İmamların maaş alması ve gönüllü imamlık
NURİMERCAN
selamünaleyküm..kafama takılan bir soru var imamlarımız elbet geçim için maaş alacaklar ama diyanet bence maaşlı imam yerine gönüllü olanları tercih etmesi gerekir bu düşüncem yanlışmı arkadaşlar.?
Cevap: imamların maaş alması
Ercan
Kardeş gönüllü imam diyorsun ama, beş vakit camide namaz kıldıracak, vaaz verecek olan imama izin verecek kaç işyeri tanıyorsun?
Cevap: imamların maaş alması
imamhatipli42
Buyur kardeş
forumduasi.com/sizden-gelen-sorular/182105-islam-dinini-ogretenlerin-ve-imamlarin-devletten-ucret-almalari-doru-mudur.html
imamların maaş alması
NURİMERCAN
bu ihtiyarlarımızdan olabilir diye düşündüm..inanın çok insan var öyle.devlet deseki imamlara maaş ödenmeyecek kaç tanesi kalır merak ediyorum.! ayrıca bir sorum daha var imamların ibadet yaptırma karşılığında maaş almaları caizmidir.?
bence maaş almaları caiz değildir hocam kim ne derse desin:( bu iş gönüllü yapılacak bence
Ercan
Kardeş dinin sencesi bencesi olmaz.
Sen başbakan olursan imamların maaşını kesersin 🙂
NURİMERCAN
dinle ne alakası var maaştan bahsediyorum.
imamhatipli42
Verdiğim linkteki konudaki cevabım budur Nurimercan kardeş.
< Cami cemaatleri eski zamanlardaki gibi hassasiyet göstermiyor kardeşler. Bu günün şartlarında imamlar cemaatten bir lira alsa bir daha sözünü dinletemez oldu. Bu gibi durumların ortadan kalkması imamların devletten maaş almasıyla son buldu çok şükür. Bunlar benim söylentim değil yaşanmış olaylardır kardeşler içinizde imam olanlar az çok karşılaşmıştır bu durumlarla. Bu demek değildir ki para için imamlık yapılsın ama elbette ki imamın da evinin nafakasını karşılamak zorunda olduğunu unutmayalım. Para için imamlık yapanlar varsa da elbette bir şekilde görevleri son bulur bu konuda da endişe etmeyelim. >
Bence caiz değildir demek fetva vermek anlamına gelir bence almamaları lazım dersen hiçbir sorun olmaz.
Ercan
< Bence caiz değildir demek fetva vermek anlamına gelir bence almamaları lazım dersen hiçbir sorun olmaz. >
Tam olarak bunu demek istemiştim.
BEYAZ_gul
Doktorlar da gonullu yapsin ozaman oda can kurtariyor, vesile oluyor.
(neden parayla yapiyor bu zaten insanlik gorevimiz degilmi).
Hocalar imamlar kesinlikle maas almali en güzel isi onlar yapiyor dinimizi ogrenmemize vesil oluyor .
Bu arada Onlarinda aileleri var onlarda gecimin saglamali .
NuuR_
almazlarsa ailelerini nasıl gecindirecekler?
BuRaK_DoĞaN
s.a kardeşlerim imamın para alıp almaması konusunda bir çok fikir yürütülüyor ve yorumlar yapılıyor imam kelimesi sözlükte önde olan kendisine uyulan önder ve lider kimsedir manasına gelir.bu konu hakkında size tavsiye edeceğim çok güzel bir kitap var imamlarla alakalı —Namaz kıldırma memurları arkasında namaz — okursanız yararlı olacaktır.imamlarla alakalı buraya yazarsam konu uzadıkça uzayacaktır.kitabı yazmak zorunda kalırım o yüzden, cüzi bir ücret alın okuyun.
NURİMERCAN
ben sadece fikrimi söyledim,imamlar camileri temiz tutsun camilerin bakımıyla ilgilensin… gerçekten namaza durduğumuz hocaların maaş almaları konusunda sadece benim değil birçok kesimin sıkıntısı var…sadece konu bu değilki ALLAH(CC) ın kitabını bile para ile satıyorlar bırakın durumu iyi olan insanlar ücretsiz dağıtsın millet cayır cayır incil dağıtıyor bedava..bizim müslüman olarak diğer kesimlerden 10 gömlek üstün olmamız lazımki aramızdaki fark açıkça belli olsun…..hayatlarından insanlar ödün vermeli bu parada olabilir kaldıkı rahibeler evlenmemekle hayatlarından ödün veriyorlar bende diyorumki bu işi Allah rızası için yapmak isteyen yapsın…inanın bana binlerce imam olacaktır….
