Oğlumu sünnet ettireceğim. En güzel sünnet nasıl olur?
marmara
RABBIM nasip kismet ederse eğer ogluma sünnet yapmayi düşünüyoruz,,,sizlere bikac sorum olacak,cevaplarsaniz sevinirim,,
1= yanlizca mevlutlu ve camide mevlut istiyorum,,bu doğru olurmu?
2= kaç yaslari sünnet için uygundur dinimizce,?
3= RABBIMIN emrettigi gibi nasi sünnet yapilmalidir?
4= ve asagi yukari sünnet masrafi ne kadardir?
ALLAHIM RAZI OLSUN ,,,,,
Cevap: Oğlumu sünnet ettireceğim. En güzel sünnet nasıl olur?
HİZMETKAR
< 1= yanlizca mevlutlu ve camide mevlut istiyorum,,bu doğru olurmu? >
Başta Kur’an-ı Kerim’den aşır okuya bilir çocuğunuz için özel dua ettire bilirsiniz. Çocuğunuza Moral olsun diye de def çaldırıp ilahiler söyletebilir hepbirlikte salavatlar çekebilirsiniz ayrıca sünnet yemeği dahi verdirebilirsiniz
< kaç yaslari sünnet için uygundur dinimizce,? >
Klasik görüş sünnetin erken yaşlarda yapılmasıdır. Sünnetin erken yapılmasının faydaları şunlardır:
1-20 günlük çocukta ağrı duyusu tam gelişmediği için sünnet uyuşturulmadan yapıla bilinir.
2-Pipide damarlaşma çok olmadığı için sünnet sırasında kanama pek olmaz.Çocukta kan durmaması hastalığı (hemofili) varsa bile ciddi bir komplikasyon çıkarmaz.
3-Çocuklarda yara iyileşmesi çabuk olduğu için sünnet yarası çabuk iyileşir.Dikiş koymak gerekmez
4-Sünnet derisi darlıklarında acil sünnet gerektirecek durum önlenmiş olur
5-Yeni doğanda kişilik gelişmediği için sünnet sonrası psişik travma önlenmiş olur
Erken dönemde bu yapılacak sünnet faydalarına rağmen gene de ileri bir tarihe ertelene bilinir. Meselâ hipotrombinemi (kanda trombin azlığı) durumunda sünnet ileri bir yaşa ertelenilir. Çünkü bu durum sünnet sonrası kanamalara neden olur. Böylece tedaviden sonra sünnet düşünülür.
Son olarak şunu söyleyebiliriz sünnet ya ilk 20 günde veya 7 yaşından sonra yapılmalıdır.Çocuğun 1-6 yaş arası özellikle 4-5 yaş arası psikososyal gelişme devreleridir. Bu yaşlarda çocukta pipisini kaybetme korkusu vardır. Anneye de bağlılık son derece kuvvetlidir. Bu yaşta yapılacak bir sünnet psişik travmalara neden olur. 7 yaşından sonra bu psikososyal devre bir durgunluğa girer ve ergenlik çağına kadar devam eder.
Çocukların çok küçük yaşlarda da sünnet edilmeleri tavsiye edilmiyor. Zira bu yaşlarda sünnet olan çocuklar sosyolojik açıdan töre ve törenlerden ayrı kaldığı için ileriki yaşlarda bir eziklik içerisine girebilir.
İleri yaşlarda yapılacak sünnet, çocuğun psikososyal açıdan gelişmesini sağlayacaktır.Toplumun bir üyesi olduğunu fark edecek.Neden sünnet olduğunu ve dini bir vecibeyi yerine getirdiğini anlayacaktır.
Türklerde sünnet olmuş bir çocuğun ruhi ve ve bedeni bakımından olgunlaştığı geliştiği ve serpildiğine inanılır.
