Namaz kılmayanın duası kabul olmaz demek doğru mu?

Namaz kılmayanın duası kabul olmaz demek doğru mu?

asila
dun aksamki sohpetimizde bir arkadaşla bu konu hakkinda baya bir hararetli konusma gecti aramizda ben bu soze katilmiyorum ve bunu soylemeye kimsenin hakki yok diye düşünüyorum. bu bir hadis fakat bu hadise katilmayan bir suru din adami var o zaman neden kurani kerimde bana dua edinki duaniza icabet ediyim diyor rabbim bize kurani kerimde demiyo namaz kilmazsan duan kabul olmaz diye tabiki hadislerede saygim var ama buna değil neden mesebler bir birinden ayrildi cunki onlarda fikir ayrimina dusdu ve herkez kendince doğru olan yolu gosterdi kim hangi yola uyucaksa o yola gitti Peygamber efendimiz zamaninda meseb mi vardi? bizim toplantilarimizda namaz kilmayan bir kisim var. sen buna neye dayanarak soyluyosun dedim ve tastikliyosun musluman kesiminde namaz kilan o kadar azinlik ki insanlar dusune bilir zaten namaz kilmayanin duası kabul olmuyomus diye dusunup dinden uzaklasa bilir sen bunu hukum veremezsin diye baya atistik ve bu sozunu geri al dedim ona oda evet oyle tv de hocan duydum dedi bende sende kibirleniyosun ve sozunu geri almiyosun seytan gibi dedim sen emin olmadigin bir kelimede boyle hukum veremezsin burda hickimse sana bu konuda kaltilmiyor herkezden ozurdilemelisin dedim oda hayir dedi ve arkadaşin biri tesbih cekiyodu ben namaz kilmiyorum o zaman bunlari ben hiç yapmim nasilsa kabul olmuyomus dedi ve bu konu baya uzadi acikcasi sizlerden de yorumlar bekliyorum arkadaşlar dun bu konuda baya hararetli bir aksam gecirdik 🙂


Cevap: namaz kilmayanin duası kabul olmaz demek dogrumu?

Ercan
Namaz kılmayanın duası kabul olmaz demek, Allah (c.c) varken, O’nun yerine hüküm vermek gibi olur. Duanın kabulü yada kabul edilmemesi bilgisi Allah katındadır. Namaz kılanın duası kabul olur demek de yanlıştır. Namaz kılanın namazının kabul olup olmadığını bilmiyoruz ki duasını nerden bilelim.


Cevap: namaz kilmayanin duası kabul olmaz demek dogrumu?

asila
bende aynen boyle dedim ama kadin usteliyo hala ve acayip sinirlendim anlatamam sanki hukmu veren oymus gibi sen burda kul hakkinda giriyosun dedim ve insanlari sogutuyosun dedim tabiki namaz kilsan daha güzel olur ama diyemezsin namaz kilmazsan duan kabul olmaz diye buna ancak Allah bilir o dilerse kabul eder dilemezse etmez dilersede ahirete erteler buna sen karar veremezsin dedim yine hayir diyo yemin ederim dun o kadar sinirlendim ki nerdeyse kadinin agzina vuracaktim bir tane neyse ya sabir dedim ama kalbim yerinden cikicakmis gibi atti 🙂 en sonunda bunla ilgili kurandan ayetler istiyorum haftaya bu konuyu konusucaz dedim kadina..


Cevap: namaz kilmayanin duası kabul olmaz demek dogrumu?

