Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi?

Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi?

budünyaboş
merhaba.. ben şeyi merak ettim. zikir yaparken… ya- el – en- ey denilmeli mi? eğer denilmeliyse hangisi denilmeli… bide bunların tam olarak anlamı nedir… şimdiden teşekkür ederim.


Cevap: Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi??

budünyaboş
kimsenin bir bilgisi yok mu acaba? lütfen kafama çok takıldı. bir bilen varsa cevaplasın.


Cevap: Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi??

Ercan
Kardeş Allah’ın isimlerini zikrederken başındaki el,er,es,ya gibi kelimelerin söylenmesinde bir zorunluluk olduğuna dair bir kaynak bulamadım. Bu ekler Allah’ın isimlerine göre değişiyor. Yani;
Allah’ın Kadir ismini zikrederken El-Kadir, Selam ismini zikrederken Es-Selam, Rahman ismini zikrederken Er-Rahman olarak okunuyor. Yani başındaki harfe göre bu kelimelerde değişiyor. Bu arapçada ahengi bozmamak için olabilir. Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.


Cevap: Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi??

budünyaboş
hmm..sağ olun…Allah razı olsun.


Ercan
Pek yardımcı olamadım ama konuyu ben de merak ettim. Tam bir sonuç elde edersem paylaşırım. Rabbim hepimizden razı olsun inşAllah.


budünyaboş
ne demek ilgilenmen yeter 🙂 bende araştırıyorum hala eğer bir şey bulursan lütfen paylaş. Allah razı olsun…


Guray
Allah’ın güzel isimleri müstakil olarak zikredildiğinde başlarındaki ”el ” takısıyla ifade edilmelidir. O nedenle bu takılarla beraber ezberlemenizi tavsiye ederiz. Manasını bilmeden de Allah’ın isimlerini zikretmek ibadet olsada manalarını bilerek hatta bu isimlerin insan ve kainatta tecellilerini görmeye çalışarak okumak daha efdaldır

Allahın isimlerinin başına el veya en gelmesi arapça tecvidle ilgili bir konudur. Tecvidde bu konuya ”İdğam- şemsiyye” denir. Lam-ı tarif (yani eliflamın, lam’ı) şemsi harfin cinsine çevrilir, şemsi harf şeddeli olarak okunur. Bir şeyin belirli olduğunu ifade eden ” el ” kendisinden sonra gelen kelimenin durumuna göre ”er” ,”en” ,”et” ,”es” olabilir ” el ” olarakta kalabilir. Veya bazen ‘el” takısı olmadanda okunabilir. Bazı örnekler: ”Ya cemil” derken ” el ” takısı kullanılmaz. Şuralarda ” el” takısının ‘l’ harfi, kendisinden sonra gelen harfe dönmüştür ; er-Rezzâku, en-Nâfiu , et-Tevvâbu, es-Sâbüru… Tirmizî’nin rivâyetinde ise Rasülullah (s.a.v)’in, Allah’ın isimlerini şöyle yazdığı nakledilmektedir: "O Allah ki O’ndan başka ilâh yoktur. Rahman’dır. Rahim’dir. E1-Meliku’l-Kuddûsu, es-Selâmu, el-Mü’minu, el-Müheyminu, el-Azîzu, el-Cebbâru, el-Mütekebbiru, el-Hâliku, el-Bâriu, el-Musavviru, el-Gaffâru, el-Kahhâru, el-Vehhâbu, er-Rezzâku, el-Fettâhu, el-Alîmu, el-Kâbizu, el-Bâsitu, el-Hâfidu, er-Râfiu, el-Muizzu, el-Müzillu, es-Semîu, el-Basîru, el-Hakemu, el-Adlu, el-Latîfu, el-Habîru, el-Halîmu, el-Azîmu, el-Gafûru, eş-Şekûru, el-Aliyyu, eI-Kebîru, el-Hafîzu, el-Mukîtu, el-Hasîbu, el-Celîlu, el-Kerîmu, er-Rakîbu, el-Mucîbu, el-Vâsiu, el-Hakîmu, el-Vedûdu, el-Mecîdu, el-Bâisu, eş-Şehîdu, el-Hakku, el-Vekîlu, el-Kaviyyu, el-Metînu, el-Veliyyu, el-Hamîdu, el-Muhsî, el-Mubdiu, el-Muîdu, el-Muhyi, el-Mümîtu, el-Hayyu, el-Kayyûmu, el-Vâcidu, el-Mâcidu, el-Vâhidu, el-Ahadu, es-Samedu, el-Kâdiru, el-Muktediru, el-Muahhiru, el-Evvelu, el-Âhiru, ez-Zâhiru, el-Bâtinu, el-Vâli, el-Müte’âli, el-Berru, et-Tevvâbu, el-Müntekimu, el-Afuvvu, er-Raûfu, Mâliku’l-Mülki, Zü’l-Celâli ve’l-İkrâm, el-Muksitu, el-Câmiu, el-Ganiyyu, el-Muğnî, el-Mâni’, ed-Dârru, en-Nâfiu, en-Nûru, el-Hâdî, el-Bedîu, el-Bâki, el-Vârisu, er-Reşîdu es-Sâbüru.”

