yap
saygılarla
emniciba
Allah razı olsun bu nun ana fıkırını cıkaracak varmı yazsın . . ..
islamyolu
buradada ayrı bir duello varmış 😀 şimdi durum Allah Allah diye bir zikir yokmuş diyorlarmış. Mücahit _Tr de kanıtını yapıyormuş. Allah Allah diye zikir yok diyene Allahım sen bilirsin derim bende… Allah Allah diye neden zikir çekmek olmasın. Şaka mı bu ya ..
Ercan
Zikir anmak demektir. Yüce yaradanı Allah Allah diye anmak yok diyenlere söyleyecek lafım yoktur.
emniciba
Allah bir ayatinde şöyle bse diyor beni sıkca anınız (Allah)diye anmakta bir sakınca yok gibi . . .
@mir
< MİR hadi cesaretın varsa yukarıda hangı yazına cevab vermedım tekrar yaz benım sana verdığım cevabı tekrar yazım >
kardeşim sen "linke tıklamayı bilmiyorsun galiba" diyeceğim ama
bildiğini biliyorum
daha önce verdiğim bir linki tıklayım 20-30 dakika okuduğunu gördüm
bak aşağıdaki satırın üzerine gel ve tıkla
forumduasi.com/misafir-sorulari/105051-islamiyette-hu-cekmek-veya-allah-diye-tesbih-cekmek-varmidir-2.htmlhttps://www.forumduasi.com/misafir-sorulari/105051-islamiyette-hu-cekmek-veya-allah-diye-tesbih-cekmek-varmidir-2.html
dediğim gibi ben kes kopyala yapıştır hastası değilim
forumu şişirmeye de niyetim yok
islamyolu
@Mir bırak daha inadı ya. Şeytana ne olduysa kibri yüzünden oldu. sende ne dik kafa var öyle. dedigim dedik diyorsun. zorlada olsa ben bilirim diyorsun. baksana foruma bitane senin tarafında olan varmı. ben sokaktaki çocuga sorsam. Allah Allah diyebilirmiyiz. tabiki deriz diyecek. Savaşlarda bile Allah Allah Allah diye zikir çekip savaş yapmıyorlarmıydı. daha bırak valla. Günaha gireceksin sayende bende girecem..
reyna89
Sinekler bile vızıldanırken ” Allah , Allah ” diyorlarmış bunun araştırmaıs yapılmış tüm canlılar yeryüzündeki hepsi Allah’ı zikir ediyor
Canlı-cansız her şey Allah‘ı zikrediyor …. güneş, ay, yıldızlar, dağlar, ağaçlar, hayvanlar ve insanların birçoğu Allah’a secde ediyor. …
@mir
< Allah bir ayatinde şöyle bse diyor beni sıkca anınız (Allah)diye anmakta bir sakınca yok gibi >
bu vb ayetler Resulullah’a (sav) indi ve ne o ne de ashabı
"Allah Allah Allah…." diye zikr çekmediler
aksine Allah kelimesinin başına ya da sonuna bir veya birkaç kelime daha ekleyerek
"SubhanAllah, Elhamdulillah, AllahuEkber…" vb lafızlarla zikrettiler
ve ibadetler tevfikidir kıyasla ibadet olmaz
yani bir amelin ibadet olarak yapılabilmesi için
o amelin Resulullah tarafından yapılmış ya da tavsiye edilmiş olması gerekir
onlar "Allah Allah…" diye zikretmediklerine göre
bu şekilde zikr bir başkasının sünnetidir
siz bu sünnetini yerine getirdiğinizde
o kişinin sünnetini Resulullah’ın sünnetinin önüne geçirmiş olursunuz
neyse
ne demek istediğimi anlamak ve hakkımda suizannda bulunmamak isteyenler
aşağıdaki linke tıklayıp 46,51 ve 53 nolu mesajlarımı okuyabilirler
forumduasi.com/misafir-sorulari/105051-islamiyette-hu-cekmek-veya-allah-diye-tesbih-cekmek-varmidir-2.htmlhttps://www.forumduasi.com/misafir-sorulari/105051-islamiyette-hu-cekmek-veya-allah-diye-tesbih-cekmek-varmidir-2.html
< baksana foruma bitane senin tarafında olan varmı >
daha önce de yazdım
"çölde tek başımıza olsak da biz bir ümmetiz" Elhamdulillah
mucahid_tr
SELAMUN ALEYKUM KARDESLERIM
tek tek gıdelım mır
MİR sorum şu Allah Allah ın ismimidir .