musab
namaz kılmayanın duası kabul olmaz demenin yanlış olduğu gibi namaz kılanında duası nın kabul olacağını söylemekde yanlıştır.ve günümüzdeki insanların namazı nasıl zayi ettiğini gördükçe üzülüyorum.ne tadili erkana riayet kaldı ne de namazda Allahın huzurunda olduğunun bilinci kaldı insanlarda.pat küt namaz kılmalar tavuk tane eşeler gibi namaz kılmalar.noluyor ya nereye yetişeceksin çok acil işin mi var.namazdan acil ne önemli iş varsa artık.çok acele işin varsa eğer sünneti terket farzını kıl ama düzgün kıl.öbür türlü ne anladık bu işten.sen namaz kıldığını sanarken ve namazın göge yükseleceğini sanarken kıldığın namaz çarşaf gibi yüzüne çarpılır.başlar kıldığın namaz beddua etmeye.sen beni zayi ettin Allahda seni zayi etsin diye.namazı dua içinmi kılıyoruz beddua içinmi.ama eğer namazı düzgün kılarsak gözümüzün nuru gibi korursak namaz bize duacı olur.sen beni korudun Allahda seni korusun diye.mesela biz neden vitr namazını teheccüde kalkacaksan eğer gecenin sonuna bırakıyoruz.çünkü gece kılınan namazda meleklerde hazır bulunur ve duamıza onlarda amin der.neden peki biz meleklerin duamıza amin demesini önemsiyoruz.çünkü onlar günahsız varlıklardır.mesela buharideki bir hadiste imam fatihayı bitirdikten sonra amin deyin.kimin amini meleklerinkine denk gelirse geçmiş günahları affedilir.yani burda günahsız olmanın duanın kabul edilme ihtimaliyle doğru orantılı olduğunu söylemek yanlış olmasa gerek.çünkü söz konusu namaz.peygamber efendimizin bize en büyük ve en önemli vasiyeti.son nefesinde namaz,namaza dikkat edin demiştir.ayrıca namazsızlık imansızlıktan sonra gelen en büyük günahtır.günde 5 defa geliyor bu vazife.şeytan bile namaz kılmayandan kaçar.çünkü ben 1 defa ademe secde etmedim sen ise günde 5 defa gelen bu görevi yapmıyorsun demiştir.başına bir bela gelirse bende yanmayayım demiştir.çünkü kıyamete kadar izin aldım demiştir.


husameddin
s.a arkadaşim önce bunu söyle anlamak gerekir mezhep ayrilmalari herkes kendi kafasina göre gittiginden degldir mezhepler farkli olsa bile ehli sünnet yani suniy mezheplerinde farzlar degismez… peygamber efendimizin yaptigi bazi sünetleri alalim mesela .. aksam namazından sonra bazen 2 rekat sünnet namazı kilmis bazen 4 rekat imami hanefi demiski 2 çok devamli kildigi için biz 2 rekata devam etmek daha iyidir..ama imami safi de demiski hz Muhammed s.a.v aksam namazının vaktindeki sevaba çok onem verdigi için o vakitte 4 kilmak daha iyidir diye.. sonucta aksam hz Muhammed s.a.v 2 sinide yapmistir burda safi 4 hafinin 2 demesi kendi kafalarina göre gitmistir manasini almaz.. yahutta hz Muhammed s.a.v vitir namazını hiç bir zaman terk etmemistir .. hafiniye göre vacip safiiye göre güclü sünnet iseyen kilar istemeyen kilmaz halbuki hanefi mezhebi kilmadigi taktirde kaza yapmasi gerekiyor… burda hz resulAllah her zaman kildigi için imami hanefi vacip demis ama vitir namazı size farz degildir hadisindede imami safii bize farz olmadigini bildirdigi için isteyen kilar demis ama imami azamda resulAllah her zaman kilmis biz kilmasak olurmu hesabindan gitmis burda herkes kendi kafasina göre is yapmis manasi cikmaz burda bu mana cikar ortaya hz peygamber s.a.v bunlari olacagini önceden biliyordu zatten ama insanlara kolaylik olsun diye bazi seyleri alimlere birakti alimlerde fkihi olarak degerlendirdi…zatten her yüzyilda Allah c.c bir müceddid gönderecektir ve o dini yenileyecektir hadisinde acik bir sekilde aciklamistir yenilemek anlaminda yeni kanun ve emirler bakimdan değil tabi yanlis anlasilmasin yenilemeden kasit unutulan hükümleri ve sünnetleri tekrar hatirlatma bakimindan … ve namaz kilmayanin duası kabul olunurmu orasini Allah bilir ama sunuda söyle anlamakta zor gelmemesi lazim.. günde 5 vakit namaz kilanla kilinmaynain derecesi bir olurmu ? Allah katinda…. oruc tutanla tutmayanin haram yiyenle yemiyenin ? bir degildir onun için namaz kilanlarin duası daha makbuldur tabiki burdada yanlis anlasilmasin 1 adam vardir haram yemiyordur kotuluk yapmiyordur iyi insandir ama namaz kilmiyordur biride vardir haramdan zinadan kacmaz hem zina hem haram yapar hemde namaz kilar hesabindan demiyorum 2 tane insna vardir 2 side haram yemez zina yapmaz giybet etmez birisi namaz kilar diyeri kilmaz kilanin duası daha makbuldur ama kilmaynain duasıda kabul olmaz analmina gelmez.. fakat Allah c.c bana dua ederken bana iyi vesilelerle gelin diye buyurmuslar… abdest alip güzel namaz kilip ardindan Allahin 99 defa ismini tezbih etmis ve 3 kere salavat getirip Allahtan istemis ile oturdugu yerde Allahim sen bana bunu sunu ver diyen kisinin duasıda ayni olurmu ?