Selam ve dua ile…
Sorularla İslamiyet


Kayıtsız Üye
3 5 arkadaş whats up vasıtası ıle bır grup kurup hergun Allahın isimlerini manası ıle ezberlemeye calısıyoruz el rezzak isminde el ve er arasında bı gıttık geldık cokta takılmıyoruz lakın merak ıste el mı koymalı er mı koymalıyız tskler bu arada 3 5 10 arkadaş grup kurarak whatsupta ezberlemek ısteyen ler ıcın güzel bır yontem oldu gunde bır ısımm kasmadan şimdilik çok iyi gıdıyor tavsıyedır


Şema
Er Rezzak olmalı
Esmaul Hüsna ezberlemek çok iyidir çok sevaptır


Kayıtsız Üye
Kardeşim Arapçada el takısı diye bir şey var harfi tarif deniliyor geldiği kelimeye tahsis manasını veriyor mesela جاء رجل dediğin zaman herhangi bir adam geldi manasında olur fakat جاء الرجل ( el ال takisi getirerek) dediğin zaman senin benim bildiğim aramızda bahsi geçen bir adamin geldiğini söylemiş olursun Allah Teâlânın isimlerinde bu el takısı mutlaka kullanılmalidir mesela "cemîl" güzel manasına gelir ve biz kullar bu ismi gerek bir şey tasvir ederken gerek bir şeye işaret ederken yada çocuklarımıza isim olarak kullaniriz ama "el-Cemîl" lafzını sair cemil lafizlarindan tenzih etmek için sadece Allah Teâlâ için kullanırız yine buna ek olarak çocuğa el cemil şeklinde isim konulmaz çünkü el cemil olan sadece Allahtır bu hususa da dikkat etmek gerekir. El er es eş bunlardan hangisinin geleceğini izah etmişler tecvid kuralı olarak zaten örnek verecek olursak rahman ismine el geleceği zaman الرحمن şeklinde olur cemil ismine geleceği zaman الجميل olur geldiği isme göre değişir Az da olsa sadra şifa olmusuzdur inşAllah selametle…


