Zina yapıp tövbe eden bir genç ile zina yapmamış bir genç aynı mertebede olabalir mi?
ordeall
Şimdi bir izina edip pişman edip kalpten tövbe ediyor digeri ise hiç zina etmemiş bir genç ikiside eşit olabilirmi derecelendirme bakımından?
Cevap: Zina yapıp tövbe eden bir genç ile zina yapmamış bir genç aynı mertebede olabalir mi?
HAMMADUN
Bir gün bir topluluğa yanaştım ve selam verdim. Öyle bir dalmışlarki; şehvetle muhabbete ne geldiğimizi gördüler, ne selamımızı aldılar. Aleykum Selam demekte bu durumda bize kaldı.
Zinadan bahsediyorlardı ve birbirlerine şunu soruyorlardı;
İçinizde zina etmeyen kimse varmı…???
Cevabı’da kendileri veriyorlardı, etmedim diyen yalan söyler…
Hayretle ve ibretle baktım, bizi oraya gönderen RAHMAN’ın hikmeti nedir diye.
Günlerce bunu düşünerek geçti günlerim. Lakin bir türlü çıkamadım işin içinden. Bir gün HOCAM’ı ziyarette ve derste iken, HOCAM’ın günler varki içinde sıkıntı ile nice soruları olanlar vardır ki; aranızda, hicab eder soru sormaz…. soramaz, ancak bilmezki hikmeti gösteren, hikmeti görenin gördüğüyle sıkıntı duyacağına, kardeşlerininde istifadesine açmadan imtina etmekle, hem kendine ve hemde kardeşlerine zulm eder…
Tokatı yemiştik bir kere…
HOCAM dedim. Bir topluluk içinde, zinadan bahsederken, insanlardan hiç biri yokki; bir diğerinin yaptığı bir fiilden dolayı, diğerlerininde ona iştiraken evet diyerek katılmalarına, anlam veremedim.
Fiil nedir diye sordu HOCAM. Zina dedim… Yüzünü ekşitti ve…
O topluluktan her biri yaptıkları fiil için EVET’mi dediler.
Evet.. HOCAM.
Senin ne işin vardı o toplulukta…???
Çay ocağına gidiyordum… Misafirim vardı. O esnada topluluğu gördüm ve kulak kabarttım HOCAM…
Senin misafirin seni beklerken, misafirinin zamanını zayi ettin öylemi…???
Zayi ettiğin zamanın karşılığını da gereği gibi aldın bu durumda.
Anlayamadım HOCAM… Lutfen açarmısınız.
Tabi evladım…
Küfre rıza, küfürdür. O topluluk şehvetle muhabbet ederken, Allah’u Taala’nın ve Rasul’ünün adı anılmayan bir sohbetten tabiidir ki; küfür ve günah nefsin iştigal sahası olacaktır. Sende kulak kabarttın dinliyorsun, boş işlerle iştigal etmek hoşuna gidiyor anlaşılan hammadun….
Tokat iki… Gözler yerde. Zahmetsiz Rahmet olmuyor işte.
Peki misafirin kimdi diye sordu HOCAM… Bizdik İnşaAllah HOCAM diye çıktı kardeşlerimizden biri.
Alâ dedi HOCAM. Hem zina ettiniz, Hemde kardeşinizi zinanıza ortak… Öylemi. Bu bahsi kardeşinize de açıp, onuda bu hal üzere şahid eylediniz öylemi….
Tokat üç… Gözler yerde. Zemin yarılmıyorki giresin içine.
Peki ne anladınız, ne ders çıkarttınız bu hususdan. Sus pusuz, hikmet ortada, Rahmet yok neye yarar…
Kimin eli, kimin cebinde belli olmayan bir hayat tarzını, kendine din edinmiş zavallı bir güruh, zina yaptıklarının orada sohbet ettikleri arkadaşlarının kadınları ve kızları olduğunu ve o topluluğunda bunu tasdik ettiklerinin bilincinde olmadıkları çok açık. Eğer bu bilince erişmiş olsaydılar, eğer bu bilinçte olsaydılar, onlar arkadaş değil, kardeş olurlar ve kardeşlerinin hanımları ve kızlarının birbirlerine haram olduklarını da bilirlerdi.
