Hz. Âdem’in çocukları birbirleriyle nasıl evlendi?
Hoca
Hz adem ve havva nın çocukları neden evlenmiş.yani kardeş kardeşe nasıl nikah kıyılmış.bu mümkün müdür.böyle bir şey varmıdır.bundan kardeşlere nikah düşer bunu mu çıkartmalıyız.?lütfen yardımcı olunuz.dinimizde böyle bir şey varmıdır?
İnsanlar Hz. Âdem’le Hz. Havva’dan doğarak çoğalmışlardır. Havva anamız hep ikiz doğum yapıyordu. Bunlardan birisi erkek, diğeri de kızdı. Hz. Âdem, aynı anda doğan ikizleri, bir önce veya bir sonra doğan ikizlerle evlendiriyordu. Habil’le beraber doğan kız çırkın, Kabil’le birlikte doğan kız ise güzeldi. Bu durumda Hz. Âdem, Habil’in, Kabil’le beraber doğan kızla, Kabil’in de Habil’le beraber doğan kızla evlenmesini istedi. Fakat Kabil buna razı olmadı, kendisiyle doğan güzel kızı Habil’e vermek istemeyerek kendisi almak istedi.
Hz. Âdem buna müsaade etmedi ve meseleyi Allah’a havale etti. Cenab-ı Haktan gelen emir üzerine her ikisinin de Allah’a birer kurban takdim etmelerini, hangisinin kurbanı kabul edilirse Kabil’in bacısının ona ait olacağını söyledi. Bunun üzerine Kabil bir demet buğday, Habil de bir koyunu kurban olarak takdim etti. Gökten inen bir ateş Habil’in kurbanını aldı, Kabil’inki olduğu yerde kaldı. Bu durumda Habil haklı çıkmış ve kızı almaya hak kazanmıştı Fakat Kabil iyice çileden çıkmıştı. Bu hâdise Kur’ân’da şöyle anlatılır:
Onlara Âdem’in iki oğluna dair haberi hak ile oku. Onlar birer kurban takdim ettiklerinde, birisinin kurbanı kabul olunmuş, diğeri kabul olunmamıştı. Kurbanı kabul olunmayan diğerine, ‘Ben seni öldüreceğim’ dedi. O da, ‘Allah ancak takva sahiplerinin kurbanını kabul eder’ diye cevap verdi.
Habil şöyle devam etti: ‘Eğer sen öldürmek için elini bana uzatırsan, ben seni öldürmek için elimi kaldıracak değilim. Çünkü ben âlemlerin Rabbi olan Allah’tan korkarım. Dilerim ki, sen benim günahımı yüklenesin de, Cehennem ateşinin ehlinden olasın. Bu da zalimlerin cezasıdır.
Sonra nefsi, kardeşini öldürmeyi ona kolay ve hoş gösterdi; o da kardeşini öldürüp hüsrana uğrayanlardan oldu. Sonra Allah, kardeşinin cesedini nasıl örteceğini göstermek için, ona, yeri eşeleyen bir kargayı gönderdi. Kabil, ‘Yazıklar olsun bana!’ dedi. ‘Şu karga kadar olup da kardeşimin cesedini örtemedim!’ Artık o yaptığına pişmanlık duyanlardan olmuştu. 1
Hz. Âdem’in çocuklarının birbirleriyle evlenmelerinin dindeki yerine gelince; Hz. Âdem’den Peygamber Efendimize gelinceye kadar bütün peygamberler hak dini tebliğ etmişlerdir. Dinin temeli olan îman esasları hep aynı kalmıştır. Fakat şeriat dediğimiz, ibadet ve dünyaya ait işlerde Hz. Âdem’den Peygamberimize kadar her devrin icaplarına, insanların ihtiyaçlarına göre bazı hükümler değişerek gelmiştir. Cenab-ı Hak her devrin insanının yaşayışını ve menfaatini gözeterek her ümmete ayrı bir şeriat göndermiştir. Mâide Sûresinin 48. âyetinde bu hususta, Sizin her biriniz için Biz bir şeriat ve açık bir yol tayin ettik buyurulur.
Bediüzzaman da bu meseleyi şöyle izah eder: Asırlara göre şeriatlar değişir. Belki bir asırda kavimlere göre ayrı ayrı şeriatlar, peygamberler gelebilir ve gelmiştir. Hâtemü’l-Enbiya’dan (a.s.m.) sonra şeriat-ı kübrası (büyük şeriatı) her asırda, her kavme kâfi geldiğinden muhtelif şeriatlara ihtiyaç kalmamıştır. 2
Meselâ, Yahudiler ancak havralarda, sinagoglarda, Hıristiyanlar sadece kiliselerde ibadet edebilirlerken, biz Müslümanlar her yerde namaz kılabiliyoruz. Yine sığır ve koyun gibi hayvanların iç yağları Hz. Musa’nın şeriatında haramken, bizim dinimizde helâldir.
