İntihar eden ebedi cehennemliktir!
ugurdogan
İyi akşamlar,
Misafir sorum olarak intihar edenin ebedi cehennemlik olup olmayacağı hakkında bir soru sormuştum. Mum ve islamyolu nikli üyeler cevap yazmıştı.
İki hadis hatırlıyorum. Misal zehir içerek intihar eden cehennemde ebediyen o zehri içer… ve intihar edene cennet haram kılındı diye. Bunlar intiharın ebedi cehennemlik bir günah olduğunu kanıtlıyor. Alimlerin ayrıca görüş bildirmesine gerek kalmıyor. Ehli- sünnetin iman ile ölen cennete gider düşüncesini biliyorum ve bu Kuran ruhuna, iyi anlayabildiysem, uyuyor da. Ama intihar edenlerle ilgili hadisler açık(Yani intihar edenin imanını kurtarıcak mecali de kalmaz diye bir önerme doğru olabilir). Dinle çok ilgili bir arkadaşım ,hangi hocadan öğrendiyse, bana cennetlik bir insan kötü bir fiille ölmez demişti ki bu arkadaşım ve çevresi de sunnidir. Yine Hazreti Ali’nin oğlu İmam Hasan’a vasiyetinde(bunu Nehcul Belaga’da okumuştum ama aynı vasiyetname birkaç cümle eksikle Ehli-Sünnet’in kaynaklarında da vardır.) dikkat et ölüm seni kötü bir iş üzerinde iken yakalamasın diyordu(Bunlar cennetle müjdelenseler bile cehennem ihtimali varmış gibi yaşayan kimselerdir. kafasındaki soru işareti olana şöyle de açıklayabilirim; korkmayı emin olmaktan öne salarlar yani.). Yine intiharı ebedi cehennemlik günah sebebi gören birçok ehli-sünnet kanatlı hocayı dinle ilgili herkes te biliyor. Sizden isteğim bu yazıyı sitede saklamanız ve intihar hakkındaki kanının netleşmesi.
Mum nikli üye bu nasıl bir müslüman nasıl iman etmiş gibi birşeyler yazmıştı benim hakkımda. İslamyolu da onu desteklemişti. Cübbeli Ahmet Hoca’nın radyoda bir sohpetini dinlemiştim. Peygambere ilk vahiy geldikten sonra bazı durumlardan ötürü 15-16 ay diye hatırladığım uzun bir süre vahiy kesilmiş. Peygamberimiz de dayanamayıp kendini uçurumdan atmaya falan yeltenmiş, yani intihar, o sırada Cebrail gözüküp dur yapma sen bu ümmetin peygamberisin mutlaka vahiy bir daha gelicektir diyerek onu men etmiş. Cevap yerine gitmediyse biraz açayım. Yani bana bu nasıl iman diyen Mum nikli üye ye de söyleyin özellikle bunu okusun. Hazreti Muhammed intiharı düşünmüş hatta yeltenmiş. Yoksa sen ondan daha mı takvalısın?
Bana yaptığınız hakaretlerden ötürü ya burda ya da mahşer günü görüşüceğiz özür dilemezseniz. Bu tehdit değil gerçeğin ta kendisi.
İkinci hakaret hem bana hem aşk acısı çeken bütün Allah kullarına gelen bir hakaretti islamyolu tarafından. Aşk acısı intiharı düşündüremez gibisinden birşeyler yazmıştı. Mesnevinin ilk 18 beyitini ilk okuyuşumda anladım. Bu beyitleri milyonlarca insan okudu bugüne kadar. Ne dediler: mesnevinin özeti ya da neyden bahsediyor diye. Bakalım kimden bahsediyor..
"Dinle, bu ney nasıl şikâyet ediyor; ayrılıkları nasıl anlatıyor.
Diyor ki: Beni kamışlıktan kestiklerinden beri feryadımla erkek de ağlayıp inlemiştir, kadın da.
Ayrılıktan parça parça olmuş bir gönül isterim ki iştiyak derdini anlatayım ona.
Aslından uzak kalan kişi, buluşma zamanını arar durur.
Ben her toplulukta ağladım, inledim; iyi hallilerle de eş oldum, kötü hallilerle de.
Herkes kendi zannınca dost oldu bana; İçimdeki sırlarımı ise kimse aramadı.
Benim sırrım, feryâdımdan uzak değil; fakat gözde, kulakta o ışık yok.
Beden candan, can da bedenden gizli değil; fakat kimseye Cânı görmeye izin yok.
Ateştir neyin bu sesi, yel değil. Kimde bu ateş yok ise, yok olsun o kişi.
Aşk ateşidir ki neye düştü; aşk coşkunluğudur ki şaraba düştü.
Ney, bir dosttan ayrılana eştir, dosttur; perdeleri, perdemizi yırttı-gitti.
Ney, kanlarla dolu bir yolun sözünü etmede; Mecnun’un aşk hikâyelerini anlatmada.
Ney gibi bir zehri, ney gibi bir panzehri kim gördü? Ney gibi bir solukdaşı, bir iştiyak çekeni kim gördü?
Bu aklın mahremi, akılsızdan başkası değildir; dile de kulaktan başka müşteri yoktur.
Gamımızla günler geçti, akşamlar oldu; günler yanışlarla yoldaş kesildi de yandı-gitti.
Günler geçip gittiyse, de ki: Geçin gidin, pervamız yok. Sen kal ey dost, temizlikte sana benzer yok.
Balıktan başka herkes suya kandı, rızkı olmayanın da günü uzadıkça uzadı.
Ham, pişkin, olgun kişinin hâlini hiç mi, hiç anlayamaz; Öyleyse sözü kısa kesmek gerek vesselâm."
Alıntı yapıyorum şu an..
"Ney, kanlarla dolu bir yolun sözünü etmede; Mecnun’un aşk hikâyelerini anlatmada."(Aşk acısı çeken biri, mecnun gibi olaylar yaşayıp hasrete düşüyor ve Allah aşkını buluyor.)
Devamı..
"Günler geçip gittiyse, de ki: Geçin gidin, pervamız yok. Sen kal ey dost, temizlikte sana benzer yok….
