Çok düşünüyorum ama şu sorunun cevabını bir türlü bulamıyorum yaratan var ama tek olduğunu nasıl anlarız
hzyusufsa
Çok düşünüyorum ama şu sorunun cevabını bir türlü bulamıyorum yaratan var ama tek oldugunu nasıl anlıcaz benim aklıma hep takılıyor bu kainat bu kadar iyi yapılmış yaratılmış ama ya peki iki tane yaratıcı fln varsa bunlar işbirligi içinde çalışıyorlarsa fln bunu anlayamıyorum Allahın tek oldugunu nasıl anlıcaz arkadaşlar akli delili var mı bunun ?
Cevap: Çok düşünüyorum ama şu sorunun cevabını bir türlü bulamıyorum yaratan var ama tek oldugunu nasıl anlıcaz
Hoca
Allah’ın Tek Yaratıcı ve Tek İlah Olduğunun İspatı
Yüce Allah Kur’an’ın birçok yerinde şöyle buyurur: "Andolsun, onlara:
"Kendilerini kim yarattı?" diye soracak olsan, tartışmasız: "Allah"
diyecek-ler."[1]
Madem Allah bütün varlıkları tek başına yaratmıştır, o halde ibadete ve kulluk
yapılmaya layık olan tek varlık da O’dur. Bu gerçek ortadayken ve O’nun tek
yaratıcı olduğu kabul edilirken, ibadet etmede O’na nasıl ortak koşulur?
İşte Kur’an’ın Rubûbiyet tevhidi (Allah’ın yaratıcı olduğunu kabul etmek) ile
ulûhiyet tevhidini (Yalnız Allah’a kulluk etmek) ispat etme metodu budur.
Bir başka âyette Allah’ın yaratma özelliği "Sizi ve sizden öncekileri
yara-tan"[2]
şeklinde ifade edilir. Burada Allah Teâlâ bizi ve bizden öncekileri,
babalarımızı ve atalarımızı da yarattığına dikkat çekmekte, böylece tek
yaratı-cının kendisi olduğunu, ne bizim ne de bizden öncekilerin yaratılışında
kimsenin kendisine ortak olmadığını belirtmektedir. Allah’ın, varlıkları tek
başına yaratmış olması, O’nun güç ve kuvvetinin, iradesinin, ilminin, hikmet
ve hayatının mükemmel ve eksiksiz oluşuna delalet eder. Bu sıfatlar, O’nun
diğer üstün sıfatlara da sahip olmasını zorunlu kılar. Bu da sıfatlarının ve
fiil-lerinin eşsiz olduğunu, hiçbir varlıkta bulunmadığını, hiçbir varlığın
fiillerinde O’na ortak olmadığını gösterir. Bu cümle ile Allah varlığını ispat
ettikten sonra, onları yaratmadaki amacını şöyle açıklamaktadır: "Rabb’inize
kulluk ediniz"[3]
Yani O, sizi ve sizden öncekileri yarattı ki, O’na itaat edip isyan
etmeyesiniz, O’nu zikredip unutmayasınız, nimetlerine nankörlük etmeyip
şükredesiniz. İşte Allah’ın azabından korunup sakınmanın yolu budur. Âyet şu
cümleyle bitiyor: "Ki sakınasınız." Cümlede geçen "Le alle" edatının
an-lamı konusunda çeşitli görüşler ileri sürülmüştür. Bunları kısaca şöyle
belirte-biliriz:
Kulluk ediniz emrinin nedenini açıklamaktadır.
Yaratılışın nedenini açıklamaktadır.
"O’na ibadet ediniz ki, bu ibadetinizle O’ndan korunasınız" anlamında-dır.
Bir diğer görüş, "O’ndan korunup sakınasınız diye sizi yarattı"
şeklinde-dir. Bize göre bu görüş şu sebeplerden dolayı daha doğrudur:
1-
Allah’tan korunup sakınmak anlamına gelen "takva" da bir tür iba-dettir.
Dolaysıyla bir şey, kendi varlığının nedeni olamaz.
2-
Buna benzer bir âyet de şudur: "Ben insanları ve cinleri bana ibadet
etsinler diye yarattım."[4]
3-
Âyetteki yaratma sözcüğü "Ki sakınasınız" cümlesine daha yakındır. Bu
yüzden ibadetin değil; yaratılışın nedenidir. Buna benzer âyet şudur: "Ey
iman edenler, sizden öncekilere yazıldığı gibi, oruç, size de yazıldı (farz
kı-lındı). Umulur ki sakınırsınız."[5]
Burada sakınma, orucun faz kılınma nedeni olarak zikredilmektedir.