_müberra_
bende mir kardeşden şunu merak ettim:acaba peygamberimiz s.a.v. sabahlara dek Allah demeden nasıl ibadet edermiş o vakit
,illaki başına sonuna ek mi gerek tek başına Allah demenin ne sakıncası olabilir;
iyi düşünün zikr edilen ALLAH lafzı,başka bir lafz değil
@mir
< bende mir kardeşden şunu merak ettim:acaba peygamberimiz sav sabahlara dek Allah demeden nasıl ibadet edermiş o vakit
,illaki başına sonuna ek mi gerek tek başına Allah demenin ne sakıncası olabilir;
iyi düşünün zikr edilen ALLAH lafzı,başka bir lafz değil >
kardeşim
sizce Resulullah (sav) her gece veya bazı geceler
tesbih,ip,parmak ya da başka bir araçla
99,999 veya başka bir sayıda
durmadan
"Allah,Allah,Allah,Allah,Allah,Allah,Allah,Allah,. .." mı diyordu?
sakıncasına gelince
bu şekilde zikrin caiz oldupunu söyleyerek
Allah’a ve Resulüne din öğretmeye çalışıyorsunuz
"ya aslında böyle de zikir olur ama Resulullah bunu bize duyurmayı unuttu."
demiş oluyorsunuz lisanı hal ile
ve buyrun cezası
Câbir radıyAllahu anh’dan rivâyet edildiğine göre, Resûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
"…Sözün en hayırlısı Allah’ın kitabıdır. Yolların en hayırlısı Muhammed sallAllahu aleyhi ve sellem’ in yoludur. İşlerin en kötüsü, sonradan ortaya çıkarılmış olan bid’atlardır. Her bid’at dalâlettir, sapıklıktır….” (Müslim, Cum’a 43; Ayrıca bk. İbni Mâce, Mukaddime 7)
"Bizim din ve sünnetimize uygun olmayan her amel merduttur”. (Buhari, Sulh, 5; Müslim, Akdiye, 17)
bazı alimler bu hadisten sünnette var olmayan bir ameli işleyenin
sadece o ameli mi yoksa tüm amelleri mi reddedilir? tartışması yapmışlardır
yani Resulullah’ın olmayan bir zikir çeşidi ortaya çıkardığınızda
tüm amellerinizin reddolunması tehlikesi de vardır
Allah korusun
Ercan
Kardeş Allah’ı hangi isminle anarsan an. Bunda sakınca yoktur.
İster Allah de, İster Ya Allah de, istersen SubhanAllah de. Ne fark eder?
Ben zor bir işe başladığımda El Kadir tespihi çekip Allah’ım yardım et diyorum.
Hata yaptığımda Ya Tevvab tespihi çekip, Allah’ım affet diyorum.
Hasta olduğumda yada başkasına şifa dilerken, Ya Şafi tespihi çekip, şifa ver Allah’ım diyorum.
Allah’ın bütün isimleri güzeldir. Hangisini kullanmak istiyorsanız kullanabilirsiniz. Uzatmayın bu kadar.
@mir
terğib ve terhib cinsinden kitaplar genelde zayıf hadislerle doludur notundan sonra
Resûl-i Ekrem Efendimiz SallAllahü Aleyhi Vesellem buyurmuşlardır ki: ‘Peygamberlerinden sonra dinlerinde bid’at uyduran her ümmet, sünnetten de o bid’at kadar bir sünneti zayi etmiş olur.’ (Et-Tergîb ve’t-Terhîb Trc, 1:109)
Her Bid’at Bir Sünneti Öldürür
Çünkü seleften gelen haberlere göre, ortaya çıkan her bid’ât, karşılığında sünnetlerden birisini öldürür. İbn Abbas’tan şöyle dediği rivayet edilmiştir:
"İnsanların başına öyle bir zaman gelecek ki bid’ati icad edecekler, sünneti öldürecekler. Hatta o kadar ki bidatler dirilecek, sünnetler ölecek."
Bazı haberlerde şöyle denilir:
"Kişi daha hayırlı bir sünneti terketmedikçe bir bidati ihdas edemez.