Ham, pişkin, olgun kişinin hâlini hiç mi, hiç anlayamaz; Öyleyse sözü kısa kesmek gerek vesselâm." (Temizlikte benzeri olmayan, acılar çeken biri)
İslamyolu oku bence. Temizlikte benzeri olmayan bir insan var ve aşk acısı çekiyor Mevlana’dan sonraki zamanda yaşayan. Bence bu aşk acısını sen de iste Allah’tan.
Cevap: İntihar eden ebedi cehennemliktir
Hoca
Uğur kardeş eski konunu hatırlamıyorum ve ilmi seviyenide bilmiyorum ama hadislerden hüküm çıkaracak ilmin olmadığını düşünüyorum.
Daha bugün sabah namazından sonra bir kaç kardeşle Rüdaniden iman hakkında hadisler okuduk ve iman ettikten sonra kişi ne günah işlerse işlesin cennetlik olacağını Peygamberimiz (sav) bize bildiriyor.
Bazı hadisler neshedilmiş ki bu sözü eden onlardandır yada terhib içindir. (Allahu alem)
Cevap: İntihar eden ebedi cehennemliktir!
ugurdogan
İmanını kurtaran, öyle ya da böyle cennete girer. Ancak önce cehennemde azab edilen, daha sonra da affedilip şefaat ile cennete giren kişi, ‘cehennemlik’ diye değil ‘cennetlik’ diye anılır. Zira cennette kaldığı süre sonsuzdur ve kastedilen de budur.
"..Zira, cennetlik olan kimsenin ameli, cennet ehlinin ameliyle sonlanır; (daha önce) ne çeşit amel yapmış olursa olsun. Keza cehennemlik olanın ameli de cehennem ehlinin ameliyle sonlanır, hangi çeşit amel ile amel etmiş olursa olsun!" bu hadis iyi amelle ölenin cennetlik, kötü amelle ölenin cehennemlik olduğunun %100 bir delilidir.
Cevap: İntihar eden ebedi cehennemliktir!
imam
< İmanını kurtaran, öyle ya da böyle cennete girer. Ancak önce cehennemde azab edilen, daha sonra da affedilip şefaat ile cennete giren kişi, ‘cehennemlik’ diye değil ‘cennetlik’ diye anılır. Zira cennette kaldığı süre sonsuzdur ve kastedilen de budur.
"..Zira, cennetlik olan kimsenin ameli, cennet ehlinin ameliyle sonlanır; (daha önce) ne çeşit amel yapmış olursa olsun. Keza cehennemlik olanın ameli de cehennem ehlinin ameliyle sonlanır, hangi çeşit amel ile amel etmiş olursa olsun!" bu hadis iyi amelle ölenin cennetlik, kötü amelle ölenin cehennemlik olduğunun %100 bir delilidir.
>
< Kaderle Amel
Resulullah (sav), elinde iki kitap olduğu halde yanımıza geldi ve: "Bu iki kitap nedir biliyor musunuz?" buyurdular. Cevaben: "Hayır, ey Allah’ın Resulü! bilmiyoruz. Ancak bildirmenizi istiyoruz!" dedik. Bunun üzerine sağ elindekini göstererek: "Bu Rabbülalemi’den (gelmiş) bir kitaptır, içerisinde cennet ehlinin isimleri mevcuttur. Hatta onların babalarının ve kabilelerinin isimleri de mevcuttur ve sonunda da icmal yapmıştır. Bunlara asla ne ilave yapılır, ne de onlardan eksiltmeye yer verilir. Hiç değişmeden ebedi olarak sabit kalır" buyurdular. Sonra sol elindekini göstererek: "Bu da Rabbülalemi’den bir kitaptır. Bunun içinde de ateş ehlinin isimleri, onların atalarının isimleri ve kabilelerinin isimleri vardır. En sonda da icmallerini yapmıştır. Bunlara asla ne ziyade yapılır, ne de eksiltmeye yer verilir!" buyurdular. Ashabı sordu: "Öyleyse ey Allah’ın Resulü, niye amel ediliyor? Madem ki her şey önceden olmuş bitmiş, yazılmış ve artık yazma işinden fariğ olunmuş (bir daha yapma gayreti de niye)?" Resulullah şu cevabı verdi: "Siz amelinizle doğruyu ve istikameti arayın! İtidali koruyun. Zira, cennetlik olan kimsenin ameli, cennet ehlinin ameliyle sonlanır; (daha önce) ne çeşit amel yapmış olursa olsun. Keza cehennemlik olanın ameli de cehennem ehlinin ameliyle sonlanır, hangi çeşit amel ile amel etmiş olursa olsun!" Resulullah (sav), sonra elindeki kitapları atıp, elleriyle işaret ederek dedi ki: "Rabbiniz kullardan artık fariğ oldu, bir kısmı cennetlik, bir kısmı da cehennemliktir." >
ugurdogan
Sen sünni imam-Alimlerden daha bilgilisin?
Eş’ari, Maturidi ve selefiler, İntihar edenin en son cennetlik olacağını söylemişler.
ugurdogan
Önce cümleni tam kur. Hadisler gayet net.
ugurdogan
İmam Ali, oğluna vasiyetinde cennetlik insan kötü amel üzerinde ölmez der. Senin alimlerin ilmin kapsından daha faziletli galiba.
ugurdogan
"Bilgisinden sapıp başka işler işleyen bilgin, bilgisizliğinden kurtulması mümkün olmayan, şaşırıp kalan bilgisize benzer. Böylesi bilgine karşı gösterilen delil, en büyük ve kuvvetli delildir; onun hasrete düşmesi, en yerinde bir şeydir; Allah katında en fazla kınanacak da odur." Bu da benim, Kimse kendini Allah’ın en çok kınanıcak, yani ayıplanıcak, kulu yapmaz. Ama durum bu.
