Günlük Allah Zikri
gulten36
Selamün Aleyküm arkadaşlar.Ben günlük 4-5 saat gibi ALLAH ALLAH diye kalben zikir çekiyorum.Bazı insanlar herhangibir yere tabii olmadan böyle zikir çekemiyceğimi söylüyorlar.Benim öğrenmek istediğim bu zikri her insan tabiyet gerektirmeden çekebilirmi?
Cevap: Günlük Allah Zikri
memoli1966
Allahı anmak için illaki bir tarikata bağlanmak gerekmez .istediğiniz kadar Allah deyin .
Cevap: Günlük Allah Zikri
gulten36
teşekür ederim bazıları mürşide bağlı olmadan yapılamaz demişti de mantıklısı da sizin dediğiniz Allah razı olsun.
Cevap: Günlük Allah Zikri
gilman06
Bismillahirrahmanirrahim – es-selamün aleyküm sizin mürşid derken ne anladığınız önemli benden sana bir önerim var 100 defa hatasız kur’ an- i olarak ayetel kürsi oku mürşide ihtiyaç olup olmadığını anlamadan aklını kaybedersin sen diyorsun ki ben Allah dersem olmazmı mürşid demek irşad edici yani bilgilendirici demektir açıkcası sen benimle internet ve bilgisayarlar olmadan irtibat kuramıyorsan mürşid olmadan Allah ile şu gerçek dünyada irtibat için her hangi bir vasıta ihtiyaç var bu ve bunun gibi kulaktan dolma bilgilerle insanları suistimal etmeyiniz bilgisizce
burcealtug
Kardeşim ben de zikirin faziletleri diye bir kitap okuyorum . Saymakla bitmeyecek kadar güzel bir amel
RABBİMİZİ en güzel şekilde anmak. Nerde olursak olalım neyle meşkul olursak olalım……..
ALLAHA SELAM GÖNDERİYORUM BEN DE.
bAZEN bir ağaç gördüğümde yanına gidip kısık sesle ALLAHÜEKBER diyorum.
çiçek gördüğümde RABBİM SENİ NE GÜZEL YARATMIŞ diyorum………bunlarda zikirdir.
Bir ayet…
Onlar, ayakta dururken, otururken, yanları üzerine yatarken (her vakit) Allah’ı anarlar, göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derin derin düşünürler (ve şöyle derler:) Rabbimiz! Sen bunu boşuna yaratmadın. Seni tesbih ederiz. Bizi cehennem azabından koru !
DER…..İNŞALLAH ALLAH BİZLERİ O AYETTEKİLER GİBİ KILAR BEN ÇOK DUA EDİYORUM
Jıhad
zikir için birine bağlı olmayı da neerden çıkardınız islamda rabıta diye bir şey yoktur ayetleri tevil edip kendilerine delil getiriyorlar isteyene reddiye aktarırım
gulten36
gilman06 haklısın ben menzile tabi oldum 4 ay öncesi elhamdülillah mürşitsiz asla olmadı.Ayrıca herkese tavsiyemdir mürşide bağlı olmadan asla sayılı zikir çekmesinler.