"Lokman İbn Ebi İdris el’Havlânî’den rivayet edilmiştir; o şöyle diyordu:
İnsanlar ne zaman dinlerinde bir bid’at ihdas ederlerse, onunla birlikte mutlaka kendilerindeki bir sünneti rafa kaldırmış olurlar.
Hassan İbn Atıyye şöyle demiştir:
Bir millet ne zaman dinlerinde bir bid’at çıkarırsa ALLAH da onların sünnetlerinden o kadarını çekip çıkartır ve bu sünnet kıyamete kadar onlara geri gelmez. Bu manada söylenmiş daha başka pek çok söz vardır. InşaAllah ilerideki açıklamalarda yeri geldikçe bunlar da görüle-cektir.
tüm bunlardan sonra
Resulullah günah işlendikten sonra iki rekat namaz kılıp
sonra da bir dua yapılmasını tavsiye ederdi
kim olduğunu bilmediğim biri de
kim bilir kaç defa Ya Tevvab denilmesini tavsiye etmiş
ve siz ikinci tavsiyeye uyduğunuzda
birinciyi Yani Resulullah’ın sünnetini öldürmüş/öldürülmesine iştirak etmiş oluyorsunuz
halbuki öldürülen bir sünneti ihya edeni müjdeleyen hadisin müjdesine nail olmak için bile olsa
Resulullah’ın tavsiye ettiği ile amel etmek daha doğru olmaz mı?
bakın şu iki hadisi dikkatli okuyun ve düşünün
< Buhari Vüdu 80- Geceyi Abdestli Olarak Geçiren Kimsenin Fazileti Babi
109-……. Berâ ibn Âzib (R) şöyle demiştir: Peygamber (S) ba-na şöyle buyurdu: "Yatacağın yere vardığın zaman namaz için abdest alışın gibi abdest al, sonra sağ tarafın üzerine yat. Sonra:
Allâhümme eslemtu vechî ileyke vefavvadtu emri ileyke. Ve el-ce’tu zahrîileyke rağbeten ve rahbeten ileyke. La melcee velâ mencâ minke illâ ileyke.
Allâhümme âmentu bi-kitâbike’llezîenzelte ve binebiyyikellezî erselte Yâ Allah, kendimi Sana teslim ettim. İşimi Sana bıraktım. Arkamı Sana dayadım. Çünkü ümîdim de ancak Sen’dendir. Sen’den sığınacak yer yine Sen’sin, Sen’den kurtulacak yer de yine Sen’sin.
Yâ Allah, indirdiğin Kitâb’ına ve gönderdiğin Peygamber’ine îmân ettim!) de. Şayet o gece ölecek olursan fıtrat (yânî İslâm Dîni) üzere ölürsün. Sen bu sözleri, söyleyeceğin sözlerin sonuncusu yap".
Berâ der ki: Ben bu sözleri Peygamber’in huzurunda tekrar et-tim. "Allâhumme âmentu bi-kitâbikellezîenzelte"ye varınca "Ve Rasûl’ke’llezî erselte" dedim. Rasûlullah: "Hayır (Ve Rasûlike… deme, fakat) ‘Ve nebiyyike’llezî erselte’" buyurdu >
gördünüz mü hemen hemen aynı anlamdaki iki kelimenin bile
birbirinin yerine kullanılması bazen hatalı olabiliyor
Allahu Alem
diğer hadis de şudur ki
bu konuyla daha alakalı ve önemli
< Amr b. Yahya’dan; babamı, babasından (naklen) şöyle rivayet ederken duydum: (Babam) dedi ki sabah namazından önce Abdullah b. Mes’ûd’un kapısının önünde otururduk. Çıktığında, onunla beraber mescide giderdik. Neyse (bir gün) Ebû Musa elEş’arî yanımıza geldi ve;
"Ebû Abdirrahman (yani Abdullah b. Mesûd) şimdiye kadar yanınıza çıktı mı?" dedi. "Hayır" dedik. O da bizimle beraber oturdu. Nihayet (Abdullah) çıktı. Çıkınca toptan ona ayağa kalktık. Sonra Ebû Musa ona şöyle dedi:
"Ey Ebû Abdirrahman! Biraz önce mescidde yadırgadığın bir durum gördüm. Ama yine de, Allah’a şükür, hayırdan başka bir şey görmüş değilim. (Abdullah) "Nedir o?" diye sordu. O da; "Yaşarsan birazdan göreceksin" dedi (ve) şöyle devam etti:
"Mescidde halkalar halinde, oturmuş, namazı bekleyen bir topluluk gördüm. Her halkada (İdareci) bir adam, (halkadakilerin) ellerinde de çakıl taşları var. (idareci):
"Yüz defa Allahu ekber deyin" diyor, onlar da yüz defa Allahu Ekber diyorlar. Sonra, yüz defa La İlahe İllAllah, deyin diyor, onlar da yüz defa La ilahe İllAllah diyorlar. Yüz defa SübhanAllah deyin diyor, onlar da yüz defa SübhanAllah diyorlar."
