Bıyıkları Jiletle Kesmek Günah mıdır?
Hiss1
Sakal kesmenin günah olup olmadığı tartışılıyor. Ben ise mekruh görüşündeyim. Peki bıyıkları jiletle kesmek günah mıdır?
Cevap: Bıyıkları Jiletle Kesmek Günah mıdır?
Muhasibi
Alimlerimizden bazıları, kesilmemesi ve sadece dudak uçlarından kısaltılması gerektiğini savunurlarken; bazı alimlerimiz ise, kadınlara veya müşriklere benzemek düşüncesi olmaksızın bıyıkların kazınmasını caiz, hatta efdal görürler
Cevap: Bıyıkları Jiletle Kesmek Günah mıdır?
EarthQuake®
"Ben ise" derken?
Cevap: Bıyıkları Jiletle Kesmek Günah mıdır?
Mehmet5
"Bıyıkları son derece kesin. (Makasla) Sakalları bırakın." Buhari, Libas:63
"Bıyıkları kesin, sakalları salın. Mecusilere (Ateşperest) muhalefetedin." Müslim, Taharet:16
"Bıyıkları kesin, sakalları bırakın, Yahudiler’e benzemeyin." Tahavi Meânil-âsâr:4/230 , Ali el müttaki, Kenzül Ummal
"Erkekleri sakallarıyla, kadınları saç örgüleriyle süsleyen ALLAH-u Teâlâ (Celle Celaluhu) tesbih ederim." el Acluni,Keşfu’l-Hafa:1447
"Bıyığı almak dindendir." Beyhaki, Şuabul İman:6452
"Bıyığını uzatanın ALLAH-u Teâlâ (Celle Celaluhu) duasını kabul etmez." Deylemi, Müsned’i Firdevs:5648
"Bıyığını kısaltan bir adam gördüğünüzde, işte o sizin en hayırlılarınızdandır. Bıyığını uzatan bir adam gördüğünüzde, o da sizin en şerlilerinizdendir." Deylemi, Ahkamul Mezahib fi etvaril Liha veşşevarib:90
islamyolu
Mehmet5 kardeşim Gerekli bilgileri vermiş. zaten. Sakalın 1 Tutam olması sünnettir. kazımak Haramdır. kirli sakal gibi bırakmak haramdan kurtarır. Bıyıklar Oldugunca ince kesilmeli. ama kazıma işlemi yapılmamalı. Mecusiler zamanında Uzun bıyıklar bırakırlardı. Peygamberimiz (Salllahu Aleyhi ve sellem ) bir mecusiyi o şekilde görünce. benim ümmetim bıyıklarını oldugunca kısa keser , ve sakalları bir tutam uzatırlar demiştir..
Sakalın 1 tutamın fazlasıda caiz değildir. Eski ümmetlerde caizdi ama İslam gelince oda yasaklandı. 1 tutamı geçmeyecek diğer türlüsü sünnete muhaliftir.
Hiss1
[QUOTE]"Ben İse" derken?[/QUOTE]
Evet, ben o görüşteyim. Çünkü o görüşte olan tek kişi ben değilim. Bazı alimlerimizin öyle dediğini duymuştum. Ben de onlara katılıyorum.
islamyolu
< Evet, ben o görüşteyim. Çünkü o görüşte olan tek kişi ben değilim. Bazı alimlerimizin öyle dediğini duymuştum. Ben de onlara katılıyorum. >
bak şimdi sana ben ne diyeyim. Hanifi mezhebinin Ehli sünnet Alimlerinin Cumhuru Sakal kesmek Haramdır diyor yani kazıyarak jiletle kesmek. İmam-ı Azamda bu görüşte. Maliki ve Hambeli Mezhebinin Müçtehit alimleri ve Ehli sünnet alimlerinin Cumhuruna göre Haramdır. İmam Şafi hazretlerine görede Haramdır. Ama şafi Mezhebinin cumhuruna göre Mekruhtur.
yani sakalı kazımanın Haram oldugu 3 mezhepte kesindir. Şafi Mezhebinin Cumhuruda Mekruh görüşündedir.
Ehli sünnet Mezheplerinin Cumhuruna göre Sakal kazımak Haramdır. bana göre Mekruhtur Haramdır diye bir söz kullanamayız. Çünkü biz Müçtehid degiliz. Ehli sünnet oldugumuz için hangi mezhepdeysek O mezhebin Cumhur ulemasının görüşlerini alabiliriz.
EarthQuake®
İslamyolu’nun dediği gibi, biz görüş belirtemeyiz kardeş, görüşe uyarız. Ben ise diye bir şey olmaz. Her kafadan bir ses çıkmaz.
ercümentaras
bir çok cemaat sakallarını jiletle keser Türkiyede mesela Fethullah Gülen Hocaefendi de kesiyor gördüğümüz kadarıyla.Yani bu cemaatlerin hepsi haram mı işliyorlar demek istiyorsunuz hem de bile bile?