muvahhidim
< Hazreti İmam Ali’den;
"Allah kulları, Allah kullarından en sevgili olanı o kuldur ki Allah ona, nefsine karşı yardım etmiştir de o, hüznü, iç giyimi gibi giyinmiştir; korkuya da dış giyimi gibi bürünmüştür; derken hidâyet ışığı, gönlünde parıl-parıl parlamaya, gönlünü ışıtmaya başlamıştır; konaklayacağı gün için de konukluk azığını hazırlamıştır. Kendisine uzağı yakınlaştırmıştır; çetin şeyi kolaylaştırmıştır. Bakmıştır da (izlerin sonunu) görmüştür; anmıştır da (hayır işleri) çoğaltmıştır. Tatlı, duru suyu kana-kana içmiştir de ırmağın su içilecek yerlerine varması kolay olmuştur; dümdüz, tertemiz yola dalmıştır. Şehvetler elbisesinden soyunmuştur; bütün üzüntülerinden, sıkıntılarından kurtulmuştur da bir tek sıkıntıya, bir tek üzüntüye sarılmıştır, onunla başbaşa kalmıştır. Körlük sıfatından çıkmıştır; heves ehli ile iş birliği etmekten ayrılmıştır; hidâyet kapılarının kilitlerinden olmuştur; kötülükler, aşağılıklar kapılarına kilit haline gelmiştir. Gittiği yolu görmüştür; tuttuğu yola girmiştir; alâmetlerini tanımıştır, bilmiştir; adamı boğacak yerlerini aşmıştır, sarılınacak iplerin en kuvvetlisine sarılmıştır. Artık, o, şüpheden arınmış inancında, güneş ışığı gibi parıl-parıl parlar durur; her kendisine baş vurana cevap vermekte, her parça-buçuğu aslına ulaştırmakta, kendisini, noksan sıfatlardan münezzeh olan Allah için işlerin en yücesine adamıştır. Karanlıkların ışığıdır o, şüpheli işleri aydınlatandır; gizli, örtülü şeylerin anahtarıdır o; güç şeyleri giderendir; uçsuz bucaksız çöllerin kılavuzudur. Söylenir, anlatır; susar, kurtulur. Özünü, işini-gücünü Allah için hâlis bir hâle getirmiştir; Allah da ona ihlâs nasîp etmiştir. O, Allah dîninin mâdenlerindendir; Allah’ın yerinin direklerindendir. Kendisine adaletle muâmeleyi gerekli kılmıştır; adaletinin başlangıcı da, kendisinden hevâsına, hevesine uymayı gidermesidir. Gerçeği över, anlatır; onunla da amel eder. Hayır için bir sınır yoktur ki oraya varmasın; sevap sandığı bir şey yoktur ki ona sarılmasın. Nefsinin yularını kitabın eline vermiştir; onu çekip götüren de odur; uyduğu da o. Yükünü o nerede indirirse o da oraya iner; konağı neresiyse o da oraya konar."
Mevlana’dan:
"Ney, kanlarla dolu bir yolun sözünü etmede; Mecnun’un aşk hikâyelerini anlatmada.
Ney gibi bir zehri, ney gibi bir panzehri kim gördü? Ney gibi bir solukdaşı, bir iştiyak çekeni kim gördü?
Bu aklın mahremi, akılsızdan başkası değildir; dile de kulaktan başka müşteri yoktur.
Gamımızla günler geçti, akşamlar oldu; günler yanışlarla yoldaş kesildi de yandı-gitti.
Günler geçip gittiyse, de ki: Geçin gidin, pervamız yok. Sen kal ey dost, temizlikte sana benzer yok.
Balıktan başka herkes suya kandı, rızkı olmayanın da günü uzadıkça uzadı.
Ham, pişkin, olgun kişinin hâlini hiç mi, hiç anlayamaz; Öyleyse sözü kısa kesmek gerek vesselâm. >
< Ben Hazreti İmam Ali’nin, Allah’ın en sevgili kulu diyerek anlattığı, Mevlana’nın ise temizlikte sana benzer yok diye duyurduğu kulum. Yalan ya da yanlışta isem, cehennemi aratıcak yer nasibim olsun. Ben, namaz kılarken Mevlana’nın odasına girdiği kulum, ben kulağına biraz sonra şu olay olucak denilip, şaşırmadan o olayı yaşayan kulum, ben Ruhullah’ın yanında manen ve çok yoğun bir halde belirdiği bir kulum, ben, yine Hz. Ali’nin dinin direklerinden, ilmin madenlerinden dediği kulum. Delirdiğimi düşünen herkese lanet okuyorum, şüphesiz, seksiz ve tereddütsüz. Boğaziçi Endüstri Müh. 4. sınıf öğrencisi olmam, delirmediğimin ispatıdır. Bunları asla konuşmazdım ama bu kadar hakaret yeter. İmam ben senin yedi ceddinin bir araya gelerek elde edemiyeceği başarıları tek başıma elde ettim, etmeye de DEVAM EDİCEM. Cümeledeki alaya bak: "Sen sünni alimlerden daha bilgilisin?" mi edatını koymama yöntemiyle bir alay.
Şimdi İmam Sen kimsin? >
Kardeş;
Sormam gerekirse sen bu musun??
islamyolu
öncelikle eski konumu hatırlamıyorum. benim intihar konusun dediklerimi tekrardan yazarsam. şöyle derim..
bir insan intiharı helal dır diye kendini öldürse kesinlikle kafir olur. ve kafirede ebedi cehennem vardır.
bir insan intiharı günah oldugunu haram oldugunu bile bile intihar etse. o kişi günahkar olarak ölür. vede ebedi cehennem yoktur. Allahın taktirine kalmış. cehennemede girse cezasını cektikten sonra cennete alınır.
ben bu konu hakkında bundan başka bir şey demedim. ve bu 4 mezheptede bu şekildir. ehli sünnet Alimleri bu şekil fetva veriyorlar.
