Endülüslü müslüman alimler hakkında araştırma
Misafir
Endülüslü müslüman alimler hakkında araştırma lazım lütfen bana bunu bulun yalvarırım yaaaaaa
Cevap: endülüslü müslüman alimler hakkında araştırma
Fetva Meclisi
Endülüslü Alimlerin hakkında bilgi kısaca
Abbas Kasım İbn Firnas
Abbas Kasım İbn Firnas (810- 888), Berberi gökbilimci ve şair, İslam bilgini.simyacı
Tarihî kaynaklar Endülüslü Firnas’ın da uzun çalışmalar sonunda yeni bir keşifte bulunup bir cihaz yaptığını, üzerine kumaş geçirip kanat yerine büyük kuş kanatları taktığını ve bu âleti çalıştırarak havalanıp uçtuğunu kaydeder. Üstelik havada uzun süre kuşlar gibi süzüldüğünü, daha sonra da yavaşça yere indiğini söyler.İbn-i Firnas’ın bu başarısı Batı’da uçak yapıp uçmayı başaran Wright Kardeşler’den 1023 yıl öncesine rastlamaktadır.
Ebu Muhammed Cabir bin Eflah el-İşbili-
Cabir Bin Eflah (Ebu Muhammed Cabir bin Eflah el-İşbili), Batı dünyasında Geber adıyla bilinen ünlü astronomdur. 1200’lü yıllarda doğduğu tahmin edilmektedir. Hayatı hakkında pek fazla bilgi bulunmamaktadır.
Cabir bin Eflah’ı üne kavuşturan eseri, Batlamyus’un eseri olan El-Mescit’teki yanlışları düzeltmesi için yazdığı Kitabül-Hey’e fi ıstıhi’l Mecisti eseridir.
Muhyiddin İbn-i Arabi-Muhyiddin İbn-i Arabi,
Muvahhidun döneminde 27 Ramazan 560’da Mursiye (Murcia), İspanya’da doğdu. Bilinmeyen bir sebeple 8 yaşında ailesiyle birlikte İşbiliye’ye (bugünkü Sevilla) geldi. Ailesi Arap Tayy kabilesine mensuptu. Yakın cedleri hakkında fazla bir şey bilinmiyorsa da, anne ve baba tarafından nüfuz ve itibar sahibi kimseler olduğu anlaşılıyor. Akrabaları arasında tasavvufî bilgilere sahip kimseler vardı.
İbn Meymn
Hamursuz Bayramı arifesinde, İbn Rüşd’ün de doğum yeri olan Kurtuba’da doğdu. O dönemler, Batı dünyasının en önemli entelektüel merkezlerinden biri olan bu kentte ilk eğitimini riyazi, gökbilimci, Talmud şarihi, Efsrü ‘l-amse ve merasim kaideleri âlimi olan babası Haham Meymun ibn Yusuf’tan aldı. İbn Meymun, sağlam bir hahamlık eğitiminin yanında, zamanında İslam Altın Çağı Endülüs ve Mağrib’inde rahatça erişilen Yunan ve Arap bilimlerinin zenginliğinden de istifade etti
Zerkali.
Zerkali veya tam adıyla Ebu İshak İbrahim el-Zerkali, (Latince’de Arzachel) (d. 1029 – ö. 1087), Endülüs asıllı Arap astronom.
Ebul’l Hüseyn Muhammed İbni Ahmed İbni Cübeyr El-Kinani
Tam adı; Ebul’l Hüseyn Muhammed İbni Ahmed İbni Cübeyr El-Kinani. Ortaçağ Endülüs asıllı şair ve yazar olarak ün yapmıştır, 539 yahut 540/1144 veya 1145 yılında İspanya’nın Valensiya veya Hatib şehrinde dünyaya geldi. Eldeki kaynaklara göre 740 yılında İspanya’ya gelen arap kabilelerinden birine mensuptu. Babasının kültürlü ve üst düzey bir devlet memuru olduğu, kendisinin de bir süre Muvahhidler’den bir emirin sekreterliği ile Granada valisinin nezninde kâtiplik yaptığı bilinmektedir.
İbn Rüşd
İbn-i Rüşd ( Arapça: ; Künyesi Eb ‘l-Veld Muammed ibn Amed ibn Muammed ibn Rüşd ; Latince: Averroes, d. 14 Nisan 1126 – ö. 10 Aralık 1198), Endülüslü-Arap felsefeci, hekim, fıkıhcı, matematikçi ve tıpçı. Kurtuba’da doğdu ve Marakeş, Fas’ta öldü. İbn-i Rüşd’e göre biricik filozof Aristo’ydu.[
İbn Tufeyl
Endülüslü hekim, hukukçu ve filozof. Tam adı Ebu Bekir Muhammed bin Abdal Malik bin Muhammed bin Tufail el Kaisi el-Endülüsi. Latin dünyasında Abentofail olarak da bilinir. Tanınmış İslam filozoflarındandır.
İbn Tufeyl, 1106’da Gırnata yakınlarında Vadiü’l-Aş’ta doğdu, 1186’da Marakeş’te öldü. İşraki felsefesinin Endülüs’teki en önemli temsilcilerinden biridir. İbn-i Bacce tarafından eğitilmiştir. Uğraştığı ve önemli eserler verdiği başlıca konular tıp,felsefe ve gökbilimdi.
İbni Meserre
İbni Meserre (asıl adı Muhammet Bin Abdullah el-Cebeli) (d. 883, Kurtuba – ö. 931, Marakeş), Endülüslü Arap filozofu.
Babasıyla birlikte Mekke’ye giden İbni Meserre, babası ölünce İspanya’ya dönerek, müritleriyle bir zaviyeye çekilmiş, görüşleri tepki görünce Mısır ve Mekke’de yaşayıp ömrünün sonuna doğru Kurtuba’ya dönmüştür.
İbni Meserre’nin Mutezile mezhebine bağlanan görüşlerine göre, Tanrı her çeşit tanım ve niteliğin üstünde, yüce bir varlıktır. Tanrı, bütün bilgileri akıla vermiştir; akıl, bu bilgileri nefs-i küll’e aktarır. Doğa, nefs-i küll’den doğar. Nefs-i küll ile doğanın birleşmesiyse, cism-i küll’ü oluşturur. İnsan davranış ve eylemleri Tanrı’ya bağlanmaz; kendi isteğinin sonucudur. Her oluş belli bir zaman içindedir ve Tanrı isteğinden bağımsızdır. Ölümden sonra ödüllendirilme ya da cezalandırılma söz konusu değildir. Ölüm, ruhun kaynağına dönüşüdür.
endülüslü müslüman alimler, endülüslü müslüman alimler hakkında araştırma, endülüslü müslüman alimler hakkında bilgi