islamyolu
< bir çok cemaat sakallarını jiletle keser Türkiyede mesela Fethullah Gülen Hocaefendi de kesiyor gördüğümüz kadarıyla.Yani bu cemaatlerin hepsi haram mı işliyorlar demek istiyorsunuz hem de bile bile? >
Fethullah Gülenin konuşmasını dinlemiştim. Sakal uzatmak gelenenek diyordu. vede sünnet değil diyordu. Peki sen Fethullah Gülen bunu yapıyor diye inanıyorsun. Kainatın efendisi (Salllahu Aleyhi ve sellem) o kadar hadisi şeriflerde söylemiş Sakal mevzusunu arkadaşta hadisleri yazmıştı zaten. Peygamberden Dahamı iyi bilecek Fethullah gülen neyin ne oldğunu. Bediüzzaman hazretleri ne diyor biliyormusun sakal mevzusunda. Benim Tek yapmadıgım Sünnet Sakal bırakmak diyor. onunda sebebi Uzatırsam Bu devlet Ordan oraya süründürüyor beni. Uzattıgım sakalımı keserlerse zorla o zaman Ben kahrolurum gibi kelimeler kullanmıştı. Nur cemaatinin sahibi Bunu diyor. Kardeş Bak Bende Bırakmıyorum sakal bırakamıyorum. Jiletle kazıyorum vede Haram olduğunu biliyorum. Allah inşAllah zaruretimden dolayı affeder diyorum.. Hacı Ali Haydar efendi Hazretlerine soruyorlar işimiz dolayısı ile sakalmızı bırakamıyorum. varmı bir zaruret. Ali Haydar efendi ise ben Zaruret diyebilirim ama Allah Zaruret dermi onu bilemem diye cevap veriyor.
ercümentaras
Fethullah Gülen yapıyor diye demiyorum,sünnet olduğunu da biliyorum.Peki sakal ı jiletle kesmek haramdır diye bir sahih hadis var mı?
ercümentaras
Sakal bırakmakta ve diğer sünnetleri işlemekte mü’minin esas niyeti Peygamberimize uymak ve onu taklit etmektir. Bir Müslümanm gayesi, mümkün olduğu ölçüde sünnet-i seniyyeye her yönüyle uymaktır. Fakat buna muvaffak olmak ancak «ehass-ı havas» denilen bazı mümtaz şahsiyetlere mahsustur. Yalnızca müçtehid ve velî mertebesine varan zatlar bu sınıfa girer. Fakat herkes sünnetin tamamını yapamasa da, taraftar
olmak, kabul etmek ve hâlis bir niyetle de yapmaya gayret göstermek mecburiyetindedir. Ancak bu niyet ve kararlılık içinde olmakla beraber, daha başka maslahatlar icabı olarak bazı sünnetleri yapmayanları ve yapamayanları çok büyük bir günaha girmiş gibi suçlamaya ve tahkir etmeye, küçük görmeye de hakkımız yoktur.
Sakal meselesine de bu ölçü içinde bakmak lâzımdır. Sakal bırakmak Peygamberimizin hem fiilî ve hem de kavlî bir sünnetidir. Mü’min bu sünneti işlemekle, âdetini ibadete çevirir ve büyük sevaba kavuşur. Sakal bırakmayanların mes’uliyet altına girdiklerini söyleyen müçtehidler varsa da, bazı âlimler sakalı kesmenin tenzihen mekruh olduğunu ve hattâ son devir İslâm âlimlerinin bazıları da mubah olduğunu belirtmişlerdir.
Asrımızın büyük âlimi Bediüzzaman, «Bazı âlimler ‘Sakalı tıraş etmek caiz değildir’ demişler. Muradları, ‘Sakalı bıraktıktan sonra tıraş etmek haramdır’ demektir. Yoksa hiç bırakmayan, bir sünneti terk etmiş olur» 4 demektedir.
Bu durumda, sakalı bıraktıktan sonra kesenler, Hanefî, Hanbelî ve Maliki âlimlerince mes’ul duruma düşerlerse de, Şafiî âlimlerince Gazali, İbni Hacer, Remli, Rafiî ve Nevevîye göre tenzihi bir mekruh işlemiş olmaktadırlar. Bu meselede Şafiî mezhebine uyan kimseler,bir mes’uliyet altına girmezler.
Ercan
Hem sünneti terketmek insana sorumlu hale düşürmez. Sadece sünnetin sevabından olursunuz.
islamyolu
< Fethullah Gülen yapıyor diye demiyorum,sünnet olduğunu da biliyorum.Peki sakal ı jiletle kesmek haramdır diye bir sahih hadis var mı >
Kardeş Mezhep Alimlerimizin sözlerini getirdim ben. bizim amacımız onlara uymak. biz hüküm çıkaramayızki. Bizim ilmimiz ne. Şu zamanda Müçtehid yokki. bak mesela erkeklerin kadınlara benzemesi haram. Bir yandanda Sakal Erkeğin süsüdür. Sakalı kestiğin zaman Kadınlar gibi parlak ciltlere sahip oluyorsun. Diğer taraftanda sakal bırakmayıp Erkegin süsü olan hadise Muhalefet olunuyor. yani ben ancak bu hadisi şeriflere bakarak söyleyebilirim. Daha bir çok nedenide vardır elbet.. dedigim gibi içtihat yetkisine sahip değiliz. Mezhep alimleri İmam Azam söylemiş zaten. ondan sonrakiler hüküm belirtmek için. Müçtehid olmaları lazım ki aksini söylesinler. Ama diğer gelen müçtehidlerde Haram demiş.
MuMca
Muhterem islamyolu
Fethullah Gulen hoceefendi ile ilgili soylediginiz meseleye ek olarak kendi cevresinde sakalini biraktiktan sonra kesen bir talebesine uzun sure darildigini bizzat bu talebesinin agzindan duymustum.
Kayıtsız Üye
Bıyıkları kısaltın ama jiletle kesmeyin yazık günah
Kayıtsız Üye
Men Kataa Şeribehü bila özrin Feleyse Minni
Kim bıyığını özürsüz keserse o bizden degildir
sakalı jiletle kesmek haram mı, biyik kesmek gunahmidir, biyik kesmek gunahmi