sen getirmişsin hadisi şerifleri kafana göre yorumlarsın. sen müçtehitmisin. Kardeş bak ibni maceden bir hadisi şerife bakıp hemen hüküm verilmez. aynı konu hakkında buharide ebu davutta veya hakim dede hadisi şerifler çıkabilir. bu hadisi şerifleri cem edipte fetvayı ona göre verebilirsin. ya bir hadiste diyor. hayızlı halde kesinlikle kurandan hiç bir şey okunmaz ezberden dahi olsa buradan onu anlıyoruz. ama diğer hadiste misal Dua Ayetleri okunur der. bunları tek hadisten hüküm çıkaramayız cem edipte çıkarabiliriz. vede bu hüküm çıkarma işi bize kalmamış zamanında mezhep alimleri ve o mezhebe ait müçtehit alimler çıkarmışlar bizede onları dinlemek düşer.
mevlana nın mesnevisini öyle her insan anlayamaz. oradaki aşk dedigi Allah aşkı diye kastediyor. mevlanada daha bir çok beyit vardır. Mesela Şarap der. şarap içmek gibi terimler vardır. Ama bilki o Cennet şarabıdır.
gelelim cübbeli Ahmet hocaya sen emin olki Cübbeli Ahmet hocayı benim kadar iyi bilemezsin ne anlattıklarını ve ne anlatmak istediklerini benim gibi anlayamazsın. ben ne ilim varsa ondan öğrendim. şimdi sana cübbeli Ahmet hocadan bir fetva vereyim
bir insan Anasıyla dahi zina yapsa o zinayı haram bilse yinede müslümandır (müslüman ölen ebedi cehennemde kalmaz )
eğerki o insan anasıyla zina yapsa o zinayı helal görse Kafir olur. (kafirde ebedi cehennemde yanacaktır. )
bunu cübbeli Ahmet hoca En büyük günahlardan kimsenin aklına gelemeyecek günah diye örnek vermiştir.
kısaca Helala haram diyen dinden çıkar. intiharada helal diyen dinden çıkar ..
inşaAllah Durum anlaşılmıştır
ugurdogan
İmam Ali, İmam Hasan’a vasiyetinde cennetlik bir insan kötü amel üzerinde ölmez diyor. İlmin kapısından alim mi o bahsettiğiniz zatlar. İlmin kapısına uğradık şimdi ilmin şehri Hz. Muhammed’e gidelim.
Resulullah şu cevabı verdi: "Siz amelinizle doğruyu ve istikameti arayın! İtidali koruyun. Zira, cennetlik olan kimsenin ameli, cennet ehlinin ameliyle sonlanır; (daha önce) ne çeşit amel yapmış olursa olsun. Keza cehennemlik olanın ameli de cehennem ehlinin ameliyle sonlanır, hangi çeşit amel ile amel etmiş olursa olsun!"
Burda her şey açık.
islamyolu
< İmam Ali, İmam Hasan’a vasiyetinde cennetlik bir insan kötü amel üzerinde ölmez diyor. İlmin kapısından alim mi o bahsettiğiniz zatlar. İlmin kapısına uğradık şimdi ilmin şehri Hz. Muhammed’e gidelim.
Resulullah şu cevabı verdi: "Siz amelinizle doğruyu ve istikameti arayın! İtidali koruyun. Zira, cennetlik olan kimsenin ameli, cennet ehlinin ameliyle sonlanır; (daha önce) ne çeşit amel yapmış olursa olsun. Keza cehennemlik olanın ameli de cehennem ehlinin ameliyle sonlanır, hangi çeşit amel ile amel etmiş olursa olsun!"
Burda her şey açık. >
kardeş sen mezhepsizmisin. sen namazıda kendi başına hüküm olarak çıkarırsın ozaman. bakıyorumda müçtehid olmuşsun. senin o verdiğin hadisleri bende biliyorum. hele müçtehid alimlerimiz. İmam-ı Azam gibi imam şafi gibi vs onlar bunları yemiş yutmuşlar zaten. 10 binlerce hadisi şerifleri ezbere bilmişler. bir imam şafi bir fıkıh meselesi için kaç gün yemeeden içmeden uğraşıyor. 200 kere kuranı hatmediyor. çözmek için. senin veya benim onlara muhalefet etmeye hakkımız yok. bir buğday kadar bile ilmimiz yok bizim. o hadisi şerifleri o şekil anlarsan başka hadisi şeriflerle çelişir. müslüman olarak imanlı bir şekilde ölene ne kadarda günahı varsa ebedi cehennemde kalmayacak .. bir hadis görüpte hemen yorum yapma. senin gibi yorum yapanlar Yahudileri Hıristiyanlarıda cennete gönderiyorlar. Amentümüz bir diyorlar.
ugurdogan
Mesnevi’de okumuştum. Hazreti Ömer zamanında ihtiyar bir çalgıcı varmış. Çok ta güzel çalarmış ya hekesler de onu dinlermiş. Ve bu çalgı çalan adam Allah velilerinden bir veli çıkıyor hikayenin devamında. İslamın yükseliş çağı yakındır vesselam..
HAMMADUN
< İmanını kurtaran, öyle ya da böyle cennete girer Ancak önce cehennemde azab edilen, daha sonra da affedilip şefaat ile cennete giren kişi, ‘cehennemlik’ diye değil ‘cennetlik’ diye anılır Zira cennette kaldığı süre sonsuzdur ve kastedilen de budur. >
Çok iddialı sözler değilmi bunlar Uğurdoğan… İmanını kurtaran ÖYLE yada BÖYLE cennete girebilirmi..?? Nasıl olsa cennete gireceğim… HÜKÜM VERDİM… Neden hüküm verdim. Çünkü iman ile gittiğim zannı içerisinde KESİN HÜKÜM VERDİM.. CENNETE GİRECEĞİM dedim.
Peki Uğurdoğan bu hükmü veren biz olursak, CENNET’e GEREBİLİRMİYİZ..??