Kayıtsız Üye
Merhaba, bu husus benim de oldukça merak ettiğim bir konuydu. Nihayetinde güvenilir bulduğum bir kaynak olan ve yıllardır kuantum ve tasavvuf üzerine araştırmalar yapmış olan Murat Tulga Buyruk’ un tv deki sohbetinde bu konuya kısa da olsa değinirken bilgilendim. Ve anlattığına göre; ya, el, er, es gibi ibareler, esmaların başına gelen takılar olup, Türkçe bir karşılıkları da olmayan bu takıların esmaların zikri esnasında söylenilmemesi gerekirmiş. Açıkçası biliyorsunuz ki kelimelerin enerji gücü çok önemli olup, kilidi açan bir anahtar görevi görebiliyorlar. Hele ki bunlar esma gibi bambaşka yüksek enerjili kelimelerse bunların nasıl söyleneceği çok önemlidir. Bu anlamda kuantum konusunda da ayrıca bilgi sahibi olduğu için verdiği bu bilgiyi ben güvenilir buldum. Ayrıca kendisi esmaların belirli sayılarla ifade edilmesinin doğru bulmadığını belirtmiştir. Nitekim bu konuda da kendisiyle aynı düşünüyorum. Bu kapsamda da Kur’ an da geçmeyen ebced değerleri kullanıldığından esmanın ebced hesabına uyarak söylenmesinde bir mana bulunmamaktadır. Kaldı ki buna göre örneğin 58 defa okunması bir esmayı 100 kere okumamın ne zararı olabilir, bu anlamda da insanların biraz kendi aklını kullanması gerektğini düşünüyorum. Bir de şu var ki, herkesin tekamül seviyesi ve dolayısıyla enerjisel titreşim seviyesi farklı olduğundan A kişisinin zikrettiği bir Rahman esması B kişisinin zikrettiği kadar Rahman esmasının etkilerini gösterir mi ? Akıl sahipleri olarak bunu da bir düşünün derim. Zikriniz bol, idrakiniz çok olsun sevgili dostlar.


Kayıtsız Üye
Sayıların ne etkisi var ne farkeder diyen arkadaş;33 subhanAllah 33 el..33 Allahu… Okuyoruz aynı zamanda yatarken de 3 ihlas 3 felak 3 nas okumamız bunlar sayıların önemini belirtiyor.Sen kaynağını tekrar gözden geçir.


Kayıtsız Üye
Zikirde ya el en es denilmeli,bunları demediğimiz zaman Allah’a o yüce yaradana hitabında eksik olur.bir arkadaş bunların Türkçe karşılığı yok demiş, Türkçe karşılığı olması gerekmiyor,zaten özel kılanda bu yani ALLAHÇA…


Aahil
Ben anlamadım yani başında el demek lazım mı


Omer Faruk
Selamün Aleyküm,

1- Yazılanları baştan aşağı okudum. Allah’ın isimlerini tekrar edince nasıl bir fayda elde ediyorsunuz?

2- Rasulullah (A.S) döneminde peygamberimizin böyle bir zikir yaptığını bildiren bir kaynağınız var mı?

3- Mesela bir Müslüman sürekli "El-Fettah" derse, bütün işleri açılır mı?

4- Peygamberimizin savaşlara giderken sahabesine özel bir zikir öğrettiğini gösteren hadisler var mı?

5- Zikirlerle ilgili hadisler sahih mi?

6- Peygamberimizin mescidinde zikir halkaları var mıydı?

Bütün bunlara ben de cevap verebilirim, ama insanların yalnızca sormasını değil araştırmasını da önemli buluyorum. Sevgili kardeşlerim, herkes hesabını kendisi verecek onun için dininizi başkasının cevaplarına bağlamayın. Mutlaka kendiniz araştırın, kitaplar okuyun, Kur’an’ı okuyun…

1- Birinci kaynağımız Kur’an’dır
2- İkinci kaynağımız "sahih" hadistir.

Bunlarda olmayan hiçbir kural, müslamanlar için DİN ifade etmez. Onun için bu başlık altında paylaştığınız ZİKİR meselesini bu iki kaynağa dayandırmalısınız. Bunlara dayanmıyorsa o zaman kendinizi yormayın. Gerçek islamı kaçırıyor olabilirsiniz…

Allah’a emanet olunuz.


Kayıtsız Üye
Her Çekilen zikirin başına yâ denilerek çekilmesi gerekiyor diye duymuştum. Ya Fettah , Ya Rezzak , Ya Selam.. gibi . Bu yanlış mı, doğru mudur?


imam
Ya nida harfidir söylense de olur söylenmese de. Dua amacıyla zikredildiğinde Nida harfi yani sesleniş harfi söylense daha münasip olur.


şeddeli en nafiu, seddeli en nafiu, ŞEDDELİ EN-NÂFİU

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();