Hz. Âdem ise ilk insan ve ilk peygamberdir. Allah ona da bir din ve bir şeriat göndermiş ve öğretmişti. O da Allah’ın kendisine gösterdiği şekilde hareket ediyordu. Cenab-ı Hak, Hz. Âdem’in çocuklarının birbirleriyle evlenmesini de bir zaruretten dolayı helâl kılmıştı. Çünkü insan neslinin artması gerekiyordu. Başka insan da olmadığına göre, bir zaruret olarak kardeşlerin birbirleriyle evlenmesi gerekiyordu. Bu âdet bir süre devam etti, fakat insanlar çoğalınca böyle bir evliliğe ihtiyaç ve zaruret kalmadı ve bu tatbikat da kalkmış oldu.
1. Mâide Sûresi, 27-31
2. Sözler, s. 454
Mehmed Paksu
Meseleler ve Çözümleri-2
Cevap: Hz. Âdem’in çocukları birbirleriyle nasıl evlendi?
ferro
ŞeriatLarın değişmesi o zaman mümkün oLmak zorunda.Çünkü İnsanoğLu başka nasıL türeyecekti.Onu yadırgıyorsunuz.Hepimiz adem(a.s) ve havva (a.s) ın çocukLarı değiLmiyiz?Hepimiz kardeşiz o zaman bunu da yadırgayaLım.
"ALLah biLir siz biLmezsiniz."
Cevap: —>: Hz. Âdem’in çocukları birbirleriyle nasıl evlendi?
Kayıtsız Üye
Allah razı olsun hocam yalnız aklıma takılan bir husus var;
Günümüz Islami fobileri dinimize zarar vermek için imanimizi sorularla çalmaya kalkışıyorlar şu soru soruldu bana ilmim yetersiz kaldı cihad edemedim o yüzden Allah rızası için cevaplarmisiniz soru şu :
Madem Allah cc in gücü herşeye yetiyor ( ki şüphesiz ki Rabbim kudret sahibidir ) neden başka insanlar yaratıp e vlendirmedi yeryüzünde husumet çıkmasın diye demiştiniz lütfen öyle bir cevap verin ki günümüz pisliklerini krizlerini temizleye bilelim bu konuda canım çok sıkkın cevaplar ınız i bekliyorum mutlaka selam ve dua ile cumanız mübarek olsun.
Cevap: Hz. Âdem’in çocukları birbirleriyle nasıl evlendi?
Kayıtsız Üye
Birde şöyle düşünün. Allah insani tek yaratmadi bir topluluk halinde yaratti yani adem tek kişinin adi değil o topluluğun adi idi. Bayanlar ve erkekler vardi.
karaduman
kardeş kardeşi öldürüyor o tuhaf olmuyor ama başka adem havva lar olursa savaş çıkar bu tuhaf oluyor. Şimdiki insanlar hangi anadan babadan acaba bu kadar savaş varken.
Kayıtsız Üye
Adem AS min 1 den fazla hanımı olabilir Adem AS den hemen sonra yaratılmış erkekler ve kızlar olabilir bu sebeple evlilikler olmustur ilk yaratılmış olması hemen sonrasında başka insan yaratılmasını anlamına gelmez çokta takılmamak lazım bu konuya çünkü günümüze eksik bilgi akışı olmuş olabilir
Omer Faruk
İlk mesajda anlatılan Hz. ADem’in çocuklarının birbiriyle evlendiğine dair ne sahih sünnette ne de Kur’an’da hiçbir delil yoktur! Bu tamamıyla uydurma bir haberdir. Nasıl çoğaldığımız konusu ise merak edenler için araştırılması gereken bir bilgi olabilir.
Daha doğrusu merak edenleri engelleyen herhangi bir yasak yoktur. Ama bana göre bunu bilmeye çok da gerek yoktur.
Yalnız böyle masallarla açıklama yapmak doğru değil…
ixa
Ömer faruk abiye katılıyorum,bu kardeş kardeşe evlilik sadece ortak görüş,ihtimal olarak düşük..Hz.Adem,Allah’ın eliyle yarattığı ilk insandır,diğer tüm insanlar O’nun zürriyetinden çoğalarak meydana gelmiştir.Hz. havva dahi hz. Ademin sol kabuğu baz alınarak yaratılmıştır.Evlilik konusundada, kardeş kardeşe evliliği,günümüz şartları ve anlayışıyla doğru bulamayışımız son derece normal.O devirde tam olarak ne,nasıl,ne şekilde oldu ancak Allah bilir.Bununla birlikte başka ihtimallerde mevcut fakat,burada paylaşıp fitneye sebep olmak istemiyorum.Bizler düşünmek için varız,Dünya’mız ve içindeki her şey; objektif ve sağlıklı düşünüp gerçeği bulmamız için var.Temel akidelerle,ayet ve sahih hadisler ışığı altında insanlar tefekkür etmekte özgür,ve teşvik edilmekte zaten.Ben bu konuda dikkate alınması gereken bir ayet olduğu kanısındayım ”Müminler ancak kardeştir.” Ve sadece insanlar mümin değildir.
cakarta
Kardeş evliliği bugün yasak olduğu için yadırgıyoruz. Allah öyle emrettiyse başka söz düşmez fakat kardeş evliliğinin gerçekleştiği kesin midir? Kuran’da ya da sahih hadislerde geçiyor mu? Geçmiyorsa böyle olduğuna dair kaynak nedir? Allah Hz. Adem’den sonra tıpkı onun gibi topraktan insanlar yaratıp Hz. Adem’in çocuklarını onlarla evlendirmiş olamaz mı? Sadece meraktan soruyorum bu konuda özel bir hassasiyetim yok. Zira Allah nasıl murat ettiyse öyle olmuştur. Kuran’da net olarak bahsedilmediyen her olayda farklı ihtimaller düşünülmeye açıktır. İlla böyle oldu deyip onun doğruluğunu savunmamıza gerek olmadığı kanaatindeyim.