ANCAK…
< önce cehennemde azab edilen, daha sonra da affedilip şefaat ile cennete giren kişi, ‘cehennemlik’ diye değil ‘cennetlik’ diye anılır >
Çok iddialı sözler değilmi bunlar Uğurdoğan.. Rab’bim hiç bir nefis sahibine zulmetmez… Onları asla cehenneme ve azaba duçar bırakmaz, Onlar kendi nefs’lerine zulmederler. Hükmü ise Rab’lerine kestirirler. O Adildir, Eksik Sıfatlardan münezzehdir. Rab’leride eğer o an için cehennemlik diyorsa… CENENNEMLİKTİRLER.. Asla başka hüküm Rab’bimin hükmünün üstünde olmadı, olmaz, olamaz.. Daha sonra o azap içerisinde, Rab’lerini gördüler ve yine o azap içerisinde, Rab’bim sen bizi bu azaba duçar kılmadın, muhakkak’ki biz kendi nefslerimize zulmettik mertebesine gelirlerse ki; O azab içerisinde bu hale gelmek… Nefs’i Mutmain olmak.. Cennet Ehli olmayı hâk etmek.. ve Rab’binin KULUM diye PEYGAMBERİ’NE(S.A.V.) sevk ettiği ve ALLAHU EKBER gerisi malum.. O andan itibaren CENNETLİKTİR, biz asla GAYB bir alemde CENNET veya CEHENNEMLİKTİR diyemeyiz. Biz diyemeyiz, başkası ne der onuda bilemeyiz.
< "Zira, cennetlik olan kimsenin ameli, cennet ehlinin ameliyle sonlanır; (daha önce) ne çeşit amel yapmış olursa olsun Keza cehennemlik olanın ameli de cehennem ehlinin ameliyle sonlanır, hangi çeşit amel ile amel etmiş olursa olsun!" bu hadis iyi amelle ölenin cennetlik, kötü amelle ölenin cehennemlik olduğunun %100 bir delilidir >
< bu hadis iyi amelle ölenin cennetlik, kötü amelle ölenin cehennemlik olduğunun %100 bir delilidir >
Öncelikle şunu iyi bilmek gerekir ki; AMELLER NİYETLERE BAĞLIDIR…
Eğer AMELLER NİYETLERE BAĞLI ise; Ki; Rab’bim İSLAM’a buradan mutlak bir çıkış kapısı lutfetmiştir. HİKMET SAHİBİ olanda Muhakkak Rab’bimdir. O eğer hikmetini lutfettiyse, KÖTÜ AMEL yapıp (Görünene göre) Cennete talip olabilirim.
NASIL MI..??
Savaş ortasında gider duvarı onarırım, Bir Peygamber(A.S.)’da bakar bu adam deli heralde der.
Gemiyi delerim, Bir Peygamber(A.S.)’da bakar bu adam hain heralde der.
Sabinin şeklini şemalini bozarım, Bir Peygamber(A.S.)’da bakar bu adam cani heralde der.
ANLAŞMA BİTER..
Zira Rab’bi Peygamberi(A.S.)’mı yetiştirmek için bir KUL’una göndermiş, görünenle ve ilimle hükmedilmeyeceğini öğretmektedir. İLMİN KAPISI’da olsanız, HİKMET Peygamber(S.A.V.)’me veriliyorsa, O’nu kendinize vasıta edineceksiniz, onunla hükmedeceksiniz. İlmin kapısıyla veya İlimle değil… İlim şaşar, Hikmet şaşası değil… HİKMET’in faziletini göstermek için…
Rab’bi Peygamberi(A.S.)’ni KULU’na gönderir, HİKMET’i öğretir, Öylece yetiştirir.
Rab’bi KULU’nu, Peygamber(S.A.V.)’e gönderirde İlmine karşı, HİKMETİ’de öğrenmesini diler… Sonra birileri O ilmi yanlış yorumlarlarda, kaynak olarak onu gösterirlerde, hikmetini bilmedikleri hususlar hakkında ziyana uğrayanlardan olurlar.
Yine yazı oldukça uzadı.. İnşaAllah bu kadarıyla iktifa edelim.
Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
ugurdogan
Ben bu kadar yazdım. Farklı görüşler tartışıldı, her akıl sahibi bakıp okur, kararını verir. Daha da yazıcak değilim zira şahsıma sataşmalar oluyor. Ben kötü niyetli olsaydım, yukarıdaki düşüncelerimi gizler, diğer arkadaşların düşüncelerini onaylardım. O’nu, bunu kınamak bize yardım etmiyor. Hazreti Ömer, dönemindeki yaşlı çalgıcı ama evliya bazılarına güzel bir örnek olsun. Kim ne mertebede Allah bilir. O alimler vefat etti gitti, şu an yaşayan her insana sen düşük mertebelisin muhabbeti can sıkıyor. Hazreti Ali’ye de vakti zamanında, Bedir, Uhud ve/veya Hendek Savaşları vs. de karşılaştıkları kafir erleri senin azın süt kokuyor demişlerdi ama Hendek Savaşı’nda arapların 1000 adama bedel dedikleri Amr’ı cehenneme de yolladı.
HAMMADUN
Biz asla burada kimsenin nefs’ine halel getirecek bir hal içerisinde olmak dilemeyiz….
Biz asla burada kimsenin mertebesinin derecesi hakkında görüş beyan eder bir hal içerisinde olmak dilemeyiz….
Biz asla bir kardeşimiz bu hususlar muvacehesinde üzülmesini de arzu etmeyiz….
Biz ancak bize gelenleri aktarırız, şeytani olur, RAHMAN’i olur, O konuda yardım dileriz.
Zira TEFEKKÜR etmek ancak KÜFRE dalmamak dileriz. TEFEKKÜR ederiz, ederiz etmesinede kardeşlerimiz bu TEFEKKÜR içinden KÜFRÜ ayıklasınlar dileriz. Zira TEFEKKÜR’ü eden biz, Nefs’de bizde….. Muhalefet ve kıyas edip TEFEKKÜR içinden KÜFRÜ ayıklasınlar dileriz.
Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
ugurdogan
< Bazı hadisler neshedilmiş ki bu sözü eden onlardandır yada terhib içindir. >
Peki bütün alimler mi intihar edenin cennete gidebileceğini bildiriyor?