(Abdullah b. Mes’ûd); "Peki onlara ne dedin?" dedi. "Senin görüşünü
bekleyerek veya "senin emrini bekleyerek" onlara bir şey söylemedim." dedi.
Dedi ki; "onlara kötülüklerini hesab etmelerini emredip (bununla) iyiliklerinden hiçbir şeyin de zayi edilmeyeceğine dair onlara güvence verseydin ya!" dedi. Sonra gitti, biz de onunla beraber gittik. Nihayet o, bu halkalardan birine geldi, başlarında durdu ve şöyle dedi: "Bu, yaptığınızı gördüğüm nedir?"
Dediler ki; "Ey Ebû Abdirrahman! Bunlar çakıl taşları. Onlarla Ellahu Ekber, La ilahe İllAllah ve SübhanAllah deyişleri sayıyoruz." (Bunun üzerine Abdullah b. Mes’ûd) dedi ki;
"Artık kötülüklerinizi sayıp (hesab edin)! Ben, iyiliklerinizden hiç bir şeyin zayi edilmeyeceğine kefilim. Yazıklar olsun size! Ey Ümmeti Muhammed, ne çabuk helak oldunuz! Peygamberinizin salAllahu aleyhi ve sellem şu sahabesi içinizde hâlâ bolca bulunmakta. İşte onun elbiseleri, henüz eskimemiş; kapları, (henüz) kırılmamış.
Canım elinde olan Allah’a yemin olsun ki, sizler kesinlikle ya Muhammed’in dininden daha doğru yolda olan bir din üzerindesiniz (ki bu imkânsızdır) veya bir sapıklık kapısı açmaktasınız."
Onlar; "VAllahi, ey Ebû Abdirrahman, biz, başka bir şey değil, sadece hayrı (elde etmeyi) İstedik" dediler.
O da şöyle karşılık verdi; "Hayrı (elde etmek) isteyen niceleri vardır ki onu hiç elde edemeyeceklerdir. Resûlullah salAllahu aleyhi ve sellem bize haber vermişti ki; Kur’an’ı okuyacak olan bir topluluğun bu okuyuşları sadece dilde kalacak, onların köprücük kemiklerini ileriye geçmeyecek. VAllahi, bilmiyorum, belki onların çoğu sizdendir." Sonra Abdullah onlardan yüz çevirdi .
(Amr b. Yahya’nın dedesi) Amr b. Selime, bundan sonra şöyle dedi: Bu halkalardaki (insanların) tamamını, en Nehrevân olayında, haricîlerin yanında bize karşı vuruşurken gördük."
230 Darimi﴾206﴿ Taberani bunu hasen bir isnad ile rivayet etmiştir. Bkz.: Taberâni﴾9/125﴿ Mecmau’z Zevâ’id, ﴾1/181﴿. Hadisin merfû kısmı için bkz. Müslim﴾1/663﴿; İbn Mâce﴾1/59﴿; Ahmed b. Hanbel﴾1/380, 404﴿ >
bakınız burda cemaatin yaptığı içlerinden bir kişinin komutasında hep beraber tesbihat yapmaktır.Fakat buna rağmen Abdullah bin Mesud onları sapıklık ile itham etmiş ve son paragrafta görüldüğü gibi haklı çıkmıştır. Üstelik onlar sünnette var olan kelimelerle ama sünnette olmayan bir şekilde tesbihat yapıyorlardı. Ya bir de burda olduğu gibi sünnet olmayan Allah Allah …HU HU… Hİ Hİ…HE HE.. gibi tesbihatların zararının neler olabileceğini varın siz düşünün.
ve lütfen cevabı bana değil kendinize verin
@mir
sen ne tip bir adamsın?
yukarda saydığın ayet ve hadislerin bir kısmına cevap vermedim mi?
ayet ve hadisleri nasıl çarpıttığını ispatlamadım mı?
verdiğim cevaplara verecek cevap bulamayınca
"herkes yazılanları okuyup kendi kararını kendi versin demedin mi?
o konu kapatılmadığı halde
benim oradaki iddialarımın bir kısmını cımbızlayıp
burada yeni konu açmakta amacın ne?