Ancak her iki durumun da kastedilmiş olmasına bir mani yoktur. Hatta böyle
olması daha uygundur. Daha sonra Yüce Allah şöyle buyurarak devam etmektedir:
"O, sizin için yeryüzünü bir döşek, gökyüzünü bir bina kıldı. Ve gökten
yağmur indirerek bununla sizin için (çeşitli) ürünlerden rızık çı-kardı."[6]
Bu âyetle Allah, varlıkları yaratmanın bir başka hikmetini daha
açıklamaktadır. Dolaysıyla ilk âyet, yaratılışın ve varoluşun nedenini
açıkla-maktadır. Bu, yaratma delili olarak adlandırılmaktadır.
4-
Bu görüş, varlıklarda görülen hükümleri kapsamaktadır. Bu da hikmet ve inayet
delili olarak adlandırılmaktadır. Yüce Allah, bu iki tür delili Kur’an’ın
birçok yerinde defalarca tekrarlar. Bu tür âyetlerden bazıları şöyledir:
"Allah, gökleri ve yeri yaratan ve gökten su indirip onunla size rızık
olarak türlü ürünler çıkarandır. Ve onun emriyle gemileri, denizde yüzmeleri
için size, emre amade kılandır. Irmakları da sizin için emre amade kılandır.
Gü-neşi ve ayı da hareketlerinde sürekli emrinize amade kılan, geceyi ve
gün-düzü de emrinize amade kılandır."[7]
Yüce Allah bu âyetlerde, gökleri ve yeri yarattığını belirtmekte sonra
dabunların varlıklara olan faydalarından ve hikmetlerinden söz etmektedir.
"(Onlar mı) hayırlı yoksa, gökleri ve yeri yaratan ve size gökten su
indiren mi! Ki onunla (o suyla) gönül alıcı bahçeler bitiriverdik. Sizin
içinse onun bir ağa-cını bitirmek, (bile) mümkün değildir. Allah ile beraber
başka bir ilâh mı? Hayır, onlar sapıklıkta devam etmekte olan bir kavimdir. Ya
da yeryüzünü bir karar yeri kılan, onun arasında ırmaklar var eden ve ona
(yeryüzü için) sar-sılmaz dağlar yaratan ve iki deniz arasında bir ara engel
(haciz) koyan mı? Allah ile beraber başka bir ilâh mı? Hayır, onların çoğu
bilmiyorlar."[8]
"Gerçek şu ki, göklerin ve yerin yaratılmasında
gece
ile gündüzün ard arda gelişinde, insanlara yararlı şeylerle denizde yüzen
gemilerde, Allah’ın yağdırdığı ve kendisiyle ölümünden sonra yeryüzünü
dirilttiği suda, her can-lıyı orada üretip-yaymasında, rüzgârları
estirmesinde, gökle yer arasında bo-yun eğdirilmiş bulutları evirip
çevirmesinde düşünen bir topluluk için ger-çekten âyetler vardır."[9]
Bu tür âyetler Kur’an-ı Kerîm’de oldukça çoktur. Düşünenler içinâ¦
Yüce Allah Bakara sûresinin
21.
âyetinde, insanlar için yerin yaşama alanı, göğün de tavan olduğunu, kulların
yararlandığı ana kaynağın gökten indirdiği su olduğunu belirtmektedir. Böylece
yaşanılan alanı, yaşayanı ve ihtiyaç duyduğu şeyleri bir arada zikretmiş
bulunmaktadır. Allah, yeryüzünü bir dö-şek gibi yaydığına dikkat çekmekte ve
bunun hikmetini, canlıların üzerinde istikrarla yaşamalarını sağlamak olarak
açıklamaktadır. Gökyüzünü ise düş-mesi mümkün olmayan sağlam bir tavan olarak
yarattığını, onda hiçbir çat-laklığın, çelişkinin ve uyumsuzluğun olmadığını
belirtmekte; sonra da şöyle buyurmaktadır: "Öyleyse (bütün bunları) bile
bile Allah’a eşler koşmayın."[10]
(fecir.net)
[1] Zuhruf, 87.