Ve bu hadisler düz okunduğunda sonsuza kadar cehennem algısı oluşturuyor hatalı olabileceğimi de düşündüm yorumumda da kafama takıldı yine bu terhib(korkutma) konusunda hangi ayet ya da hadis kaynak gösteriliyor?
mustazaf
kardeşler bugün bana bir soru soruldu soru şu : aklı yerinde olmadan intihar edenin hükmü nedir dendi sorumlumudur bından diye…
bende o kişiye ; aklı intihar etmeye yetiyorsa sorumludur dedim yani o işi yapmak için aklı çalıştıysa damakki sorumludur dedim ağer yalnışım varsa düzeltin,fikirlerinizi bekliyorum.
ugurdogan
< kardeşler bugün bana bir soru soruldu soru şu : aklı yerinde olmadan intihar edenin hükmü nedir dendi sorumlumudur bından diye…
bende o kişiye ; aklı intihar etmeye yetiyorsa sorumludur dedim yani o işi yapmak için aklı çalıştıysa damakki sorumludur dedim ağer yalnışım varsa düzeltin,fikirlerinizi bekliyorum. >
Burda aklı yerinde olmayandan neyin kastedildiği de önemli. Kaba tabirle "bir deli" den bahsediyorsak aklı intihar etmeye yeter ölüceğini de içgüdüsel olarak bilir ama sorumlu değildir. Diğer psikolojik sıkıntılardaki durum da yoruma açık. Misal geçen aylarda mahallemizde biri intihar etti. Adam sara hastasıydı da kimine göre aklı yerinde değildi bize göre de aklı az ama yerindeydi. Burdaki biraz tıp bilimine giriyor.
@mir
İntiharın Ahiret Yönü: Intihar edenler, hayatlarına son vermekle rahata kavuşacaklarını zannederler, halbuki hiç de böyle değildir. Ahirette tahammul etmesi çok zor cezalara çarptırılacağını şu hadis-i şeriflerden birlikte öğrenelim.
1-Dahhakin oğlu Sabitten; dediki: Resulüllah (s.a.v) şöyle buyurdu: Kim İslam dininden başkası ile yemin ederse o, dediği gibidir. Kim kendi kendisini bir şey ile öldürürse, cehennemde aynı şey ile azab edilecektir. Mü’min bir kişiye lanet etmek onu öldürmek gibi günahtır. Kim bir mü’mine küfür isnad ederse bu da onu öldürmek gibidir. (1)
2-Ebu Hureyre (r.a) den; Resulullah (s.a.v) dan naklen dediki: Kim bir tepeden kendini aşağıya atıp, kendi kendini öldürürse o, ebediyyen devamlı Cehennemde yuvarlanır. Kim zehirli bir madde içerek kendini öldürürse o, ebediyyen elinde zehiri olacak ve devamlı cehennemde onu içecektir. Kim kendini demirden bir aletle öldürürse o, demir aleti elinde ebediyyen cehennemde onu karnına saplayıp duracaktır. (2)
Görülüyorki intihar kurtuluş çaresi değildir, aksine ebedi olan ahiret hayatını karartmaktadır. Kurtuluşun yolu sırat-ı müstakîm diye ifade edilen hak yolda yürüyüp başa gelen musibetlere karşı sabır ve tehammüllü olmaktır. Her zorluğun arkasında bir kolaylık her mağlubiyetin arkasında bir zafer vardır. Eğer insanlar inanarak kararlılık gösterebilirse…
İntiharın Fıkhı Hükmü: İslam Alimleri, müctehid imamlar intihar edenin cenaze namazının kılınıp kılınmayacağı konusunda farklı görüşler ileriye sürmüşlerdir. Bu farklılığın sebebi de Resulullah (s.a.v)’in gününde meydana gelen şu olaydır:
Sümrenin oğlu Cabir’den dediki: bir adam kendi kendini bıcakla öldürdü de Resulullah (s.a.v) onun cenazesini kılmadı (3) Bu rivayete dayanarak bazı müctehid imamlar intahar edenin cenaze namazının kılınamayacağını söylemişlerdir. İmam Azam hazretleri başta olmak üzere diğer üç mezhebin imamı cenazenin kılınabileceğini ancak büyük imamın yani devlet yönetiçinin kıldıramayacağını söylemişlerdir. Bunların gerekcesi de Resulullah (s.a.v)’in intihar eden kişinin cenaze namazını kılmamasını ancak başkasının kılmasını engellemediğini söylemeleridir. Yani Peygamber (s.a.v) o kişinin cenaze namazını kılmamıştır ama başkalarına da kılmayın dememiştir. Bu itibarla bu hâdiseye tepki olsun diye imam kendisi değil de başkaları kılabilir demişlerdir.(4)
Her halukarda ihtilaflı bir konu olduğunu düşünerek insanların böyle bir yola başvurmaktan şiddetle sakınmaları gerektiğini söyleyerek burada yazımızı noktalarken böyle bir duruma tevessül edenlerin yakınlarına baş sağlığı dileyerek bütün insanlar böyle bir duruma düşmekten korumasını yüce Mevladan niyaz ederiz.
_____________________
(1)Buhari Kitabu’l-İman hadis nr:159 , Müslim Kitabu’l İman hadis nr:160
(2)Buhari Kitabu’d-Tıbbi hadis nr:5333, müslim kitabul İmam Hadis nr:158, Ebu Davud Dıbb nr:3374
(3)Buhari Hariç Kütüb-i Sittenin beş imamı bu hadisi rivayet etmişlerdir.
(4)bkz. El-Cevheret’ün – Neyyire 1/ 145 Fazilet Neşriyat 1978 İst., Rahmet’ül Ummeh fi İhtilaf’il- eimme 68 Darül Kütüb’il -İlmiyye 1995 Beyrut.
intihar edeni Allah’ın rahmetinden ümid kesmiş olarak düşünürsek
ya da Allah’ın kaderine razı olmayan olarak
bu durumda bu tip insanları kafir olarak ilan eden ayetler de devreye girer ki
intihar edenin ebedi cehennemlik olmasını bu şekilde açıklayabiliriz
Allahu Alem
not: bu cevabım sadece dünyevi sıkıntılardan dolayı intihar içindir.
tolga87
Sual: İntihar edenin cenaze namazı kılınır mı?