HİZMETKAR
Değerli kardeşim, Fıkıh literatüründe imam, devlet başkanı, halîfe anlamında kullanılmakta olup, cemaate namaz kıldıran imamdan ayrılması için imâmet-i kübrâ denilmiştir. (bk. Halife; Hilâfet)
Cemaatle namaz, İslâm’ın ilk dönemlerinden itibaren teşvik edilmiş, Hz. Peygamber’in sağlığında bizzat Rasûlullah tarafından namazlar kıldırılmıştır. Ondan sonraki dönemlerde de, Hulefa-i Raşidin bu görevi yapmışlardır. Bunun yanında, İslam devletinin genişlemesiyle yeni açılan mescitlerde, cemaat içerisinden en alim kimse imamlık yapmaya başlamıştır. İlk dönemlerde imamlık fahrî bir görev olarak ifâ edilirken, zamanla mescit ve camilere bu işle görevli kimseler atanmaya ve devlet bütçesinden maaş bağlanmaya başlanmıştır.
NURİMERCAN
bunları biliyorumda kardeş konunun özü maaş,dine fesatın olduğu hiçbir şey karıştırılmamalı para fesatlığın önde gidenidir..
HİZMETKAR
< bunları biliyorumda kardeş konunun özü maaş,dine fesatın olduğu hiçbir şey karıştırılmamalı para fesatlığın önde gidenidir.. >
Bak kardeşim imamların maaş alma konusunda İlk devir alimleri bunu uygun görmemişlerdi. Daha sonraki alimler bu görevin yapılması için, maaşın gerekli olduğuna ve caiz olduğuna karar verdiler. Şu anda bu husus bir nevi icma ile sabittir. Şunu utmamak gerekir ki, imamlar, kıldırdıkları namazın karşılığı olarak değil, vakitler arasında çalışma imkanı bulamadıkları için, ister istenmez namazları beklemek üzere kullandıkları zamanın karşılığı olarak maaş alıyorlar. Yoksa, bir imam Müslüman olarak elbette maaş almasa da namazını kılar. Fakat her gün beş vakit namazda camiyi açıp kapamak, aynı camide namaz kıldırmak zorunluluğu onu genellikle başka iş yapmaktan alıkoymaktadır. Zaten devlette buna izin vermez.
NURİMERCAN
o halde kardeş imamlar mevlüt için yada cenaze yıkamak için para almamalı..bir mevlüt(Allah(cc)kitabını bile parayla okumakta ne oluyor madem devletten para almaları caiz o halde budamı caiz…..imamlardan soğutmayın lütfen beni…hepsi aynıdır demiyorum ama çoğuda para alıyor..geçen 4 ay içinde büyükbabamın cenazesini defnedicez imam yıkadı ücret olarak 70 lira istedi bumu yani…anlamak isteyen anladı dediğimi…bir çok imamın kredi kartıda var ayrıca çevremdede çok imam var hepside maaşlarından acizlik getiriyor..
HİZMETKAR
< o halde kardeş imamlar mevlüt için yada cenaze yıkamak için para almamalı..bir mevlüt(Allah(cc)kitabını bile parayla okumakta ne oluyor madem devletten para almaları caiz o halde budamı caiz…..imamlardan soğutmayın lütfen beni…hepsi aynıdır demiyorum ama çoğuda para alıyor..geçen 4 ay içinde büyükbabamın cenazesini defnedicez imam yıkadı ücret olarak 70 lira istedi bumu yani…anlamak isteyen anladı dediğimi…bir çok imamın kredi kartıda var ayrıca çevremdede çok imam var hepside maaşlarından acizlik getiriyor..
>
Memleketimizde okutulan mevlid, bir emir gereği değildir. Zira mevlid okutma adeti, Resulullah’ın zamanında olmadığı gibi, sahabelerin devrinde de görülmemiştir. Bazı alimler, bu adetin daha sonraları tabiin devrinde başladığını, her ülkenin de kendi mevlid yazarlarının eserini okumayı adet edindiğini ifade etmekteler.