Günümüzde kardeşine, çocuğuna bile göz koyan sapıklar, erkek erkeğe, kadın kadına ve daha sayamayacağımız türde pisliklere bulaşan azgınlar varken Allah’ın emri gereği insanların kardeşiyle evlenmesini konuşmak abes olur. O dönemi yaşama ihtimalimiz yok. Dönemin psikolojisini ve sosyolojisini tam olarak anlayamayız. Ama onların yerine kendimizi koymaya çalışabiliriz. Habil’siniz ve dünyada sadece sizin çekirdek aileniz var. Bugünkü şeriatta evlenilmesi yasak olan insanlardan başka kimseniz yok, kuzen bile yok. Dolayısıyla akraba nedir, akraba olmayan kimse nedir, bunu onların bilme şansı yok. Herkes akraba çünkü. Böyle bir durumda adam "o benim bacım, onunla nasıl evlenirim, dünyada evlenecek insan mı kalmadı, bu bizim ahlaki normalarımıza ters düşer" deme şansı yok. O dönemde böyle bir ahlaki normun oluşması imkansız. O ahlaki normun oluşması için dünya üzerinde sizin akrabanız olmayan kimselerin de var olması gerekir. Bunu düşünmeden tartışıyoruz. Bizim hassas olduğumuz bu mevzuda ilk insanların hassas olması imkansız. Çekirdek ailenizden başka kimseniz yoksa o hassasiyet nasıl oluşacak? Yeşil rengi mi kırmızı rengi mi daha çok sevdiğinizi anlamanız için her iki rengin de var olması gerekir. Fakat daha önce hiç yeşil görmediyseniz bu kıyası yapamazsınız. Hayatın olağan akışına ters. Bu birinci konuydu.
İkincisi, ben evrim konusunda tarafsızım, az önce belirttiğim gibi Allah nasıl murat ettiyse öyle olmuştur. Evrime inanan insanlar bizim diğer tüm canlılar gibi tek bir hücreli canlının soyundan geldiğimizi, bir zamanlar hayvan olduğumuzu, evrimleşerek bu hali aldığımızı iddia eder. Biliyoruz ki hayvanlarda akraba evliliği diye bir şey yoktur. İki kardeş gayet çiftleşebilir. Eğer biz bir zamanlar hayvansak, o halde Hz. Adem ve ailesi, evrimleşe evrimleşe hayvanlıktan çıkıp artık tam tekmil insan olan ilk canlılar olmalı. Atalarımız hayvan olduğumuza göre kardeş evliliği atalarımız için normal sayılmalı. Allah bizim insani gelişimimizi göz önünde bulundurarak belli bir medeniyet seviyesine ulaştığımızda artık kardeş evliliğini yasaklamış, bu evliliğin bizim medeniyet seviyemize uymayacağını uygun görmüş. Bence son derece tutarlı. Bu konuyu Allah’ı ve dinini aşağılamak ya da çürütmek için kullanan insanlar kendi kabul ettikleri evrim teorisinin gereği olarak insanın medeni gelişimine göre Allah’ın yeni kurallar getirmesini eleştirirse çelişkiye düşer.
Omer Faruk
Selamün Aleyküm, hayırlı cumalar kardeşlerim
< Allah öyle emrettiyse başka söz düşmez fakat kardeş evliliğinin gerçekleştiği kesin midir? Kuran’da ya da sahih hadislerde geçiyor mu? Geçmiyorsa böyle olduğuna dair kaynak nedir? >
Bu konu yalnızca israiliyatta geçer, sahih sünnet ve ayetlerde buna ilişkin hiçbir delil yoktur. Dolayısıyla müslümanların bu masaldan vazgeçmesi gerekiyor, vesselam!
kastamonu37
Yalnız başka bir hoca Hz Adem ve Havva ile birlikte birçok insan da yaratıldı kardeş evliliği söz konusu değil diye açıklamıştı.
cakarta
Kuran’da ve sahih hadislerde bu olay geçmediğine göre Allah’ın Hz. Adem ile birlikte başka aileler yaratması daha akla yatkındır. Irkların nasıl doğduğunu açıklamak da böylece kolaylaşır. İlk başta siyah, beyaz, sarı tenli, çekik gözlü ve normal gözlü insanlar yaratılmış olmalı ki böyle bir çeşitlilik meydana geldi.
habil ile kabil kiminle evlendi, kabil kimle evlendi, kabil kiminle evlendi