asila
tabiki her meshep ani yolda bulusuyor ama onlarda bazi konularda fikir catismasina girdigi için bir çok meshep var. ben o gunde soyledim namaz kilinsa dahada güzel olur dua etmek ama buna sadace Allah hukum verir sen hukum veremezsin dedim arkadaş çok usdelidigi için bende ister istemez sinirlendim, biz musluman bir ulke olmamiza ragmen çok azinlik namaz kiliyo buda aci bir durum tabiki bizi hiristiyanlardan ayiran fark namaz kilmak namaz insanin ruhunu temizliyor zaten ama namaz kilmayinin duası kabul olmaz demeye kimsenin hakki yok Rabbim dilerse kabul eder dilemzse etmez yada erterer mahser gunune, o aksam alinan arkadaşlar da oldu daha toplantiya gelmicez diyenler oldu ne oldu peki her hafda insanlara dini anlatmaya calisirken onlari uzaklastiricak duruma geldik buda beni uzdu..


husameddin
hz Muhammed s.a.v birgun camide girerken eshabelerin din hakkinda tartistiklarini gördü ve yüzünde kizginligi çok iyi bir sekilde belirginlesti ve neden tartisiyorsunuz sizden önce kitap indirilenlerde tartistiklarindan dolayi bu hallere düsmedilermi diye ? tartismayi yasakladi birisinin yalnisin söylüyorsan o onda israr ediyorsa tartisma kapat cünkü konu ilerleyip 2 nizide gunaha sokar benim basima cokgeldi.. namaz kilma konusuna gelince imami gazallinin kalplerin kesfinden alinti 1 2 si yazim…
Namaz Kılmayanın Cezası

Ulu Allâh (C.C.) cehennemliklerden haber vererek söyle buyuruyor:
"Sizi cehenneme sürükleyen sebeb nedir? Derler ki, «Biz namaz kilanlardan degildik, yoksullara yemek vermezdik, batila dalanlar ile birlikte biz de dalardik."
(Müdessir Sûre-i Celilesi; 42-45)

Peygamberimiz (S.A.S) buyuruyor ki:
"Isiâmin özü, dinin temeli üçtür, Islâm bunlara dayanir. Bunlardan her hangi birine yüz çeviren kimse, o yüzden kâfir olur; kani helâldir."
1 — Allah’dan baska ilâh yoktur» diye sehadet getirmek.
2 — Farz namazlar
3 — Razaman orucu.
Tirmizî’nin diğer senedi güzel bir rivayetinde ifade edildigine göre:
"Bu temellerden birine yüz çeviren Allah (C.C)’i inkâr etmis gibidir. Onun hiç bîr içtimaî tasarrufu ve adalet dagitimi ile ilgili görevi geçerli degildir. Kani ve malînin dokunulmazligi kalkmis olur.» seklindedir.
Taberanî ve diğer bazi hadis kaynaklarin zararsiz iki isnatla rivayet ettiklerine göre, Ubade Ibni Samit (R.A.) der ki; «Dostum Muhammed (S.A.S.) bana yedi sey tavsiye etti:
1 — Kesilseniz, yakiisaniz., asilsaniz bile Allah (C.C)’a sakin ortak kosmayin.
2 — Mazeretsiz olarak sakin namazı terketmeyin. Kasden ve mazeretsiz olarak namaz kilmayanlar Islâm dininden çikmis olur.
3 — Allah (C.C)’a karsi gelmeye kalkismayiniz, çünki bu tutum Allah (C.C)’in gazabini kazanmaya yol açar.
4 — Içki içmeyiniz, çünki o bütün kötülüklerin basidir.
5 — Esinizden, malinizdan ayri düsmenizi isteseler bile ana – babaniza karsi gelmeyiniz.
6 — Bütün ordu kirilip da tek basiniza bile kalsaniz, cepheden kaçmayiniz.
7 — Evhalkiniza ve yakinlariniza iyilik ediniz. Yediginizden onlara da pay ayiriniz. Onlara el kaldirmayiniz, onlara Allah (C.C) korkusunu telkin ediniz.»

imami gazalli hz (ks) nin sözlerinin üstüne söz söylemek yakisik kalmaz gayri….