[2] Bakara, 21.
[3] Bakara, 21.
[4] Zariyat, 56.
[5] Bakara, 183.
[6] Bakara, 22.
[7] İbrahim, 32-33.
[8] Neml, 60-61.
[9] Bakara, 164.
[10] Bakara, 22
Cevap: Çok düşünüyorum ama şu sorunun cevabını bir türlü bulamıyorum yaratan var ama tek oldugunu nasıl anlıcaz
leventtanju
Muhakkak Dogru Soyledin…
Cevap: Çok düşünüyorum ama şu sorunun cevabını bir türlü bulamıyorum yaratan var ama tek oldugunu nasıl anlıcaz
Hoca
< Muhakkak Dogru Soyledin…
>
Kainatta birden fazla ilah olsaydı sonuç ne olurdu?
Kâinatta kemal sıfatları ile muttasıf, yani ilmi, kudreti, iradesi mutlak ve sınırsız olan birden fazla ilah bulunsaydı, farazî olarak şu ihtimaller olabilirdi:
1. Onlardan yalnız birinin hükmü yürüseydi diğerleri âciz ve noksan olurlardı ki bu ilah olmakla bağdaştırılamaz.
2. Her biri eşit kudret ve hakimiyete sahip olsalardı, ayrı ayrı nizamların bulunması gerekirdi. O takdirde de, mevcut olan bu nizam bulunmazdı.
3. İlahların fazla değil, sadece iki tane olup bunların bir tek nizam kurup birleştikleri varsayılırsa, iki etkenin (illetin) bir nesne (malül) üzerinde çekişmesi sonucu ortaya çıkar, nizamın devamı imkânsız olurdu.
4. Birbirleriyle anlaşmazlık halinde olsalardı zaten baştan beri nizam kurulamazdı. Bu âyet-i kerime kelam ilminde, tevhidin ispatında en önemli kaynak teşkil eden esaslardan biridir. Kelamda buna bürhan-ı temânu‘ adı verilir.
Yazar: Sorularla İslamiyet
_________________
Kâinatta birbirleri ile anlaşabilen birden fazla ilah bulunamaz mı?
Bu söz, bir ayetin anlamını içermektedir.
"Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka ilâhlar olsaydı, kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu. Demek ki, Arş’ın Rabbi Allah, onların nitelemelerinden uzaktır, yücedir." (Enbiya, 21/22)
Akaidçilerin "Delil-i Temânü" dedikleri bu çok mantıkî delil ve kuralın sebebi gayet açıktır:
1. Mutlak düzeni vücuda getiren, sınırsız bir kudret sahibidir. Zira düzenin büyüklüğü ve mükemmelliği, yaratanın kudretinin sınırsızlığına ve benzersizliğine delâlet eder.
2. Bu kudret, dilediği gibi tasarruf etme ve var kıldığı eşyayı belli ölçülerde tutup devam ettirmeye sahiptir. Çünkü O, başkasının emrinde olmadığı gibi, kendisine fikir verecek bir yardımcıya da muhtaç değildir. Varlığı kendisinden olduğu gibi, üstün kudret, sınırsız ilim ve irâdesi de kendisindendir,
3. O her şeyi modelsiz, örneksiz ve benzersiz yaratır. Çünkü kendisinden önce hiçbir kudret yoktur ki, onu misal alsın; ortaya konmuş hiçbir eşya yoktur ki, onları örnek edinsin. Başlangıcı olmadığı gibi, sonu da yoktur. O bakımdan tedbir ve tasarrufunda hiçbir şeye muhtaç değildir. Zira ihtiyaç noksanlıktan, kudretsizlikten kaynaklanır. O her türlü noksanlıktan ve kudretsizlikten pak ve yücedir.
4. Yerde ve göklerde bu ölçü ve anlamda, bu vasıf ve kemalde iki ayrı kudret sahibi bulunsaydı, durum ne olurdu? Onlardan yalnız birisi tasarruf ve tedbire sahipse, diğeri âciz ve noksan demektir. Âciz olan hiçbir zaman ilâh olamaz. İkisi de eşit kudrete sahip bulunsaydı, ayrı ayrı düzenlerin, sistemlerin bulunması gerekirdi, O takdirde bugünkü tek ve şaşmaz düzen olmazdı. İkisinin anlaşabildiğini ve tek düzen kurup birleştiklerini varsayalım; o takdirde iki illetin bir malûl üzerinde çarpışması ve sürtüşmesi gerekirdi. Böyle olunca da yine görünen nizam olmazdı. Birbirleriyle anlaşmazlık halinde olsalar, birinin yaptığını diğeri bozar, anarşi başlar ve düzen diye bir şey vücut bulmazdı.
