Vehhabilerin üç temel inancı

Vehhabilerin üç temel inancı

islamyolu
Abdülvehhab oğlunun Kitab-üt tevhid ve torununun buna yaptığı Feth-ül mecid adındaki şerhde, 250’den fazla bozuk inanışları vardır Bunların temeli, üç meseledir

Diyorlar ki:

1- Amel [ibadet], imanın parçasıdır, azalır çoğalır Bir farzı yapmayan, mesela farz olduğuna inandığı halde, tembellikle namaz kılmayan kâfir olur Bu öldürülür, malları vehhabilere taksim edilir

2- Peygamberlerin ve Evliyanın ruhlarından şefaat isteyen, bunların mezarını ziyaret edip, bunları vesile ederek dua eden kâfir olur Kabirde olandan işitmeyenden dua istemek şirktir Ölü ve uzakta olan diri, işitmez ve cevap vermez Bunların fayda ve zararları olmaz Ölmüş peygamberden de bir şey istemek şirktir

3- Mezarlar üzerine türbe yapmak ve türbelerde namaz kılmak ve ölülerin ruhlarına sadaka adamak, caiz değildir Haremeyn halkı şimdiye kadar kubbelere, duvarlara tapındı Sünniler ve Şiiler bunun için müşriktir Bunları öldürmek, mallarını yağma etmek helaldir, kestikleri leş olur

Diğer yanlış inançlarından bazıları:

1- Bir Mezhebe uymayı kabul etmezler

2- (Türbelerdeki Evliyaya tevessül etmek, şirktir Peygamberlerin ve Evliyanın mezarlarına türbe yaptırmak, Allah’tan başka şeylere tapınmaktır Her türbe puthanedir Bunların çoğu Lat ve Uzza putları gibidir) derler

3- Şefaate inanmazlar

4- Keramete inanmazlar

5- Tasavvufa inanmazlar

6- Allahü teâlâ için adak yapmak ve hayvan kesmek ve bunların etlerini fakirlere dağıtıp, sevaplarını Peygamberlere ve Evliyaya hediye etmek şirk diyorlar

7- Resulullah efendimizi övmeye, Ondan şefaat istemeye şirk, böyle yapan Müslümanlara müşrik, yani puta tapan kâfir damgasını basarlar (Ölüler kendilerine söylenileni duymazlar Ölüden dua, şefaat istemek, ona tapınmak olur Mescid-i nebeviye namaz kılmak için girenin, selam vermek için, kabre gitmesi, Hücre-i saadeti ziyaret için, uzak yerlerden gelmek yasaktır) derler

Resulullah efendimizi metheden imam-ı Busayri’nin (Kaside-i bürde)sinden örnek vererek: (Bu sözler Allah’tan başkasına güvenmek, mahluku büyültmektir, şirktir) derler

8- (Arş kadimdir), (Allah, Arş’ın üzerinde oturur, kendisi ile beraber oturması için Resulullaha da yer bırakır) derler

9- Sebeplere yapışmaya, vesileye, tevessüle şirk derler…

hazır konu açılmışken vahabilerin bende inanışlarını vereyim dedim. şimdi ehli sünnet inancına bunların şirk dedigi şeyler bulaşmıştır. hazır aklıma gelmişken yazayım dedim. belki böyle daha iyi anlaşılır..


Cevap: Vehhabilerin üç temel inancı

muhasebeci
sudı arabıstanda olan bır meshep .dusun bak suud krallar bu meshebe ınanıyor.suuud kralların ortak ozellıklerı nehepsı sacma sapan yasamlar suruyo halk umurlarında degıl sadce amac kendı krallıkları raaht olsun.ayrıca murat bardakcının bır programında cıkmıstı sarayların altı ıckı mahsenı dıye dogrudur.yanı rahat ol o meshebe ınanandan hayır gelemz


Cevap: Vehhabilerin üç temel inancı

islamyolu
işte Muhasebeci kardeş , şimdi ehli sünnet içinede bunların fikirlerini sokmuşlar. şefaat resullullah desek şirk olur. Yetiş ya Muhammed desek şirk olur , falanca evliyanın yüzü suyu hürmetine duamı kabul et demek şirk deniliyor. kabirde yasin okumak şirk deniliyor. bu sitedede arkadaşların cogu bu fikirde. bunlar işte anlaşıldıgı üzere vahabbi fikiri. bunlar bizim ülkede de oynanan oyunlar. öyle hocalar cıkmışki mezarda fatiha bile okunmaz diyorlar…

kısaca bu saydıklarımın hiç biride şirk degil. Ehli sünnet alimlerinin cumhurunun görüşüde budur. benim bu tür anlayışlara şirk diyen arkadaşlarımdan çok ricam var. iyi araştırın ne olur hadis lerin çogu ile bu açıktır. yanlış hocalara itimat etmeyin..