Onlar arkadaştırlar, sizler ise kardeş. Hiç kardeşe, üstelikte misafir olarak gelmiş ve zamanını size ayırmış olana, zamanı boş işlerle heba edenin, heba ettiğini kardeşine hibe edermi…???
İnşaAllah kardeş olmanız hasebiyle, birbirinize hakkınızı helal ediniz ve tövbe etmektede acele edenlerden olunuz.
Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
Cevap: Zina yapıp tövbe eden bir genç ile zina yapmamış bir genç aynı mertebede olabalir mi?
ordeall
Valla anlayamadım kardeşim tam olarak:S
——————
pardon oraya koyucagım yere gülücük koydum yanlış anlaşılmasın
Cevap: Zina yapıp tövbe eden bir genç ile zina yapmamış bir genç aynı mertebede olabalir mi?
HAMMADUN
Hülasa şöyle arz edelim.
İnsanın geçmişiyle alakalı olan, asla İNSAN’ın RAB’bi değildir. O geçmişi ona hatırlatıp, O’nunla iştigal edip, zamanını heba etmesi için çaba gösterip onunla alakalı olan Şeytan Aleyyullana’dır.
Rab’bim türlü örneklerle ve hadiselerle insanlara sığınma kapısı olarak İSLAM ŞERİATI ve SÜNNET-İ SENİYYE’yi vermiştir. O asla insanın, cahiliye ile yaptığıyla değil, cahiliyyeden kurtulup kendisine KUL olarak geçmişinden ibret alıp, ondan sonrası ile hükmedendir. Hiç kimse geçmişte yaptıklarıyla kınanamaz, kınayan o kınadığı başına gelmeden de asla canını teslim etmez, edemez.
Burada HOCAM bize şunu göstermek istedi. Zina sadece bedenen yapılan değil, bunun dışında, gözle, kulakla, kelamla, zamanı bunlarla harcamak, bu tür boş işlerle iştigal etmek vesaire yapılanlarda zinadır. Demekki zina sadece bedenen değil, uzuvlarla da bire bir yapılabiliyor. O halde zina’yı görmeyeceğiz, Duymayacağız, Konuşmayacağız, zamanı bununla heba etmeyeceğiz, misafirimizede bunu anlatıp, onuda buna iştirak ettirmeyeceğiz.
Zina ettiğimizde gusül alıyoruz. Ya bu diğer zinalarla alakalı ne yapıyoruz….????
Abdest alıyoruz. Kelam ile ağzımızı, Koku ile burnumuzu, şahit olmakla yüzümüzü ve gözümüzü, Kelamı duymak ile kulağımızı, beynimizi bunlarla yormak ile mesh’imizi, boynumuzdaki külfetimizi, elimizden gelipte mani olmadığımızdan elimizi, sağımızı solumuzu, dahi oraya kadar giden ayağımızı temizlemeden, Rab’bimizin huzuruna dahi çıkamıyoruz. Temizleniyoruz. İnşaAllah Anlaşılmıştır.
Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
konya442
EsSelamu Aleykum
burayi tam anlamadim aciklarmisinix
Hiç kimse geçmişte yaptıklarıyla kınanamaz, kınayan o kınadığı başına gelmeden de asla canını teslim etmez, edemez
ahsenah
Kardeş sen tövbe ettikten sonra o tövbe ettiğin şeyle sorumlu değilsin tabi (Allah affettiyse)…Ve insanlarda seni suçlayamazlar geçmişindeki hatan yüzünden, eğer böyle bir şey yaparlarsa ,onlar ne ile kınamışlar ise yani ne ile suçlamışlar ise seni ,o aynı durum onların başına da gelir ölmeden önce…
husameddin
çok süper anlatmista herkes anlayabilse
—————–
soyle diyelim hiç günah islememis bir insan kebair gunah islemedigi için fazla tögbe etmez belki belkide tögbe eder ama tam ihlaslan degi vs ama günah isleyen bir insan tam bir samimiyetle psiman olmus ve gercekten ihlasla tobe ettigi zaman Allah onun töbesini kabul eder fakat seviye bakimindan bir sey demek mümkün degildir cünkü kebair günah islememis insan ne kadar takvali ve yaptigini ne kadar ihlaslan yapiyor sonradan töbe eden kiside ayni sekilde — onun için bir sey söylemek mümkün degildir zaten ne diyor ayette pisman olmus tam bir ihlasla bana yalvarip tögbe edenlerin töbesi nicelerinin yapitigi nafilerlerden bana daha tatli gelir diyeAllahin kapisi herkese acik kim Allah’a tam tevekür edip ona sirtini dayar yaptiklarini tam bir ihlasla yaparsa velide olur evliyada lakin nice kötüler yaptiklarindan töbe etmis sonra velilerin arasina girmistir yeterki yaptiklarindan tam bir samimiyetlen pisman ol tövbe et tövbenide bozma ve Allah’a tevekül edip yaptiklarinida tam bir ihlas la yap o zaman Allah sana bütün kapilari acacaktir
HAMMADUN
Rab’bim şu cümleden ve akıbetinden sana sığınırım. Senden başka yoktur ilah, yoktur kapı, yoktur Rahman, Sen Zatınla kaimsin, biz ise her an sana muhtaç, yaradılış gayemizdir hata edip tövbe etmek, lakin öyle bir cümle kullanmış ki; senin bu aciz kulun. Affet Rab’bim niyeti o değildi. Muhakkak ki; bizi bizden daha iyi bilen Sen’sin. Ancak akıbeti bu olmuşsa, niyetimizde Sana ayan beyandır. Sen muhakkak ki; her şeyi HAKKIYLA GÖRÜR, HAKKIYLA İŞİTİRSİN….
Bundan dolayıdır ki; HAMMADUN YOLUNA KURBAN, Nice kurbanlar gibi. Affet Rab’bim, bu biçare, aciz kulunu….
< Zina ettiğimizde gusül alıyoruz Ya bu diğer zinalarla alakalı ne yapıyoruz???? >
Rab’bim…. Cima ettiğimizde gusül alıyoruz. Ya bu diğer cimalarla alakalı ne yapıyoruz olarak değiştirelim İnşaAllah.
Değiştirsekde bunda da vardır bir kabahatimiz, eksiğimiz, kusurumuz, Kabul et Rab’bim, biz noksanlıklar ve halis bir niyet ile yoluna baş koymuş, acziyeti, senin hak dininin emrinde, dinini canından mukaddes bilmiş, nice fravunların saraylarında yetiştirdiğin, niceleri vardıda senden af dilediklerinde, af ettiklerin, Hammadun kapunda, diz çökmüş, alnı yerde, burnu sürüm sürüm sürünmüş yerde af diler Rab’bim…..
Eşhedu En LA İLAHE İLLALLAH ve Eşhedu Enne MUHAMMEDEN ABDUHU ve RESULUHU
husameddin
EsSelamu Aleykum
burayi tam anlamadim aciklarmisinix
Hiç kimse geçmişte yaptıklarıyla kınanamaz, kınayan o kınadığı başına gelmeden de asla canını teslim etmez, edemez
anlami bir kardesin bir gunah yada bir hata islerse sende o kardesini gunahindan hatasindan dolayi kinarsan hor gorur kötülersen sende o günahı islemeyene kadar olmezsin anladin ?
tövbe eden genç, bir kere zina yapmak, tövbe etmek