Adetli iken kuranı kerim okunur mu?
Kayıtsız Üye
Adetli iken kuranı kerim okunur mu? Adetli bir kadın kuranı kerim okumasında bir sakınca var mıdır ?
Cevap: adetli iken kuranı kerim okunur mu?
Galus
Adetli veya lohusa olan kadın Kur’ân âyetlerinden hiç birini okuyamaz, caiz değildir.
Yorum: Adetli iken kuranı kerim okunur mu?
Kayıtsız Üye
Adetliken Kuran’dan bir ayet Türkçe okumakta sakınca var mı dır
Yorum: Adetli iken kuranı kerim okunur mu?
arifselim
Adetliyken kuranı kerimin sadece arapçasını okumak ve kuranı kerime dokunmak haramdır. Ama türkçe olarak okumakta bir sakın yoktur. Dilediğin kadar meal veya dini kitaplar okuyabilirsin.
Kayıtsız Üye
Mrb ben imam hatip lisesi ne gidiyorum kuran dersimiz olduğu için ve hocamız erkek hasta olduğumuzu da soyleyemiyoruZ not vericek diye kuran okuyoruz günah a giriyoruz mu sure ve yarım sayfa kuran okuyoruz ne yapmalıyiz
Kayıtsız Üye
-Adetliyken estağfirullah, elhamdulillah, subhanAllah, la ilahe illAllah, aziz Allah, Allahu ekber, besmele, Allahumme ecirni minennar, zikirlerini çekmekte bir sakınca var mı ?
-Salavat, la havle, "Estağfirullah el-Azim el-Kerim ellezi la ilahe illahüvel hayyül kayyumu ve etübü ileyhi" okumak caiz midir ?
Omer Faruk
Birincisi adetli olmak pislik hali değildir. Kur’an’ın ifade ettiği gibi "eza"dır. Kur’an’ı ilim için tahsil edenler hanımlar bu halde de Kur’an okuyabilir ilim tahsil edebilirler, caizdir…
vel Fecr
adetliyken kuran okumak haramdır. hadislerle sabittir.
Omer Faruk
< adetliyken kuran okumak haramdır. hadislerle sabittir. >
Sevgili kardeşim, bu ve benzeri konularda daha önce size yine hatırlatmıştım. DELALET-i KAT’i SUBUTİ KAT’i bir nas olmadıkça kimse bir şeye HARAM ya da HELAL diyemez.
Şimdi sizden beklentim ya mütevatir bir hadis (hadisler içinde delaleti ve subuti kat’i olan tek haber budur) ya da Kur’an’dan esbabı nüzulu itibarıyla bu konuya dönük inmiş bir ayet bekliyorum.
Ayrıca bir şeyi daha hatırlatmamda fayda var. Velev ki adetli dokunmak yasak bile olsa yukarıda söylediğim gibi İLİM İLE İŞTİGAL EDEN HANIMLAR için Maliki Mezhebinde caiz görülmektedir. Maliki mezhebine göre, adetli kadın eğitim öğretim amacıyla mushafa dokunabilir, Kur’an-ı Kerim’i okuyabilir. (Ezheri, Cevahiru’l-İklil Şerhu Muhtasarı Halil, I, 32; Muhammed Uleyş, Şerhu Minahi’l-Celil, I, 104)
vel Fecr
HAYIZ DÖNEMiNDE NAMAZI TERK ETMENİN HÜKMÜ
İmam Şafii (Allah rahmet etsin) şöyle dedi: Allah (c.c) şöyle buyurdu: "Sana kadınların ay halini sorarlar. De ki: O, bir rahatsızlıktır. Bu sebeple ay halinde olan kadınlardan uzak durun … " (Bakara,222)
İmam Şafii (Allah rahmet etsin) şöyle dedi: Allah (c.c)’ın, "Temizleninceye kadar "kavIindeki beyanında, kadınların ay hali durumları, taharetten uzak oldukları hal anlamındadıL Allah (c.c), cünüp için gusledinceye kadar namaza yaklaşmamasını emretmiştir. Bu emirden, cünüp olanın gusü1den başka bir taharet müddeti olmadığı rahatlıkla anlaşılmaktadıL Ve ay hali için temizlenme müddetinin, ay hali durumunun sona ermesinden başka bir müddeti yoktur. Bu durum son bulduktan sonra Allah (c.c)’ın "Temizleninceye kadar" buyruğu mucibince hayızlı kadınların gusü1 yapmaları gerekir. Bu da ancak ay halinin bitmesiyle mümkündür. Ay hali biten kadının taharetinin tamamlanması, -sünnetin delaletine dayanarak- gusülle mümkündür. Allah’ın Kitabının beyanıyla beraber Resulullah (s.a.v)’in sünneti de ay halinde olan kadının namaz kılmaması gerektiğine delil teşkil eder.
