Dinimizin emrettiği etek traşı nasıl olmalıdır kasıklarla beraber makat ve çevresi de traş edilmeli midir?

Bayanlar bakmasın babama sormaya çekindiğim soru

guard45
arkadaşlar biliyorsunuz dinen etek altı temizlenmesi gereken yerler var koltuk altıda dahil olmak üzere arkadaşlar testislerin üstündeki yerler kesilmelimidir bir arkadşım günah dedi orasıda kesilmeli dedi ne kdar doğru oldunu bilmiyorum sorayım dedim bide ben penis üsündeki yerleri keserken fazla kacmısım bacaklara kadar gelmis nereye kadar kesmeliyiz acıklarsanız sevinrim namaz kılıyorum bide kaç günde bir etek altı traş olmam gerektini sölerseniz sevinirim Allah c.c razı olsun


Cevap: Dinimizin emrettiği etek traşı nasıl olmalıdır kasıklarla beraber makat ve çevresi de traş ed

Kayıtsız Üye
Erkekler İçin Vücuttaki Tüylerin Durumu:

Etek ve kasık arası tüylerinin temizliği, göbek altından başlayıp avret mahhalindeki kılların alınmasıyla gerçekleşir. Bu temizlikte dübürün, yani dışkı yerinin etrafındaki kılların da alınıp alınmayacağı konusu sık sık sorulmaktadır.

İslamî kaynaklarda, etek tıraşı için daha çok "’ânet" kelimesi kullanılmıştır. (Misal olarak bk. Gazalî, İhya, I/146, ) ki, bu tâbirde, "dübür" dâhil değildir.

Nitekim İmam Nevevî, bu konuda şu bilgiyi vermektedir:

"Tıraş edilmesi sünnet olan etek bölgesi: Her iki cins için, bilinen avret yerlerinin çevresi ve üst kısmıdır. İbn Sureyc’e nispet edilen "Kiştabu’l-Vedâi’" adlı eserde -ki bu kitabın İbn Sureyc’e ait olduğunu zannetmiyorum- dübürün çevresindeki kılların tıraş edilmesinin de sünnet olduğuna dair bir bilgi gördüm. Bu doğru değildir. İtimada şayan hiçbir kaynakta böyle bir şeye rastlamadım. Şayet kirlenmeye sebep olduğu düşünülerek tıraş edilirse, bunda da bir sakınca yoktur." (Nevevî, el-Mecmu, I/289).

İslamî Kaynaklara göre, bu temizleme işi, kişilerin kolayına geldiği şekilde; kılları yolarak, "Kils taşı / kılları söken bir ilaç"la veya tıraş ederek yapılabilir.

Demek ki, "dübürü ü tıraş etmemekten dolayı herhangi bir günah söz konusu değildir. Ancak dübürün etrafındaki kılları almanın da bir günahı yoktur.

Her hafta etek tıraşı olmak, bıyıkları kısaltmak, koltuk altını temizlemek, tırnakları kesmek sünnettir. Şayet başındaki saçını da tıraş etmeyi adet edinmişse, onu da haftada bir tıraş etmesi sünnettir. Bunları kırk günden fazla yerine getirmemek -bütün mezheplere göre-mekruhtur.(bk. Cezerî, el-Fıkhu ala’l-Mezahibi’l-arbaa, 2/44-46; Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/311).

Hanefilere göre bu tahrimen mekruhtur.(bk. Cezerî, el-Fıkhu ala’l-Mezahibi’l-arbaa, 2/45).

Ayrıca normal saç tıraşının zamanı saçın dağınık, çirkin bir şekil almasına meydan vermeyecek şekilde ayarlanmalıdır. Çünkü Efendimiz (asm):

Başında saçı olan ona ikramda bulunsun / düzgün tutsun, bakımını-temizliğini yapsın. (Neylu’l-Evtar,1/123)

buyurmuştur. Saçın bir kısmını kökten tıraş etmek, bir kısmını bırakmak mekruhtur. Bu, Efendimizin (asm) uygulamasına aykırıdır.(bk. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/311).

Şafii mezhebine göre, burun kıllarını çekmek mekruhtur. Eğer fazla uzadıysa, -makasla- keserek kısaltmak sünnettir(bk. Cezrî, a.g.e. 2/44).

