Reenkarnasyon saçmalığına inananları olmadığına nasıl ikna ederiz?
ravza 2
Reenkarnasyonun Kuran’da geçtiğini iddia edenlerin delil olarak öne sürdükleri birkaç ayetten biri Mümin Suresi’nin 11. ayetidir. Ayette şöyle buyrulmaktadır:
Dediler ki: "Rabbimiz, bizi iki kere öldürdün ve iki kere dirilttin; biz de günahlarımızı itiraf ettik. Şimdi çıkış için bir yol var mı ?" (Mümin Suresi, 11)
Reenkarnasyon saçmalığına inananları olmadığına nasıl ikna ederiz?
Cevap: Reenkarnasyon saçmalığına inananları olmadığına nasıl ikna ederiz?
ercümentaras
cübbeli Ahmet hoca buna cevap vermişti ama geçen tam hatırlamıyorum şu an.
Cevap: Reenkarnasyon saçmalığına inananları olmadığına nasıl ikna ederiz?
Misafir2
Onlar (haşa) Allah ı fakir mi zannediyorlarmış Allah ın onlara ihtiyacı mı varmış ki onları tekrar farklı bir şekilde dünyaya göndersin. Allah her kişiye parmak izini bile farklı vermiş.
Cevap: Reenkarnasyon saçmalığına inananları olmadığına nasıl ikna ederiz?
islamyolu
< cübbeli Ahmet hoca buna cevap vermişti ama geçen tam hatırlamıyorum şu an. >
kardeş cübbeli Ahmet hoca nın ne dediğini sana söyleyeyim bu konu ile ilgili
şimdi her insanın bir şeytanı vardır. İsmi Karin dir. bu doğumundan Ölümüne kadar hiç yanından ayrılmaz. Şeytanlar bildiginiz gibi Belirli bir zamana kadar yaşayacaklar. ( yani güneşin batıdan doğması ile antakyada bir mağada secdeye kapanacak. Dabbetül Arz Tarafından o zaman şeytan öldürülecek.)
Cübbeli Ahmet hoca özellikle bunu bildiginiz zaman çoğu hadisi şerifi anlayacaksınız diyor.
işte doğumundan ölümüne kadar Şeytan insanın neler yaptıgını nereleri gördügünü ne pis şeyler yaptıgını biliyor zaten. o insan öldükten sonra o insanın şeytanı Yani Karini o insandan Ayrılır. Ve başka yeni doğan birine girer. o doğan birinede o şeytan bildirince aklına bildirirse o insanda ben bunları bunları yapmışım der. Şu sokaktan dönünce Bakkal vardır der . birde bakar bakkal var. ondan sonra Dünya da önceden yaşamışım Reenkarnasyon yoluyla geldigini sanır. Halbuki öyle bir şey yoktur. Durum anlattıgım gibidir. cübbeli Ahmet hoca daha net açıklamıştı. Ben aklımda kalanını Anladıgımı yazdım.
yasemin
Reenkarnasyoncular bu ayette, insanın dünyada bir kere yaşayıp öldükten sonra tekrar diriltilerek dünyada ikinci bir yaşama başladığını, bu suretle ruhunun gelişimin tamamladığını ve bu ikinci yaşamını takip eden ikinci ölümünden sonra ahirette diriltildiğini iddia ederler.
Şimdi herhangi bir ön yargıya kapılmadan bu ayeti inceleyelim: Ayete göre insanın iki defa ölü iki defa diri hali olduğu anlaşılmaktadır. Üçüncü bir ölü ya da dirilik hali söz konusu değildir. Bu durumda doğal olarak akla, insanın en baştaki durumunun ölü mü ya da diri mi olduğu sorusu gelir. Bu sorunun cevabını ise Bakara Suresi’nin 28. ayetinde buluruz:
Nasıl oluyor da Allah’ı inkar ediyorsunuz? Oysa ölü iken sizi o diriltti; sonra sizi yine öldürecek, yine diriltecektir ve sonra O’na döndürüleceksiniz. (Bakara Suresi, 28)
Ayet açıktır; insan başlangıçta ölüdür, yani yaratılışının temeli başlangıçta, ayetlerde de bildirilen toprak, su, çamur gibi cansız maddelerden oluşmaktadır. Daha sonra Allah bu cansız yığına "bir düzen içinde şekil verip" diriltir. Birinci ölüm ve birinci diriliş gerçekleşmiştir. Birinci dirilişten belli bir süre sonra insan, yaşamı sona erince tekrar öldürülür, ilk ölümünde olduğu gibi toprağa geri döner, çürüyüp-ufalanıp toz haline gelir. Bu da ikinci defa ölü haline geçişidir. Geriye ise ikinci ve son diriltilmesi kalmıştır. Bu da ahiretteki dirilmesidir. İkinci ve son diriliş ahiretteki dirilme olduğuna göre, dünya hayatında ikinci bir diriliş söz konusu olamaz. Aksi takdirde bu tür bir iddia üçüncü bir dirilişi gerektirir ki böyle bir durumdan hiçbir ayette söz edilmez. Görüldüğü gibi ne Mümin Suresi 11. ayetinden, ne de Bakara Suresi 28. ayetinden insanın dünyada birden fazla kez diriltildiği anlamı çıkmaz. Tam tersine bir kere dünyada bir kere de ahirettei dirilişin olduğu ayetlerden açık bir şekilde anlaşılmaktadır.
Durum bu kadar açık olmasına rağmen reenkarnasyoncular her iki ayeti de kendi anlamsız iddialarına delil olarak kullanmaya çalışırlar.
Yani özetlersek ; birinci ölüm ve diriliş normal olan hataın dünyanın zevkleriyle yaşadığımız yaşamdır ikincisi ise , bakmakla görebilmek arasındaki farkı çözdüğümüz diri olan ,Allahın ve yarattıklarının , yazdığı kaderin farkındalığını çözmüş olduğumuz yaşamdır . Madde aleminde değil mana aleminde manevi olarak Allahla olan ilişkimizdir . Ve artı Allah azimüşan diyor ki ;tövbe kapısı kapısı son nefese kadar açıktır demekki artık öbür nefeste yani öldükten sonra dirildiğimizde tövbe yok , tövbe olmadığına göre tekrar gelmekte yok .
reenkarnasyon saçmalığı, cubbeli ahmet hoca renkarnasyon
Yorumlar kapalı.