Her biri düzen için cüz’î bir kudret ve illeti meydana getirmiş dersek, o takdirde her biri kendi kudretini tam olarak ortaya koyma imkânına sahip değildir. Bu durumda da ilâh olmaları düşünülemez.
5. İlâhlardan biri diğerinin illeti, o diğeri de kâinatın illetidir dersek, malûl olan ilâh illete muhtaç bulunduğu için ilâh olamaz. Hem o takdirde illet-malûl geriye doğru gider ve böylece illetler, malûller zincirinin öncesi ve başlangıcı olmaz, illet-mâlûl halkaları uzayıp giderdi. Bu da caiz değidir. Aynı zamanda ilâhlık vasfını temelinden yıkmaktadır.
İşte Kur’ân-ı Kerim bu gerçeği belirterek bize şu aydınlatıcı ana bilgiyi veriyor;
"Eğer gökte ve yerde Allah’tan başka ilâhlar olsaydı, gökle yerin düzeni bozulup alt-üst olurdu."
O halde bir olan, dengi, benzeri, eşi, ortağı ve yardımcısı bulunmayan Allah; inkarcı sapıkların, maddeci şaşkınların, putperest azgınların, şüpheci beyinsizlerin vasfettikleri noksanlıklardan, mahlukî sıfatlardan çok yücedir, çok münezzehtir. Selim akıl bunun şahidi, sağduyu bunun açıklayıcısı, ilim bunun kanıtlayıcısı, imân bunun temel yapısıdır. (bk. Celal Yıldırım, İlmin Işığında Asrın Kur’an Tefsiri, Enbiya, 22. ayetin tefsiri)
hzyusufsa
Tamam yaratan var biliyorum bize Allah ismi azimmüşanıyla kendini peygamberleriyle bildirmiştir ama benim aklıma hep şu takılıyor tek bir yaratıcı oldugunu nerden biliyorsun ya birbirleriyle anlaşarak çalışan iki tanelerse diye bu düşünceden kurtulamıyorum aklıma hep bu geliyor Tek oldugunun ispatı ne ? Göge, yeryüzünde yaptıklarına bakıyorum ama anlıyamıyorum :S Tek oldugunun ispatı ne ?
Hoca
< Tamam yaratan var biliyorum bize Allah ismi azimmüşanıyla kendini peygamberleriyle bildirmiştir ama benim aklıma hep şu takılıyor tek bir yaratıcı oldugunu nerden biliyorsun ya birbirleriyle anlaşarak çalışan iki tanelerse diye bu düşünceden kurtulamıyorum aklıma hep bu geliyor Tek oldugunun ispatı ne ? Göge, yeryüzünde yaptıklarına bakıyorum ama anlıyamıyorum :S Tek oldugunun ispatı ne ?
>
Hemen yukarda verdiğim cevabı okumadığını sanıyorum.
Şayet okusaydın cevabını alırdın.
Ayrıca bu şeytanın kuruntularından başka bir şey değil.
hzyusufsa
Mum kardeşim etrafıma bakarak bir çok zaman tasavvuf ediyorum yüce yaratıcı insanlardan seçtikleri elçileriyle bize kendini bildirmiş zaten hakikattede biz insan oldugumuz için böyle olması gerekiyor başka mahluklardan gönderse saçma olurdu ama göge bakıyorum yer yüzünde yaptıklarına bakıyorum ama tek oldugunu nasıl anlıcam bunu çözemiyorum bir türlü TEK Oldugunu nasıl anlarız bunun ispatı var mı gerçek hayatta ?
Hoca
< Mum kardeşim etrafıma bakarak bir çok zaman tasavvuf ediyorum yüce yaratıcı insanlardan seçtikleri elçileriyle bize kendini bildirmiş zaten hakikattede biz insan oldugumuz için böyle olması gerekiyor başka mahluklardan gönderse saçma olurdu ama göge bakıyorum yer yüzünde yaptıklarına bakıyorum ama tek oldugunu nasıl anlıcam bunu çözemiyorum bir türlü TEK Oldugunu nasıl anlarız bunun ispatı var mı gerçek hayatta ? >
ve sübhanAllah.. aynı soruyu tekrarlayıp duruyorsun.