şimdi sen de zerre kadar hakka ulaşma gayreti varsa
sana vermiş olduğum cevapların neresinin yanlış olduğunu yaz bana
bilmiyorum beni ne sanıyorsun?
sana verdiğim cevapları bulamaz ve buraya kopyalayamaz mıyım?
senin ayet ve hadisleri nasıl çarpıttığını burada da ispatlayamaz mıyım sanıyorsun?
< Hak Teala şöyle der: ,,Rabb’inin ismini zikret! (Müzzemmil, 8)
Vezkürisme Rabbike- Rabbinin ismini zikret (Ala-15)
Rabbinin adını zikret ve bütün gönlünle O’na yönel (Müzemmil-8)
Sabah akşam Rabbinin adını zikret (İnsan-25) >
daha önce bu ayetlere iki ayet daha eklemiştin
şimdi onları çıkarmışsın
o ayetler senin nasıl bir ayet tahripçisi olduğunu ispatladığı için işine gelmedi değil mi?
senin mantığına göre bu ayetler inince Resululah’ın
-haşa- deli gibi "Rabb,Rabb,Rabb,Rabb,Rabb,….." deyip gezmesi gerekiyordu
peki o öyle mi yapmış?
bak daha önce yazdığım ve verecek tek cevap bulamadığın cevabımı gene buraya yazayım
< Şimdi söyle bana bu ayetler kime indi?
Resulullah SAV’e değil mi?
peki o, bu ayetler inince ne yaptı?
eline tesbih alıp Hu Hu, Allah Allah mı dedi?
hayır
bunu çok iyi biliyorsun değil mi?
Şimdi farkettim de Ala Suresi 15 ayeti vermiş ama 1 ayeti vermemişsin
neden?
Üstelik Ala Suresi 15 ayeti kısa verirken
Ala Suresi 1 ayetle aynı minvaldeki Vakıa Suresi 96 ayeti uzattıkça uzatmışsın
neden acaba?
Neyse senin sakladığın ve çarpıttığın ayetlerin doğrusunu ben yazayım da
millet senin bildiğin ama sakladığın gerçekleri anlasın
87 – Ala Suresi 1 Ayet – Sebbihisme rabbike-l-a’lâ
Meali – Yüce Rabbinin adını tespih et
Şimdi Mucahid_tr’ye göre bu vb ayetler "Allah Allah, Hu Hu" diye tek kelimelik zikrin meşru olduğuna delilmiş
Peki bu doğru ise Resulullah bu ayet inince ne yapmalı idi?
es-Subhan es- Subhan, er-Rabb er-Rabb ya da el-Aliyy el-Aliyy veya el-Ala el-Ala
diye defalarca zikretmeliydi
değil mi?
peki Resulullah ne yapmış?
Ukbe bin Amir el-Cüheynî’den rivayet olunan bir hadise göre, Rasullah bu ayet nazil olduktan sonra, secde ederken "Subhane rabbiye a’lâ" denmesini istemiştir (Müsned-i Ahmet, Ebu Davud, İbni Mace, İbn Hayyan, Hakim, İbn Munzir)
56 – Vakıa Suresi – 96 Ayet – Fesebbih bismi rabbike-l’azîm
Meali – Öyleyse yüce Rabbinin adını tesbih et
Mucahid_tr’nin saptırmasına göre bu ayet de Allah’ı tek kelimeler ile zikretmeye delilmiş
eğer bu doğru olsaydı
Resulullah SAV bu ayetin inişinden sonra es-Subhan es- Subhan, er-Rabb er-Rabb
ve bir de el-Azim el-Azim diye sürekli zikretmeli idi
peki böyle mi olmuş?
tabii ki hayır
ya ne olmuş?
buyrun cevabı:
Ukbe bin Amir Cüheyni’nin rivayet ettiğine göre bu ayet nazil olduğunda Peygamber (sa) rükûda "Subhane rabbiye’l-azim" denilmesini emretmiştir (Müsned-i Ahmed, Ebu Davud, İbn Mace, İbn Hibban, Hakim)
Demekki neymiş?