Hayızlı kadının yapması haram olan şeyler: 1. Namaz kılmak 2. Oruç tutmak 3. Tavaf yapmak 4. Kur’an okumak 5. Kur’an’a dokunmak 6. Mescide girmek 7. Cinsel ilişkide bulunmak 8. Boşamak 9. ibadet niyetiyle abdest almak.10. Tilavet secdesi, şükür secdesi yapmak 11. itikafta bulunmak.
Ayrıca o, iddet bekler ve istibra eder, bu olmadan da evlenemez. Ona, gusletmek de farzdır.
şafi ell umm hayız bahsi
Omer Faruk
Sevgili kardeşim, bu ve benzeri konularda daha önce size yine hatırlatmıştım. DELALET-i KAT’i SUBUTİ KAT’i bir nas olmadıkça kimse bir şeye HARAM ya da HELAL diyemez.
Şimdi sizden beklentim ya mütevatir bir hadis (hadisler içinde delaleti ve subuti kat’i olan tek haber budur) ya da Kur’an’dan esbabı nüzulu itibarıyla bu konuya dönük inmiş bir ayet bekliyorum.
Ayrıca bir şeyi daha hatırlatmamda fayda var. Velev ki adetli dokunmak yasak bile olsa yukarıda söylediğim gibi İLİM İLE İŞTİGAL EDEN HANIMLAR için Maliki Mezhebinde caiz görülmektedir. Maliki mezhebine göre, adetli kadın eğitim öğretim amacıyla mushafa dokunabilir, Kur’an-ı Kerim’i okuyabilir. (Ezheri, Cevahiru’l-İklil Şerhu Muhtasarı Halil, I, 32; Muhammed Uleyş, Şerhu Minahi’l-Celil, I, 104)
Sizden istediğim iki delil yerine İMAM ŞAFİİ’yi delil getirmişsiniz. Ne yazık ki İslam’da ALİM sözü delil değildir. Belli İmam Şafii burada kat’i olan nas’da kendi ictihadını açıklamıştır. Oysa NASS’IN olduğu yerde zaten İCTİHAD olmaz. Dolayısıyla yine aynı şeyi söyleyeyim, alim bir konuda kesin AYET ve mütevatir HADİS yoksa ne HARAM ne de FARZ koyabilir. Hüküm Allah’ındır. Yalnızca ictihad eder ve sonunda ALLAH-U A’LEM der. Bize de düşen bunu sorgusuz sualsız kabul etmek değil çünkü sorgusuz sualsiz bir tek Rasul ve kur’an kabul edilir, tam aksine biz de düşünerek araştırarak acaba doğru mu diye sorgulamalıyız. Tekrar hatırlatayım;
1- Delaleti kat’i ve Subuti kat’i MÜTEVATİR HADİS
2- Delaleti kat’i ve Subuti kat’i bir Kur’an ayeti…
Eğer bu 2 delilden bir deliliniz varsa BAŞIMLA GÖZÜ ÜSTÜNE…. Allah’a emanet olunuz…
adetliyken kuran okunur mu, adetli iken kuran okunur mu, hayızlı iken kuran okunur mu