Bak Allah ne buyuruyor:
""Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka ilâhlar olsaydı, kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu. Demek ki, Arş’ın Rabbi Allah, onların nitelemelerinden uzaktır, yücedir." (Enbiya, 21/22)"
Bu söz Rabbimizin.
hzyusufsa
Tamam şimdi kafamı karıştıran sebebi anladım birbirleriyle neden anlaşamasınlar ki iki tane aynı tanrı iyi geçinerek yönetse bunun mantıgını çözemiyorum geçinir giderler gibi geliyor bana :S kafamı karıştıran şey bu ?
gülme işretini ben koymadım bu arada
Tamam şimdi kafamı karıştıran sebebi anladım birbirleriyle neden anlaşamasınlar ki iki tane aynı tanrı iyi geçinerek yönetse bunun mantıgını çözemiyorum geçinir giderler gibi geliyor bana kafamı karıştıran şey bu ?
taat
bu tür soruları at kafandan ALLAH c.c bize kuranı kerimi göndermiş ve kuranda bir tek olduğunu ve her şeyi kendisinin yarattığını söylüyor
salamanda
""Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka ilâhlar olsaydı, kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu. Demek ki, Arş’ın Rabbi Allah, onların nitelemelerinden uzaktır, yücedir." (Enbiya, 21/22)"
kardeşim bak anlayan için Allah ın kelamı herşeydir ama bazı düşünceleri akıl anlayamaz üstesinden gelemez bu yüzden Hakk anlama işi gönülde başlar önce
Hele bir gönlünü ver mantık arama peşinden uzaklaş sonra gönülde sindirilen aklını kullan o zaman bu sorularda cevabını bulur…
husameddin
uzun uzun güzel güzel anlatmissiniz ama ben söyle diyeyim .. bir mahallede bile 2 horoz anlasamiyorsa biri mahalle benim diyeri benim diyorsa bu kadar kisinin sahibi bir Allah değil hassa 2 tanri olsa her sey böylemi olurdu ? 2 cisi bunu hiç bir zaman unutma kardesim birseyden 1 tane varsa sadece bilki o çok özeldir eyer 2 tane varsa bilki kessin olarak 3 cüsüde vardir buda o cismin veya nesnenin veya tanri ise tanrinin hiç bir özelligi kalmaz…ama birse sadece bir se demekki o çok özeldir.. Allah c.c tekbirdir onun aksini söyleyen bütün kabile var kavimler hepsi bozguna ugradi.. ve biz tutunup düsünelim diye gerek ayet gerek hadislerde ibret olarek gösterildi mesela kuranda bahsedilen lut kavmi 3 seneden fazla bir zaman önce baslarina geleni kuran da Allah bize anlatti simdi daha yeni buldular onlarin cesetlerini tamda zina üzerindeyken Allah onlari ne halla soktugunu daha insanlar hiç bir sey bilmezken günesin dogdugu yerden sularin 2 e bölündgünü ve bir çok sey Allah kendini bize gösterecek olsa gaybin bir manasi kalmazdi biz Allahi görmeden ona iman ettik bude gaybtir görmedigin bir zata iman etmek kafandakileri seni çok sikiyorsa bir Allah dostu bul onlar heryerde vardirlar onlarlan bir görüs kafandaki soru isareti cüzülecektir…
hzyusufsa
Ne yaptıysam bu soruyu kafamdan atamıyorum kesin olarak rabbül alemini bilmek istiyorum o yüzden araştırıyorum tamam Allah cellelelalühü kuranda iki tanrı olsaydı nimaz bozulurdu diyor anlaşamasalardı nizamı bırak öyle savaşlar olurdu ki ne kainat kalırdı ne biz kalırdık yani aklın almıcagı korkunç savaşlar olurdu ve hiç bir şey kalmazdı hiç birimiz kalmazdık zaten ama ya birbiriyle anlaşan iki tanrı varsa diye aklıma hep vesvese geliyor bu sorunun altından nasıl kalkarız ? Yani işin aslını nasıl anlarız yardımcı olabilicek olan var mı ?