Kur’an’dan bir ayet okuyunca önce Resulullah bu ayet hakkında ne demiş? Bu ayetle nasıl amel etmiş? diye bakmak gerekiyormuş
bu ayeti nasıl sündürürüm? nasıl çarpıtırım? diye bakmamak gerekiyormuş
değil mi batılın mucahidi? >
< Yer yüzünde ALLAH ALLAH denildikçe kıyamet kopmayacaktır
Müslim 148 Tirmizi 2227 İbn Hibban 6849 Hakim 4/495 >
bak buna da şu cevabı vermiştim:
< Şeyhul İslam İbni Teymiye’nin sözlerine şunu da eklemek gerekir; Enes ra’ın rivayet ettiği hadiste; Yeryüzünde Allah Allah diyen kaldıkça kıyamet kopmayacaktır buyrulmuştur(Müslim(234) Hadisin diğer bir metni şöyledir; Allah Allah diyen hiçbir kimsenin üzerine kıyamet kopmaz Bu hadisler İbni Teymiye’nin söylediklerine zıt değildir Zira bu rivayetlerde lafzatullah mansub (son harfinin harekesi üstündür) olarak gelmiştir Bu takdirde nasba amil olan fiil muzmerdir, ismin tekrarı, fiil yerini tutmuştur Buna nahiv ilminde tahzir [sakındırma, korkutma] derler ki, mef’ulün bih çeşitlerindendir Tahzir, bir şeyden sakındırmak demektir O halde; Allahe Allahe cümlesindeki muzmer fiil de; ihzer yani; sakın fiilidir Böylece cümlenin manası; Allah’tan sakın ["Allah’tan korkun diyen hiçbir kimsenin üzerine kıyamet kopmaz demektir İmam Müslim bu hadisi rivayet ederken merfu (ötreli) okumuştur Bu takdirde de cümle mübteda ve haber olur İbni Ca’fer bu hadisi La ilahe illAllah tevhidi olarak rivayet etmiştir ki, Allah Allah lafzıyla gelen rivayetin tefsiridir [Yani "Yeryüzünde ‘Allah’tan korkun/sakının’ diyen insanlar olduğu sürece kıyamet kopmaz
( Ahmed Davudoğlu Sahihu Müslim Şerhi(2/26)
sen ise bu hadisi çarpıtarak
"Allah Allah" zikrinin kıyametin kopmasını engelleyecek kadar büyük bir zikr olduğunu iddia ediyorsun
peki öyle ise nasıl olur da Resulullah ashabına "Ey ashabım! başınız sıkışınca şöyle şöyle dua edin" dediği onlarca hadis içinde bir kere bile
"başınız sıkışınca Allah Allah deyin zira bu zikr kıyametin kopmasına bile engeldir" dememiş?
nasıl olur da ashabın "Allah Allah" diye zikrettiği ile ilgili bir hadis bile olmaz?
nasıl olur da bu hadisin şerhinde alimler
"ashabtan falan kişi günde şu kadar kez ‘Allah Allah’ derdi" diye
bir bilgi veremez? >
< Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
Allah’ın yüzden bir eksik, doksan dokuz ismi vardır Herkim onları sayarsa (sayar, manasını anlar ve şuûruna ererse) cennete girer Allah tektir ve teki sever
Buhârî: 6348, 7392 , Müslim: 2677/5
… Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
Allah’ın yüzden bir eksik, doksan dokuz ismi vardırHerkim onları sayarsa (sayar, manasını anlar ve şuûruna ererse) cennete girerAllah tektir ve teki sever
Buhârî: 6348, 7392 , Müslim: 2677/5 >
sana daha önce de defalarca söyledim
bir konu hatta bir mesaj içinde aynı metni birkaç defa yazıp
yazılarını uzatarak
gürültü kalabalığı yapıp insanları kandırmayı amaçlıyorsun diye
bu ne şimdi?
aynı başlık altında aynı hadisi aynı senedle iki defa yazmaktaki amacın nedir?
hata deme çünkü bunu hata olamayacak kadar çok yapıyorsun
al bu da bu hadisi çarpıtmanın cevabı
Buhari Tevhid Babı
12- "Allah’ın Yüzden Bir Eksik Olarak Doksandokuz İsmi Vardır’ Babı
21-…….Bize Ebu’z-Zinâd, el-A’rec’den; o da Ebû Hureyre(R)’den tahdîs etti ki, Rasullullah (S): "Allah’a hâss, yüzden bir eksik ola-rak doksandokuz isim vardır. Bu isimleri her kim sayarsa cennete girer" buyurmuştur.