Anlaşılan odur ki, mevlid okutana niçin okutuyorsun denmeyeceği gibi, okutmayana da, niçin okutmuyorsun, denmez. İyi niyetle okutanlar sadece Allah rızasını düşünmeliler, okuyanlar da pazarlık yapmadan aynı düşünce içinde okutana muhatap olmalılar. Okutanlar hediye makamında bir karşılık vermeli, okuyanlar da verilene razı olmalı, başka talepte bulunmamalılar. Şayet iş pazarlığa dökülür de alış verişte olduğu gibi pazalıkla okunursa ibadet mânâsını kaybeder, dünyevî iş mahiyetini iktisap eder. Mânevî tarafı iyice azalmış, hatta yok olmuş da olabilir.
Böyle yanlış neticeden korkanlar, okuyanlara dilerlerse önceden şu kadar hediye verebileceklerini ima etmeli, işi sonradan pazarlık şekline döküp de huzursuzluğa düşmemeliler.
Verilen bu maddi karşılık sadece mevlid okutmak için sahih olur, o esnada okunan Kur’an’a şamil olmaz. Zira Kur’an kesinlikle ibadettir, mânevi değerdedir. Maddi şeyle okumak, okutmak ibadet manasını yok edebilir. Zaten mevlid merasimine kudsiyet kazadıran da okunan Kur’ân-ı Kerîm’ler olmaktadır. Diğer kısımlar beşer sözleridir. kendilerinde kudsiyet yoktur. İfade ettikleri mânâ ve sebeb oldukları duygular değer meydana getirmektedir
Cenaze konusuna gelince, eğer bu iş resmi olarak görevleri arasında ise, onu yerine getirmekle yükümlüdürler. Eğer öyle bir görevleri yoksa, cenaze namazını kıldırmak imamlara mahsus bir görev olmaz. Farz-ı kifaye olarak kıldırabilen bütün mahalle sakinlerine farzdır. Birinin yapmasıyla farz yerine gelmiş olur.
– Parayı almağa gelince -sanırım- namazı kıldırmaktan ötürü değil, cenazeyi yıkamak gibi bazı görevleri yapmaktan ötürü, cenaze sahipleri tarafından hediye türü bir şeyler veriliyor.
Bunu bir pazarlık konusu yapmak doğru değildir. Cenaze yıkamak da imamın görevi değil, cenaze sahiplerinin görevidir. Kanaatimizce, -işi sırf paraya döken, takvadan uzak bazı kimseler hariç- imamları bu konuda fazla töhmet altında bırakmamak gerekir.
NURİMERCAN
mevlüt emir gereği demedimki kardeş mevlütte okunan sonuçta kur’an okunuyor kur’andan ayetler okunuyor
NURİMERCAN
SORU: Hocam ben İzmit’te imamlık yapıyorum. Mesleğimiz gereği mevlid okuyoruz, cenaze yıkıyoruz. Buralardan bir miktar ücret alınıyor. Bu alınan paralar caiz midir?
CEVAP: Cenaze yıkamaktan ücret almak caizdir. Mevlid ise bir ibadet olmadığı için üzerinden ücret almanın bir sakıncası yoktur. Size tavsiyem, cenaze yıkamaya devam edin; veremeyecek durumda olandan da ücret talep etmeyin, verirse de iade edin. Ama mevlidten uzak durmaya çalışın. Daha iyi bir durumda olursunuz. Allah sizi de bizi de rızasına muvaffak kılsın. BUDA SORU CEVAP KÖŞELİ BİR SİTEDEN ALINMA AMA ÇOĞU YERDEDE AYNI TAMAM CENAZE YIKAMADA ÜCRET ALMA KISMEN ALINABİLİR DENİYOR AMA MEVLÜTTEN UZAK DURUN DENİYOR.
HİZMETKAR
< mevlüt emir gereği demedimki >
Öyle bir şey demediğini bende biliyorum. Anlaşılan Ne demek istediğimi anlamadınız. Bak Kardeş.Zira Kur’an kesinlikle ibadettir, manevi değerdedir. Maddi şeyle okumak, okutmak ibadet manasını yok eder. Zaten mevlid merasimine kudsiyet kazadıran da okunan Kur’ân-ı Kerîm’ler olmaktadır. Diğer kısımlar beşer sözleridir. kendilerinde kudsiyet yoktur. İfade ettikleri mânâ ve sebeb oldukları duygular değer meydana getirmektedir. dedim
Hoca
Ramazan Ayından bir kaç gün önce Ali Küçük Hoca misafirimdi. Bu konuyu konuştuk dediki;
İmamı Azama sormuşlar: "Maaş karşılığında namaz kıldırmak caizmidir?"
İmamların kulağına küpe güzel bir cevap vermiş:
"İlla maata’lim – Namaz kıldırmakla birlikte İlim de öğretmek şartıyla" demiş.
Nurimercan