CEVAP
İntihar etmek çok büyük günah ise de, intihar eden kâfir olmadığı için de cenaze namazı kılınır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Müslüman her ölünün cenaze namazını, intihar etmiş olsa da kılınız.)[Deylemi]
Ercan
Ebedi cehennemlik olan ve namazı kılınmayacak olanlar kafirlerdir. İntihar etmek imansızlık değil iman zayıflığıdır. İntihar eden kişinin o anda aklının başında olup olmadığı, imanlı olup olmadığı bilgisi de Allah katındadır. Bu yüzden tedbir gereği intihar edenin namazı kılınır. İntihar edene ebedi cehennemlik demek te çok büyük cesaret ve ahmaklık ister. Mutlak ve tek hüküm sahibi Allah’tır. Selametle
@mir
< İntihar edene ebedi cehennemlik demek te çok büyük cesaret ve ahmaklık ister. >
2-Ebu Hureyre (r.a) den; Resulullah (s.a.v) dan naklen dediki: Kim bir tepeden kendini aşağıya atıp, kendi kendini öldürürse o, ebediyyen devamlı Cehennemde yuvarlanır. Kim zehirli bir madde içerek kendini öldürürse o, ebediyyen elinde zehiri olacak ve devamlı cehennemde onu içecektir.Kim kendini demirden bir aletle öldürürse o, demir aleti elinde ebediyyen cehennemde onu karnına saplayıp duracaktır.
bu vb hadisleri görmedin sanırım kardeş
muvahhidim
Kardeş;
Bence de üslubun biraz ağır ve yersiz olmuş. Bu konu ihtilaflı bir mesele olduğundan ihtiyatlı olmak gerekir.
İntihar eden için ‘ebedi cehennemliktir’ diyen değerli alimlerimiz de vardır.
عن أبِى هريرة رَضِيَ اللَّهُ عَنْه قال: ] قَالَ رَسولُ اللَّهِ : مَنْ تَردّى مِنْ جَبَلٍ فقَتَلَ نَفْسَهُ فَهُوَ في نَارِ جَهَنّمَ يَتَرَدّى فيهَا خَالِداً مُخَلّداً فيهَا أبَداً، وَمَنْ تَحَسّى سُمّا فَقَتَلَ نَفْسَهُ فَسُمُّهُ في يَدِهِ يَتَحَسّاهُ في نَارِ جَهَنّمَ خَالِداً مُخَلّداً فيهَا أبَداً، وَمَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ بِحَدِيدَةٍ، فَحَدِيدَتُهُ في يَدِهِ يتَوَجّأُ بِهَا في بَطْنِهِ في نَارِ جَهَنّمَ خَالِداً مُخَلّداً فيهَا أبَداً[. أخرجه الخمسة.»يَتَوَجّأ« أى يضرب نفسه بها
(4935)- Hz. Ebu Hüreyre (radıyAllahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
"Kim kendisini dağdan atarak intihar ederse o cehennemlik olur. Orada ebedî olarak kendini dağdan atar. Kim zehir içerek intihar ederse, cehennem ateşinin içinde elinde zehir olduğu halde ebedî olarak ondan içer. Kim de kendisine demir saplayarak intihar ederse, cehennemde ebedî olarak o demiri karnına saplar." [Buhârî, Tıbb 56; Müslim, İman 175, (109); Tirmizî, Tıbb 7, (2044, 2045); Nesâî, Cenâiz 68, (4, 66, 67); Ebu Davud, Tıbb 11, (3872).]
AÇIKLAMA:
1- Hadisin zahirine göre, şu veya bu şekilde intihar ederek canına kıyanlar, ebedî olarak cehennemde kalacaktır. Ehl-i Sünnet ulemasından İmam Malik merhumun, hadisin zahirini esas alarak: "Müntehirin tevbesi kabul olmaz, dolayısıyla, namazı da kılınmaz" dediği nakledilmiştir.
Günah işleyenlerin ebedî cehennemde olacağına hükmeden Mu’tezile ve diğer fırka mensupları da hadisin zahirini esas alarak müntehirin ebedî olarak cehennemde kalacağına hükmetmiştir.
Ancak Ehl-i Sünnet’in meseleye yaklaşımı farklıdır. Onlar müntehirin ebedî cehennemlik olacağı hususunu mutlak kabul etmezler, bazı kayıtlarla tahdid ederler. Nitekim hadisin bazı vecihlerinde خَالِداً مُخَلَّداً ziyadesi mevcut değildir. Ehl-i Sünnet, ayrıca tevhid ehlinin günahları sebebiyle azaba maruz kalmakla birlikte cehennemde ebedî kalmayıp ondan çıkarılacağını mühim bir esas olarak kabul eder. Bu hususu te’yid eden sahih rivayetler var. Ehl-i Sünnet, sadedinde olduğumuz hadisi, istihlâle hamleder. Yani: "Kim intihar etmenin helal olduğuna itikad ederek canına kıyarsa o ebedî cehennemliktir" der. Çünkü böyle bir inançla haramı helal addettiği için kâfir olmuştur. Kâfir ise ebedî cehennemliktir.
Ehl-i Sünnetten şöyle diyen de olmuştur: "Bu hadis, zecr ve tağliz makamında gelmiştir, zahiri murad değildir."
Şöyle de denmiştir: "İntiharın gerçek cezası budur, ancak Allah mü’minlerin ehl-i tevhid olmalarına ikram olarak, tevhidlerinin hatırı için onları cehennemden çıkaracak, ebedî olarak orada bırakmayacaktır."
Bazı alimler, "Allah dilerse" takdiriyle, "Allah dilerse ebedî olarak cehennemde kalıcıdırlar" şeklinde anlarlar.
Bazıları: "Ebediyet"ten murad, devamın hakikatı değil, uzun müddettir" demiştir. Buna göre mâna: "…Uzun müddet cehennemde" olur.
2- "Ceza amel cinsinden olur" kaidesine binaen müntehir ne suretle canına kıymışsa, o şekilde azaba maruz kalmaktadır. Zehir içerek intihar eden, hep zehir içer şeklinde; kendini dağdan atarak intihar eden, hep dağdan atılarak; kendini (hançer, bıçak gibi kesici olan) demir bir şeyle öldüren de yine o şey vücuduna saplanarak ceza görecektir.