Buhârî: "Ahsaynâhu", "Hafıznâhu" (yânî "Onu hıfzettik") ma’nâsınadır, dedi.
Gördün mü Buhari ihsa kelimesinin ezberlemek anlamına geldiğini söylemiş
< Buna ne diyeceksiniz Allahın isimlerini sayın yani bu saymayı da isterseniz kıvırmakla istediğin tarafa sündure bılırsın fakat bu hadıste gecen ifade Hadis metnindeki "kim onu sayarsa (men ahsâhâ)" şeklinde dir bu da saymak manasındadır >
Buhari de mi kıvırarak sündürmüş?
sahi sen verdiğin hadisleri okuyor musun?
bak orda hadisin içinde ihsa kelimesinin anlamı tefsir edilerek < (sayar, manasını anlar ve şuûruna ererse) >
denmiş
demek ki ihsa kelimesi senin iddia ettiğin gibi sadece saymak değil
öğrenme anlama ve hayata geçirme amacıyla saymak anlamına geliyormuş
İbni Hacer de Fethü’l-Bari’de bu hadistesi ihsa kelimesinden kastın
anlamlarının bilinmesi olduğu yolunda 4-5 rivayet zikretmiş
sahi Resulullah’ın ya da ashabın
Allah’ın bu isimlerinden herhangi biri ya da birkaçını
sürekli tekrar ettiği ile ilgili bir tek hadis verebilir misin?
hani bu hadisi sürekli olarak arka arkaya onlarca kere "Allah,Allah,Allah,Allah,.." demeye delil olarak anlıyorsun ya
acaba ashabtan da bu hadisi senin gibi anlayan olmuş mu?
yoksa onların hepsi yanlış anlamış da bir sen mi doğru anladın?
< … Ebu said el-Hudri ra şöyle dedi : Bir gün Muaviye mesciddeki bir ders halkasının yanına geldi de : sizleri burada oturtan sebep nedir ? diye sordu Ordakiler : Toplanıp oturduk, Allah’ı zikrediyoruz, dediler
Muaviye : vAllahi sizleri hakikaten sadece bu maksat mı oturttu burada ? dedi Oturanlar : vAllahi bizleri bu maksattan başka bir şey oturtmamıştır, dediler Muaviye : ben sizleri ittiham etmek için yemin ettirmiş değilim
Benim Resulullah’a yakınlığım derecesinde olupta Resulullah’tan benim kadar az rivayet eden hiçbir kimse yokturResulullah sav bir defasında, sahabilerden bir ders halkasının yanına geldi ve :
Sizleri böyle oturtan sebep nedir ? diye sordu
Sahabiler : oturup,Allah’ı zikrediyor ve bizleri islama hidayet etmesine ve bizleri nimetlendirmesine karşılık O’na hamd ediyoruz,dediler
Resulullah sav : VAllahi, sizleri bundan başka bir maksat oturtmamış mıdır ? diye sordu
Sahabiler : vAllahi bizleri bu maksattan başka bir şey oturtmuş değildir, dediler Resulullah sav : Ben sizleri ittiham etmek için yemin ettirmedim lakin bana Cibril gelip Aziz ve Celil olan Allah’ın sizlerle meleklere iftihar etmekte olduğunu bana haber verdi, buyurdu }
MÜSLİM8C2710N >
birincisi
yine her zamanki laf cambazlığını sergiliyorsun
zira ben Allah’ın zikredilmesine karşı değilim
ama sen sanki ben Zikrullah’a karşı imişim gibi bir hava estirerek
diğer üyeleri enayi yerine koyarak onları kandırıp
bana karşı onların desteğini almaya
hakkımda önyargı oluşturarak
bana değil sana inanmalarını sağlamaya çalışıyorsun
ayıptır yazıktır
ikincisi
bu hadisin neresinde
bu sahabilerin mescidde "sürekli "Allah,Allah,Allah,Allah,Allah…" dedikleri yazıyor?
ben önemli değilim ama ya bari ashaba iftira atma kardeşim
üçüncüsü
bak bakalım ashabın mescidde Allah’ı zikretmesi ne demekmiş?