Kayıtsız Üye
Aynı tartışmayı daha dün arkadaşlarla yaptık.kimse bu konuda hüküm veremez.belki ben tesbihlerim dualarım sayesinde hidayete erecegim,namaz kılacagım.kalpler Rabbimin elindedir.o dilerse hersey olur.Size katılıyorum


Kayıtsız Üye
Tövbe hasa Allah on yerine mi koyuyor kendinide diyebiliyor bunu benimde etrafımda var boyle insanlar namaz kılmayan kafir sayılıyor namaz kilmayanin yemeği yenmez gibi vaazlar veriyorlar


Kayıtsız Üye
Selamünaleyküm kardeşlerim; Duaların Kabulü Helal yemek Anne ve Baba Rızası, Allah Rızası yolunda olmaktır helal yiyen er kişinin ağzından mübarek sözler dökülür, helal yiyen kişinin bedeni ve ruhu ibadet aşkı için yanar bizlerin tek duasının olması gerek oda: Allah a hakkı ile kul olabilmektir helal ye az çeşit olsun gerekirse katığı olmasın,az ye,az konuş,çok zikret bak kalbindeki pastan,kirden ,günahtan eser kalmaz o zaman kalbin asil sahibi Allah c.c li yerleşir onunla olanında duası elbette kabul olur namaz,hac,sakal bu konularda ölçü olamaz tek ölçü vardır ihlastır, ihlaslı olup az amel bile kafidir az ve ihlaslı amel çok ve ihlaslı amele açılan kapı gibidir. bizler isteriz dua ederiz isteten de dua etdirende yüce Allah ımızdır tüm gönüllerin sahibine hamd olsun.


Kayıtsız Üye
(Beş vakit namazlardan sonra yapılan dua kabul olur.) [Buhari]

Bu Hadisi Şeref’e nediyeceksiniz mübarekler.! Demek ki namaz kılmayan kişinin duası kabul olmazzzzz…!


emre
Müslümanım diyen için namaz kılmak şarttır olmazsa olmaz. Ama hadiste sadece namazdan sonra denmiyor. Öyle anlamamalısın.


Kayıtsız Üye
Selamün aleyküm. Hocam size bir kaç örnek vereceğim, ben bunların namaz kılmayanlar için de geçerli olup olmadığını öğremek istiyorum Allah rızası için. Yani bu aşağıdakiler sadece namaz kılanlar için mi sahihtir yoksa namaz kılmayan biri için de sahih midir ve aynı sevap yazılır mı ? Sonuçta namaz kılmayarak, sadece bunları okuyarak nereye kadar gidilebilir ki..

• (Sabah akşam 7 defa Allahümme ecirnî minennâr diyen Cehennemden kurtulur.) [Ebu Davud]

• (SübhânAllahi ve bi-hamdihi sübhânAllahil-azîm) tesbihini, sabah akşam yüz kere okuyanın günahları affolur, dertlerden kurtulur ve bir daha günah işlemekten muhafaza olunur. (İslam Ahlakı)

• (Bir kimse, sabah akşam yüz defa SübhânAllahi ve bihamdihi derse, o gün ve o gece, hiç kimse onun kadar sevab kazanamaz.) [Deylemi]

• (Üç şey kendisinde bulunan kimse, Cennete dilediği kapıdan girecektir: Kul hakkını ödeyen, her namazdan sonra 11 defa İhlas sûresini okuyan, katilini affederek ölen.) [Berika]

Mesela burada özellikle "her namazdan sonra" yazmışlar gördüğünüz gibi. Bu namaz kılmayan biri için sadece bir hayaldir değil mi ? 😅


mumsema
Hadislerde namazdan sonra okuyun ifadesi varsa demek ki namazdan sonraya özeldir ama namazdan sonra ifadesi yoksa her zaman okuyabilirsiniz


Kayıtsız Üye
madem öyle neden her beş vakitten sonra edilen duanın kabul eserini her zaman göremiyoruz. mesela nice beş vakit kılan insan, kafir devletlerin kahrolması ve müslümanların zulümden kurtulması için beş vakit namazın ardına dua ediyor. ama görüyorsunuz ki günümüzde kafir devletler her anlamda büyüdükçe büyüyor ve müslümanlarda iyice baskı ve eziyetin altına giriyor.

yani kısaca ben bunu şu bakımdan yazdım. beş vakit namaz kılmayanın duası kabul değildir demek de, beş vakit namaz kılanın duası kesin kabuldur" demek doğru değildir. çünkü bunların takdiri Allahındır.


namaz kılmayanın duası kabul olur mu, namaz kilmayanin duası kabul olur mu, namaz kılmayanın duası kabul olurmu

Yorum yapın

1melek.com petinya.net Kompozisyon/ !function(){"use strict";if("querySelector"in document&&"addEventListener"in window){var e=document.body;e.addEventListener("mousedown",function(){e.classList.add("using-mouse")}),e.addEventListener("keydown",function(){e.classList.remove("using-mouse")})}}();