Cevap: Vehhabilerin üç temel inancı

ammar murat
SELAMU ALEYKUM DİNİ KARDEŞLERİM,
eğer sünniler ve şiileri türbe ve oralarda namaz kılmaları için tekfir ederler ise , işte o zaman tam küfri şer yapmış durumdalar ve ona sitk etmekteler. yani , namazdan men eden hüküm , küfr hükmüyle bire birdir.
bu arada bildiğiniz gibi namazın gasp olmayan ve necis olmayan yerde kılması ve onun kurallarınaı göz onune alınca , burada ise vehhabi önderlerin cehli marifet(tanıyamayan cahil) kapıldıkları taktirde belki sünni ve şiilerele ilgili butur fetvalarda buluna bilirler ama, islamda fikhten gaza ve cezaya kadar şeriat birebir uymaktadır ,oysa yeni kuralları şer haline getiren vehhabiler tam müşriklerdir.
şafii ve şiilere gelince onların ehli beyt ve sahabeye tevessül etmekleri , sahabe ve masumları kendilerinden daha alla’a yakın olmasına dayanmaktadır.
ingiliz istismari ve dini siyasetinde ,islamin doğduğu yer hicaz olarak vehhabi ınançıyla ve iranda ise bahai ınançıyla ve diniyle sapıklığa ve cehalete çekilmeğe amaçlanmış. helede bu vasitayla, hint ve güney doğu asya ülkelerinde yüzlerce din üretilmiş.
inşa Allah böyle küsürlar ve yanlışlıklar sünni ve şii makteblerine girmez. Allah c.c tüm müslümanları fitne ve cehaletten korusun.
و من الله توفیق


ercümentaras
peki Peygamberimizin (s.a.v) kabrinde dua etmeyi ve namaz kılmayı engelliyorlar mı?


HAMMADUN
< şefaat resullullah desek şirk olur Yetiş ya Muhammed desek şirk olur , falanca evliyanın yüzü suyu hürmetine duamı kabul et demek şirk deniliyor kabirde yasin okumak şirk deniliyor bu sitedede arkadaşların cogu bu fikirde bunlar işte anlaşıldıgı üzere vahabbi fikiri bunlar bizim ülkede de oynanan oyunlar öyle hocalar cıkmışki mezarda fatiha bile okunmaz diyorlar

kısaca bu saydıklarımın hiç biride şirk değil Ehli sünnet alimlerinin cumhurunun görüşüde budur benim bu tür anlayışlara şirk diyen arkadaşlarımdan çok ricam var iyi araştırın ne olur hadis lerin çogu ile bu açıktır yanlış hocalara itimat etmeyin >
1. husus Peygamber efendimiz(S.A.V.) yada Peygamberler(A.S.) ümmetlerine karşı şefaatçiyse ki; Rab’bimin vaadlerindendir. O halde Peygamber Efendimiz(S.A.V.) ve Peygamberler(A.S.)’da Ümmetlerine muhakkak şahit ve şefaatçidirler.

2. Falanca evliyanın YÜZÜ SUYU HÜRMETİNE aracı kullanıp, dua etmek o evliya’nın adını da içerisinde geçirmek, niyetlere göre duanın yönünü çevirirmi…..????

Falanca evliyanın yüzü suyu hürmetine BANA VER…..

Yada

Allah Dostlarının senden istedikleri gibi tüm İSLAM alemine dirlik, birlik ve güzellikler nasib eyle.

Netice itibariyle dua NİYET ve TALEBİ ortaya koyması bakımından anlamlıdır. Bir nevi ibadet gibidir, Ameli ortaya koymaktır. O ameli niyetle süslemektir.

3. Biz kabirde YASİN okuduk diyene şu ana kadar hiç rastlamadım. MEZAR’da ise eğer kastedilen, MEZAR ZİYARETLERİ sıla-i rahim’e de girer. Sıla-i Rahim’e giriyorsa eğer, MEZARDA ÖLÜLERİMİZİN RUHU’na bir FATİHA yada YASİN okunmasında hiç bir sakınca olmaz. Hatta MEZARDA olunması ve MEZARDA okunması, ibret alınması için çok da faydalıdır.

Vahhabiler bunu hangi niyetlere bağlayıpda ŞİRK’tir derler onu bilemem. Ancak Eğer Ehli sünnet itikadı gibi bir ikikatla birlikte bir niyete bağlayıpta ŞİRKTİR diyorlarsa o müstesna. Hangi niyet ile hangi hususa hangi ölçüde ŞİRK dedikleri vahhabileri bağlar.

Bizde hurafeler yokmu dersek….. Olmazmı….???? Kimine gider tel alırız, kimine gider çaput bağlarız, kimine gider şeker veririz, kimine lokum, kimine çorap, kimine eldiven, sonra oturur bir köşede, o zattan başlarız istemeye….. aracı edinmeye alışmışızdır artık onu ve o aracının arkasına saklanıp isteriz. Onlarıda zor duruma sokarak üstelik.

Rab’bi o kuluna sorsa, bak tüm insanlar benden değilde, senin aracılığınla benden istiyorlar. Onların haline tercüman olmak istermisin diye sorsa, O veli’nin söyleyeceği çok açıktır. Rab’bim ancak sana ibadet eder ve ancak senden isteriz. Sen sevdiklerini insanlara muhakkakki sevdirirsin, ancak taşkın bir sevgi veya menfaatlenme duygusu ile bize yaklaşıyorlarsa, bunda muhakkak ölçüyü koyan sensin ve bu hallerinden dolayı beni sorumlu tutma diyecektir.

Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


Araştırmacı_
evet artık Ehli Sünnetin içinede yavaş yavaş sokuyorlar bu fikirleri,ramazanda bir tv kanalında yaşar nuri öztürk yukardaki çoğu maddeyi kabul etti kabir ziyaretine evliyanın ziyaretine gitmeyin filan dedi,ehli sünneti ,vahhabileştiriyorlar dikkat bunlar dikkat .
heleki ehli sünnet içinde vahabilerin akıl hocası ibni teymiyyeyi seven ehli sünnet alimi sanan çooook ,


vehhabilik mezhebinin özellikleri, vahabi inancı, vahabi mezhebi kuralları

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();