< RABBIMIN emrettigi gibi nasi sünnet yapilmalidir? >
Kur’ân’da "Sünnet" (hıtan) ile ilgili bir âyet bulunmamakla birlikte, müslümanlığın simgesi olarak kabul edilmiştir. Geçmişi Hz. İbrahim’e kadar varan sünnet, câhiliye devri arapları arasında da devam edegelen bir âdetti. Araplarda hem kadın hem de erkekler sünnet edilirdi. Erkeğin sünneti için "hıtan" kadınların sünneti için "hafd" kelimesini kullanmaktaydılar. Ancak "el-hıtanan" ifadesi sünnet edilen yer anlamına hem kadın hem erkek için müşterek kullanılır. Bunların birbirine değmesi gusulü gerektirir (Buhârî, Gusl, 28; Müslim, Hayz, 8; Ebu Davud Tahare, 81, 83).
Rivâyete göre sünnet, Hz. İbrahim’in seksen yaşlarında kendine tatbikiyle başlamıştır. Bir rivayete göre İbrahim (a.s)’ın Kur’ân’da sözedilen bazı kelimelerle sınanması (el-Bakara, 2/124) temizliğe dair sorularla olmuştur. Bunların vücûda dair olanları sünnet olmak, koltuk altı ve kasık kıllarının kesilmesi, su ile istinca ve tırnakların kesilmesi gibi hususlardı.
Sünnet olmak insanın fıtratından kaynaklanmaktadır: Doğuştan insan ruhuna yakışan hususlardan bir kısmı şunlardır: Ağzı su ile yıkayıp çalkalamak, buruna su çekmek ve temizlemek. Bıyıkları kesmek (veya kısaltmak), tırnakları kesmek, koltuk altının kıllarını gidermek, etekteki kılları gidermek ve sünnet olmak" (Buhâri, Libas, 51, 63, 64; Müslim, Tahare, 49; Ebu Davud, Tereccül, 16; Tirmizi, Edeb, 14).
Hz. İbrahim’in seksen yaşlarında Kaddüm köyünde sünnet olduğu rivayet edilir (Buhâri, Enbiyâ, 8; Müslim, Fedâil, 151; Müsned-i Şamiyyin, I, 88). Ebu Hureyre’den gelen bir rivayette "Kaddüm" yerine "kadum" ifadesi kullanılmıştır ki o zaman ifade "bir marangoz aleti olan keserle sünnet oldu" anlamına gelmektedir. Ayrıca onun 70 veya 120 yaşlarında olduğu da rivayet edilmiştir. Hz. İbrahim sünnet olmuştur. İsrail oğulları arasında câri olan Tevrat’ın hükmü de böyle idi. İsa (a.s)’ya kadar böyle devam etmişken sonradan hıristiyanlar bu âdeti bozmuş ve "hıtan", kalbin guffesini (kalbi bürüyen perdeyi) atmaktır, şeklinde yanlış bir yorumla sünneti bırakmışlardır (Tecridi-Sarin Tercümesi, IX, 112).
< ve asagi yukari sünnet masrafi ne kadardir? >
Sünnet devletten 15 Haziran’dan itibaren yürürlüğe girecek tebliğe göre, sünnet parasını devlet ödeyecek. Tebliğe göre, SSK, Bağ-Kkur ve Emekli Sandığı mensuplarının yanı sıra Yeşil Kartlıların da sünnet masrafları, devlet tarafından karşılanacak. Böylece vatandaş tüm üniversite, devlet ve özel hastanelerde yaptırdığı sünnetler için herhangi bir ücret ödemeyecek.
Devlet, bugüne kadar sünnet masraflarını sadece tıbbi endikasyonlarda üstleniyordu. İdrar yapamama, idrar deliğinin yanlış yerde olması ve doğuştan gelen bazı nedenlerle sünnet yapılması gerektiği yönünde heyet raporu bulunması durumunda, sünnet masrafları karşılanıyordu. Hastalık durumunda yapılan sünnet için mevcut fiyat 80 TL iken tebliğ ile bu fiyatlar da aşağı çekildi. Tüm hastanelerde sünnet fiyatı 50 TL üzerinden hesaplanacak.
Allah’a Emanet olmanız dileğiyle…
sünnet mevlüdünde neler yapılır, sünnet düğününde neler yapılır, sünnet mevlüdü nasıl yapılır