HAMMADUN
Eğer iki tane Allah olmuş olsaydı ve bunlar çok iyi anlaşıyor olsalardı, Allahlardan biri yalancı, diğeri ise kör ve sağır olmuş olurdu. Öyle olmuş olurdu ki; İlahlardan biri diğerinin tek başına İlah olarak kendini ilan etmesini göremesin, duyamasın ve bilemesin.
Kör ve Sağır bir İlah tasavvur edebiliyormusun….???? Hakkıyla göremeyen ve Hakkıyla duyamayan bir İlah…. deme sakın bu nasıl İlah diye….. VAllahi böyle soruya, böyle İlah.
Diğer tarafta diğer İlah Benden başka Allah yok diyor…..???? O sorudaki ikinci İlah’a nispeten… Hani şu anlaştığı söylenen ilaha…..
Eğer, kör, sağır, hareketsiz, bıraktığın yerde bin yıllar duran, bırakın çevresine, kendisine bile hayrı olmayan bir ilah….. Buna geçmişte PUT diyorlardı….. Bu gün ne diyorlar bilmiyorum. Sanırım anlaşan ilah diyorlar.
Birde benim kul olmaya çalıştığım İlah var. O vaadinde hak’tır. Ben tekim diyorsa asla eş ve şerik’ler arama zira o Rab’ benim Rab’bim. O delillerle konuşur ve kendisine delillerle karşılık verilmesini diler. Nerede O’nun delillerine delil gösterecek MAHLUK.
Rab’bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.
hzyusufsa
Allah razı olsun hammadun kardeşim bak şimdi elimizde gerçekte yaşanan bir işe dair açıkça bir bilgi var Allah kendini Benden başka tapacak yoktur benden sakının diye ilan ediyor ve bunu peygamberleri aracılıgıyla yaymış gerçekte başka bir ilah olsa sonsuz güç sahibi kendisi gibi bir sonsuz güç sahibine bu lüksü asla tanımazdı çünkü aptallık olurdu bu tanısa tanısa aciz bir beşer çıkar ben ilahım derde onları sallamazdı o kadar o zaman başka ilahlık idda edenlerde batıl ve Allahın aciz bir beşer oldugu için önemsemedikleri tiplerdir
Evet bu gerçektede vuku bulan doğru bir bilgidir nerden baksan binlerce yerde La ilahe illAllah kelimesi geçiyor tamam Allah bir beşeri sallamaz ama kendisi gibi sonsuz bir güç sahibi zat olsaydı eğer çok şiddetli bir savaş ve yokediş kaçınılmazdı bu durumda
şu gülücük niye çıkıyor ya :S: ben koymadım yanlış anlaşılmasn
Amine
< gerçekte başka bir ilah olsa sonsuz güç sahibi kendisi gibi bir sonsuz güç sahibine bu lüksü asla tanımazdı çünkü aptallık olurdu >
hzyusufa tamam aklınız karşmış ve cevap arayışı içindesiniz eyvAllah da.. üslubunuz çok yanlış..
mum hoca ve diğer kardeşlerimiz ayetlerle, örneklerle gayet güzel cevaplar vermiş, izah etmişler size.
Allah c.c kuranı kerim’de başka ilah yok demesi size bişey ifade etmiyor mu?..eğer Allah c.c ve kitabına inanoyorsanız etmesi gerekir..
Sizin bu cevaplara yoğunlaşıp ayetleri anlamanız gerekirken durmadan aynı şeyleri tekrarlayıp durmanız size bir şey kazandırmaz bilakis bu vesveselerden kurtulmanız bir hayli güç olur..
Rabbim ellerinizi bırakmasın. Vesselam!!!
husameddin
güzel seker abim benim rabbini tanimak istiyorsan bir cevsen al Allahin icersinde 1000 tane sifati vardir onlari oku rabbini o zaman iyi tanirsin ne yaptigini gucunu kuvvetini.. kafani daha fazla karistirma rabbim birdir tekdir de la ilahe illAllah de euzu besmele cek o sana ves vese yaptikca sen Allahi tesbih et onun inadina o zaman ves vese mes mese kalmaz… selametle
als
Kardeşim bir de bunu sürekli düşünürsen içinden hiç çıkamazsın, bir türlü emin olamazsın. Başkasının bir cümle ile emin olduğu şey seni tatmin etmez. O zaman obsesyon haline gelir ve düzelmesi için ilaç tedavisi gerekir.
ensest