Hanefîlere göre; burundaki kılları çekmek doğru değildir. Çünkü bu hastalık yapar. (Fetevâyi Hindiye; Celal Yıldırım; İbn-i Âbidîn)

Malikîlere göre, -erkek olsun, kadın olsun- güzelliği bozan, insanı rahatsız eden bedendeki bütün kılların temizlenmesi caizdir. Kocanın hoşlanmadığı kılların temizlenmesi ise, kadına vaciptir.(Cezerî, el-Fıkhu ala’al-mezahibi’l-arbaa-, 2/45).

Hanefîlere göre, erkeklerin sırt ve göğsünü tıraş etmesi edebe aykırıdır.( Cezerî, a.g.e.)

Bu ifadeden anlaşılıyor ki, Hanefilere göre de sırt ve göğüs kıllarını aldırmak, haram veya tahrimen mekruh değildir. Olsa olsa, tenzihen mekruhtur, edebe aykırıdır.

Kasıklar, en geç kırk gün içerisinde mutlaka tıraş edilmesi gertekir… Koltuk altlarını yolmak sünnet olmakla beraber tıraş etmekte de bir sakınca yoktur. Tıraş edilen, yolunan ve kesilen kılları gömmek mendup, hela ve hamama atmak mekruhdur. Bunun hastalığa sebep olabileceği söylenmiştir (Kurtubî, el-Camiu lî-Ahkâmi’l-Kur îm, II,105; Alâuddîn Abidîn, el-Hediyyetu’l-Alâiyye, s. 335).

Bu temizlik, bütün peygamberlerin şeriatlarında var olagelen bir temizliktir. Bu temizliğin cünüp iken yapılması mekruhtur. Uygun olanı, kişiye gusül farz olmadan bu temizliklerin yapılmasıdır. Bedenden ayrılan her parça temizken ayrılmalıdır.

Beden temizliğinde kullanılan malzemenin ve âletlerin ayrı bir yerde, özel kaplar içerisinde, mikrop kapmıyacak şekilde muhafaza edilmesinde zaruret vardır. Çoğu zaman temizlik sırasında kesilmeler, kanamalar görülebilir. Temiz olmayan makine ve malzemedeki mikroplar da bu kanla bedene karışabilir, küçük bir ihmalden büyük bir rahatsızlık durumu ortaya çıkabilir.

Ayrıca bu kılları tüy giderici maddelerle gidermek de mümkündür.

Kadınlar İçin Vücuttaki Tüylerin Durumu:

Cenab-ı Hak her insanı ayrı bir güzellikte yaratmıştır. Birlik mührünün açıkça okunduğu insan simasındaki güzellik, fıtrî ve tabiî olanıdır. Bunu muhafaza etmek, sahip olduğu özellik ve güzelliklere şükredip, Allah’ın uygun görüp ihsan ettiği kadarına razı olmak kulluğun bir derecesi ve işaretidir.

Bunun için hayatî ve zarurî bir maslahat yoksa, vücutta bulunan mevcut durumu değiştirmeye gitmemek lâzımdır. Çünkü böyle rast gele yapılan bir tasarruf insanı ağır bir mesuliyet altına sokabilir.

Bir zaruret yokken insan bedeni üzerinde yapılan değişiklikleri şiddetle yasaklayan Peygamberimiz (asm), başına ilâve saç takana, cildine dövme yapana ve yaptırana, güzelleştirmek maksadıyla dişini inceltip seyrekleştirene, kaş ve kirpiklerini yolan kadınlara, Allah’ın yarattıklarını değiştirdikleri için ilahi rahmetten uzak kalmış olacaklarını bildirmiş ve ikazda bulunmuştur.

Fıkıh alimleri bu hadisten hareket ederek yüzünde sakal ve bıyık biten kadının onları gidermesinin caiz olacağını; ancak kaşları inceltmenin, tabi şeklinden çıkarmanın, kirpikleri düzeltmenin veya takma kirpik kullanmanın caiz olmadığını belirtirler. Çünkü diş, kaş ve kirpik birer aza mesabesindedir. Aslında olmayıp sonradan biten yüzdeki kıllar ise bu sınıfa girmediğinden, kadının bunları gidermesin de bir mahzur görülmemektedir. Aynı şekilde kadının bacağındaki kılları gidermesinde de bir mahzur yoktur. Çünkü bu kaş gibi bir uzuv mesabesin de değildir.

Fıkıh kitaplarına baktığımızda şu hükmü görmekteyiz:

Kadını çirkinleştiren yüzdeki tüyler alınır. Erkeklerde görülen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda görülmesi halinde; alınması câizdir.

İbn-i Âbidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple (eğer çıkarsa) kesilmesinin (müstehab) olacağını beyan etmiştir!"

"Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbî şeylerle yolmaktır. ( Kadın İlmihali, Mürşide Uysal, s. 370)

Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi müstehabdır. Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda.

Kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:

Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır. Bunların dışına çıkan, göze sakil (çirkin) gelen, sahibini çirkin gösteren ve bu yüzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir. Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek… caiz görülmemiştir. (Prof. Dr. Hayreddin Karaman)

Kadınların yüzlerindeki kılları yolması, kaşlarını inceltmesi, kirpiklerini uzatması konusunun şer’i hükmü İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir. Hz. Peygamber’in (asm) bu konu ile ilgili bir hadisinde;

"Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin." (Buhari, ‘Libas’, 84; Müslim, ‘Libas’, 120)

buyurmuş olması, bu ifadenin hangi fiilleri kapsadığı İslam hukukçuları arasında tartışma konusu olmuştur.

Alimlerin çoğuna göre; kadının kocasına güzel gözükmek için ve onun izni ile yüzünde, kadınlara mahsus olmayan tüylerin (sakal, bıyık tüyleri) bitmesi halinde bunları alması, güzelleşmek için makyaj yapması, kaşlarının etrafındaki dağınık tüyleri (iki kaş arası, etrafı) alması caiz olup, hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için, yabancılar için yüz kıllarını yolması ve kaşlarını alması ile ilgilidir.

Sonuç olarak, hadiste yasaklanan kıl koparmayı, herhangi bir hastalık veya illet sebebiyle kadının yüzünde sonradan biten ve yüzünü çirkinleştiren yüz kıllarını (sakal, bıyık kılları) koparma değil de, başkalarına güzel görünmek maksadıyla kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak için kaş kıllarını yolmak, almak olarak anlamak daha doğrudur.

İnsan, Allah’a inandığı, inanması ölçüsünde Rabb’inin kendisine emanet ettiği vücudundan ötürü saygılı olması, nimetlerine şükürle karşılık vermesi gereğindendir. Bunun için Müslüman hanımın, Allah’ın (cc) yüzüne verdiği güzelliği bozmadan muhafaza etmesi esere olan saygısının, ruh ve gönül huzurunun manevi ışıltısını yüzüne aksettirerek güzelliğine güzellik katabilmesi ise, eserin sahibi Yüce Allah’a olan sevgisinin ifadesidir. (Dr. Jale Şimşek)


Cevap: Dinimizin emrettiği etek traşı nasıl olmalıdır kasıklarla beraber makat ve çevresi de traş ed

Kayıtsız Üye
Verdiğiniz değerli bilgiler için sizlere teşekkür ederim.
Kafamdaki tum sorularin cevabini aldim Allah razı olsun sizden


Yazıklar olsun..

Kayıtsız Üye
Arkadaşlar, yapmayın etmeyin; dine bu kadar zarar vermeyin.. Temizlik imandandır.. 40 günde bir temizlikten bahsediliyor, bu kadar zamanda koltuk altı/etek traşı ne hale gelir.. Haftalık temizlik de yazılanlara göre zaten mümkün değil (banyoya atılmaz,gömülür denmiş.. Traş ettiğimiz kılları gömmek de nereden çıktı, banyo sırasında bunları kim, nasıl toplayacak, dinimizi bu hale getirmeyin). Ayrıca, bu kılların yolunmasının uygun olduğu belirtilmiş.. En hassas bölgelerdeki kıllar nasıl yolunur, bu acıya hangi Allahın kulu katlanır, yüzlerce sene önce traş makineleri mi vardı?? Neden dinimizi hala 1500 sene önceki mantıkla yorumluyoruz, neden her işimizi fıkıh kitaplarına bakarak yerine getiriyoruz, o kişilerden Allah razı olsun, kendi devirlerindeki sorunlara kendilerine göre cevap yazmışlar, dünyevi işlerimizi yerine getirirken bile neden kitaplara bakıyoruz, birilerini taklid ediyoruz.. Peygamberimiz Medine’ye hicret ettiğinde, hurmaların tozlaştırılarak aşılanmasında bir görüş belirtmiştir, ancak hurmalar bu nedenle oluşmadığından "siz dünya işlerini benden iyi bilirsiniz" diyerek bu tür teknik konuların tecrübeyle ve insanların kendi reyleriyle yapılacağını belirtmiştir.. Peygamber bile böyle söylüyor, biz kılların 40 günde bir, yolunarak, yolduklarımızı da gömerek ortadan kaldırılacağını fıkıh kitaplarına atıf yaparak belirtiyoruz.. Allah rızası için dinimizi bu hale getirmeyin, din adına hurafeleri yaymayın.. İslam dini dünyaya bu görüşlerle mi hakim olacak?? Allah aklımızı kullanmayı emrediyor..Hayırlı Ramazanlar dilerim.