gilman06
ALLAHIN SELAMI VE SELAMETLİĞİ ÜZERİNİZE OLSUN derim RAHMAN VE RAHİM OLAN ALLAHIN ADI İLE BAŞLARIM . diye başlayım ki konuştuklarım sadece harf kelime ve cümle olarak kalmasın İSLAMİYETTE RABITA YOKTUR DİYEN ”JİHAT” DİN KARDEŞİM SEN BENİ DEĞİL ÖNCE KENDİNİ İKNA ETMELİSİN NEDEN
imamı azam ebu hanife hazretleri demiştirki numan helak oldu idi eğer son 2 sene olmasaydı sana bunu tam ifade etmiyorum çünkü zamanımızın hastalığı olmasın ”hazırcılık” sendede araştır oku ve ikna ol
kardeşim ben 34 senedir risalei nur okumaya çalışıyorum sana çalışıyorum diyorum çünkü şu zamanımızdaki müslümanım diyen insanlarda peşin hüküm ön yargı olduğunu sen benden çok iyi biliyorsun türkiyedeki müslümanlık başka yerde yok deyip kendisini tatmin edenler kendini kandırıyor sadece SANA BİR SORU SORMAK İSTERİM PEYGAMBERİMİZİN HZ. MUHAMMED MUSTAFA ( S.A.V) MÜRŞİDİ KİMDİR ? SAKIN YOK DEME HADİS-İ ŞERİF VAR SENİN MÜRŞİDLİK YOK DEDİĞİNE REDDİYE AKTARIRIM DEDİĞİNE BEN HADİS-İ ŞERİF BEYAN EDEREK SEN bütün kainatı araştıracaksın bana yok demek için ben sana bir hadisi şerif ile ikna ediyorum BUYUR HODRİ MEYDAN SEN BANA REDDDİYELERİNİ FİTNEYE SEBEP VERMEDEN AÇIKLA
Jıhad
ve Aleykumselam
araştırmadan konuştuğum kanaatine nereden vardınız. rabıta yoktur demişken siz konuyu saptırdınız. ve Rasulullah’ın mürşidi kimdir böyle bir hadis bulamadım ebu Hanife(ra.) la ilgili açıklama aşağıda rabıta konusuna gelirsek delil getirilen ayetler ve hadisler tevil edilmiş anlamını nüzul sebebine bakmadan mealden yapılmış. Ali imran 200 yanılmıyorsam delillerden biri ki bu ayetteki rabıta sözcüğü hakkında Bu ayette söz konusu olan "rabıta”nın ne demek olduğu hususunda alimlerin farklı yorumları vardır.
Alimlerin bu husustaki değişik tariflerini şöyle sıralamamız mümkündür:
1- Atlarla saf bağlayıp tam bir irtibat halinde düşmana karşı durmak.
2- Düşman hudutlarındaki karakolları beklemek.
3- ALLAH düşmanlarının saldırısını önlemek için nöbet beklemek.
4- Bir namazdan sonra diğer namazı beklemek.
(et-Taberi, Camiul-Beyân on Te’vili Ayetil-Kur’an, Mısır 1954,
IV, 221 v.d.; el-Kurtubî, el-Camiul i Ahkamil-Kur’an, Mısır 1967, IV, 323 vd.; er-Razî, et-Tefsirul-Kebir, IX, 156.)
Tasavvuftan İmam-ı Azam’a İftira: Son 2 Senem Olmasaydı Numan Helak Olurdu
Soru : Ebu Hanife’nin Son iki sene olmasaydı, Numan helak olmuştu dediği, Ahmed bin Hanbel ve İmam Şafii’nin, Şeyban er Rai adındaki tasavvuf şeyhinden ders aldığı doğru mudur?
Cevap : Böyle bir iddia hem aklen hem de naklen batıldır, imkansızdır. Ebu hanife son iki senesinde azam olmadı. Hayatı boyunca islam ve tevhid mucadelesi içerisinde olan bir alimin, bütün mucadelesini , mahvolunacak bir itikad olarak görmek, Ebu hanife’nin islam alemindeki itibarını istismar etmek isteyen sapıkların, düşünmeden attıkları bir iftiranın ürünüdür.
Ebu Hanife’nin böyle bir şey dediğine dair hiçbir güvenilir kaynakta bilgi yoktur. (Kevseri Irgamul Merid(41)
İki sene ile kastedilen, Ebu Hanife’nin, Cafer es Sadık ile tanıştığı son iki senedir. Bunu Şiiler, imamı kendilerine nisbet etmek için, ehli sofiyye de Tarikatın silsilesinde 4. sıraya koydukları Cafer es Sadık vasıtasıyla , İmam-ı Azam Ebu hanife’nin son iki senesinde Tasavvufu öğrenerek sofi olmasını; bu sebeble daha önce kendilerine nisbet etmek için uydurma şirk ürünü rivayetler uydurdukları Cuneyd-i Bağdadi, Abdulkadir, Ceylani gibi muvahhid Müslümanlara, başka bir uydurma/iftira ile Ebu Hanife’yi de eklemek istemişlerdir.
Cafer es Sadık’ı sufiliğe nisbet edenler de bunu kullanmak istemişlerdir.
