Hz Muhammed hatırına kabul eyle demek caiz mi veya şeyh hatrına duamızı kabul eyle demek caiz mi?
konya442
EsSelamu Aleykum
Dua ederkene Allah Celle Celaluha
Hz Muhammed S.A.V hatrina kabul eyle demek caiz mi veya seyh hatrina duamizi kabul eyle demek caiz mi
Cevap: Dua hakkinda?
muvahhidim
< EsSelamu Aleykum
Dua ederkene Allah Celle Celaluha
Hz Muhammed S.A.V hatrina kabul eyle demek caiz mi veya seyh hatrina duamizi kabul eyle demek caiz mi >
ve aleykumusselam ve rahmetullah..
Kardeş;
İslam’da tevessül meselesini okumanda fayda vardır..
Buyur aşağıdaki linkten öğrene bilirsin..
forumduasi.com/kuran-ile-ilgi-yazilar-makaleler/171658-kur-anda-vesile-kavrami-ve-tevessul-meselesi.html
O’nunla Kal..
celle celeluh..
Dua ederken büyük zatları vesile yapmak ve "onların hürmetine” diye dua etmek caiz midir?
imam
Dua ederken büyük zatları vesile yapmak ve "onların hürmetine” diye dua etmek caiz midir?
Soru
hocam dualarımızda peygamber efendimizin hürmetine ashabı kiramın hürmetine evliyaullahın hürmetine gibi şeylerle dua edilirmi.birde efendimiz namazdan sonra ve gündelik yaşamda en çok hangi duaları okumuştur
Dua ederken büyük zatları vesile yapmak ve "onların hürmetine” diye dua etmek caiz midir?
Yazar: Arif Arslan
Duada büyükleri vesile yapmak caizdir. Özellikle Peygamberleri ve Peygamberimizi vesilesi yapmak, duanın kabulüne vesiledir. Nitekim ayette "Allah ve melekleri, Peygambere çok salavât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salavât getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.”(Ahzab, 33/56) buyurularak, bu hususa işaret edilmektedir.
Ayrıca, Hz. Enes (r.a)’tan gelen bir hadiste de Efendimize getirilen salavatın önemine dikkat çekilerek şöyle buyurulmaktadır: "Kim bana (bir kere) salât okursa Allah da ona on salât okur ve on günahını affeder, (mertebesini) on derece yükseltir.”(Nesâi, Sehiv 55, (3, 50)
Bu sebeple duada Peygamberler ve fazilet sahibi büyük kişiler, sahabeler ve veliler vesile yapılarak, Allah’tan bunların hatırına bir şey istenebilir. Yalnız günümüzde yapıldığı gibi, türbelerin başına varıp, mum yakmak, tel, çaput, ip bağlamak caiz değildir.
Hz. Ömer’in (r.a) kendi hilafeti sırasında, kuraklık olunca Hz. Abbas (r.a)’ı alıp yağmur duasına çıktığı ve onun ellerini ellerine alarak; "Allah’ım! Bu senin Peygamberinin amcasının elidir. Bu el hürmetine bize yağmur ver” diye dua ettiği nakledilmektedir. Büyüklerimiz de öteden beri, "Allah’ım, Senin sevdiklerin ve seni sevenlerin yüzü suyu hürmetine (hatırına) bize merhamet eyle ve mağfiret eyle veya şu ihtiyacımı hasıl eyle…” diye dua etmişlerdir.
Cevap: Hz Muhammed SAV hatrina kabul eyle demek caiz mi veya seyh hatrina duamizi kabul eyle demek caiz mi?
şükrü_01
Kardeş duada onları aracı koymak onların hürmetine istemen seni şirke kadar götürebilir. Bu tehlike varken ben sana kimseyi aracı koyma derim. Kendi başına huzurlu ve içinden gelerek et duanı .. (Allahım!) Ancak sana kulluk eder ve yalnız senden yardım dileriz. Bizi doğru yola, nimete erdirdiğin kimselerin, gazaba uğramayanların, sapmayanların yoluna eriştir. (Fatiha suresi) . Dikkat edersen hergün namazlarda Allah bu sureyi boşuna 40 defa tekrarlatmıyo. Ne diyorsun fatiha suresinde ”Ancak sana kulluk eder ve yalnız senden YARDIM DİLERİZ.” ben sana aracı koyma derim ….
haldandoz
< (Allahım!) Ancak sana kulluk eder ve yalnız senden yardım dileriz. Bizi doğru yola, nimete erdirdiğin kimselerin, gazaba uğramayanların, sapmayanların yoluna eriştir. (Fatiha suresi) >
Yukarıdaki ayette "nimete erdirilenler, kendilerine nimet verilenler" diye bahsi geçen kimseler, senin – benim gibi bilmeden nefsine göre konuşanlar değildir sanırım. Bir konu hakkında cevap verirken, iki düşünüp bir konuşmak gerekir. Hatta bilmiyorsan, susman daha hayırlıdır.
< ben sana aracı koyma derim.. >
Bu işin sana göresi, bana göresi var mı? Sen kimsin? diye sorarlar adama..
İmam kardeşin gönderdiği yazı bu konuda aydınlatıcı olmuş..
Dua ile..
yüzü suyu hürmetine demek caiz mi, duada peygamberi aracı koymak, peygamberin yüzü suyu hürmetine demek caiz mi