Kayıtsız Üye
Sunnet her zaman sünnettir. Siz o mulahaza ile farkli bir sekilde amel ederseniz belki onunda niyetinizin salih olmasi hasebiyle sevabi vardir ama sünnet mulahazasila yapilan amelle ayni sey degildir. Benden daha iyi bilenlere havale ediyorum.

Hem zaten yazi dikkatli okundugu zaman anlasiliyorki: "Her hafta etek tıraşı olmak, bıyıkları kısaltmak, koltuk altını temizlemek, tırnakları kesmek sünnettir. " ve kirk gun icerisinde temizleme deniyor kirk gunde bir degil.

Ayni zamanda hela ve hamama atmak mekruhtur diyor haram degil.

Ve de sadece koltuk alti killarinin yolunmasinin sünnet oldugu belirtiliyor. Koltuk alti killarinin bu sekilde alinmasi buyuk bir aci vermez saniyorum.

Anlasiliyorki islam dininin dunyaya hakim olmasi için aslinda ilk basta kaide degistirmek yerine duzgun okumak lazim. Belkide iki dusun bir konus cercevesindede degerlendirilebilir.

Selam ve dua ile


Kayıtsız Üye
evet arkadş aynen Allah aklımızı ne diye vermiş.insanolglu çok büyük varlıktır insana secdeye egildi melekler bunu yaradan emir buyurduu öte yanı yok kendi nurunda nur kattı müslümnım deyip insanı öldürenlerin vay halineee


Kayıtsız Üye
Burada bahsedilen kırk günde bir tıraş ediniz demek değil ki buna mi takildiniz. Orada yazıyor yine uygun olanı her ikisininde haftada bir temizlenmesi denilmiş. 40 günü geçmemesi lazım denmiş. Birde şu şekilde düşünsek sahabeler veya eski zamanlarda ulaşım vasıtaları günümüzdeki gibi değildi. Bir yerden bir yere yolculuklar haftalarca bazen aylarca sürmekteydi. Ve ya savaş zamanlarını dusunmek lazım bu kırk gün en fazla sure bunun için tanınmıştır. Bakıldığı zaman bu bile kolaylaştırmaktir. İkinci husus yolmak günümüzde bayanlar ne yapıyor sence yolmayip jiletlemi kesiyor. Kökünü kurutmak için ne acılara katlanim lazer denen olayı uyguluyorlar. Burada illa yolacaksin da denmiyor. Makas tüy dökücü jilet kullanabilirsin deniyor. Bu yorumu ne maksatla yazdığını anlamış değilim. Günaha girmemek için zan dan sakınmaya çalışıyorum.

Yazı için teşekkürler… Allah razı olsun


Kayıtsız Üye
Arkadaşım bazı söylediklerine katılıyorum lakin iyi okumamismisin veya anlamak istememissin. Yazıda üstüne basa basa haftada bir yapmak sünnet diyor.40 gün geçerse mekruh diyor.


Kayıtsız Üye
üzülerek söylüyorum müslüman kadınlarında erkeklerinde çok pis olduklarına şahit oldum hırıstiyan yada yahudiler daha temiz oluyorlar biz müslümanız diye geçinen bizler ya ihmal ediyoruz yada umursamıyoruz


Kayıtsız Üye
Kesinlikle müslümandan daha temizi yoktur ama bu kişi muslumansa çunku temizlik imandandir diyen muslumanliktr


Kayıtsız Üye
Yahudiler etek trası olmazlar uzun bırakırlar müslümanın kesmesini dinimiz emreder kesmeyenler kendileri bilirler


Kayıtsız Üye
Çok şükür böyle düşünenlerimiz de var. Teşekkürler.


Kayıtsız Üye
Selamun Aleyküm , Cuma Namazina gideceğim için cinsel bölgedeki kılları jiletle temizliyip gusül aldim ve Cuma Namazina gittim.