3- Cumhur-u ulemaya göre, müntehirin namazı kılınır. Hanefilerden Ebu Yusuf "Kılınmaz" demiştir. Ömer İbnu Abdilaziz ve Evzaî ise "mekruhtur" derler.
وعن جابر بن سمرة رَضِيَ اللَّهُ عَنْه قال: ]أُخْبِرَ النّبيُّ بِرَجُلٍ قَتَلَ نَفْسَهُ. فقَالَ َ أُصَلّي عَلَيْهِ[. أخرجه أبو داود
(4937)- Cabir İbnu Semüre (radıyAllahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)’a, intihar eden bir kimse haber verilmişti.
"Ben üzerine namaz kılmıyorum!" buyurdular." [Ebu Davud, Cenaiz 51, (3185).]
AÇIKLAMA:
Yukarıda geçen hadisin açıklamasında da belirttiğimiz gibi, Ehl-i Sünnet alimlerinden bazıları müntehire cenaze namazı kılınmayacağına hükmetmiştir. Ancak ulemanın ekseriyeti, kılınacağına kaildir. Resulullah’ın "kılmam" sözünü, başkalarını intihardan zecretme maksadına hamleder.
S-a-b-i-h-a
Allah razı olsun vediğiniz hadisler için
Ercan
< Şöyle de denmiştir: "İntiharın gerçek cezası budur, ancak Allah mü’minlerin ehl-i tevhid olmalarına ikram olarak, tevhidlerinin hatırı için onları cehennemden çıkaracak, ebedî olarak orada bırakmayacaktır." >
< Bazıları: "Ebediyet"ten murad, devamın hakikatı değil, uzun müddettir" demiştir. Buna göre mâna: "…Uzun müddet cehennemde" olur. >
Tam olarak anlatmak istediklerimi yazmışsın Muvahhidim Hocam.
< bu vb hadisleri görmedin sanırım kardeş >
Amir kardeşim bu ve benzeri hadisleri okudum ancak İntihar edenin ebedi cehennemde kalması ile kalbinde iman olanın cezasını çektikten sonra cennete gireceği birbiriyle çelişmiyor mu?
Kimin ebedi cehennemlik kimin cennetlik olduğu bilgisi Allah katındadır. Kimse bu konuda hüküm veremez. Cennetlik olacağını sandığımız insanların son nefeste imanını koruyacağını hangimiz biliyoruz? Cehennemlik olanların ise ölmeden önce samimi bir tevbe ile tertemiz ölmediğini hangimiz biliyoruz?
Önceki yazdığım cevapta ise alimleri kastetmemiştim. Rabbim içimizi de dışımızı da biliyor şüphesiz.Tepkim böyle konuları açarak kendisini alimlerin de üstünde görüp hüküm verenler içindi. Zaten Mum Hoca ve diğer hocalar da tepkilerini göstermişler sağolsunlar. Mum Hoca’nın şu cevabı da içimi serinletti. Allah ondan razı olsun.
< Uğur kardeş eski konunu hatırlamıyorum ve ilmi seviyenide bilmiyorum ama hadislerden hüküm çıkaracak ilmin olmadığını düşünüyorum.
Daha bugün sabah namazından sonra bir kaç kardeşle Rüdaniden iman hakkında hadisler okuduk ve iman ettikten sonra kişi ne günah işlerse işlesin cennetlik olacağını Peygamberimiz (sav) bize bildiriyor.
Bazı hadisler neshedilmiş ki bu sözü eden onlardandır yada terhib içindir. (Allahu alem) >
Babası intihar ederek ölen ve bu konuda çok hassas olan biri olarak yanlış anlaşılmaktan, bilerek yada bilmeyerek işlediğim günahlardan Allah’a sığınırım.
Allah’ım sen beni, ana babamı ve bütün müminleri de bağışla. Amin.
ugurdogan
Ercan, ben en son mesajımda yanılabileceğimi itiraf ettim kardeş. Biraz düşünmeden aceleyle yazmıştım önceki mesajlarımı.
@mir
< Önceki yazdığım cevapta ise alimleri kastetmemiştim. >
alimler neyse de işin ucu Resulullah’a dokunmuş
kasıt yoksa -ki olmadığına inandığımı zaten belirtmiştim- sorun da yoktur İnşaAllah
Ercan
< alimler neyse de işin ucu Resulullah’a dokunmuş >
Estağfurullah. Zerre aklımdan geçmedi. Resulullah’a canım feda.
Allâhümme salli alâ seyyidinâ Muhammedin ve alâ âli seyyidinâ Muhammed.
Şema
İntihar edenin ebedi cehennemlik olduğu hadisin açıklamasını "muvahhidim" paylaşmış, ehli sünnet akidesi de budur.
İntihar eden ebedi cehennemlik değildir.
saim
Kimsenın bişey bildiği yok
üzgün
yüreğim yanıyor ablamın intiharının üzerinden 11 yıl geçti aile olarak dağıldık aynı yıl babam kanser oldu o da vefat etti. namazla dua ile kendimi teskin ediyorum daha 19 yaşında üniversitedeydim demek istediğim şey benim gibi yakınları intihar edenler bu sitelerde bir cevap arıyor. ” Allah’ım! Şüphesiz Sen affedicisin, affetmeyi seversin, beni de affet” Yüce Allah’ın bir zerre nuruyla merhametiyle tüm kainat canlılar ana yüreğindeki merhamet can bulduysa ben cümle ölmüşlerimiz ve bizler için Allah’ın merhametine sığınırım. Müslümanın kalbini kırmamaya çalışırım zira kimin cennetlik kimin cehennemlik olduğunu Allah bilir. ALLAH yüreğim yanıyor Allah’ın bağışlayıcılığından asla vazgeçmem sizler gibi yazamamış olabilirim ama her şeyden Allah’ın affediciliğine sığınırım Allah çekemeyeceği sıkıntıyı vermezmiş Şükür halime şükür bin kez şükür
intihar eden cehennemlik mi, intihar eden ebedi cehennemlik midir, intiharla ilgili ayetler