İmam Ahmed ve Şafii’nin Şeyban er Rai’den tarikat aldığı iddiasına gelince; alimler bu tür haberlerin batıl olduğunda ittifak etmişlerdir. Zira bu imamlar Şeyban’a yetişmemişlerdir. (Sehavi Mekasıdu Hasene(474) Aliyyul Kari el Masnu(220) el Esrarul Merfua(381)
ebediyyetyolcusu
Selamün Aleyküm
Allahın Zikri ibadetlerin en üstünüdür. Tasavvufta bir mürşide bağlı olmak onun yanında tevbe etmek vardır. Mürşidi bizzat bulamayan kişi onun vekillerini heryerde bulabilir. Zikirden maksat nefsi terbiye etmektir ki bunun yolu da bunlardan geçer. Elbetteki dilediğin kadar Allah diye kalben olsun dil ile olsun söyleyebilirsin Cenabı Allah bunu Kuranı Kerimde emrediyor ve bir çok ayetlerde zikir geçer.
Fakat nefs tezkiyesi bambaşkadır bunun Okulu Tarikattır ve bir mürşide veya vekiline tabi olmak lazım. Yolu bilmeyen o yolda tek başına gidemez. Önemli olan nefsi arındırmakdır ki bu da insanın bütün hayatını içerir sadece zikirlede bitmez.
Kurani Kerimde ki ayetler nefsi arındırmaya dikkat çeker.
Nefse ve ona ‘bir düzen içinde biçim verene’, (Şems Suresi, 7)
Sonra ona fücurunu (sınır tanımaz günah ve kötülüğünü) ve ondan sakınmayı ilham edene (andolsun). (Şems Suresi, 8)
Onu arındırıp-temizleyen gerçekten felah bulmuştur. (Şems Suresi, 9)
Ve onu (isyanla, günahla, bozulmalarla) örtüp-saran da elbette yıkıma uğramıştır. (Şems Suresi, 10)
ebediyyetyolcusu
Selamün Aleyküm
Önemli olan Cenabı Allah’ın Şems Suresinde ki ayetlerde 91/7-10 bildirdiği gibi nefsi arındırmaktir bu da insanın yaratılış gayesidir ki o da Mülk Suresinde ayetlerde gecer.
O, amel (davranış ve eylem) bakımından hanginizin daha iyi (ve güzel) olacağını denemek için ölümü ve hayatı yarattı. O, üstün ve güçlü olandır, çok bağışlayandır. (Mülk Suresi, 2) işte insanın yaratılış gayesi budur.
Nefse ve ona ‘bir düzen içinde biçim verene’, (Şems Suresi, 7)
Sonra ona fücurunu (sınır tanımaz günah ve kötülüğünü) ve ondan sakınmayı ilham edene (andolsun). (Şems Suresi, 8)
Onu arındırıp-temizleyen gerçekten felah bulmuştur. (Şems Suresi, 9)
Ve onu (isyanla, günahla, bozulmalarla) örtüp-saran da elbette yıkıma uğramıştır. (Şems Suresi, 10)
Fecr Suresinde deki ayetlere bakıldığında herşey anlaşilıyor.
O gün, cehennem de getirilmiştir. İnsan o gün düşünüp-hatırlar, ancak (bu) hatırlamadan ona ne fayda? (Fecr Suresi, 23)
Der ki: "Keşke hayatım için, (önceden bir şeyler) takdim edebilseydim." (Fecr Suresi, 24)
Artık o gün hiç kimse (Allah’ın) vereceği azap gibi azaplandıramaz. (Fecr Suresi, 25)
Onun vuracağı bağı hiç kimse vuramaz. (Fecr Suresi, 26)
Ey mutmain (tatmin bulmuş) nefis, (Fecr Suresi, 27)
Rabbine, hoşnut edici ve hoşnut edilmiş olarak dön. (Fecr Suresi, 28)
Artık kullarımın arasına gir. (Fecr Suresi, 29)
Cennetime gir. (Fecr Suresi, 30)
Demek ki nefsimizi bütün güzel amellerle arindiracağız sadece zikirle değil bunu yapmayan nefsini kötü yollarda günah ve isyanla karartanda yıkıma uğrayacağı anlaşılıyor.
O gün, cehennem de getirilmiştir. İnsan o gün düşünüp-hatırlar, ancak (bu) hatırlamadan ona ne fayda? (Fecr Suresi, 23)
O Der ki: "Keşke hayatım için, (önceden bir şeyler) takdim edebilseydim." (Fecr Suresi, 24) Bir Pişmanlık söz konusu fakat çok gec iş de iş gecmiştir artık.
Yani Mürşidi kabul etmezseniz bile bu ayetler var bunları inkâr eden maazAllah dinden çıkar.
Allah zikri, imamı azam zikirleri, imamı azam zikri