< Allah Teâlâ’mn meleklere iftiharda bulunması Kur’ân okuyan-ların faziletini onlara bildirerek haklarında medh-ü senada bulunmasıdır Allâhi tâbiri yemin ifade eder.2701 nolu hadisin açıklaması Müslim Tercüme ve şerhi, Ahmed Davutoğlu, Sönmez Neşriyat >
demekki ashabın mescidde yaptığı zikrullah
bazı kelimeleri sürekli tekrar etmek değil
Allah’ın zikrini yani Kur’an’ı okumak ve üzerinde düşünmekmiş
@mir
kardeşim benimle yazışmak sinirlerine iyi gelmiyor galiba
nasıl bir haleti ruhiye içinde yazıyorsun bilmiyorum ama
< Allahın isimlerini sayın yani bu saymayı da isterseniz kıvırmakla istediğin tarafa sündure bılırsın fakat bu hadıste gecen ifade Hadis metnindeki "kim onu sayarsa (men ahsâhâ)" şeklinde dir bu da saymak manasındadır
baksa rivayetlerde "kim onu ezberlerse (men hafizahâ)" ibaresiyle nakledilmiştir >
cümlesini tam üç defa tekrar etmişsin
üstelik ben bunun cevabını verdim be güzel kardeşim
mucahid_tr
selamun aleykum
Allah senden razı olsun kardesım mır
nerde verdın cevabını söyle
K@f KéF
Heralde Konu Fazla Uzamış Allah(c.c) Beni Sıkca Anın Diyor Nasıl Andığımız Farkedermi Gereksiz Bir Konu Bence
@mir
< Heralde Konu Fazla Uzamış >
güzel kardeşim biz buralara Hu ha hi gibi işaret sıfatı ve zamirlerle
zikir çekilip çekilemeyeceğinden geldik
o konular hala açık olduğu halde
konunun burada açılması bence de gereksiz
neyse en azından artık
< İlahi isim ve sıfatlardan biriyle veya bunlara delâlet eden "Hu,Ha ve Hi" diyerek, arapça olmayan cümlelerle de olsa zikretmek caizdir >
saçmalıkları savunan kalmadı
< Beni Sıkca Anın Diyor Nasıl Andığımız Farkedermi >
ama aynı zamanda mealen "Resulümü örnek alın. Ona itaat edin" de diyor
O da mealen "benim amelime uygun olmayan her amel bidattir" diyor
artık amelinizi kiminkine benzetmek isterseniz siz bilirsiniz
ben yazacaklarımı yazdım
bu konu forumda gene açılırsa gene yazarım
bir bidat uğruna ayet ve hadislerin çarpıtılmasına da asla razı olmam
imam
Allah diye zikretmek hadislerde olmasa da caizdir
Kayıtsız Üye
Sanırım @Mir’in savunduğu görüş İbn Teymiyenindir. Şimdi zikri farklı manalarda değerlendirmek en doğrusu. Mesela farz olan zikir namazdır. Bu bir farz ibadet olduğu için tarif edildiği şekil üzere yapılması gereklidir. Mesela İftitah tekbirinde yalnız Allah lafzi ile Namaza başlamak caiz değildir. Anlaşılan ama burada konu edilen zikir yalnız hasene murad edilen ve hiç bir ibadet ile bağlantılı olmayan zikirdir. Ve burada Allah’ın Zatının ismini veya yalnız Esmasını zikretmekte neden yeni bir din icad edilmiş olunacak.
@Mir Kardeşim. Alimler Kıyasen ve İstihsanen caiz görmekte oldukları şeyleri külliyyen redd etmeni tavsiye etmem. Belki Kıyası ve İstihsanı redd ediyor olabilirsin. Burada tartıştığın kişiler bunu büyük ihtimalle kabul etmekte. İçtihadı tahrife bağlamanıda tavsiye etmem. Belki kabul ettiğin bazı alimler bu yolu takip etmiş olsalar bile. Çünki dini mesele hakkında tartışmak ve fitne çıkarmak haram, içtihad dahilinde caiz görüşler araştırıp beyan etmek ise caiz olduğundan, meseleyi güzel bir lisan ile ve farklı mezheplerin beyanlarına devam ettirmenizde faide görüyorum.
Allah diye zikretmek, rüyada Allah diye zikretmek, Allah zikri çekmek