Kayıtsız Üye
Kardeş orda belirttiği 40 günde bir değil 40 güne kadar kesmezse normalde bir hafta yada iki hafta da kesilmesini belirtiyor zaten sen yanlış anlamışsın olayı sapıtılan bişeyde yok gayet doğru ve açık herşey yolunması gereken yerdeki yoluna bilir diyor sen yine makineye kes eski zamandada merak etme yolmamışlardır ilaçla dökmüşlerdir yani adamlar suçlama gayet açık ve net herşey


Kayıtsız Üye
Muslumanin cunubu kafirin temizinden daha temizdir


Kayıtsız Üye
Namaz dinin direği olduğu gibi temizliğin de ana nedenidir. Mesela namaz kılmayan bir insan ne tırnak kesmeye, ne koltuk altı temizliğine nede etek traşına dikkat eder. Evet temizlik imandandır; imanı yaşamıyorsan namazını kılmıyorsan tabiki yahudi hristiyan daha temiz olur bizden…


Kayıtsız Üye
Arkadasim ben bundan 20 sene onceleri turizm de uzun sure calistim ozellikle adamlarin kadinlar da dahil killari 15 santimi buluyordu kokudan burnumun diregi kirilirdi. Gorunce gozumuz takili kalirdi. Birbirimize gosterirdik gide gele utanma ve bizden gorme olacak ya da o zaman onlarda moda olacak su anda duzeldi goruntu guzelligini de onemsiyorlar tabi


Kayıtsız Üye
Arkadaş İslam akıl dinî değildir Nakil dinidir Allah Teâlâ dan ve Rasulullah sav den gelen nakilleri alır ve hayatımıza geçiririz akıl dinî olsaydı bu dinin adı İslam (teslim olma) dini olamazdı Akıl dinî olurdu 😉


Kayıtsız Üye
Illaki traş mı edilmeli ya da yolunmalı mıdır makas veya makine ile kısaltsak sakınca var mıdır bir de ilaç krem ile erkeklerin dökmesi caiz değil diye duymuştum?


Hoca
Etek tıraşı yapılmalı ama nasıl yapılırsa yapılsın yeter ki zararlı bir şekil olmasın


Kayıtsız Üye
ben 4 ay önce eteğimi alırken alt testis bölgemi çok feci kestim o gündür bu gündür korktugumdan dolayi o bölgeyi almıyorum ama öteki taraftada bu şekilde çıkacağım için tedirginim başka türlü her zaman gusülümü alıyorum almayinca tedirgin oluyorum kisacasi pis olarak öteki tarafa gitmekten korkuyorum


Kayıtsız Üye
Ben bir erkek olarak koltuk altı ve genital bölgeyi artık pudralı latex ameliyat eldiveni ile yoluyorum. Önceleri jilet kullanıyordum. Jilet kılları sertleştirmekle kalmayıp çok hızlı uzatıp güçlendiriyor. İlk başlarda yolarken çok canım yanıyordu hatta bir gün küçük bir bölgeyi yolup ertesi gün daha fazla yeri yoluyordum. Böyle böyle alıştım. Artık eskisi kadar acımıyor. Bir de anestezi yani ağrı kesici kremleri var. Bu kremleri yolmadan önce 30 dk kadar önce sürerseniz acısı azalır. Yolma işleminden hemen önce ilgili bölgeyi bebek pudrası ile pudralamak faydalıdır. Pudra yolmadan önce ve yolduktan sonra uygulanırsa cilt tahriş olmaz, acı biraz azalır ve yolma sonrası sivilce oluşmaz. Maalesef şimdilik mekruh olduğunu bile bile helaya atıyorum mecburiyetten. Yolma işlemini her uygun yerde yapabilmek de büyük avantaj. Jiletle özellikle testis bölgesinde çok ciddi yaralanmalar oluyor. Halbuki eldivenle tutup çekebildiğiniz kılları çok güvenli bir şekilde çekebiliyorsunuz. En azından o bölgede gözle görülür oranda kıl kalmıyor ve o kıllar inceliyor. Kılları yolduğunuz günden başlayıp o bölgeye karınca yumurtası yağı uygularsanız kıllar zayıflar ve seyrelir. Yolmak biraz acılı ama sonra çok pürüssüz oluyor ayrıca geç çıkıyor. Zamanla ayda bir veya daha uzun sürelerde uzamaya başlıyor. Gerçekten temizliğin tadını böyle alıyorsun. Jilet sürünce sert kıllar kalıyor ve o kıllar da iyice güçleniyor. Ayrıca jilet kıl dönmesine de neden olabilir ki bende oldu. Doktor jilet kullanma dedi bana. Ben de o günden sonra jiletsiz çözüm aradım. En ucuz, en güvenli ve en temizi de bu yöntem. Biraz acılı ama değer. Normalde elinle yolamadığın kıl o eldivene nasıl oluyorsa yapışıyor. Kılı tutup çekiyorsun.


Etek traşı nasıl yapılır, etek traşı nasıl olunur, etek traşı

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();