Bile Bile Tövbeyi bozmak ama sonra Orucunu tutanlara nolur?

Bile Bile Tövbeyi bozmak ama sonra Orucunu tutanlara nolur?

Kayıtsız Üye
Bile Bile Tövbeyi bozmak ama sonra Orucunu tutanlara ne olur konu hakkında bir açıklama yapar mısınız ?


Cevap: Bile Bile Tövbeyi bozmak ama sonra Orucunu tutanlara nolur?

Yetim


Cevap: Bile Bile Tövbeyi bozmak ama sonra Orucunu tutanlara nolur?

Hoca
Hadis No : 1874 Ravi: Ebu Bekri’s-Sıddik Tanım: Resulullah (sav) buyurdular ki: "İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz." Kaynak: Tirmizi, Da’avat 119, (3554); Ebu Davud, Salat 361, (1514) aynı hadisin başka tercümesi: İstiğfar eden, günde 70 defa aynı günahı işlese ısrar etmiş sayılmaz) hadisin doğru metnini verirmisiniz. hadiste anlatılmak istenen nedir..

forumduasi.com/itikat-iman-soru-ve-cevaplari/90215-istigfar-eden-kimse-gunde-yetmis-kere-de-tevbesinden-donse-gunahta-musir-sayilmaz.htmlİstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz."

وعن أبى بكر الصديق رَضِيَ اللّهُ عَنْهُ قال: >قالَ رَسُولُ اللّهِ #: مَا أصَرَّ مَنِ اسْتَغْفَرَ، وَلَوْ عَادَ في اليَوْمِ سَبْعِينَ مَرَّةً[. أخرجه أبو داود والترمذي

Hz. Ebû Bekri’s-Sıddîk (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "İstiğfar eden kimse günde yetmiş kere de tevbesinden dönse günahta musır sayılmaz." [Tirmizî, Daavât 119, (3554); Ebû Dâvud, Salât 361, (1514).>

AÇIKLAMA:

1-Bu hadisin mânâsını âlimler şöyle açıklamışlardır: "Bir kimse işlediği bir günaha tevbe ettiği takdirde, aynı günaha dönüp tekrar işler veya bir başka günahı işlerse, her seferinde tevbe de ediyorsa, bu kimse, bir günde ne kadar çok aynı günaha dönerse dönsün, yine de günahta musır sayılmaz. Musır, işlediği günahlara istiğfar etmeyen, pişman olmayan kimsedir. Israr ise çok günah işlemek demektir. İbnu Melek: "Israr, mâsiyet üzerinde sebat etmek, aralıksız günah işlemeye devam etmektir" der.

2- Bu hadiste Allah’ın affından ümit kesilmeyeceği, işlemekte olduğu günahlardan kesin bir dönüşe azmetmiş olan kimseye Cenâb-ı Hakk’ın kapısının her an açık olduğu, böyle bir tevbenin kabûlüne, önceden işlenen günahların çokluğunun, büyüklüğünün veya çeşitliliğinin bir mâni teşkil etmeyeceği ifâde edilmektedir. Nitekim âyet-i kerimede: "Ey kendilerinin aleyhinde (günahta) haddi aşanlar! Allah’ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin… Çünkü Allah, bütün günahları affeder" (Zümer 53) buyurulmuştur.

İbrahim Canan, Kütüb-ü sitte muhtasarı Tercüme ve Şerhi


tövbeyi bilerek bozmak, tövbe bozmak, orucun tövbesi nasıl olur

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();