Hint kınasıyla geçici dövme yaptırmak günahmı dır?Abdest tutmama gibi bir durum varmı dır?
Kayıtsız Üye
Hint kınasıyla geçici dövme yaptırmak günahmı dır?Abdest tutmama gibi bir durum varmı dır?
Cevap: Hint kınasıyla geçici dövme yaptırmak günahmı dır?Abdest tutmama gibi bir durum varmı dır?
Hoca
Soru: Hint kınasıyla geçici dövme yaptırmak günahmı dır?Abdest tutmama gibi bir durum varmı dır?
Cevap:
Dövme, bilinen şekliyle şöyle yapılır: Vücut, iğne ve benzeri aletlerle kan akacak şekilde yaralanıyor. Sonra aynı yere iç yağı ve bazı maddeler konarak yara iyileşmeye terk ediliyor. Sonunda deri altında koyu yeşil bir şekil meydana gelir. Buhârî ve Müslim’de rivayet edilen hadislerde, Peygamber Efendimiz (a.s.m.), dövme yapmayı ve yaptırmayı yasaklamış, bunları yaptıranın Allah’ın rahmetinden mahrum kalacağını bildirmiştir.Abdeste ve gusle mani olup olmadığına gelince; bir defa dövme derinin altındadır. Yani dış derinin altında yer alıyor. Abdest ve gusülde ise derinin altını değil, üstünü yıkamak farzdır. Dövme de derinin altında kaldığına göre, onun bedenin herhangi bir yerinde bulunması abdeste ve gusle mani olmaz. Üzerinin yıkanmasıyla abdest ve gusül sahih olur.Bilerek veya bilmeyerek böyle bir günahı işlemiş olan kimse de Allah’tan mağfiret diler, tövbe istiğfar eder. İnşAllah da kabul edilir.Vücut üzerinde kına veya boyalarla yapılan geçici dövme de caiz değildir.
Cevap: Hint kınasıyla geçici dövme yaptırmak günahmı dır?Abdest tutmama gibi bir durum varmı dır?
Kayıtsız Üye
< Soru: Hint kınasıyla geçici dövme yaptırmak günahmı dır?Abdest tutmama gibi bir durum varmı dır?
Cevap:
Dövme, bilinen şekliyle şöyle yapılır: Vücut, iğne ve benzeri aletlerle kan akacak şekilde yaralanıyor. Sonra aynı yere iç yağı ve bazı maddeler konarak yara iyileşmeye terk ediliyor. Sonunda deri altında koyu yeşil bir şekil meydana gelir. Buhârî ve Müslim’de rivayet edilen hadislerde, Peygamber Efendimiz (a.s.m.), dövme yapmayı ve yaptırmayı yasaklamış, bunları yaptıranın Allah’ın rahmetinden mahrum kalacağını bildirmiştir.Abdeste ve gusle mani olup olmadığına gelince; bir defa dövme derinin altındadır. Yani dış derinin altında yer alıyor. Abdest ve gusülde ise derinin altını değil, üstünü yıkamak farzdır. Dövme de derinin altında kaldığına göre, onun bedenin herhangi bir yerinde bulunması abdeste ve gusle mani olmaz. Üzerinin yıkanmasıyla abdest ve gusül sahih olur.Bilerek veya bilmeyerek böyle bir günahı işlemiş olan kimse de Allah’tan mağfiret diler, tövbe istiğfar eder. İnşAllah da kabul edilir.Vücut üzerinde kına veya boyalarla yapılan geçici dövme de caiz değildir. >
Kalıcı dövme değil hint kınası sorulmuş